Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Meisje met suikerziekte in HEMA aangezien voor junk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:01

Het is duidelijk dat zij mensen met diabetes zo voor schut zet maar haar gedrag.
Want ik denk dat elk ander met diabetes niet in de media had gestaan maar dat het veel meer om haar gedrag en gewoontes (stelen) gaat.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:45

Daarom de vraag niet over diabetes te oordelen als je het alleen uit de boeken denkt te weten 'echt weten hoe het is doen alleen diabetespatienten'

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:55

Je vroeg niet om niet te oordelen, maar je zei dat alleen mensen met diabetes er verstand van hebben.

Daarnaast hoef ik geen diabetes te hebben om te oordelen dat het schandalig is wat deze griet heeft gedaan. Urine laten lopen doe je niet in een pashokje, diabetes of niet.
Als je last hebt van urineverlies als je je broek uit doet, doe je maar een tenalady om als je niet op het toilet wil spuiten. Dit kan gewoon niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 21:28

Er bestaat ook nog zoiets als stressincontinentie. Hoe banketstaaf het ook is op die leeftijd, je zou er maar last van hebben... maar toch is het verhaal ongeloofwaardig

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:56

Volgens de dame in kwestie is het normaal bij diabetes.
Daarnaast, als je op die leeftijd stressincontinentie hebt ga je of niet in een pashokje je broek uittrekken, of je neemt gewoon je voorzorgsmaatregelen.
Het gaat daarnaast om het gehele plaatje, alles bij elkaar...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:11

Weet je wat stressincontinentie is? Snap het verhaal ook niet waar ze moest spuiten, je kan in je buikplooi spuiten.... Ze is nog steeds niet weer opgepakt.. zal ze het geleerd hebben?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:18

In je buikplooi spuiten als je normaal in je bil prikt is niet handig, in de buik wordt veel sneller opgenomen door het lichaam.
Ja, ik weet wat dat is, maar als je die diagnose hebt gekregen dan neem je daar je voorzorgsmaatregelen voor. Als ik dat zou hebben zou ii dus niet in een pashokje mijn broek naar beneden trekken en/of voor de zekerheid maatregelen nemen dagelijks.
Als laatste geeft deze meid aan dat het hormaal is om urineverlies te hebben bij diabetes dus er wordt niet gesproken over stressincontinentie.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 22:19

Insuline hoef je niet in je bil te spuiten, je spuit alleen intramusculair in je bil. Insuline gaat subcutaan, dus in je huid.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:48

Hoe kom je daar nou bij?
Insuline spuit je inderdaad subcutaan, maar dat kan in buik, bil, bovenbeen of bovenarm. Meeste mensen spuiten in buik of bovenbeen, maar bil is absoluut niet vreemd. Buik gaat sneller dan bil of been, arm daar weer tussenin. Je kan dus niet spontaan wisselen van bil naar buik of andersom.
Dus als ze gewend is om in bil te spuiten kan je niet ineens naar buik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 23:00

Ik heb op school geleerd recent dat je insuline subcutaan injecteerd. Dus in je been of buikplooi... heb nog nooit gehoord dat iemand insuline in zijn bil injecteerde. En bovendien als je om het hand zit dan prik je gewoon op de eerste beste beschikbare plek. Blijf het nog steeds een raar verhaal vinden....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 23:11

Dan stel ik voor dat je even in gesprek gaat met je leraar, want insuline wordt toch wel heel regelmatig in de bil geprikt. Zeker bij type 1 clienten...

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:27

Voor iedereen die het beter weet wat hoop ik toch dat die diabetes krijgen zullen we nog weleens zien of die het oh zo goed in de hand hebben iedere minuut van de dag

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:32

Dientje_Yara schreef:
Voor iedereen die het beter weet wat hoop ik toch dat die diabetes krijgen zullen we nog weleens zien of die het oh zo goed in de hand hebben iedere minuut van de dag

En bedankt.... je diabetes kan je onder controle houden. Kwestie van eenheden spuiten wanneer je iets nuttigd. Alleen als je je niet aan je dieet houdt dan heb je kans op een hypo of hyper. Voor mij is dit gewoon een spelletje hoe gooi ik het op mijn ziekte.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:34

Er is een verschil tussen het ieder moment in de hand houden en het op laten lopen tot 33(!!!!!).
Daarnaast gaat het hier niet alleen om hoe ze de bloedsuiker onder controle had, maar hoe ze hier vervolgens mee om is gegaan: prikken in een pashokje, daarbij urine laten lopen, scene trappen.

Tel daar bij op dat ze nu weer is opgepakt en nu voor winkeldiefstal en dan begrijp ik niet hoe je zo iemand kan verdedigen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-14 22:37

Idd... zo iemand is een schande voor alle diabetici in NL. Had ooit een klasgenootje die het ook flink misbruikte. zo hoorde ik 15 keer per dag dat ze diabetes had.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:07

Ik verdedig haar niet ik verdedig diabetes en de misvattingen die daarover bestaan

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:09

Sommige Dingen die hier gezegd worden zijn namelijk echt kwetsend voor een diabetespatient
Het is geen ziekte waar je een pilletje voor slikt en alles goed gaat het is iedere dag weer anders

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:13

@Dientje..je doet nu wel heel dramatisch over suikerziekte...zo'n drama is het ook weer niet. Ja het is vervelend ja je moet alles goed in de gaten houden, maar als je secuur bent is er niets aan het handje hoor. Je levensverwachting is met diabetes tegenwoordig ook niet lager dan andere mensen.

(sommige mensen hebben er alleen een handje van om iedere aandoening flink uit te meten in hun omgeving).

Het kan nog allemaal veel en veel erger hoor...

dit is gewoon een ordinaire dievegge die haar diabetes als excuus gebruikt...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:50

zo studiemiep, dan ben ik heel benieuwd waar je jouw info op basseerd?! Wel eens van complicaties bij diabetes gehoord?! En dat is niet alleen als je de ziekte verwaarloosd, maar als je het al járen hebt 'slijten' er toch behoorlijk wat dingen als bloedvaten en zenuwen.....
En de een is zoveel makkelijker in te stellen dan een ander. M'n oom voelde het verschil niet tussen een waarde van 2 of 20 .... Bij ieder dropje of kauwgommetje dat hij nam, prikte hij bloed omdat hij bang was dat hij niet goed zat....
Nog maar begin 60 overleden aan een herseninfarct.
Zelf op m'n 33e een hartinfarct gehad, gebeurd stukken minder bij een 'gezond' persoon van die leeftijd.
Nieren, ook zo'n kwetsbaar onderdeel bij mensen met diabetes.
Stuk grotere kans op hart- en vaatziekten zoals hartinfarct en hersenbloeding.
M'n levensverzekering voor de hypotheek was niet zomaar rond, omdat ik een risicogeval was.
Als ik een overlijdensverzekering af wil sluiten, ben ik stukken duurder uit omdat ik een riscogeval ben.
Er is absoluut prima mee te leven, ik zal een van de laatsten zijn die zal zeggen dat dat niet zo is, maar vind het ook erg vervelend dat mensen maar denken dat het een of andere exacte wetenschap is, als je dit eet, spuit je dat en dan is je waarde zo, dat is dus pertinent niet het geval!
Je kunt 3 dagen achter elkaar précies hetzelfde spuiten, precies hetzelfde eten en precies hetzelfde doen, maar de waardes kunnen dan iedere dag toch net anders zijn. en nogmaals, dat lukt bij de een veel beter het onder controle te houden, dan bij een ander.

Maar dat het in deze misbruikt wordt, ben ik het zeker mee eens!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 20:57

Vandaag ben ik naar mijn docent gestapt met de vraag of mensen met diabetes ook spuiten in de billen. Haar antwoord was dat het onmogelijk was omdat je in je bil niet subcutaan kan spuiten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 21:29

Dan ben ik geschokt over de kennis van zorgmedewerkers tegewoordig... Echt geschokt, laat die docent snel een vervolgcursus doen...
Insuline wordt ingespoten in vet, tussen de huid en de spieren. De bil is dus een prima plek om dit te doen. Het geeft een langzame afgifte van de insuline en wordt dus voornamelijk gebruikt bij middellangwerkende insuline en eventueel langwerkende insuline. Je spuit bij de billen bovenin of aan de buitenkant van de bil.

Kentaro: met alle respect, tussen 20 en 33 ligt nog een hele hoop in. Bij 33 ben je in gevaar, loop je tegen een coma aan. Serieus, dan heb je er echt een puinhoop van gemaakt, of je bent een nieuwe diabeet en de tekst straalt uit dat deze dame dat niet is.
Laatst bijgewerkt door secricible op 12-02-14 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-14 21:33

Heb er eerlijk gezegd geen zin meer in om over te discussieren, ze misbruikt haar ziekte gewoon.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:55

Studiemiep

Je hebt echt geen idee hoe het is om ermee te leven dus oordeel er niet over!
Je weet het niet en de boekjes zijn richtlijnen niet hoe het echt is

Met iedere verzekering die ik afsluit heb ik gezeik omdat ik een risicogeval ben
Voor ik ga paardrijden, honden uitlaten, sporten moet ik eerst nadenken wat ik moet eten hoeveel ik moet spuiten en dat kan toch weer iedere dag anders zijn

Je opmerking over secuur zijn en er is niets aan het handje kan ook echt niet!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 20:58

Nog even een ander punt... als je toch in je bil spuit hoe kan je dan in hemelsnaam je broek helemaal laten zakken zodat er urine wegloopt? Ik haal om de drie maanden de prikpil en ik hoef mijn broek echt niet helemaal te laten zakken hoor...

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:03

Ze spoot toch in haar been? Dan gat je broek wel een stukje naar beneden

Nogmaals dat kind heeft echt misbruik van diabetes gemaakt maar geloof me je wilt niet ruilen met een patiënt
Wij hebben nooit vakantie altij maar opletten wat je doet en wat je eet en de complicaties zijn ook niet niks risico 's zijn wel degelijk hoger ookal doe je nog zo je best een waarde van een niet patiënt zullen wij nooit na kunnen bootsen (proberen wel maar helemaal hetzelfde zal het niet zijn)