Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:02

Urielle schreef:
xNiemand schreef:
Ja, en iemand anders die zit nu zonder ouders/familie zonder water én eten.

Nou tof, de volgende keer als ik iemand tegenkom die een week niets te vreten heeft zal ik zeggen: Joh, kop op, denk aan de Filippijnen! Je had ook EN zonder eten kunnen zitten EN geen huis meer kunnen hebben. Ik denk dat diegene dan gelijk een stuk happier is. *\%/*

-O-

Dat zeg ik niet. ;)

Winged

Re: Al 13 miljoen voor Fillipijnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:25

xNiemand: Wat zeg je dan wel, want ik lees het precies zoals Urielle doet.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:31

Caelum schreef:
Ik zie het als, ik leef in armoede, voor mij is dat brood heel erg belangrijk en ik ben egoistisch :+

Wat een afschúwelijke reacties plaats jij. Zou jij echt een week niet vreten omdat je zo nodig je laatste zuurverdiende euro moet doneren aan de Filipijnen? Ik denk het niet want dan ga je dood. Jij hebt werkelijk geen idee hoe erg sommige mensen het hier hebben. En kom alsjeblieft niet aan met de voedselbank.

Ik zie al een hongernegertje in Afrika voor me. "ja ik mag niet klagen want op de Filipijnen hebben ze het nog slechter".

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:32

Winged schreef:
xNiemand: Wat zeg je dan wel, want ik lees het precies zoals Urielle doet.

Ik kan er ook niets anders van maken.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:08

*zucht*, ik heb eerder een discussie gevoerd hier en het gaat altijd hetzelfde. Iedereen pikt precies datgene eruit wat ze willen horen en blijven daarop zitten vitten.

Ik denk dat ik voor veel pro-donatie mensen kan spreken als ik ons punt zo even samenvat:
-Je hoeft niet te doneren
-Je mag wel doneren
-Je mag zelf weten waar je aan doneert
-Je mag zelf weten waarom je niet doneert
-Mensen in Nederland hebben het ook vaak zwaar

máár; De opmerking dat we eerst Nederland moeten helpen en dan pas de Filipijnen vinden wij niet kloppen omdat de Filipijnen het op dit moment zwaarder hebben.
Dat betekent niet dat je niet mag klagen, of dat je per se moet doneren, maar dat het vreemd is om te stellen dat zij er geen recht op hebben.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:09

Heb ik gezegt dat ze naar de voedselbank moeten gaan ? Nee
Zeg ik dat iedereen moet denken dat ze het nog slechter.kunnen hebben ? nee
Ben ik respect loos tegen armere.nederlanders nee.

Maar , ik snap dat niet iedereen doneert ( het is namelijk eigen keus )maar ik vind het zwaar onterecht om nou jezelf even zielig te verklaren als je het. Over mensen hebt die het nog slechter hebben . Heb je het slecht, Oke doe er dan iets aan ipv op bokt te zitten. Want als je even rekent en je computer verkoopt kun je zeker wel een maand brood

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:13

@ xAlice: Dat begrijp ik. De mensen die niet doneren denken er precies zo over. Natuurlijk hebben die mensen op de Filipijnen er wel recht op.

Als je het zo stelt zie ik eigenlijk niet waar de discussie ook alweer om ging? :o

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:15

Magiccc schreef:
@ xAlice: Dat begrijp ik. De mensen die niet doneren denken er precies zo over. Natuurlijk hebben die mensen op de Filipijnen er wel recht op.

Als je het zo stelt zie ik eigenlijk niet waar de discussie ook alweer om ging? :o

De discussie gaat erover dat sommige mensen vinden dat Nederland prioriteit heeft over de Filipijnen. :)
En dát is wat ik niet kan begrijpen.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:16

Tja. Daar ben ik het ook niet mee eens nee. En toch doneer ik niet. :)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:18

Magiccc schreef:
Tja. Daar ben ik het ook niet mee eens nee. En toch doneer ik niet. :)

:j en dan heeft het inderdaad weinig nut om te discussiëren. Want dat mag iedereen vanzelfsprekend zelf bepalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:27

Waarom word er een actie opgezet voor de Fillistijnen... euhm fillipijnen? Waar waren de acties toen der tijd dat Sandy en andere orkanen over Amerika hebben geraasd. Nog steeds zijn er mensen huizen kwijt, een jaar na dato. Nu is er weer ergens anders een orkaan geweest en daar word niks voor ingezameld want dat ik blijkbaar niet belangrijk genoeg.

En hier in NL heerst meer armoede dan wij ons voor kunnen stellen. Kijk maar eens naar de daklozen in dit land, allemaal dakloos geworden dankzij ons wankabinet. En wie gaat die 4 miljoen die extra is gegeven betalen? Juist wij ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:29

Er zijn mensen die begaan zijn met het lot van een ander en geven gul en dan gaan anderen dat over de hekel halen omdat ze vinden dat dat niet kan....

Waar hebben we het over? Dat tientje dat je even snel over maakt en verder niet mist? Of diegene die zijn spaarvarkentje er juist wel voor over heeft?

Gaan we fijn over mopperen...

Nu wordt er anderhalve ton, jaaaa anderhalve ton door Treintje Oosterhuis gedoneerd 8-) en dat zal wel helemaal belachelijk zijn.. You go Treintje...

En die krakkemikke huizen? Met een beetje mazzel gaan ze nu echte huizen krijgen, maar er zijn er ook velen die niet meer terug gaan naar dat eiland..

Alles bij elkaar is die 13 miljoen niet zo veel. Het is een behoorlijk eiland en alleen al het opruimen is kostbaar, dan de wederopbouw...

Natuurlijk kost dat ook aan arbeidsloon en alles wat door inlandse arbeiders gedaan kan worden, wordt dat ook gedaan en die mensen krijgen dan natuurlijk gewoon betaald en dat is toch ook machtig?

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:27

Ik zal ook doneren. Maar eerlijk gezegd zal ik niet veel doen.. Dit omdat ook ik gewoon zeker wil weten dat t daar terecht komt.. Geen vertrouwen erin. Maar goed, die paar euro's kunnen we wel missen . En hopen dat het ook echt daar terecht komt... Ik geef ze liever een pakket met eten en drinken ter waarde, dat een gezin een week kan eten , dan dat ik dat geld overmaak. Van dat bedrag.
Ik hoop echt dat Al het geld naar hun toe gaat vreselijk om die ene vrouw te ziend at haar baby, kindje, een week lang in der arm lag .. Sorry maar dan kan iedereen zeuren.. Maar dit is toch wel het ergste wat er kan gebeuren in je leven.
Idd.. Als je echt niks heb, kan je je pc , ipad laptop weg doen ... Diegene die dat zei heeft helemaal gelijk!!! Of die dure iPhone of Samsung s ..

We kunnen het allemaal nog betalen... Dan hebben we het in ieder geval niet slecht!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:32

Inmiddels is het al 25 miljoen...
Waar komt dat geld toch vandaan..we kunnen niet eens onze oudjes in het land fatsoenlijke zorg geven!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:36

Van mensen die het hebben gestort :)

Enne, ik zou zeggen ga je aanmelden voor t ouderenfonds, eens zien dat die mensen er blij van worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:37

Blijf t mooi vinden hoe dit kleine landje zoveel geld geeft tijdens rampen..
Maar voor de eigen bevolking zorgen vanuit de regering e.d..ho maar...die steken t geld liever in eigen zak.

Hulde aan iedereen die gestort heeft, geef om je medemens :)

Oh en ik doe vrijwilligerswerk met ouderen.. Dus over mezelf hoef ik niet na te denken..ik zet me in voor de mensen die in de hokjes zitten 24/7 zonder dat er ook maar ooit familie langskomt..
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 20-11-13 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:38

Jolliegirl schreef:
Inmiddels is het al 25 miljoen...
Waar komt dat geld toch vandaan..we kunnen niet eens onze oudjes in het land fatsoenlijke zorg geven!!

en je weet wel dat dit nog geen 2 euro per persoon is?.. Ernstig weinig dus?..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:38

Jij durft te zeggen dat wij gern verzorgingsstaat hebben := wauw!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:39

Celiien schreef:

Een gevangene in nl heeft het vaak beter dan een oudere in een bejaardentehuis...die hooguit eens 2x per week gedoucht worden...

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:42

Jolliegirl schreef:
Celiien schreef:

Een gevangene in nl heeft het vaak beter dan een oudere in een bejaardentehuis...die hooguit eens 2x per week gedoucht worden...

Belachelijk vind ik dat!! Hoe vaak ze douchen weet ik niet, maar wel dat iemand die een ander vermoord het goed heeft, altijd eten en hoeft zich nergens zorgen om te maken zolang zn straf word uitgezeten.. }:)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:45

Maar begrijp me niet verkeerd..vind het top dat nederland zo schenkt..die mensen daar hebben het kei en keihard nodig...
Alleen zo jammer dat er niet ook eens verder gedacht word aan eigen land..

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:46

Wij kunnen zeker ook geen honger hebben, want mensen uit de derde wereld landen hebben pas honger :') :')

kashmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:47

Geryon schreef:
Wij kunnen zeker ook geen honger hebben, want mensen uit de derde wereld landen hebben pas honger :') :')

+1

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:48

Geryon schreef:

Ja vast..en kindjes in afrika mogen niet klagen dat ze het koud hebben....kindjes in NL hebben het pas koud..

Zo is dr altijd wel wat ;-) :p

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:48

Goed bezig hoor Nederland +:)+
Die paar euro's die gedoneerd worden, ik zie het probleem niet.. Wij hebben een best bedrag overgemaakt :)
Ja natuurlijk hebben we in Nederland onze eigen problemen, maar niet zoals al die mensen daar, die in 1 klap hun hele leven kwijt zijn. Vind het echt heel sneu en ik vind het goed dat er zulke acties gehouden worden bij deze rampen.
Uiteindelijk zijn we allemaal mensen..