Zoolgangster schreef:Lauren_ schreef:Er wordt wel degelijk gesjoemeld. Zoals mijn hoogopgeleide vriendin met een kei van een cv die helaas geen 20 meer is. Vanuit de ww heeft het UWV niets voor haar gedaan en toen de bijstand in zicht kwam mocht ze 32 uur per week werkervaring op gaan doen om 500 euro die ze aan bijstand zou krijgen terug te verdienen. Daarvoor mocht ze stickertjes van kratjes afkrabben bij een commercieel bedrijf.
Waarom zou ze maar 500 euro krijgen? Bijstand is toch voor een alleenstaande zo'n 800 en voor gehuwden zo'n 1200 euro?
klopt hier alleenstaande mama en ontvang ook 800 euro ongeveer. Zit er zelf iets boven en ook allimitatie is er al af omdat de vader die wettelijk moet betalen
En geloof me hier wil ik GRAAG werken maar je zit ook als alleenstaande waarvan de vader van je kindje totaal geen interesse hebt in t kind , met de opvang dagen dat je afhankelijk bent. Ik solliciteer me rot maar helaas krijg je vaak de melding "u kunt niet in het weekend werken of in de avonden"...