Kinderen worden betutteld ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:47

Missie_Maxie schreef:
Betuttelen, tja, de een wel, de ander niet. K heb het gevoel dat jij over veel mensen praat, terwijl dat wss helemaal niet klopt. Ik vind dat mensen zelf mogen weten hoe ze hun kinderen opvoeden, het is dan hun schuld. Soms zie ik ook kinderen waarvan ik denk, woooow :)

Over wie heb je het nu? :?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:49

Missie_Maxie schreef:
Betuttelen, tja, de een wel, de ander niet. K heb het gevoel dat jij over veel mensen praat, terwijl dat wss helemaal niet klopt. Ik vind dat mensen zelf mogen weten hoe ze hun kinderen opvoeden, het is dan hun schuld. Soms zie ik ook kinderen waarvan ik denk, woooow :)

Mmm... Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Ik vind het namelijk verdomd moeilijk om aan te zien hoe sommige mensen kinderen werkelijk vernielen.
De kindertijd is zoooo belangrijk, zo bepalend voor de rest van het leven.
Ik zie liever een kind voor zelfliefde die vol in het leven staat dan een kind dat totaal vernageld is.
En ja, het is de schuld van hun ouders of anderen in hun naaste omgeving, maar maakt het dat dan goed, maakt dat het dat je maar met kinderen kan doen wat je wil? Want dan is het hun fout en niet de jouwe?

-O-

Iris82

Re: Kinderen worden betutteld ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:52

Ik ben het er ook helemaal niet mee eens. Sommige mensen hebben gewoon niet genoeg verstand, ervaring of mogelijkheden om een kind een goede start te geven en daarom is het ontzettend belangrijk dat er allerlei manieren om deze mensen te begeleiden.

Er is niets ergers voor een kind dan een compleet verkeerde start te krijgen in het leven.
Een hechtingsstoornis is dramatisch en zorgt voor permanente schade.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:37

milou123 schreef:
Missie_Maxie schreef:

Mmm... Daar ben ik het toch niet helemaal mee eens.
Ik vind het namelijk verdomd moeilijk om aan te zien hoe sommige mensen kinderen werkelijk vernielen.
De kindertijd is zoooo belangrijk, zo bepalend voor de rest van het leven.
Ik zie liever een kind voor zelfliefde die vol in het leven staat dan een kind dat totaal vernageld is.
En ja, het is de schuld van hun ouders of anderen in hun naaste omgeving, maar maakt het dat dan goed, maakt dat het dat je maar met kinderen kan doen wat je wil? Want dan is het hun fout en niet de jouwe?

-O-

Ja, en juist daarom ligt het aan de ouders. Ik vind wat ik heb neergezet waar, misschien jullie niet, maar ik wel. Ouders mogen zelf bepalen hoe ze hun kinderen opvoeden

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:03

nine1987 schreef:
En wat als een kind zelf fysiek op je afkomt?
Als ze weten dat ze verbaal over een volwassene heen kunnen lopen?

Je straft een kind toch niet met een tik omdat hij niet mag slaan, mag ik hopen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:16

Ik vind niet dat kinderen tegenwoordig echt betutteld worden.Kinderen worden tegewoordig veel aan hun lot over gelaten.Veel ouders hebben geen tijd voor hun kind,hebben een baan,kind gaat naar de naschoolse opvang en eenmaal thuis is moeder of vader te moe om iets met het kind te gaan doen.Ik zie heel veel kinderen/jeugd hier heel de dag op straat hangen,sommige worden op straat 'gezet' zo van;ga jij maar lekker buiten spelen,dan kan moeders haar eigen ding doen.
Ook word er veel geschreeuwd tegen kinderen,puur uit onmacht v.d. ouders omdat ze hun kind niet kunnen handelen.Vooral kinderen met een beperking zijn de dupe!
Vroeger speelde we idd. altijd buiten,maar toen kón je nog buiten spelen en er was geen spelcomputer.
Nu zijn er veel kinderen die gewoon niet buiten kunnen spelen omdat het veel te onveilig is.
Ik vind dat er te weinig aan het kind word gedacht,vader of moeder denken teveel aan zichzelf.
Niet iedereen is dus zo he,maar het komt wel heel veel voor,ik maak het zo vaak mee.
Wat ook tegenwoordig ow zo makkelijk is,Kind zit in de pubertijd,word moeilijk handelbaar.Ow dat lost jeugdzorg of andere instantie's wel even op.Laten we het kind maar uit huis plaatsen.
Veel ouders schepen instantie's op met hun kind,wat met een beetje aandacht en de juiste opvoeding goed te sturen is.Maar ach,uit huis plaatsen is toch veel makkelijker? zijn we van de problemen af.
Ik heb dit zó vaak mee gemaakt om me heen,belachelijk gewoon.
Kinderen worden niet betutteld,maar de ouders worden betutteld!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:28

Dat ben ik denk ik wel een beetje met je eens gohya. Ik ben zelf een fulltime mama en dat is een luxe, dat begrijp ik, maar voor mij wel een bewuste keuze, nu ze wat ouder zijn, binnen schooltijden lijkt het me fijn om weer te werken, maar weer paraat staan wanneer ze uit school komen vind ik heerlijk, zou niet anders willen. Zie veel andere kids idd dan door oma, dan door opvang, dan door mama van school gehaald worden en veel van huis weg zijn. Maar goed, ik begrijp die keuze wel, dat is nu eenmaal de maatschappij van tegenwoordig en voor veel mensen moet er door moeders ook gewerkt worden. Waar ik wel eens minder begrip voor heb, dat mensen dan na werktijd bijv weer oppas nodig hebben om zelf nog uit te kunnen, of te sporten of de kids overal mee heen slepen naar plaatsen waar kids eigenlijk niet thuis horen. Heb dan ook eerder het idee dat het veel draait om wat ouders allemaal nog willen nu ze kids hebben, dan dat de hele dag draait om wat de kids willen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 12:49

Idd. MightyMike veel ouders denken meer aan zichzelf dan aan hun kind.Want zij werken hele dagen,dus normaal toch dat zij s'avonds uit mogen gaan en hun kind aan Oma of de oppas over laten.
Ik begrijp uiteraard dat in veel gezinnen beide ouders moeten werken om de hypotheek te kunnen betalen.
Maar wat ik niet begrijp,waarom koop je een huis als vader alleen werkt? waarom begin je aan kinderen als je wil gaan werken? sommige moeders willen carriëre maken,maar nemen er tóch een kind bij.
Dat kán gewoon niet,het is óf, óf en niet beide.
Waarom een huis kopen als 1 ouder werkt?in moeilijk periode's kom je in de problemen en moet moeder nood gedwongen ook gaan werken.Er zijn ook situatie's dat moeder wel mee móet werken omdat vader is ontslagen en daarbij een lager inkomen heeft gekregen bij een andere baan.
Soms ontstaat er een situatie uit onmacht,en ja dan word het erg moeilijk,ook voor het kind.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 13:57

Je koopt een huis omdat je een dak boven je hoofd nodig hebt, :) je kan ook huren natuurlijk maar het is gunstiger om te kopen. Het probleem is dat stellen graag luxer willen wonen/leven dan handig is met kinderen er bij....en dus beide moeten werken om de hypotheek op te kunnen brengen. Gaat niet altijd op, laat ik niet alle 2 verdieners over 1 kam scheren. (Soms zie je helaas bij deze ouders dat kinderen ter compensatie veel dingen toegestopt krijgen, terwijl juist de vrije tijd die je dan wel hebt dan ook met je kinderen doorbrengt en het o zo belangrijke houden van tonen door die aaien over de bol, de knuffels en lieve complimenten, die waardering waar een kind zoveel meer aan heeft dan een speelgoedje wat na een week in de hoek van de slaapkamer verdwijnt.)
Daarbij is er jaren geleden een campagne geweest met het slogan, een meid is op haar toekomst voorbereid. Meiden werden gemotiveerd om een goede studie af te ronden en volop te gaan werken en daar zie je nu het resultaat van. Op zich niks mis mee, die emancipatie, alleen wordt er blijkbaar vergeten dat kinderen opvoeden ook nog moet gebeuren en dat de ouders daar wel een grote rol in horen te spelen.

Ik ben ook een thuis blijf mama en kan niet anders zeggen dan dat ik dat heerlijk vind.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:02

Jis_ jou kinderen zijn 1 van de gelukkige kinderen die liefde,aandacht en tijd krijgen van hun moeder [of vader]. Veel kinderen krijgen een spelcomputer toe gestopt,want daar zijn ze immers uren zoet mee.
Tuurlijk heb je een huis nodig,maar huren kan ook en is goedkoper.Het huis word door de woningstichting helemaal bij gehouden en gerepareerd,bij een eigen huis moet je alles zelf bijhouden en repareren.
Reken alleen al een huis van buiten opnieuw in de verf zetten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:06

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik miet in deze tijd mijn kinderen heb gekregen.
Ik ben ook thuisgebleven om voor mijn kinderen te zorgen, kon toen makkelijk, en heb er geen seconde spijt van gehad.
Het is best moeilijk om en te werken en een huishouden te doen en je kinderen de nodige aandacht te geven maar inderdaad overcompenseren is niet goed, gaat alleen maar tegen je werken.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:09

Kan me heel goed voorstellen dat je wilt kopen. Sociale huursector gaat maar mee tot een bepaald inkomen, daarboven zit je vaak aan particuliere huur en kun je meestal beter een woning van hetzelfde kaliber kopen om minder maandlasten te hebben, incl evt onderhoud. Maar veel mensen kopen idd veel duurder dan evt handig was en dan moet je idd beiden werken om het te bekostigen. Nu is de economie slecht, dat had je een aantal jaar terug ook niet verwacht. Denk dat mensen die nu moeten beginnen, voorzichtiger zijn.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:11

Ik ben het helemaal eens met wat jullie schrijven en dan kom ik uit bij mijn quote van eerder.
De hele dag zijn ze werken, voelen zich daardoor schuldig.
Geen zin om in dat ene uurtje samen het gevecht aan te gaan, dus al snel wordt er maar toegegeven aan een ja dat mag.
En liefde ingeruild voor goederen.

little_king schreef:
Verwennen? Is het wel verwennen?
Of is het om het schuldgevoel te compenseren van de ouders omdat ze te weinig tijd in hun kind kunnen stoppen en kopen ze dat af met spullen?
Daar vind ik het op lijken.
Opvoeden gebeurt niet meer, daarom ook de krijsende en lastige kinderen.
De zin geven is veel gemakkelijker en je bent meteen weer vriendjes. (opvoeder zijn is niet nodig)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:12

Nou word het ook niet makkelijk gemaakt voor gezinnen met kinderen en een koophuis.
Het is tegenwoordig onmogelijk om maar 1 inkomen te hebben.Je wil niet weten hoeveel mensen uit hun huis worden gezet omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen.En verkopen van het huis is ook een ramp.Ook uit huurhuizen worden dagelijks mensen met kinderen uit huis gezet.Onbegrijpelijk dat dat kan in een lux land als Nederland.
Je krijgt nu nog heel moeilijk een hypotheek,de banken zijn zóveel voorzichtiger geworden.

Wat ik niet kan begrijpen is dat mensen een kind willen en dat na een paar maand al naar de opvang brengen omdat beide moet werken.Een kleine baby naar de opvang? je wil toch bij je baby zijn als je voor een kind kiest?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:13

Momenteel is het inderdaad heel ernstig.
Maar voor de crisis viel dat wel mee en zag je hetzelfde :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:16

We willen teveel luxe denk ik.Als er zoveel luxe word aangereikt dan wil je vaak meer terwijl je weet dat het eigenlijk niet kan.Mja de buurman heeft ook net een nieuwe auto,dan kan je toch niet achter blijven als je in een duur huis woont en luxe leeft?

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:20

Ja die drang is een drang die ik nooit begrepen heb.
Als de buurman een grotere auto heeft wens ik hem er veel plezier mee en daar blijft het bij.
En als de buurman naar verweg op vakantie gaat heb ik nooit de drang gehad nog een land verder te moeten.
Dat is inderdaad een onderdeel in het leven wat ik niet begrijp.
Wij wonen zoals we zelf altijd hebben gedroomd en dat is uitgekomen. Nu ook met de crisis flink zwaar, maar het is en blijft onze droomplek. Niet omdat die groter is dan de voormalige buurman of zoiets.

Wat dat betreft is voor sommige denk ik de crisis wel een goed iets.
Even met de voeten terug op aarde.
Maar momenteel wel kinderen die er de dupe van zijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:22

gohya schreef:
Jis_ jou kinderen zijn 1 van de gelukkige kinderen die liefde,aandacht en tijd krijgen van hun moeder [of vader]. Veel kinderen krijgen een spelcomputer toe gestopt,want daar zijn ze immers uren zoet mee.
Tuurlijk heb je een huis nodig,maar huren kan ook en is goedkoper.Het huis word door de woningstichting helemaal bij gehouden en gerepareerd,bij een eigen huis moet je alles zelf bijhouden en repareren.

EN vader :j

gohya schreef:
We willen teveel luxe denk ik.Als er zoveel luxe word aangereikt dan wil je vaak meer terwijl je weet dat het eigenlijk niet kan.Mja de buurman heeft ook net een nieuwe auto,dan kan je toch niet achter blijven als je in een duur huis woont en luxe leeft?

Gelukkig zijn er toch ook nog wel mensen die het geen moer kan schelen wat voor auto de buurman rijdt, maar je hebt wel een punt, mensen kunnen erg hebberig worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 14:47

Mijn vroegere buurmeisje wil een baby,want meiden om haar heen hebben ook een baby.Ze zoekt een 'slachtoffer' uit voor een one night stand.Helaas voor haar,niet zwanger.Dan een ander 'slachtoffer' en ja het is raak,ze is zwanger.Ze koos hier bewust voor,terwijl ze geen diploma heeft,ze is halverwege gestopt met haar opleiding en heeft nu een Wajong uitkering.Geestelijk en financieel ging het niet goed vóór ze zwanger werd.
En nu klaagt ze steen en been dat ze het zo zwaar en zo moeilijk heeft! Ze heeft niet genoeg geld,kan niet naar school [wat ze nu weer wel wil] want ze kan geen opvang betalen.En ze kan ook niet gaan werken want ze zit met haar baby.Toen ze zwanger was zei ze al tegen mij: jij wil vast wel oppassen he als de baby er is,dan kan ik weer gaan werken.
Heb haar meteen duidelijk gemaakt dat ik never nooit op haar kind zal passen.Dat ZIJ een kind wil en er dan ook zelf voor zal moeten zorgen.Hoezo de jeugd is tegenwoordig lui en makkelijk uit gevallen?

Hoe kún je in hemelsnaam aan een baby beginnen als je geen fatsoenlijk loon hebt,geen huis hebt en geen vader voor het kind [ze wil niet dat de vader in het leven komt van het kind].
En zo lopen er meer meiden rond hoor.Nou daar heb ik geen greintje medelijden mee en die krijgen van mij geen hulp.

@Jis_ én vader.[ik had en/of vader neer moeten zetten].

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 15:45

Dus...hoe zal het dan met het kindje gaan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:15

gohya schreef:
Wat ik niet kan begrijpen is dat mensen een kind willen en dat na een paar maand al naar de opvang brengen omdat beide moet werken.Een kleine baby naar de opvang? je wil toch bij je baby zijn als je voor een kind kiest?

ja het is een beetje dubbel he, want dan zou jan modaal (die de grootste slachtoffer is in deze) dus nooit een kind mogen krijgen omdat die het niet kan veroorloven om te stoppen met werken

Ik ben ook van mening dat het met veel minder luxe kan en dat er dan genoeg mensen zijn die wel thuis kunnen zijn. Ik zie het genoeg om mij heen hoor, mensen die veel "moeten" werken omdat anders, de dure auto's paarden, snoepreisjes, huis ect wat ze allemaal hebben, niet betaald kunnen worden. En dan nog klagen ook!
Wij hebben er voor gekozen om praktisch geen luxe te hebben. 1 hele oude auto, en een 2erangs fiets. Paard verkocht, 2e weg gedaan, op een simpel 3 kamer flatje. We zijn al in geen 5 jaar meer op vakantie geweest (wel van plan in 1 van de aankomende jaren) En letten goed op wat we uitgeven, kleding gaat 2e hands of bijv low budget store's zoals primark

Voor een bepaald percentage is het een keuze. Idd liever werken en de luxe dan thuis bij het kind

Maar... er zijn ook mensen die zonder de baan van mams, zonder alle luxe ,nog steeds niet rondkomen...
Ik snap best dat die mensen ook kinderen willen :j
Maar vaak zie je juist de arme gezinnen, de meest creatieve leuke dingen doen :)

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 16:29

gohya schreef:

Huren is een ramp.. in veel plaatsen zijn wachtlijsten van 5 tot 10 de norm. En buiten de sociale sector ben je net zo geel geld kwijt als met kopen. En je bouwt ook nog eens niets op. Na 30 jaar is een koophuis wel je eigendom.

Wij hebben wel het geluk dat we op een salaris een huis konden kopen. Dan maar geen paard. Ik ga de kids niet 3 dagen op een kdv brengen voor mijn hobby. Bovendien zijn mijn kids mijn allergrootste hobby

Jis, ik roep altijd dat ik zo geëmancipeerd ben dat ik er voor kies om thuis te blijven en voor het gezin te zorgen. :+

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:15

Rumina schreef:
Jis, ik roep altijd dat ik zo geëmancipeerd ben dat ik er voor kies om thuis te blijven en voor het gezin te zorgen. :+

Dat lijkt af en toe wel zo he! De meeste moeders zijn tegenwoordig werkzaam en merk dat ik mezelf best wel eens moet 'verdedigen' waarom ik voor kids in huis ben. Vroeger was het natuurlijk helemaal andersom!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:52

wemkelover schreef:
nine1987 schreef:
En wat als een kind zelf fysiek op je afkomt?
Als ze weten dat ze verbaal over een volwassene heen kunnen lopen?

Je straft een kind toch niet met een tik omdat hij niet mag slaan, mag ik hopen?

Dat zie ik dus zo vaak.
Kind slaat een ander kind, moeder/vader geeft kind een tik 'je mag niet slaan'

Juist ja.. :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 21:57

milou123 schreef:
[
Dat zie ik dus zo vaak.
Kind slaat een ander kind, moeder/vader geeft kind een tik 'je mag niet slaan'

Juist ja.. :')

Ik ben ook vaak op die manier opgevoed. Kan nou niet echt zeggen dat het geholpen heeft.