Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:38

liempje schreef:
Ik vindt tatoeages helemaal niets. Bij sollicitatiegesprekken komt dit ook niet goed over. Je wordt ook snel in een hokje geplaatst en ik merk dat ik dat zelf ook doe als ik iemand niet ken. Je loopt er ook mee rond als je een jaar of 50 a 60 bent en dan heb je een verlepte tattoo :-)

Ik heb jarenlang alleen een tattoo op mijn heup gehad. Knap sollicitatiegesprek als ze mij daar dan niet om zouden aannemen.

Grandeur2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:39

In het boeddhisme zegt men:

Je lichaam is een tempel!
Maar waarom zou je de muren van de tempel niet wat vrolijker mogen maken door ze te beschilderen? :)

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:41

Grandeur2011 schreef:
In het boeddhisme zegt men:

Je lichaam is een tempel!
Maar waarom zou je de muren van de tempel niet wat vrolijker mogen maken door ze te beschilderen? :)

Dat is dan wel weer een hele grappige opmerking, hahaha :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:43

liempje schreef:
Ik vindt tatoeages helemaal niets. Bij sollicitatiegesprekken komt dit ook niet goed over. Je wordt ook snel in een hokje geplaatst en ik merk dat ik dat zelf ook doe als ik iemand niet ken. Je loopt er ook mee rond als je een jaar of 50 a 60 bent en dan heb je een verlepte tattoo :-)

Maar als je 50, 60 of ouder bent dan zie je er ook zonder tattoo niet meer gloednieuw uit.

Als ik eenmaal verrimpeld ben dan zal het me een worst wezen of er dan een plaatje op die rimpels zit of niet.
Ga dan toch niet meer in een kort jurkje de straat op en mannen versieren zie ik mezelf dan ook niet meer doen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:44

liempje schreef:

Als je een beetje kunt inschatten waar je gaat solliciteren hou je daar gewoon rekening mee. Iets langere mouwtjes ofzo.

En daarbij: hoeveel plekken zijn er niet op je lijf die niemand ziet?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:45

liempje schreef:

Ach joh :')

Niet overal verlept het. En als dat het wel doet, nou en? Dan ben je toch verlept. Wat maakt een tattoo dan nog uit.

Daarbij is het 2013 he, het beoordelen op een tattoo is echt niet meer zó aanwezig.

En in een hokje plaatsen... Dat gebeurt je hele leven lang. Met alles.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:46

En niet in elke branch wordt er afgerekend op tatoeages. Ik loop nu stage in het middelbaar onderwijs, er kraait geen haar naar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:50

NeverGiveUp schreef:
liempje schreef:

Niet overal verlept het. En als dat het wel doet, nou en? Dan ben je toch verlept. Wat maakt een tattoo dan nog uit.

Daarbij is het 2013 he, het beoordelen op een tattoo is echt niet meer zó aanwezig.

gewoon een roos laten tatoueren....dan is het normaal als hij verlept als je tegen de 70 loopt :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:51

NeverGiveUp schreef:
liempje schreef:

Vind ik ook. Hoeveel kan er verleppen aan een bovenarm en daarbij... alles wordt oud, en die tattoo gaat gewoon mee. Die wordt gewoon een deel van je lijf en als dat wat minder strak wordt, so be it.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 11:59

Ik vind het nogal kortzichtig om iemand asociaal te noemen om wille van een tatoeage.
Zelf heb ik geen maar vind het wel erg mooi in de meeste gevallen. Mijn vader is beetje erg ouderwets en die vind het wel asociaal. Ik snap dat niet. Je kan zeggen vind het niet mooi maar dat je het asociaal vind staan klinkt gewoon vreemd. Maar mijn vader houdt ook niet van piercings vind die ook asociaal dus ik ben ook asociaal. Het is je eigen lijf en we mogen mensen niet afreken op dik of dun zijn maar dat iemand z'n huid versiert met inkt dat is dan weer wel normaal om een ander daarop anders aan te kijken. Al denk ik dat het tegenwoordig reuze meevalt. Bedekken vind ik persoonlijk onzin. Ik zou niet weten in welk werk je dat zou moeten afdekken. Je bent wie je bent en je tatoeages hoort daarbij dan hoef je die toch niet bewust af te dekken. Bij ons op school moest je zichtbare piercings afdekken dat is natuurlijk ook geen zicht met pleister op je gezicht lopen. En dat zie ik hier in de supermarkt nog wel. Loopt een gast die altijd pleister op z'n piercing heeft zitten. Vind ik zo raar dat is toch helemaal geen zicht. En je weet toch wat er onder zit. Maar goed tatoeage afdekken is wat makkelijker met kleding maar lijkt mij niet nodig.
Waar vinden jullie het dan wel nodig? En allemaal of een bepaalde soort tatoeage? Als ik een bloem op me pols wil of iets hoef ik die toch niet te verbergen.

Snoevie

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:06

Ik werk in een apotheek,en als ik een wat korter mouwtje aanheb komt mijn tattoo er wel onderuit piepen. Ik heb er nog nooit enig negatief commentaar op gehad,niet van mijn leidinggevende,ook niet van patienten of collega's.
Niet iedereen vind hem mooi,maar dat hoeft ook helemaal niet.

Ik kreeg zelfs een opmerking van een oudere dame,dat ze er niet zelf voor zou kiezen maar hem wel erg mooi gezet vond. Mooi compliment toch.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:07

Ben ik dan ook asociaal met mijn 3 tatouages (en nog meer in de toekomst)? Vind mezelf nou niet echt asociaal hoor :P De oudere generatie praat inderdaad alsof het alleen voor tokkies is heb ik in de gaten, maar tegenwoordig lopen zoveel mensen met een tattoo dat het wel een beetje ingeburgerd is. Bij mij is er altijd eentje zichtbaar (is gewoon niet te verstoppen onder kleding), maar er is praktisch niemand die het opvalt. Heb trouwens ook gewoon een goede baan ondanks mijn tattoo's ;)

Snoevie

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:08

Ach dat valt reuze mee hoor. Het zal je verbazen hoeveel er van de oudere generatie zelf tattoo's hebben :P

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:09

Asociaal is het woord niet maar ik vind het vaak wel provocerend overkomen, zou er niet snel een gezellig praatje mee gaan maken :P.

Ik doe op school trouwens een onderzoek naar het verschil tussen hoog- en laagopgeleiden. Het blijkt dat vooral laagopgeleiden tatoeages en piercings laten zetten. Het blijkt ook dat hoogopgeleiden dit vaker als ''asociaal''/lelijk bestempelen, evenals de trainingspakken en glimmende jassen met bontkraag waar je laagopgeleiden vaak in ziet. Laagopgeleiden daarentegen vinden de stijl van hogeropgeleiden eerder te netjes, of zelfs bekakt.
Let op: dit is natuurlijk allemaal heel generaliserend, en er zijn vele uitzonderingen. Maar toch zie je over het algemeen deze trend.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:11

44Myrthe44 schreef:
Asociaal is het woord niet maar ik vind het vaak wel provocerend overkomen, zou er niet snel een gezellig praatje mee gaan maken :P.

Ik doe op school trouwens een onderzoek naar het verschil tussen hoog- en laagopgeleiden. Het blijkt dat vooral laagopgeleiden tatoeages en piercings laten zetten. Het blijkt ook dat hoogopgeleiden dit vaker als ''asociaal''/lelijk bestempelen, evenals de trainingspakken en glimmende jassen met bontkraag waar je laagopgeleiden vaak in ziet. Laagopgeleiden daarentegen vinden de stijl van hogeropgeleiden eerder te netjes, of zelfs bekakt.
Let op: dit is natuurlijk allemaal heel generaliserend, en er zijn vele uitzonderingen. Maar toch zie je over het algemeen deze trend.

Dat snap ik nou echt niet :')

Ik maak net zo makkelijk een praatje met een motor man met een baard van een meter. Of iets anders aparts, komen meestal leukere verhalen uit dan die saaie mensen hoor :')

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:12

Raponsje schreef:
liempje schreef:

Maar als je 50, 60 of ouder bent dan zie je er ook zonder tattoo niet meer gloednieuw uit.

Als ik eenmaal verrimpeld ben dan zal het me een worst wezen of er dan een plaatje op die rimpels zit of niet.
Ga dan toch niet meer in een kort jurkje de straat op en mannen versieren zie ik mezelf dan ook niet meer doen.

vergis je daar niet in. Mijn moeder van 57 doet dat dus nog wel ;-) Korte rokjes en laarzen met hoge hakken genoeg :+

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:12

Tja bedekken op werk... ik doe het toch wel. Ik weet gewoon dat dat op prijs gesteld wordt door de mensen waar ik direct mee te maken heb, dus nouja, dan doe ik dat gewoon.
Ik ben de moeilijkste niet daarin.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 30-07-13 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:13

Ik niet, maar ik heb drie kleine zwaluwtjes op mijn pols. Dat is best subtiel.
Vrouwtje vandaag vond ze erg mooi :)) (thuiszorg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:14

LovingTweety schreef:
Amaris schreef:
nu vind ik het topic niet meer zo leuk :(

Dat vind ik meestal op het moment dat HC doordraait.

Nah, hij heeft een punt toch. Over burka's en hoofddoekjes is ook een discussie, is ook een uiterlijk kenmerk van geloof en traditie, waar als je iets daarover zegt, als discriminerend wordt beschouwd. Waarom is het dan wel oke dat mensen een tattoo moeten bedekken om representatief te zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:16

Mensen zijn ook altijd zeer verbaasd als ze mijn tattoo zien :D
Ik werk als beleidsambtenaar bij een gemeente en heb dus over het algemeen mijn tattoo bedekt (staat op mijn schouder). Maar nu in de zomer heb ik wel eens een shirtje aan waarbij je een stukje ziet. Mensen zijn vaak verrast (goh, heb jíj een tattoo?), maar wel op een positieve manier. Zeker als ik het verhaal er achter vertel.

Hoogopgeleid (HBO, HBO+), goede baan, voorbeeldfunctie. En toch een tattoo.
Het is allemaal niet meer zo'n issue als vroeger. En het is maar net hoe je jezelf opstelt. Ongeacht of je nu een tattoo hebt of niet. Ik ken veel mensen met een tattoo. Allemaal stuk voor stuk hele normale (wat is normaal? :P ), leuke mensen, van verschillende leeftijden. De ene tattoo opvallender dan de ander.
Niks mis mee :D

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:17

Amanda schreef:
Mensen zijn ook altijd zeer verbaasd als ze mijn tattoo zien :D
Ik werk als beleidsambtenaar bij een gemeente en heb dus over het algemeen mijn tattoo bedekt (staat op mijn schouder). Maar nu in de zomer heb ik wel eens een shirtje aan waarbij je een stukje ziet. Mensen zijn vaak verrast (goh, heb jíj een tattoo?), maar wel op een positieve manier. Zeker als ik het verhaal er achter vertel.

Hoogopgeleid (HBO, HBO+), goede baan, voorbeeldfunctie. En toch een tattoo.
Het is allemaal niet meer zo'n issue als vroeger. En het is maar net hoe je jezelf opstelt. Ongeacht of je nu een tattoo hebt of niet. Ik ken veel mensen met een tattoo. Allemaal stuk voor stuk hele normale (wat is normaal? :P ), leuke mensen, van verschillende leeftijden. De ene tattoo opvallender dan de ander.
Niks mis mee :D

Ik vind dat ook altijd lachen die reactie 'heb JIJ een tattoo' :wow:
nou... sterker nog: ik heb er twee :wow: :wow:

hahahaha!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:18

Eerlijk gezegd interesseerd het me geen hol wat andere mensen ervan vinden. Ik heb mijn tattoos laten zetten omdat ík ze mooi vind en omdat ze voor mij een speciale betekenis hebben.
Ik heb een zeepaardje op mijn schouder die ik heb laten zetten toen ik eindelijk de moed had om uit een rot relatie te stappen. Dan heb ik er nog eentje op mijn pols, een chinees teken wat 'kracht' betekend. Ik woon al heel lang alleen en ben er trots op dat ik alles zo goed geregeld krijg alleen, dat ik niet afhankelijk ben van anderen, daar is deze tattoo een 'ode' aan. En dan heb ik er nog eentje op mijn voet, die heb ik zelf ontworpen toen mijn lieve hondje was overleden en die is heel speciaal voor mij.

Ik werk in een commerciële functie maar wordt daar door niemand raar aangekeken. Soms krijg ik er wel eens een opmerking over, maar goed, ik heb ze niet voor anderen laten zetten, dus dat maak ik ze dan ook heel duidelijk :) . En als mensen het niet mooi vinden kijken ze maar ergens anders naar :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:19

44Myrthe44 schreef:

Wat vind jij dan provocerend aan een tattoo dat je met die persoon geen gezellig praatje wilt maken. Wat maakt dat jou dan, als je mensen al zo snel veroordeeld om een lichaamsversiering waar jij helemaal geen last van hebt. Ik vind dat bekrompen, kortzichtig en dom.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:20

44Myrthe44 schreef:

Dat wat jij provocerend vind is toch eigenlijk ook heel generaliserend? En wanneer ben je hoogopgeleid? Vanaf HBO? alles daaronder is laagopgeleid?

Naar mijn persoonlijke ervaringen zegt de tattoo of piercing niks over het opleidingsniveau van mensen. Lijkt me geen prettige ontwikkeling,als mensen aan je tattoo of piercing menen te kunnen aflezen wat misschien jouw 'opleidingsniveau' is

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:21

44Myrthe44 schreef:

Je zou ervan staan te kijken hoe gezellig het is om met mij een praatje te maken :Y)
Of met mijn vriendin die zo leuk kan kletsen terwijl ze je paard aan het behandelen is.
Of mijn andere vriendin die vaak in toga in de rechtzaal zit.

enzenz