Fiffill schreef:Maar... hoe eerlijk is het om iemand zijn hele leven lang ongelukkig te laten zijn puur alleen omdat 'wij' niet willen betalen voor evt. kosten (terwijl therapie ook geld kost) of omdat het anders is dan de standaard, en zo tegennatuurlijk voor de gemiddelde mens? Borstvergrotingen mogen, neuscorrecties mogen, maar iemand die dood- en doodongelukkig is mag je niet z'n been afzetten.
Met sommige dingen kun je niet zomaar 'omgaan', als het daadwerkelijk om een afwijking in de hersenen gaat kun je daar niet zomaar iets aan doen; al wil je er mee om kunnen gaan, je lichaam gaat dieper dan dat.
Ik vind het zeer triest dat iemand die afwijkt van 'de standaard' de rest van zijn/haar leven doodongelukkig moet zijn om die reden.
Er zal eerst meer onderzoek moeten worden gedaan naar deze afwijking voordat je echt mensen kunt behandelen. Als ik lees hoe slecht therapie werkt en hoe mensen toch de hand aan zichzelf slaan en zichzelf (proberen te) verwonden of uiteindelijk zelfmoord plegen... Wie weet kan therapie helpen, maar als er maar weinig over iets bekend is is het lastig. Zeker als men zelfs nog niet zeker is van de echte oorzaak.
Mensen in een vegetatieve toestand mogen ook niet altijd euthanasie, mensen met ondraaglijk lijden krijgen ook niet altijd de gewenste euthanasie. Mensen die niet door willen met hun leven, maar graag willen sterven, krijgen ook geen hulp om er een eind aan te maken. Hoe eerlijk is dat, vaak ook niet eerlijk. Deze mensen worden vaak ook gedwongen doodongelukkig hun leven door te brengen. Ga je mensen verlammen om hun leven op de rit te krijgen, dan kun je toch geen nee meer verkopen aan bovenstaande groep. Zolang daar nee aan wordt verkocht, vind ik niet dat je mensen kan gaan amputeren of verlammen, welke fysiek gezond zijn.