Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nadja15 schreef:superwoman schreef:Had hij ook kunnen laten zien zonder iemand een trauma te bezorgen. Daarbij was het geen waterpistool maar een heftige inhoud die gelukkig weigerde
Hoe laat je dat dan zien?
superwoman schreef:Desnoods je ongeladen pistool aan de beveiliging geven wanneer je binnen bent gekomen.....
Vind het behoorlijk .....om hem anders te zien dan als dader van een geweldadige aanval.
nadja15 schreef:superwoman schreef:Desnoods je ongeladen pistool aan de beveiliging geven wanneer je binnen bent gekomen.....
Vind het behoorlijk .....om hem anders te zien dan als dader van een geweldadige aanval.
Het is ook behoorlijk. En ik zeg ook niet dat ik het goed vind...
Maar hij opent ons wel de ogen. Er is ook gebleken dat een bom in een vliegtuig plaatsen niet heel moeilijk is.
Pas als genoeg mensen inzien dat deze maatschappij helemaal niet veilig is en je in principe niemand kan vertrouwen, zal de regering/overheid inzien dat de bewaking moet worden opgescherpt!
nadja15 schreef:Nu ga ik komen met een hele rare mening.
Als het goed is heeft de beste man met het pistool een briefje geschreven waarop stond dat het wapen niet dodelijk het was en hij dit ging doen om te laten zien hoe gemakkelijk het is om daar een aanslag te plegen, toch?
Nou, dan vind ik dat deze man ons misschien wel helpt. Ons verder laat kijken dan onze neus lang is. We zijn boos op die man, trappen hem in elkaar, wensen hem van alles toe. Dit, een grapje? Dat is onacceptabel. En ja, dat is zo.
Maar...
Heeft hij ons niet laten zien dat misdaden, misdrijven, aanslagen en etc. heel makkelijk worden gepleegd? Je moet je echt afvragen waar het niet klopt: Klopt het niet in zijn hoofd, omdat hij dit probeert? Of klopt er gewoon iets niet bij de algehele beveiliging? Het mag toch niet mogelijk zijn dat zoiets makkelijk te doen is?
En ik vind dat dat (ook op de Nederlandse televisie) al heel vaak is gebleken. Dat er iets scheelt aan de beveiliging, en minder (dus niet NIET!) aan de mensen die deze grens gaan opzoeken en willen laten zien dat iedereen moet opscherpen!
nadja15 schreef:Ailill schreef:Ik ben het niet helemaal met je eens, maar je hebt hier wel een punt. . . ik denk/hoop dat er andere mogelijkheden zijn om dit aan te tonen en/of duidelijk te maken.
Ik hoop het ook!
Maar ik denk het niet... Daarvoor denken wij teveel dat dat soort dingen hier niet voorkomen enzo...
dees_daan schreef:Op het moment dat hij getrapt werd wisten ze niet dat het pistool niet dodelijk was hè, plus de messen die hij bij zich had.. Op dat moment was het voor de mensen die aanwezig waren een moordaanslag, achteraf gezien zit er nu iets anders achter maar dat wisten ze op dat moment niet.
Of er iets niet klopt in zijn hoofd of niet, hij heeft een behoorlijk risico genomen.. Hij had op dat moment zelf de kogel kunnen krijgen maar blijkbaar was het hem dat waard..
Ailill schreef:nadja15 schreef:
Ik hoop het ook!
Maar ik denk het niet... Daarvoor denken wij teveel dat dat soort dingen hier niet voorkomen enzo...
Geloof me, de meeste mensen weten nog niet half wat er nu al gaande is in de wereld, laat staan wat er ons de komende jaren nog staat te wachten.
nadja15 schreef:Ailill schreef:Geloof me, de meeste mensen weten nog niet half wat er nu al gaande is in de wereld, laat staan wat er ons de komende jaren nog staat te wachten.
Inderdaad, maar dat zien we liever niet. Dus we doen net alsof het er niet is en het niet voorkomt.
Echter weten we stiekem wel dat het anders is...
En dat vind ik echt jammer, want je lost geen problemen op door ze weg te cijferen, maar juist wel door het onder ogen te zien!
Ailill schreef:D'r ontgaat mij geloof ik iets, ik lees af en toe iets over bewakers. Hoe weten jullie zo zeker dat die aanwezig zijn en wie zijn het dan?
Ik meen dit serieus.