Filmpjes met gruwelijke 'moorden/zelfmoorden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sanso

Re: Filmpjes met gruwelijke 'moorden/zelfmoorden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:34

fascinerend ja?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:38

ik vind wel een heel duidelijk verschil zitten tussen filmpjes/foto's van nieuws berichten of van filmpjes/foto's die puur gemaakt zijn om mensen te shockeren.

nieuwsberichten kan ik erg goed hebben, daar zie je ook erge dingen, maar ik heb altijd het idee dat het dan geweld is vanuit een reden waar ze achter staan (ook moorden en oorlogsgeweld), maar dat vind ik echt iets anders als media-geile-opnames van gruwelijke moorden, die worden puur gemaakt voor de sensatie ervan en anderen te entertainen.

maar filmpjes waarin dieren iets wordt aangedaan kan ik echt niet naar kijken, dat maakt me direct ziek en dat blijft nog wel een week hangen.

bv die foto die geplaatst is van die man achter die brommer, daar heb ik dan weer geen last van, zulk soort dingen worden idd in de white-power en kkk history vaak toegepast en zijn vaak terug te vinden in historie artikelen over bv delen van amerika.
dat zijn niet speciaal hitler-aanhangers, vaak gaat dit gepaard met een heel eigen geloof en opvattingen over andere rassen die een groepering geloven.
maar zo heb je ook de black panthers, dat zijn de black-power groeperingen die zelf ook zulk soort methodes toepassen.

dus soms zijn dingen ook vanuit het verleden dat ze dat zo doen en daar houden ze zich nu nog steeds aan, maar daar valt het afslachten van iemand met een schroevendraaier nu net niet onder.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:39

sanso schreef:
fascinerend ja?

Ja, als in bizar dat het gebeurd en ik denk dat ik ernaar kan kijken omdat het niet echt 'voelt'. Het voelt zo ver weg van m'n bed..
Als het voor mijn neus zou gebeuren zou ik denk ik echt in paniek raken, sowieso hulp inschakelen en niet gewoon staan toekijken. Ik zou trouwens niet zo aso zijn om te gaan filmen of onnozel staan toekijken :n
Laatst bijgewerkt door Dreamy op 22-11-12 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:39

mij doet die foto van die man achter die brommer ook niet veel, kijk het is niet netjes maar hij is dood.. merkt ie weinig van..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:40

Dreamy schreef:
sanso schreef:
fascinerend ja?

Ja, als in bizar dat het gebeurd en ik denk dat ik ernaar kan kijken omdat het niet echt 'voelt'. Het voelt zo ver weg van m'n bed..
Als het voor mijn neus zou gebeuren zou ik denk ik echt in paniek raken, sowieso hulp inschakelen en niet gewoon staan toekijken. Ik zou trouwens niet zo aso zijn om te gaan filmen of onnozel staan toekijken :n

ahh zo

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:50

en toch is dat tegenwoordig echt heel normaal hoor om alles maar te filmen en op fb of youtube te zetten. er is een hele generatie geboren met een mobiele telefoon aan hun hand vergroeid (althans zo lijkt het wel) en die zijn ALTIJD met dat ding bezig en delen ook hun gehele leven op internet met al hun vrienden (en de vrienden van die vrienden en daar de vrienden weer van).

eigenlijk alles wat gebeurt wordt direct opgenomen en gedeelt.

blijkbaar is het niet meer echt ofzo wanneer je het alleen maar door je schermpje ziet.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:58

ik heb ook m'n telefoon aan m'n hand vastgegroeid zitten maar ik durf nooit zomaar foto's te maken, alleen als iemand me vraagt eigenlijk. Zou een ongeluk ook echt niet gaan filmen of een foto maken, zou waarschijnlijk sowieso al flauwvallen voordat ik m'n mobiel kan pakken :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:00

Soms kan filmen best handig zijn ter bewijs! :)

Bij het ongeval hier een paar jaar geleden waarbij ik een 8 jarig meisje heb moeten reanimeren(overigens overleden) stond ook iemand te filmen terwijl ik bezig was.... :r ''Ja dat zijn beelden voor de familie''
Mijn hemel.. wat ben ik boos geworden.. Heb ook de politie erop afgestuurd.. Hoe haal je het in je hoofd!

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:07

Ligt natuurlijk compleet aan de situatie, zoals dat filmpje hier waar een meisje op straat in elkaar werd geslagen, dan heb je bewijs en beelden van de daders. Maar foto's maken van iemand die net onder een auto is gekomen, of iets in die trant, dat is toch weer een hele andere categorie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:10

Ben ik het mee eens :j

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 00:34

Dreamy schreef:
Tiffany schreef:
Maar het hoofd was leeg, zo iemand KAN toch niet meer leven %) :r

Het lag uit elkaar, was niet leeg hoor :n
Dacht dat ik hem nog hoorde ademen :=

Ik twijfelde ook.. Dacht hm ze zien bewegen, maar zullen alle mensen die er mee bezig waren wel gedaan hebben. kan bijna niet anders dat hij dood is/was op dat moment, die heeft niet meer kunnen ademen lijkt me.
Zag straks een filmpje van een man die door een auto ongeluk doormidden was (onderlichaam en bovenlichaam gescheiden) en die leefde nog. En dan een hele groep mensen er omheen die alleen maar toekeken.. Dan doe je toch iets?? Al is het maar 'erbij blijven'.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 01:01

ja inderdaad lijkt mij wel

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 10:31

Oke..
Ik wilde net met de trein naar werk, opeens allemaal stenen het peron op toen een trein langskwam... En daarna lag er dus een lijk ;( Ik ben helemaal overstuur..

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:22

ehm.. iew..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:49

he getver, was dat niet afgezet? -O-

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:21

peacehorses schreef:
he getver, was dat niet afgezet? -O-

Nee, het gebeurde terwijl ik er stond.

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:39

Pfoe.. Dat is schrikken! Maar er vielen dus stenen op hem?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 22:58

ferropaard schreef:

Huh, nee.. ? Sorry zie net dat ik het een beetje dom heb omschreven..
Er kwamen stenen van het spoor het perron op vliegen, juist waarschijnlijk doordat hij werd aangereden. Geen idee hoe het anders kon..

Hij is volgens een man die naast mij op het perron stond en de aanrijding echt zag gebeuren, gewoon het spoor op gelopen net voor de trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:40

Ik heb paar weken geleden dus ook meegemaakt dat er iemand voor de trein sprong. De lijk opzich vond ik niet schokkend. Vind het menselijke lichaam heel interessant.
Ik had meer moeite met wat er allemaal gebeurd is bij hem, waardoor hij deze keuze heeft gemaakt. Het was nog een jonge man. En dat ik zelf een paar jaar geleden precies zelfde wou doen.

Dat vond ik nog het ergste. Lijk vond ik echt niet schokkend.

ferropaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:08

Dreamy schreef:
ferropaard schreef:

Huh, nee.. ? Sorry zie net dat ik het een beetje dom heb omschreven..
Er kwamen stenen van het spoor het perron op vliegen, juist waarschijnlijk doordat hij werd aangereden. Geen idee hoe het anders kon..

Hij is volgens een man die naast mij op het perron stond en de aanrijding echt zag gebeuren, gewoon het spoor op gelopen net voor de trein.

Sorry ook beetje krom gelezen.
Aah zo! Pfoe heftig zeg.. Beetje bijgekomen van de shock?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 00:25

ferropaard schreef:
Sorry ook beetje krom gelezen.
Aah zo! Pfoe heftig zeg.. Beetje bijgekomen van de shock?

Eerlijk gezegd nog niet :o ben er met mn hoofd niet bij, autorijden ging net ook niet bepaald soepel en ik voel me gewoon raar.
:\

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:24

bah, heb me toch een site gevonden.. pfoe

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:49

Ik moest vandaag foto's maken van een clinic die hier gegeven werd, en je schiet gewoon maar door.. ik houd de shutter gewoon ingedrukt en op een gegeven moment weigert het paard en vliegt het meisje er bijna af. Maar blijf gewoon doorgaan met foto's maken, omdat je eigenlijk helemaal niet doorhebt wat er gebeurt, je bent alleen bezig met foto's maken. Ben wel gestopt zodra ik doorhad wat ik nou eigenlijk aan het doen was, maar kan me nu wel iets beter voorstellen hoe het kan gebeuren dat je zoiets op de foto krijgt.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:59

wat voor sitee sanso?

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:28

edit: als je de site wilt stuur me maar een pb
Laatst bijgewerkt door sanso op 26-11-12 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt