licorne schreef:Of je je erdoor laat kwetsen is niet alleen aan degene die z'n mening uit, maar aan degene die die mening leest, LAAT diegene zich kwetsen ja of nee. Als iets zo ongelofelijk eenzijdig en overtrokken is, is het wat mij betreft al niet eens meer de moeite om je erdoor geraakt te voelen. Was het nou JUIST niet Jezus die zei: "Vader, vergeef hen, want ze weten niet wat ze doen"?
Dat vind ik dan weer zo'n dooddoener. 'Oh nee hoor, het is niet mijn schuld dat ik je kwetste, jij LIET je kwetsen!' Ja, zo ken ik er nog wel een
'Oh nee joh, het is niet mijn schuld dat ik je verkrachtte, jij LIET je verkrachten!' Gaat nergens over.
Denk je echt dat mensen die net het ergste hebben meegemaakt dat een ouder kan overkomen, nog zoveel relativeringsvermogen op kunnen brengen? Sommigen misschien wel, maar het is gewoon not done om dat uit te proberen. Die mensen hebben al genoeg aan hun hoofd zonder deze rel die heel Nederland weer op zijn kop zet over de rug van hun zoon. Laat die jongen toch rusten!