Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:19

_San87_ schreef:
Ailill schreef:
Wat ik vanuit dit topic begreep niet nee, later las ik dat het wel zo was.. . ik neem dus mijn woorden terug.

Ik zit niet dagelijks in de trein, lees de Metro dus sporadisch.

Wat nogmaals bevestigd dat de Nederlander niet verder kijkt dan zijn neus lang is maar meteen begint te blaten. Wie achter de kudde aan loopt, loopt door de stront.

Blij dat ik geen Nederlander ben ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:21

Ailill schreef:
_San87_ schreef:

Wat nogmaals bevestigd dat de Nederlander niet verder kijkt dan zijn neus lang is maar meteen begint te blaten. Wie achter de kudde aan loopt, loopt door de stront.

De Nederlander en jij, dan.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:23

:')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:23

licorne schreef:
Of je je erdoor laat kwetsen is niet alleen aan degene die z'n mening uit, maar aan degene die die mening leest, LAAT diegene zich kwetsen ja of nee. Als iets zo ongelofelijk eenzijdig en overtrokken is, is het wat mij betreft al niet eens meer de moeite om je erdoor geraakt te voelen. Was het nou JUIST niet Jezus die zei: "Vader, vergeef hen, want ze weten niet wat ze doen"?

Dat vind ik dan weer zo'n dooddoener. 'Oh nee hoor, het is niet mijn schuld dat ik je kwetste, jij LIET je kwetsen!' Ja, zo ken ik er nog wel een :') 'Oh nee joh, het is niet mijn schuld dat ik je verkrachtte, jij LIET je verkrachten!' Gaat nergens over.
Denk je echt dat mensen die net het ergste hebben meegemaakt dat een ouder kan overkomen, nog zoveel relativeringsvermogen op kunnen brengen? Sommigen misschien wel, maar het is gewoon not done om dat uit te proberen. Die mensen hebben al genoeg aan hun hoofd zonder deze rel die heel Nederland weer op zijn kop zet over de rug van hun zoon. Laat die jongen toch rusten!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:27

Ik zeg niet ALLEEN maar. Ik kan namelijk best van mijn kant op mijn woorden proberen te letten, naar eer en geweten, maar ik kan het beslist niet helpen dat sommige mensen al beginnen te gillen als ik één woord of één ding niet naar hun zin zeg en zich al aangevallen voelen als ik met m'n ogen knipper.... Het komt ALTIJD van twee kanten.

LadyMadonna

Re: Lieve moeder van Tim Ribberink --> Vrijheid van meningsuitin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 17:28

Altijd?Als ik jou voor weet ik veel welke ziekte uit maak, hoe komt dat van jouw kant dan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:30

Okee, dat is misschien zo, maar dat is hier al niet aan de orde. Meneer Koelman heeft echt geen enkele poging gedaan om op zijn woorden te letten ten opzichte van de ouders van Tim. En zoals gezegd - die mensen hebben wel wat anders aan hun hoofd en hun relativeringsvermogen zal al een aardige deuk hebben opgelopen.

Ailill

_San87_ schreef:
Ailill schreef:

De Nederlander en jij, dan.

:)

licorne

Dan komt van mijn kant dat ik, als jij dat doet, dan denk, arme jij dat je niet beter weet dan mij voor enge ziekte uit te schelden, en niet terug te gaan schelden maar mijn schouders op te halen en mijn eigen weg te gaan.

Eliine

licorne schreef:
Tsja. Ik vind het er eigenlijk ZO dik bovenop liggen dat Luuk Koelma hier over de rug van Tim Ribberink heen deze mevrouw te kakken zet dat ik het ergens ook wel weer vermakelijk vindt worden...
Ik zie op Bokt wel ergere dingen voorbij komen eigenlijk die dan maar gezegd moeten mogen worden omdat iedereen z'n mening mag geven... Of je je erdoor laat kwetsen is niet alleen aan degene die z'n mening uit, maar aan degene die die mening leest, LAAT diegene zich kwetsen ja of nee. Als iets zo ongelofelijk eenzijdig en overtrokken is, is het wat mij betreft al niet eens meer de moeite om je erdoor geraakt te voelen. Was het nou JUIST niet Jezus die zei: "Vader, vergeef hen, want ze weten niet wat ze doen"?
Mijn persoonlijke mening is dat Koelma weliswaar ietwat te ver gaat...maar hij heeft er beslist mee bereikt wat hij vermoedelijk wilde!!! Hij heeft ZEER pittige discussie losgemaakt, waarvoor, wat mij betreft, hulde :j

Maar een pittige discussie waarover dan? Want ik hoor vooral heel erg dat mensen hem momenteel een smakeloze l*l vinden. Dus wat is de discussie waar hij op hoopte dan?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:36

Mensen denken vaak dat "vrijheid van meningsuiting" synoniem staat aan "ik mag zeggen wat ik wil, want dat is mijn mening". Dit is onjuist.

In artikel 7 van de grondwet (over vrijheid van meningsuiting) staat "Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet."

In artikel 1 van de grondwet (over discriminatie) staat "Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Er zitten grenzen aan 'vrijheid van meningsuiting' al zijn deze soms wat vaag en situatie afhankelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:45

MacavityL schreef:
Er zitten grenzen aan 'vrijheid van meningsuiting' al zijn deze soms wat vaag en situatie afhankelijk.

En bovendien staat het iedereen vrij om een bepaalde mening (of een bepaalde uiting) kwetsend, dom, verwerpelijk of ongepast te vinden. Dat mensen hun mening mogen uiten, betekent niet dat die mening automatisch ook inhoudelijk respect verdient.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:46

licorne schreef:
Ik zeg niet ALLEEN maar. Ik kan namelijk best van mijn kant op mijn woorden proberen te letten, naar eer en geweten, maar ik kan het beslist niet helpen dat sommige mensen al beginnen te gillen als ik één woord of één ding niet naar hun zin zeg en zich al aangevallen voelen als ik met m'n ogen knipper.... Het komt ALTIJD van twee kanten.

oh dus dat die jongen gepest werd lokte hij zelf uit en dat er vrouwen en kinderen verkracht worden doen ze ook zelf bewust aan mee, denk even na voordat je iets neerzet om dwars te liggen, bah!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:51

Miepie77 schreef:
licorne schreef:

oh dus dat die jongen gepest werd lokte hij zelf uit en dat er vrouwen en kinderen verkracht worden doen ze ook zelf bewust aan mee, denk even na voordat je iets neerzet om dwars te liggen, bah!

*Zucht.

Dat zegt ze niet :). Ze zegt dat de opvatting van een mening geheel aan de andere persoon ligt en niet perse aan degene die de mening ventileert.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:52

Juistum..

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:54

@Miepie, laat maar, je bent DUS het meest prachtige voorbeeld van iemand die meteen begint te gillen voor je inhoudelijk hebt gezien, gelezen en werkelijk begrepen waar ik op teruggrijp :')

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:58

@San, dank, zo komen we ergens :D Ik bedoel inderdaad, het is behalve aan jezelf om al dan niet op je woorden te letten, OOK aan jezelf om je al dan niet iets aan te trekken van de woorden van een ander. En dan bedoel ik in dit geval niet dat die jongen zich van dat pesten maar niks aan had moeten trekken. Ik bedoel dat je OOK uit de woorden van deze Luuk Koelsma in deze column heel wat meer kunt halen als je er beter naar kijkt dan 'm alleen maar meteen een onbeschofte l*l vinden..

Er zijn ALTIJD nuances in, het is NOOIT zwart wit, maar goed, balans in grijstinten ontstaat wat mij betreft uiteindelijk door het onderzoeken van de uitersten.... En juist daarom kan ik, of ik het er nou mee eens ben of niet doet niet eens terzake, het weleens waarderen als mensen dit soort stukken schrijven.... Misschien moeilijk te vatten voor sommigen, maar ik hou ervan om aan het NADENKEN gezet te worden :D
Laatst bijgewerkt door licorne op 08-11-12 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:59

Ow bah! Wat kots ik dit toch van heel diep uit! :r
Waar haalt zij het lef vandaan om zijn moeder dit nu te sturen. Belachelijk, Zo een eicel van een vrouw moet gecastreerd worden! bah bah bah

Ik heb er eigenlijk even geen woorden voor, Hoevaak moet er nu nog uitgelegd worden dat je als homo geboren word.. Al had ik de hele bartsmit met autotjes gekregen, dat interesseerde me echt totaal niets.. Ik heb echt zo geen respect voor dit soort mensen.. Ergens hoop ik héél diep dat haar eigen zoon ook homo is. Zij heeft écht hulp nodig! :r

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:59

Typisch geval van: Ja, vrijheid van meningsuiting maar je hoeft je mond niet open te trekken. Je kunt ook gewoon respect tonen en je stil houden. Vind dit alles behalve netjes naar de ouders van Tim. Dat sommige mensen nog zo'n tunnelvisie hebben, wilt niet zeggen dat je daarmee iedereen lastig moet vallen, laat die ouders gewoon met rust.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:01

WhySoWhite schreef:
Waar haalt zij het lef vandaan om zijn moeder dit nu te sturen. Belachelijk, Zo een eicel van een vrouw moet gecastreerd worden! bah bah bah

Ik heb er eigenlijk even geen woorden voor, Hoevaak moet er nu nog uitgelegd worden dat je als homo geboren word.. Al had ik de hele bartsmit met autotjes gekregen, dat interesseerde me echt totaal niets.. Ik heb echt zo geen respect voor dit soort mensen.. Ergens hoop ik héél diep dat haar eigen zoon ook homo is. Zij heeft écht hulp nodig! :r

Je moet denk ik even iets verder lezen dan je neus lang is ;) Dit is van een columnist niet van die mevrouw zelf.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:04

OMG hebben jullie de reacties gezien op de FB pagina van die Luuk Koelman? En dat zijn dan allemaal 'normale beschaafde' mensen die dat schrijven? Die zijn wat mij betreft nog een heel graad erger en enger dan die Luuk...
Ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta in ieder geval, vraag me af of hij maar enigszins het vermoeden heeft gehad wat zijn column teweeg zou brengen.
Ik hoop dat hij zijn "vrijheid" van meningsuiting overleeft...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:05

Eliine schreef:
WhySoWhite schreef:

Je moet denk ik even iets verder lezen dan je neus lang is ;) Dit is van een columnist niet van die mevrouw zelf.

Dan heb ik dat inderdaad verkeerd gelezen :( Maar dan nog.. De gene die dit geschreven heeft... Die trekt echt wel een kreng in mij naar boven... Ben écht wel in voor een pittige discussie maar zo kort door de bocht doet mijn bloed koken..

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:06

@Sannne, en daar zeg jij denk ik een heel waar woord, hij had dit niet HOEVEN doen, hij had respect kunnen tonen en z'n mond kunnen houden, en het is denk ik terecht dat heel veel mensen het ongepast vinden. Dus WAT heeft hij eigenlijk willen zeggen, WAT wil hij losmaken door het TOCH te doen, ervan uitgaande dat het GEEN standaardkl....zak is die alleen maar wil shockeren, hetgeen is wat wij er blijkbaar in onze exact dezelfde kortzichtigheid van willen maken...??? Ik ga 't hem zelf maar es vragen denk ik, ben wel benieuwd of ik antwoord krijg :j

@storrum, yep, zeg je weer een waar woord.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:07

storrum schreef:
OMG hebben jullie de reacties gezien op de FB pagina van die Luuk Koelman? En dat zijn dan allemaal 'normale beschaafde' mensen die dat schrijven? Die zijn wat mij betreft nog een heel graad erger en enger dan die Luuk...
Ik ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta in ieder geval, vraag me af of hij maar enigszins het vermoeden heeft gehad wat zijn column teweeg zou brengen.
Ik hoop dat hij zijn "vrijheid" van meningsuiting overleeft...

Heb gezocht, kan het niet vinden? link?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:07

__Sannne schreef:
Typisch geval van: Ja, vrijheid van meningsuiting maar je hoeft je mond niet open te trekken. Je kunt ook gewoon respect tonen en je stil houden. Vind dit alles behalve netjes naar de ouders van Tim. Dat sommige mensen nog zo'n tunnelvisie hebben, wilt niet zeggen dat je daarmee iedereen lastig moet vallen, laat die ouders gewoon met rust.

precies en mensen die dit niet begrijpen vind ik erg triest