Studenten OV verdwijnt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:17

Annuuuhh schreef:
@ Ojajoh Ik ben het enigszins wel met je eens, ik leen ook wel eens van mijn ouders maar ik moet iedere cent terug betalen. Ik heb ook een paard, geprobeerd te verkopen, ik heb geen tijd en niet veel geld, maar de markt voor paarden ligt stil..dus heb ik em nog steeds.

Mijn studie word betaald van een rekening die sinds ik geboren ben er al is, zo hebben we gespaard voor school geld, en mn benodigd heden daarvoor.

en als je je paard nou voor minder verkoopt? dat win je terug op je stalling
althans zo was ik mijn paard ook binnen 4 weken kwijt, en echt een top baas getroffen!

hier voor onze dochter ook een spaarrekening voor haar studie, als deze te kort komt dan zal ze haar dure sport aan de kant moeten zetten voor een goedkopere
sporten kan namelijk zelfs (bijna) gratis ;)
zouden ze het in moeten houden op je levensbehoefte zoals kleding en ect, dan zeg ik ja je hebt helemaal gelijk dat je klaagt
maar een paard is en blijft gewoon een verschrikkelijke luxe.....tig hobby's in de wereld en dit is toch wel 1 van de duurdere....

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:22

Ik heb geen stallings kosten.. ik ben al ver gezakt in de prijs en er zijn ook mensen wezen kijken maar het paste niet. Dan houd het op. Ik probeer het gewoon later nog eens.

Het scheelt al voor me zelf dan, dat ik niet uit ga en alleen eigenlijk kleding koop in de sale.

Edit: Wat ik aan studie en zorg premie nog krijg, zet ik aan de kant dat als ik later nodig heb dan heb ik nog wat reserve's :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:36

Eigenlijk zijn we gewoon hartstikke verwend hier in Nederland. De overheid betaalt 6000/7000 euro per student per studiejaar aan collegeld, daarnaast krijgen we ook nog eens "zomaar" een basisbeurs waar we alleen maar een diploma voor hoeven te halen zodat het geen schuld wordt. EN ze betalen onze reiskosten wat echt onwijs veel geld is, en waar ook ontzettend veel misbruik van gemaakt wordt: gratis met de trein naar opa en oma, gratis met de trein om in Amsterdam te shoppen etc. etc.

Nee we mogen best zelf wat meer investeren in ONZE EIGEN toekomst.

(Ik studeer zelf ook al drie jaar en begin nu alsnog aan een nieuwe studie, heb geen werk meer maar betaal wel huur e.d. dus ja ik ben ook gewoon "de dupe".)

Annuuuhh

Re: Studenten OV verdwijnt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:57

Volgens mij heeft het kabinet lang niet in de gaten hoeveel er onderdoor gaan.. en zelf wel veel verdienen en niet willen bezuinigen om wille van de crises maar het geld van anderen gebruiken..

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:59

Annuuuhh schreef:
Volgens mij heeft het kabinet lang niet in de gaten hoeveel er onderdoor gaan.. en zelf wel veel verdienen en niet willen bezuinigen om wille van de crises maar het geld van anderen gebruiken..

Dat vind ik eigenlijk nog iets wat me het meeste dwars zit. Zelf verdienen ze bakken met geld, maar ondertussen wel korten op salarissen van andere mensen, en maar bezuinigen. Ik snap dat bezuinigen wel, maar doe zelf dan ook wat..

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:02

Maar dat is juist het punt: niemand gaat eraan onderdoor. Dwz, iig de studenten niet. Iedereen kan nog gewoon studeren, er is immers nog steeds de mogelijkheid om te lenen. Dus 'studeren is dan alleen nog maar voor de rijken' is niet van toepassing.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:12

Nee, dat klopt wel, daar was ik het ook niet mee eens. maar het feit dat de regering bezuinigd op ons, maar zelf bijna asociaal veel geld verdient (evenals voetballer e.d eigenlijk) dat vind ik krom..

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:14

Eigenlijk vind ik dat die mensen ook moeten inleveren..rijk blijven ze wel maar asociaal zoals nu vind ik eigenlijk niet kunnen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:16

Annuuuhh schreef:
Eigenlijk vind ik dat die mensen ook moeten inleveren..rijk blijven ze wel maar asociaal zoals nu vind ik eigenlijk niet kunnen.

Ja precies, dat zou ik beter vinden. Iedereen moet gewoon inleveren. Zo abnormaal rijk, met superveel geld over op de bank, waar ze niks mee doen..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:02

HOO! op hun eigen inkomsten hebben ze ook een heel stuk gekort hoor ;)
En dat banen met meer verandwoording, lange werkdagen en veel stress meer verdienen is helemaal super en heel eerlijk! Iedereen moet inleveren? heb je enig idee hoeveel de "rijkeren" inleveren? weet je hoeveel die in handen krijgen van wat ze verdienen met die 62% inkomstenbelasting die ze gaan betalen ;)?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:34

smurffie schreef:
HOO! op hun eigen inkomsten hebben ze ook een heel stuk gekort hoor ;)
En dat banen met meer verandwoording, lange werkdagen en veel stress meer verdienen is helemaal super en heel eerlijk! Iedereen moet inleveren? heb je enig idee hoeveel de "rijkeren" inleveren? weet je hoeveel die in handen krijgen van wat ze verdienen met die 62% inkomstenbelasting die ze gaan betalen ;)?

Daar ben ik ook blij mee, maar kom op, voetballers verdienen toch belachelijk veel. Maar dat is een andere discussie, daar gaat het hier niet om.

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:30

Ik vind dat ze de weekend-OV moeten afschaffen en van de normale studenten-OV een trajectkaart moeten maken. Dan bespaar je al erg veel. Als ik zou moeten betalen voor het vervoer naar mijn school ben ik per dag 10.50 kwijt.. Dat is 210 euro per maand..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:34

Ik denk er niet blij om hoor ;) mijn vader krijgt van de euro die hij verdient ongeveer 31 cent in handen ;) en hij betaald ook gewoon belasting over alles wat hij koopt. Is dat eerlijk? daarin tegen moest hij wel van zijn vakantie in chica terugvliegen voor een probleem op de zaak die alleen hij kon oplossen. Is het eerlijk dat hij meer betaald? of heeft hij gewoon 30 jaar bijstudie gedaan, zichzelf omhoog gevochten en verdient hij dat salaris? zijn ziektekosten verzekering gaat omhoog naar ongeveer 250 euro PER MAAND!
Ik studeer HBO, ov eruit -> 340 euro reiskosten.
we zitten al op de 590 euro, het nog niet hebbend over de andere dingen en dat is per maand. Is dat wel zo eerlijk?
Daarin tegen houd de werkeloze haar handje op maar te belazerd om te solliciteren of partime te werken....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:39

smurffie schreef:
Ik denk er niet blij om hoor ;) mijn vader krijgt van de euro die hij verdient ongeveer 31 cent in handen ;) en hij betaald ook gewoon belasting over alles wat hij koopt. Is dat eerlijk? daarin tegen moest hij wel van zijn vakantie in chica terugvliegen voor een probleem op de zaak die alleen hij kon oplossen. Is het eerlijk dat hij meer betaald? of heeft hij gewoon 30 jaar bijstudie gedaan, zichzelf omhoog gevochten en verdient hij dat salaris? zijn ziektekosten verzekering gaat omhoog naar ongeveer 250 euro PER MAAND!
Ik studeer HBO, ov eruit -> 340 euro reiskosten.
we zitten al op de 590 euro, het nog niet hebbend over de andere dingen en dat is per maand. Is dat wel zo eerlijk?
Daarin tegen houd de werkeloze haar handje op maar te belazerd om te solliciteren of partime te werken....

ja want iedere werkloze vind het zo heerlijk om dagen thuis te zitten.
Wat een eenzijdig antwoord zeg!
Natuurlijk wil niemand extra betalen maar het lijkt me dat jij het ook niet ziet zitten als mensen verhongeren omdat het crisis is omdat zij maar extra moeten betalen. Iedereen gaat er op achteruit studenten, rijken, mensen met een modaal inkomen, mensen met een minimum inkomen maar sommige beslissingen kunnen wel misschien beter overwogen worden voor de toekomst..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 20:55

Ja hoor Geef maar een schop tegen die werkloze

Maar maak je daar niet druk om want die worden echt wel aangepakt ;-)
En dan heb je nog het verschil tussen een werkloze (bijv ik) en een uitkeringstrekker

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:07

Wil ik ook best een kostenplaatje ophoesten..
Ik woon thuis en betaal kost en inwoning, betaal boeken zelf, opleiding zelf, telefoon kosten zelf, zorgverzekering zelf.. En ik koop alle dingen die ik zelf wil hebben zelf..
Ik heb ook een paard, die betaal is overegens niet van mijn studiefinanciering die gaat op aan boeken, school, school uitstapje etc. en kost en inwoning..
Ik betaal normaal gezien rond de €100,- per maand aan mijn paard, tjah, heb het getroffen met stalling alhoewel dit ook is omdat ik geen vaste stal heb maar een inloopstal en het kleine ding niet zoveel eet nog..

Mijn reiskosten zijn als ik even reken contant betaald weet ik dat het rond de €9,- euro enkele reis is, met de ov kaart zonder korting is het €6,10 enkele reis.. Elke dag heen en weer maakt dus €12,20 x 5 dagen x 4 weken = is €250.. Al weet ik dat de 9292 site niet klopt omdat een vriendin van mij zonder korting met de ov kaart ging en toen was het rond de €8,- denk dat de site een update mist? Maar goed dat is dan het minimale bedrag..

Ik heb niet te zeuren krijg alles rond met mijn bijbaantje.. Maar als deze regel er door komt ga ik gerust terug in Belgie werken aan de lopende band waar het geld me toe stroomt.. Heb daar toen bijna 4 maanden gewerkt netto €1500,- per maand.. Zomer daarna plost €700,- vakantie geld nog en de winter van 2011/2012 stond er plots weer €400,- op van vakantie dagen.. Tjahh.. Ik werkte daar in 2009/2010.. Wat dat betreft beter geregeld daar hoor.. Geld krijgen naar wat je werkt niet naar wat je leeftijd is. En dan was ik ook nog eens verzekerd voor nog geen €10,- per maand..

Iedereen heeft wel iets leuks nodig in het leven, een hobby, de ene gaat stappen, de andere zit op ballet, de ander heeft een boekenverzameling en weer een ander heeft een paard.. Dus om mensen met paarden te zeggen dat ze die maar even moeten verkopen.. Tjahh..

Ben trouwens wel voor een traject net als het abbonnement met zones, ik ga verder toch nergens heen.. Twee keer in de week naar mijn lief, maar dat betaal ik dan wel zelf :)

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:55

SimoneeM schreef:
Annuuuhh schreef:

Ja precies, dat zou ik beter vinden. Iedereen moet gewoon inleveren. Zo abnormaal rijk, met superveel geld over op de bank, waar ze niks mee doen..

Euh... Daar hebben mensen voor gewerkt en slim in geïnvesteerd.. Wie ben jij om te oordelen over of mensen het geld gewoon maar op de bank laten staan of niet. Zeer kort door de bocht, en niet doordachte opmerking

De middeninkomens houden bijna geen geld over, 70% besteden van het inkomen gaat naar de zorg.

Een uitkeringstrekker houd netto meer over dan een een persoon met een middeninkomen, laten we zeggen 70.000 per jaar. Enige verschil is dat ze een pensioen opbouwen.
Iedereen moet wat inleveren maar dit gaat te ver en is gewoon absurd.
Ov kaart zouden ze beter kunnen veranderen in een trajectkaart.

Kleine tip: Verdiep je eerst in de stof, voordat je met zulke uitspraken komt.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:07

SimoneeM schreef:

Euh... Daar hebben mensen voor gewerkt en slim in geïnvesteerd.. Wie ben jij om te oordelen over of mensen het geld gewoon maar op de bank laten staan of niet. Zeer kort door de bocht, en niet doordachte opmerking

De middeninkomens houden bijna geen geld over, 70% besteden van het inkomen gaat naar de zorg.

Een uitkeringstrekker houd netto meer over dan een een persoon met een middeninkomen, laten we zeggen 70.000 per jaar. Enige verschil is dat ze een pensioen opbouwen.
Iedereen moet wat inleveren maar dit gaat te ver en is gewoon absurd.
Ov kaart zouden ze beter kunnen veranderen in een trajectkaart.

Kleine tip: Verdiep je eerst in de stof, voordat je met zulke uitspraken komt.[/quote]

Ik zeg alleen maar dat bijvoorbeeld voetballers abnormaal veel verdienen, en dat ik dat reuze overdreven vind.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:12

Ja? Is er altijd veel verschil tussen een werkloze en een uitkeringstrekker?
Is er helemaal geen werk wat de werkloze kan doen of voelen diegene zich er te goed voor? of krijgen ze niet meer dan ze nu doen dus blijven rustig op hun gat zitten wachten op een beter baantje?

Als ik zie dat iemand die ik ken dat ook roept: nee ik kan niet werken! maar, dagjes efteling met zoonlief kunnen prima, dagjes zwemmen ook, dagjes shoppen ook..
Waarom konden we precies niet werken? nee dat was nog de zwaar en ander (administatief werk) was niet leuk/goed genoeg..

Aan de andere kant is bij mijn tante 7 weken geleden leukemie geconstateerd, maar die is toch weer 2 dagen per week een paar uurtjes op de werkvloer te vinden, daar verdiend ze niks mee want ze krijgt het minder van de ziektewet... Maar ze is er wel en wil niet op haar gat gaan zitten wachten tot ze weer meer kan verdienen dan waar ze dr handje voor op kan houden..

Dus misschien is dat hier in de omgeving heel erg zo en zijn er vast uitzonderingen. Maar ik zie vooral werkloze die hun handje ophouden en hun eigen woorden geloven terwijl ze makkelijk iets kunnen doen voor (een deel) van hun geld ;).
Laatst bijgewerkt door smurffie op 06-11-12 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:13

Aibelle schreef:
Ik vind dat ze de weekend-OV moeten afschaffen en van de normale studenten-OV een trajectkaart moeten maken. Dan bespaar je al erg veel. Als ik zou moeten betalen voor het vervoer naar mijn school ben ik per dag 10.50 kwijt.. Dat is 210 euro per maand..

Eens.

Alleen het kabinet heeft ook geen meerderheid in de eerste kamer, dus denk niet dat dit er door gaat komen.

Een tussenweg zoals een trajectkaart wellicht wel.

nerina_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 17:27

Nou ik hoop dat de Studenten OV niet verdwijnt..
Ik woon al op kamers maar toch wil je weleens naar je ouders/familie, je vrienden en verzorgpony! Al zouden ze Studenten OV eruit halen dan ben ik elk weekend 46 euro kwijt om naar mijn ouders te kunnen. Ik reis trouwens vanaf Bodegraven-Leeuwarden. Nu ga ik niet elk weekend meer naar huis, maar toch heb je soms van die weken dat het wel moet voor verplichtingen enz.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 17:43

Laten we de discussie over het wel en niet uitkeringstrekken even ergens anders doen... of zoek een aantal oude topics op, daar staat het vol met vooroordelen over wel of niet werken. Laten de ministers dan op zijn minst inderdaad een trajectkaart inzetten ipv het hele ov jaarkaart eruit te gooien. Dan kom je iedereen tegemoet.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 18:09

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 00:45

Zucht, ik snap dat er bezuinigd moet worden. Maar ik werk keihard naast mijn studie (elke zaterdag, rest van de week volledig les en de zondag moet ik echt gebruiken om te studeren), ik woon al spotgoedkoop en nog lukt het nauwelijks. Ik word er zo moedeloos van, als er straks nog reiskosten bovenop komen kan ik straks m'n master niet eens betalen...