Electra63 schreef:Volgens mij waren het toch echt Spekman zijn woorden: nivelleren is een feest (zie het AD).
Blijft misleidend.
Citaat:Ik vind het een hele domme uitspraak van Spekman. Er zijn ook heel veel PvdA-stemmers die nu zwaar gepakt worden en dan verwacht ik van een voorzitter geen leedvermaak.
Tsja, het is duidelijk dat er in het regeerakkoord (de ongeschreven versie) beslist ook iets staat over de marketing ervan. En een van de aspecten is dat de PvdA dit moet verkopen als iets dat wenselijk is. En dan krijg je termen als 'nivellering'. Waar de PvdA inderdaad ook op aangesproken zou mogen worden. Maar waar de PvdA slechts de term verkoopt, is het de VVD als leidende kracht achter de oneerlijkheid (want ik wel redelijk zeker dat de PvdA ook best akkoord was gegaan met maatregelen die over de hele lijn wat nivellerender waren.)
En is het nota bene de SP die hier opkomt voor de oneerlijkheid naar de middengroep.
(Overigens: enige nivellering is onvermijdelijk. Het was al duidelijk dat er bezuinigd ging worden, het is ook al duidelijk dat er aan de onderkant echt niet zo gek veel meer te halen is. Dan zijn er niet zo gek veel mogelijkheden meer.)