Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:27

michelle933 schreef:
Mixje90 schreef:
Michelle, what about alle nederlandse moslims?
Enig idee hoeveel dat er zijn?

ja een vriendin van mij is het ook.
Kind is niet wijs ;( maargoed.
ik zet duidelijk in mijn verhaal, dat ik niet TEGEN ze ben.
Maar dat er zoveel criminaliteit door deze lui komt. :j
En ik mij vaak onveilig voel op straat.

Dat is 1 reden waarom ik pvv stem.
Die willen de straattuig hard hard hard aanpakken en goede rechters. en niet van die linkse galnekken die alleen van de taakstrafjes zijn.

Een beetje vreemd om dat over een vriendin te zeggen, wat mij betreft.

Maar Wilders zal gelijkgestemden moeten vinden om tegen de buitenlanders op te treden, dit gaat hem alleen sowieso niet lukken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:31

michelle933 schreef:
Mixje90 schreef:

Die willen de straattuig hard hard hard aanpakken en goede rechters. en niet van die linkse galnekken die alleen van de taakstrafjes zijn.

Dat is dan leuk en aardig, maar je hebt t de hele tijd over moslims en niet gewoon over criminelen.
Criminelen moeten harder aangepakt worden, dat klopt. Maar moet een allochtoon die hier geboren en opgegroeid is harder gestraft worden dan n autochtone nederlander?

Je noemt je vriendin dom, maar t grappige is dat veel autochtone moslims vrouw zijn en hoogopgeleid.

En oke... Als je dan niet tegen moslims zou zijn... De partij waarop je stemt is dat wel en die is daar ook heel duidelijk over.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:31

michelle933 schreef:
Mixje90 schreef:

Een beetje vreemd om dat over een vriendin te zeggen, wat mij betreft.

Maar Wilders zal gelijkgestemden moeten vinden om tegen de buitenlanders op te treden, dit gaat hem alleen sowieso niet lukken.[/quote]

ach ik noem der vaak ook poedersuiker enzo dus achja beetje rare relatie hebben we

liesjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:32

Ik stem dit jaar weer op de vvd!
bij meerdere partijen had ik wel raakvlakken maar bij de vvd toch het meest..

en je moet maar zo denken: er moeten sowieso meerdere partijen een coalitie, dus van al die partijen komt er wel iets op tafel (als het goed is :+ )

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:33

poedersuiker? ohh hahaha.. ja zo noem ik der.
Omdat moslims/hoogligens/oostblokers de boosdoeners hier in nederland zijn.
Chinezen? die heb je hier zat.. hoor je daar ooit wat over.. uh nee?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:34

schrikdraad schreef:
Hij kan geen daden doorvoeren door de andere partijen.Maar je ziet toch dat veel mensen dat wel willen.
Dan mogen ook de andere partijen wel eens in gaan zien dat er een hoop mensen zijn waar dus nooit naar geluisterd wordt.
Wilders zelf vind ik ook een halve gare, maar de punten die ik eerder aanhaalde kunnen gewoon.
Maar dan moeten andere partijen ook eens water bij de wijn doen. Maar omdat ze wilders horen trekken ze al terug en dat is niet eerlijk t.o. de pvv stemmers.

Pardon, niet eerlijk tegenover PVV stemmers. De PVDA was een zetel kleiner dan de VVD vorige keer. Ik heb nooit een PVDA stemmer horen klagen dat het desastreuze beleid van het gedoog kabinet oneerlijk was tegenover hen
Daar zijn PVV stemmers nogal goed in, klagen en de werkelijkheid niet willen zien.
Nogmaals Wilders en ook Fleur Agema hebben 2 jaar de tijd gehad om de zaken waar zij voor staan te verwezenlijken ze hadden vrij veel macht. Die hebben ze gebruikt voor cavia politie en 130 km per uur daar stemden ze voor. Ze stemden ook voor verhoging eigen bijdrage in de zorg, zo goed als verdwijnen van het PGB en de sociale werkplaatsen en wilden niets horen van hypotheekaftrek voor de rijkste 10 % van de Nederlanders. Kortom PVVV deed aan symbool politiek die niets oplevert alleen mensen aan de onderkant pakt.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:35

Pvv gaat gewoon kapot door Wilders. Zat daar iemand aan het woord die dingen niet extreem trekt hebben ze hele goede punten voor de gemiddelde mens in nederland.
Niet degene met een top salaris maar ook niet degene die expres thuis zit en dat wel een fijne "baan" vind.
En voor die hardwerkende -of na jaren werk aan de kant gezette persoon- is er nu geen partij vind ik.
Vvd prima als je veel inkomen hebt, pvda prima als thuis zitten leuk vind maar wie is er voor de hard werkende niet criminele mens met een laag tot modaal loon?
Dan blijf ik bij pvv.

En hij pakt crimimelen hard aan.
Maar schrik niet als daad toch de getinte kleurtjes wat vaker voorbij komen.
Maar hij is voor alle criminelen aan pakken niet 1 groep.
Nu is er vaak een groep uitgezonderd want dat heet dan discriminatie. Dat moet ook voorbij zijn.
En dat zal vast verkeerd vallen bij bepaalde groepen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:40

michelle933 schreef:
Kind is niet wijs ;( .

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig..... :\

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:42

Akelige gedachte dat als Bokt een afspiegeling van de maatschappij is dat er dus heel veel PVV gestemd gaat worden.
Je kunnen vinden in hun standpunten is nog een ding, maar stemmen voor Wilders? Nee... Dan kunnen we ons boeltje wel oppakken in de internationale economie en betrekkingen. Brrrr.

Ik stem weer VVD. Ben ik rijk? Neuh. Maar ik kan me goed vinden in hun standpunten en ik vind dat Rutte het goed gedaan heeft als premier. Geen makkelijke tijden, maar NL staat er nog best wel oke voor. Andere partijen vind ik qua standpunten minder, de lijsttrekkers wil ik _niet_ als MP zien en ik denk dat in deze tijden een links NL ook niet echt fantastisch is. Ik ben sowieso meer rechts dan links georienteerd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:43

[quote="Vala"]Zoals je kunt lezen is het een reactie op Lante die het alleen maar fijn heeft met allochtonen(gelukkig). Ik stigmatiseer niks.[/quot]

Ik zeg alleen maar dat niet iedereen last heeft an allochtonen, natuurlijk zijn er allochtonen die overlast veroorzaken, maar moeten de mensen die wel goed functioneren daar de dupe van worden? Ik vind van niet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:43

Rinske schreef:
michelle933 schreef:
Kind is niet wijs ;( .

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig..... :\

Nou inderdaad, lekker ben jij dan. Zeg dat even rechtstreeks tegen haar. Dan weet zij ook wie haar vrienden zijn.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:45

Ik zie overigens in de poll staan dat 2 op de SGP stemmen/willen gaan stemmen..
Waarom stem je daarop? Vind dat namelijk nog weel interessanter dan naar de beweegredenen achter een pvv, vvd, pvda engazomaar door stemmer. En aangezien deze poll stemmers zich niet in het topic hebben gemeld...

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:48

Lante
juist daarom moeten we alle raddraaiers aanpakken. Maar óók de allochtone -welke generatie dan ook.
Nu word dat niet gedaan want dan heet het ineens discrimineren. Het is juist een vorm van discriminatie die lui niet aan te pakken.
Dus voor alles een minimale straf. Dan kan er niet naar afkomst geken worden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:50

Berdien schreef:
Ik stem weer VVD. Ben ik rijk? Neuh. Maar ik kan me goed vinden in hun standpunten en ik vind dat Rutte het goed gedaan heeft als premier.

Toch heeft de VVD vooral heel goed voor de rijksten gezorgd:
Afbeelding
Bron: koopkrachtontwikkeling in 2012, CBS, http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/ink ... 672-wm.htm

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:52

@Berdien
Ik zou willen dat je mocht stemmen op standpunten ipv op partijen.
Dat zou voor veel mensen een stuk fijner zijn.
Nu moet je een partij zoeken die jou belangrijkste punten het meeste weergeeft maar er zijn ook altijd punten die je dan niks vind.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:53

schrikdraad schreef:
Pvv gaat gewoon kapot door Wilders.

De PVV IS Wilders. Het is geen partij het is een groep mensen die vooraf gescreend worden of ze wel allemaal alleen datgene zullen verkondigen wat van Wilders mag
Luister eens naar degenen die eruit gestapt zijn, er komt vandaag een boek uit van een van hen die een kijkje in de gang van zaken bij de PVV geeft.
Daar wordt je niet vrolijk van en het is niet te geloven dat zon ondemocratische club in deze moderne tijd nog mogelijk is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:55

sarabande schreef:
Daar wordt je niet vrolijk van en het is niet te geloven dat zon ondemocratische club in deze moderne tijd nog mogelijk is.

Hartstikke democratisch toch? Alle 1 leden hebben stemrecht! O:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:57

Shadow0 schreef:
sarabande schreef:

Hartstikke democratisch toch? Alle 1 leden hebben stemrecht! O:)

_O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:59

Jans schreef:
Misschien moeten we de hele regering afschaffen, wie weet hoe lang het duurt voor ze straks een coalitie gemaakt hebben. Kunnen we beter gewoon de koningin de volle macht geven :Y)

(Geintje natuurlijk he :)) )

Vind het helemaal niet zo'n dom idee, volgens mij heeft Beatrix meer verstand dan de hele eerste en tweede kamer bij elkaar. Vergeet niet dat ze ook al 60 jaar op het hoogste niveau meedraait!
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 04-09-12 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:59

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:02

Jammer dat de laatste pagina's meer lijkt op een hetze tegen Wilders/PVV, dan dat het gaat over de inhoud van politieke partijen. Waarom enkel over Wilder/PVV hebben, andere partijen/partijleider hebben ook standpunten waar een ander het niet mee eens is of die door een ander ook als extreem kan worden gezien. We moeten gewoon iemand zijn mening respecteren, zonder door te drammen op iets of iemand

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:03

Douraque schreef:
Jammer dat de laatste pagina's meer lijkt op een hetze tegen Wilders/PVV, dan dat het gaat over de inhoud van politieke partijen. Waarom enkel over Wilder/PVV hebben, andere partijen/partijleider hebben ook standpunten waar een ander het niet mee eens is of die door een ander ook als extreem kan worden gezien. We moeten gewoon iemand zijn mening respecteren, zonder door te drammen op iets of iemand

Kom maar op

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:03

Dat mensen inderdaad op de PVV stemmen en Wilders daarbij vergeten snap ik ook niet. De PVV IS Wilders inderdaad, en ik geef ze geen enkele kans als partij zonder Wilders. Met Wilders ook niet, maar dat is weer een ander verhaal :+

Dat het bewind van de VVD vooral de rijksten in NL geen windeieren heeft gelegd, dat wil ik ook helemaal niet ontkennen. Maar dat vind ik op dit moment niet zo heel interessant eigenlijk. Als ik alles afweeg dan kom ik gewoon weer bij de VVD uit. Tja.

Ik ben ook benieuwd naar de standpunten van de SGP-stemmers :j

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:04

Ik stem weer D66. Vorige keer ook gedaan en in de tussenliggende periode hebben ze zich steeds op goede manieren laten zien en standpunten ingenomen waar ik achter sta, valt me niks tegen!

Ik stem wel altijd strategisch. Met de crisis zie ik sowieso graag de VVD in het kabinet en ik vind Rutte als premier niet verkeerd. Echter, vorige keer sloot de VVD de PVV niet uit als coalitiepartner waardoor ik pertinent geen VVD heb willen stemmen - maar goed ook, want ik ken heel wat mensen die achteraf heel verdrietig waren met hun stem en ons Grote Boze Greetje die daar aan vastplakte.

Dit jaar weer een beetje hetzelfde verhaal, Roemer heeft gezegd dat D66 absoluut zijn voorkeur niet heeft om mee te regeren. Ikzelf zie de SP liever niet in de regering, als oppositiepartij doen ze erg goede dingen maar in de regering zie ik het gewoon niet. Bovendien heeft Roemer zich de afgelopen weken meermaals onsterfelijk belachelijk gemaakt ten overstaan van de internationale pers, en dat moet MP worden? No thanks... Denk dat je heel moeilijk om D66 in de coalitie heen gaat kunnen, waardoor het dus ook een stem tegen een SP-coalitie wordt. PVV sloot D66 vorige keer al uit, ik vermoed dat ze daar alleen maar zekerder van zijn geworden.

Zou graag een kabinet zien met VVD/D66/CDA/PvdA, eventueel GroenLinks als dat ontoereikend is. Maar dat hoopte ik de vorige keer ook, alleen lag de VVD dwars... Hopelijk hebben ze er wat van geleerd. :')

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:04

Wat ik niet zo goed snap zijn degenen die melden dat ze voor het 'aanpakken van dat tuig' zijn - en vervolgens benadrukken dat 'dat tuig' bestaat uit 'moslims en oostblokkers', en dat ze niet het land uitgezet hoeven maar gewoon de gevangenis in. De keren dat ik me echt onveilig heb gevoeld, en nee, ik woon niet in een dorp maar (destijds) in de hoofdstad - waren het altijd autochtonen die mij dat gevoel bezorgden en me lastigvielen.

Dat je de criminaliteit aan wilt pakken is één ding, dan kun je inderdaad voor een partij stemmen die minimumstraffen in wil voeren. En het mooie is dat we daarmee allerlei vliegen in een klap slaan: hoef je ook geen groepen te stigmatiseren, want de Nederlandse wet geldt voor iedereen en zal dus automatisch jullie 'tuig', maar ook het 'tuig' dat mij lastigvalt aanpakken. Hoef je niemand voor het land uit te zetten en al helemaal niet simpelweg op basis van geloof of land van origine. :)