' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:01

Het is te grof voor woorden en wens het niemand toe, maar ben wel benieuwd wat er zou gebeuren als het om zijn dochter zou gaan (spreekwoordelijk he, weet niet eens of ie een dochter heeft).

Sammie

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:08

Dan zou ik even teruglezen F_Orumster :) Staaij heeft twee geadopteerde kinderen. Wat bedoel je eigenlijk met ''wat zou er gebeuren als het om zijn eigen dochter gaat" ? Als die zwanger raakt of als ze abortus pleegt?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:11

Ik had gelezen dat ie 2 geadopteerde kindwren heeft, maar daar haal ik geen geslacht uit, dat bedoelde ik dus in mn vorige post.

Ik bedoel idd dat wat hij zou doen als zijn dochter zwanger zou raken na een verkrachting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:12

Woogy schreef:
persoonlijk vind ik de vrouwen die in de tweede kamer zitten ook voornamelijk een hoop zwetsen en niets gedaan krijgen...veel mannen ook maar die bereiken weleens iets :) Vind dan ook niet dat het verplicht moet zijn vrouwen in je partij te hebben, als het zo uitkomt dat het alleen mannen zijn, prima toch? Zijn denk ik persoonlijk ook meer mannen die de opleiding politiek volgen...
Maar nou gaat het intussen meer over politiek dan de uitspraken die de bordkartonnen lucht verkopers doen...

Seriously?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:12

abortus zal nooit worden besproken in hun huishouden. mocht ze zwanger worden zal dat eerder het lot zijn en zal hij zijn dochter opzadelen met een ongewenst kind van een crimineel...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:14

Ja maar zal ie ook zeggen dat ze de sex wilde, omdat ze is bezwangerd?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:14

Dan zal er iig geen abortus gepleegd worden :D Maar goed verplichten om te trouwen zal ook wat lastig worden. Goeie vraag trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:15

F_Orumster schreef:
Ja maar zal ie ook zeggen dat ze de sex wilde, omdat ze is bezwangerd?

Voor het huwelijk.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 23:36

Woogy schreef:
persoonlijk vind ik de vrouwen die in de tweede kamer zitten ook voornamelijk een hoop zwetsen en niets gedaan krijgen...veel mannen ook maar die bereiken weleens iets :) Vind dan ook niet dat het verplicht moet zijn vrouwen in je partij te hebben, als het zo uitkomt dat het alleen mannen zijn, prima toch? Zijn denk ik persoonlijk ook meer mannen die de opleiding politiek volgen...
Maar nou gaat het intussen meer over politiek dan de uitspraken die de bordkartonnen lucht verkopers doen...

Om politicus te worden hoef je geen studie politicologie te volgen hoor. Sterker nog, zou nogal onevenwichtig zijn als alle politicus' uit 1 discipline kwamen. Daarbij lijkt het mij wel degelijk belangrijk om ook een evenwicht te hebben tussen mannen en vrouwen.
En ik ik noem ff 1 naam, maar er zijn er echt wel meer: Neelie Kroes.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 05:17

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:20

>;) |o tsja...als je onschuldig wilt blijven moet je toch iets verzinnen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 07:46

Rinske schreef:

Tja zolang in de bijbel staat dat een verkrachting alleen maar een verkrachting is als de vrouw heel hard schreeuwt tijdens de verkrachting(Deuteronomium) zijn we nog een hele tijd onderweg.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 11:39

Woogy schreef:
pilgebruik en al helemaal de morning after pil is nog altijd taboe in Amerika...

In sommige gebieden zal dit zo zijn, maar dit klopt niet hoor.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:58

Shadow0 schreef:
Het was Akin overigens die het over dat mechanisme had. Ik heb het Van der Staaij niet horen zeggen.

Dat was een beetje het geval in bv concentratie kampen
maarja dan hebben we het wel over vrouwen van hooguit 35 kilo Als ze die al haalde .....
Je lichaam verkeerd dan al heel lang in een slechte conditie dat het zegt is beter om geen kinderen te krijgen op dit moment ...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:29

NatasjavE schreef:
Rinske schreef:

Tja zolang in de bijbel staat dat een verkrachting alleen maar een verkrachting is als de vrouw heel hard schreeuwt tijdens de verkrachting(Deuteronomium) zijn we nog een hele tijd onderweg.

Leuk boek die bijbel.

Bovenstaande link is weer een ordinair gevalletje 'blame the victim'.

Het gaat nu ineens om arme, misleide priesters die kennelijk geen nee kunnen zeggen tegen de hordes hitsige tieners. Gut, geef ze een koekje...
Overigens heeft die priester een tamelijk enge opvatting van een vaderfiguur... voor zover ik weet, loopt men bij het normale vaderknuffelen meestal geen kans om in de gevangenis te belanden.... 8)7 >;) :roll:

T loopt toch wel wat in de war in die celibataire hoofdjes die god de VADER vereren geloof ik.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 08:24

Een vaderfiguur zoeken om mee te knuffelen, dat is ook echt hetzelfde als misbruikt worden..
Zou wat worden, als ik met iedereen die ik wel eens vriendschappelijk knuffel ook seks moest hebben :=

Nu moet ik trouwens wel zeggen dat het toch regelmatig voorkomt dat iemand onterecht van verkrachting wordt beschuldigd. Da's een moeilijke kwestie natuurlijk. Picture: Meisje van 15 heeft seks met haar 18 jarige vriend, met instemming van beiden. Worden betrapt door ouders, ouders helemaal over de rooie (want daar is hun dochter nog écht niet klaar voor hoor!) en gooit het op verkrachting zodat haar ouders niet boos worden. Of de ouders doen aangifte en dwingen de dochter een bekentenis af te leggen. Maar dat bewijzen is zo makkelijk nog niet, de buitenstaander kiest namelijk nogal makkelijk de kant van het 'slachtoffer'
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat alle slachtoffers van verkrachting het eigenlijk zelf ook wilden.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:29

Nee Magrathea, daar heb je absoluut een punt :) Er is ook nog een grijs gebied, en er zijn valse aanklachten, maar volgens mij is dat echt maar een heel klein deel. Daar ben ik een beetje bang voor als er ooit een 'abortus alleen na verkrachting'-regeling zou komen, dat er wel eens heel wat valse aanklachten kunnen gaan komen en heel veel vrouwen geen abortus mogen plegen omdat ze geen aanklacht hebben ingediend, met alle gevolgen van dien.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:21

Vaak is het ook zo dat wanneer een vrouw verkracht word in haar eigen huis, of op een date door de jongen zelf waarbij zij denkt hem te vertrouwen omdat ze hem kent, er in principe het ene woord tegen het andere is. Dus dat de man altijd ontkent en dus vrijgesproken zal worden.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:10

Okeey...sorry maar wanneer een vrouw een eisprong heeft gehad, en die word bevrucht, maakt het niet uit, of het een verkrachting is of gewoon bewuste sex. Want sex is kans op zwangerworden, en verkrachting is sex, waarvan 1 van de 2 het niet wil. Duidelijk genoeg dus.

Maar ik zou dit noooooooit iemand toe wensen. Alleen de mensen die het een ander toewensen. Want ook al raak je niet zwanger, je gaat kapot. Echt kapot.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 18:52

maralyn schreef:
Maar ik zou dit noooooooit iemand toe wensen. Alleen de mensen die het een ander toewensen.

Ehh... :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:02

Ja sorry, dat is wel mijn mening.

Mensen die er zo over te lopen spotten, ik wou dat je verkracht was? Die moeten voelen met waarmee ze spotten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 20:24

En wie zegt dat dan volgens jou?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:35

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:37

Neeeee niet LA the Voices :r .