Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Ik ben voor.
Ik vind dat iedereen recht heeft op de keuze. Heel cru: maar het dode kind (of klompje cellen afhankelijk van welke week) zal niet weten dat het niet leeft, dat is het mooie aan dood zijn...
Ik denk dat ALS er een God is (en ik denk van niet, maar wie ben ik) dat hij wil dat je gelukkig bent en dat je je best doet om een goed mens te zijn. En als jij je leven als een goed mens leeft, dat je dan de hemel wel in mag. Wat voor God zou goede mensen wegsturen bij de hemelpoort? Dus ik geloof ook dat een abortus niet verboden is door God.
Over de geen seks voor het huwelijk kwestie: Wie heeft Adam en Eva eigenlijk getrouwd? En als god dat gedaan heeft: hoe wisten ze dan dat ze getrouwd waren?
kimberley12 schreef:Ik vind dat een kind wel een kwaliteit van leven geboden moet kunnen worden, kan je dat als moeder niet geven, de reden maakt niet uit. Dan zou ik voor abortus zijn.
kimberley12 schreef:Ik vind dat een kind wel een kwaliteit van leven geboden moet kunnen worden, kan je dat als moeder niet geven, de reden maakt niet uit. Dan zou ik voor abortus zijn.
verootjoo schreef:Wie bepaald wat kwaliteit van leven voor het kindje is? Hoeveel moet je dan verdienen per jaar, in wat voor huis moet je wonen, wat voor werk moet je hebben, en wat voor opleiding gedaan? Hoeveel liefde moet je het geven?
HarriesHorse schreef:kinderen kunnen niet voor zichzelf beslissen, en daarom kiezen de ouders maar dat het kind er maar niet moet komen .
Froukjeloves schreef:Ik zelf ben er tegen vind het moord( mijn mening niet gelijk aanvallengraag..)
Maar ik snap wel dat in sommige gevallen het nodig zou zijn. Al zou ik het zelf nooit doen..
DebGizmo schreef:er staat een filmpje op internet waarin in meerdere delen word laten zien hoe abortus in zijn werk gaat. Zodra je de zuiger de baarmoeder in ziet gaan naar het kindje, zie je dat vechten en uiteindelijk in stukken zien scheuren. Ik ben tegen.
Vjestagirl schreef:Het voordeel van deze 'moord' (wat het niet is, iets wat niet leeft kun je niet vermoorden), is dat hetgene wat je dood nog 0,0 besef heeft, geen geheugen, geen gevoel, helemaal niets. En het weet dus ook niet dat het dood is.