Dat vind ik trouwens ook een rare regel... Als je kunt rechtvaardigen waarom medicatie nodig is dan mag je dat toch gewoon geven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Peppertree schreef:Ik snap wel wat je bedoelt en ik denk eigenlijk zelfs dat we het in principe gewoon eens zijn. Want je hebt gelijk, een consument is heel erg makkelijk te beïnvloeden. Maar zulke organisaties komen voort uit meer bewustzijn vanuit de (goed voorgelichte, juist opgeleide, geïnformeerde) consument die zich gaat organiseren om van daaruit ook andere consumenten aan te sporen/ voor te lichten. Dus de media/organisaties sturen de consument aan--> de consument koopt anders in--> de supermarkt verandert assortiment.
Peppertree schreef:De prijs word inderdaad niet bepaald door de consument. Ook niet door de boer. De schakels die ertussen zitten zijn degenen die er het meest aan overhouden en ook wel zorgen dat ze eraan blijven verdienen. Het gaat hier echter om het aanbod. Dat wordt wel bepaald door de consument. Als niemand meer melk zou kopen vanaf morgen zou het echt niet lang meer in het assortiment zitten.
Magrathea schreef:Nee maar bij mensen is het ook niet zo dat we maximaal 1x medicatie per jaar toegediend mogen krijgen![]()
Dat vind ik trouwens ook een rare regel... Als je kunt rechtvaardigen waarom medicatie nodig is dan mag je dat toch gewoon gevenen dan bedoel ik niet preventief
gummie schreef:Magrathea schreef:Nee maar bij mensen is het ook niet zo dat we maximaal 1x medicatie per jaar toegediend mogen krijgen![]()
Dat vind ik trouwens ook een rare regel... Als je kunt rechtvaardigen waarom medicatie nodig is dan mag je dat toch gewoon gevenen dan bedoel ik niet preventief
Maar mensen worden niet gegeten....
jodi schreef:Wauw,wat belachelijk om te verbieden een behandeling af te maken en dan maar alle dieren dood te laten gaan![]()
Een antibiotica-kuur doe je toch nooit in één dag?Daar kweek je alleen maar resistentie mee.Hoe zit dat dan?
Blacky94 schreef:En bij dieren zit er een wachttijd op medicijnen om zeker te weten dat mensen er geen gevolgen van kunnen ondervinden...
labyrinth schreef:Blacky94 schreef:En bij dieren zit er een wachttijd op medicijnen om zeker te weten dat mensen er geen gevolgen van kunnen ondervinden...
Maar de resistentie van de bacteriën ga je er niet mee tegen. Zelfs met onze meest potente antibiotica zijn we de strijd al aan het verliezen. Zo goed als nederland het doet op het gebied antibioticaverstrekking onder mensen, zo slecht doen wij het bij dieren. Nederland doet op dat gebied echt onder aan andere landen in Europa.