Alcohol vanaf 18

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Re: Alcohol vanaf 18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:11

Ach, wat een onzin. Ik zou er ook niet blij mee zijn als ik opeens 2 maanden niet meer mag drinken en daarna ineens weer wel. Wat heeft dat nou met verslaving te maken :+

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:16

holandia schreef:
Ik denk dat opschroeven naar 21 idd misschien een beter idee is. Ja ze zullen voor die tijd nog gaan proberen om het te halen maar dat zal niet zo snel meer zijn op 15 of 16 jarige leeftijd aangezien 21 toch echt wel een verschil is.

Dat heeft weinig nut denk ik. Vooral als je ouders, zoals bij mij thuis dus, zo lief zijn om bier, ... mee te nemen als ze boodschappen doen.

holandia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 18:50

Er voor zorgen dat degene die het drank haalt een behoorlijke hoge straf krijgt. Geef je de naam niet door prima dan zelf een nog hogere straf.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:07

love_western schreef:
caresje schreef:
Mij best!
Ik ben ook 14 maar alcohol is echt een van de vieste dingen die ik ooit heb geproefd het is voor mij hetzelfde als zoutwater even goor.
Al mijn oude klasgenoten van groep acht zijn al regelmatig dronken geweest en dat vind ik echt zo dom!
Ik ga echt niet mijn leven verknallen door alcohol. (ook huidige klasgenoten)
Ik zie bij ons op het schoolplein (alleen 1e en 2e jaars dus bij ons) regelmatig kinderen die handelen in Flügel dat vind ik er echt over gaan!
Ik vind het nu super goor maar ik weet bijna zeker dat ik het over een paar jaar nog steeds niet lust.
Ik snap vaak ook niet dat ouders het toelaten.

Hmm vind alcohol niet als zoutwater smaken. GHB schijnt wel als zoutwater te smaken.
Kan mij niet voorstellen dat je cola malibu zeewater vind :')

Ik bedoelde eiglijk dat ik het even vies vind maar het smaakt idd totaal niet naar zoutwater :+ .

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 01:05

Cayenne schreef:
xPenny schreef:
En geef toe bokkers, toen jullie 15 waren alsof jullie ook nooit stiekem eentje dronken die een ander voor je haalde?

Nee sorry, heb die drang nooit gehad om perse te moeten drinken.
Sowieso als je met alle geweld al zo jong moet drinken, denk ik dat het al de verkeerde kant op gaat.
Waarom is drank uberhaupt nodig om het gezellig te hebben? Kan toch ook prima zonder?

Ja goed, sommige hebben dat dan weer niet.

Maar ga maar eens naar een cafe, je ziet iedereen drinken.
Ze willen even ''stoer'' doen om bij het groepje te kunnen horen waar je misschien mee daar bent, en drinken zich eentje.

Ook vaak met dingen die niet mogen, worden vaak stiekem gedaan.

Ik geef toe dat ik vroeger best vaak stiekem eentje gedronken heb.
En je hebt gelijk dat het ook gezellig is zonder alcohol.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 01:16

Geryon schreef:
Lottexxx schreef:
Volgens mij komt deze regeling er helemaal niet, het is nergens te vinden. En ach ze komen er toch wel aan denk niet dat het gaat werken. Genoeg 16 jarigen die zich niet helemaal dronken zuipen ieder weekend. Ik zou er trouwens niet erg blij mee worden als ik opeens in januari niet meer mag drinken en 2 maand later wel :=

Klinkt bijna als een verslaving dit..

Kom op zeg, gaat erom dat ik het dom zou vinden als ik 2 maand niet zou mogen drinken en daarvoor meer dan 1.5 jaar wel, kan iedereen zich vast wel iets bij voorstellen. Overigens drink ik lang niet iedere week en ook wel eens een maand of langer niet. En ben nog nooit helemaal dronken geweest of gekotst van de drank of wat dan ook ;) . Ik vind dat je nou een beetje snel oordeelt.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 01:28

Appelsap vind ik lekkerder dan drank dus :)
ik heb er geen problemen mee ..

veel kinderen wel , en dan gaan ze het stiekem doen ,
en komt er veel meer gezeur mee.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:44

holandia schreef:
Er voor zorgen dat degene die het drank haalt een behoorlijke hoge straf krijgt. Geef je de naam niet door prima dan zelf een nog hogere straf.

Dat vind ik een beetje overdreven. Waarom zou diegene die drank haalt gestraft moeten worden als de andere het opdrinkt?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:43

Gamblex17 schreef:
Appelsap vind ik lekkerder dan drank dus :)
ik heb er geen problemen mee ..

veel kinderen wel , en dan gaan ze het stiekem doen ,
en komt er veel meer gezeur mee.

Precies. Als je het toch al stiekem moet doen, kun je het beter 'goed' doen, toch? Dus gewoon fles sterke drank en hoppa dan ben je onwijs zat als die leeg is :+

Zelf geen ervaring mee hoor, ik mocht 'altijd' drinken, maar ik zie het zo vaak.. Vooral bij meiden <16.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:56

Ik vind het wel een goed idee om deze regeling in te voeren, maar er zitten zeker wat nadelen aan.

Ik denk zelf dat er veel mensen toch wel aan de drank komen, en het soms niet handig is om het te verbieden. Kijk naar Amerika, daar is een zero tolerance beleid als het om drugs gaat en toch vind de grootste drugshandel in Amerika plaats.

Ook zullen veel kroegen een grote tegenslag krijgen, en er zullen veel faillissementen vallen.

Maar aan de andere kant zal het alcohol gebruik onder jongeren dalen, wat natuurlijk weer veel voordelen met zich meebrengt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:00

Spreek je jezelf nu niet een beetje tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:00

Geloof me maar; Er zijn meer 14/15 jarigen die niet drinken als die het wel doen. :') Ik vind dat er wel erg snel conclusies getrokken worden in dit topic. :=

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:05

Waarom zou ik jou moeten geloven als ik me herinner van zowel mezelf als de vriendengroep van mn broertjes dat dat niet zo is? Ik ken niemand die op die leeftijd niet dronk hoor :+

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:09

Ik spreek mezelf niet tegen, het lijkt me een goede regeling alleen er zitten helaas ook nadelen aan vast, waardoor de regeling misschien wat minder realistisch is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:12

Nies_ schreef:
Waarom zou ik jou moeten geloven als ik me herinner van zowel mezelf als de vriendengroep van mn broertjes dat dat niet zo is? Ik ken niemand die op die leeftijd niet dronk hoor :+

Je hoeft me ook niet per sé te geloven, ik merkte het alleen maar op. Maar jij herinnert het je, maar ik zie het nu om me heen en zit er middenin. :') Dus ik denk dat mijn beleving iets accurater is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:13

deruijter schreef:
Ik vind het wel een goed idee om deze regeling in te voeren, maar er zitten zeker wat nadelen aan.

Ik denk zelf dat er veel mensen toch wel aan de drank komen, en het soms niet handig is om het te verbieden. Kijk naar Amerika, daar is een zero tolerance beleid als het om drugs gaat en toch vind de grootste drugshandel in Amerika plaats.

Ook zullen veel kroegen een grote tegenslag krijgen, en er zullen veel faillissementen vallen.

Maar aan de andere kant zal het alcohol gebruik onder jongeren dalen, wat natuurlijk weer veel voordelen met zich meebrengt.

Vind dat je jezelf daar toch behoorlijk tegenspreekt, maargoed :P
Manegepaard schreef:
Nies_ schreef:

Je hoeft me ook niet per sé te geloven, ik merkte het alleen maar op. Maar jij herinnert het je, maar ik zie het nu om me heen en zit er middenin. :') Dus ik denk dat mijn beleving iets accurater is.

Nah, de jongste is 16, dus het is niet zo dat dat 20 jaar geleden was ofzo :')

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:13

Alleen kids zullen er tegen zijn, dé reden om er mee door te zetten.
Kinderen horen niet te drinken, er bestaat niet zo iets als een onschuldig drankje meepakken. Alcohol is harddrugs.

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:15

Nou ik heb op die leeftijden16 tot 18 ook wel wat gedronken, alleen weet ook wat het met je doet
dus van mij mag het naar de 21 gaan:) Maar ja zoals eerder is aangegeven ouders kopen het dan wel voor het kind er is geen wet die zegt dat dat ook niet mag.. Dus het probleem blijft toch wel of je de leeftijd verschuift of niet.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:16

Nies_ schreef:

Geeft alleen maar aan met wie jij omgaat. Ik kende op die leeftijd misschien 1 of 2 kinderen die dronken.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:17

De grootste coma zuipers zijn vaak nog geen 16. De leeftijd verhogen verhoogt op korte termijn alleen dat het nog spannender wordt om stiekem te drinken. Als je het nog strenger gaat controleren, krijg je praktijken als zelf alcohol maken. Ik denk dat als deze regel er lang is, de coma zuip leeftijd verhoogt wordt naar 17.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:18

:') wil je werkelijk weten wat ik ervan denk...

ik denk namelijk dat het totaal geen zin en nut heeft om het te verhogen jongeren komen toch wel aan drank als t niet in de winkel is dan wel via vrienden of familie :o

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:22

Nies: dat is niet jezelf tegenspreken maar dat is de situatie bekijken en zeggen wat zowel de voor- als nadelen zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:24

Pentax schreef:
Nies_ schreef:

Geeft alleen maar aan met wie jij omgaat. Ik kende op die leeftijd misschien 1 of 2 kinderen die dronken.

_O-

Helaas voor jou heb ik altijd al veel verschillende vrienden gehad, ook die op hun 18e nog niet gingen stappen, woahhhhh shocking :wow: -O-

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:25

Zeg zullen we dit gesprek eens fatsoenlijk houden zonder op de man spelen? Wat voegt het nog toe wie jij kent?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:26

@nies Je zegt twee totaal verschillende dingen nu. ;)