eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:04

Shadow0 schreef:
Rowdine schreef:
Overigens betreffende het onderwerp; ik vind je ook een misdadiger als jij je lijf veronachtzaamd en maar eten naar binnen blijft duwen of als je maar blijft roken. Bepaalde dingen verdien je mi dan gewoon niet
:)

Rij je paard?

Jazeker, hoezo?

Wildgirl

Re: eigen risico bijna verdubbeld in 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:05

omdat je nu het feit naar je toe geslingerd krijgt dat je daarmee bewust risico loopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:06

zonnebloem18 schreef:
Rowdine schreef:
Dat is kul, want die banen zijn er nog steeds en de mensen die zich te goed voelen voor bepaalde banen ook.
En sommige mensen zijn idd in mijn ogen ook net misdadigers. Als ik kijk hoeveel mensen in m'n omgeving zwart bijbeunen, en dan heb ik het niet over 100€ per maand maar grof geld, ja dan ben je gewoon een misdadiger.

Heel makkelijk om dan te zeuren maar zet dan zelf ook een stap en geef deze mensen aan bij de sociale recherche van de gemeente moet jij eens zien hoe snel ze dan geen uitkering krijgen.

Jaja en weer wat aannames. Je kan ook gewoon vragen; goh heb je die mensen aangegeven? Dan had ik heel kort en bondig kunnen antwoorden: JA.
Ik zie dat de negatieve gedachten besmettelijk zijn. En daarbij zeur ik niet. Bedankt.

Ojajoh

Ik durf te wedden wildgirl dat jij echt niet gaat lopen prutsmutsen ,maar ook je hand op gaat steken
Of je moet het echt willen natuurlijk <<)
Je roept makkelijk omdat je niet in de situatie zit..
Maar nee er is niet zo makkelijk werk te krijgen....
Ik heb met moeite onderbetaalde banen gekregen
Toch niet zo raar dat mensen voor zulke lage bedragen niet hun bed uit komen
Ik snap het wel....
Ik werk mijn hele lichaam drie keer in de week naar de klote voor nog geen 8 euro
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 04-05-12 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Wildgirl schreef:
Nou niet gaan azijnpissen Shadow, ik ga voor een groot gedeelte met Rowdine eens...er IS echt wel werk....

Nee, jij wilt graag geloven dat er echt wel werk is voor de mensen die willen. Dat is iets anders.

Citaat:
ik denk dat ik nog liever als prostituee ging werken dan mijn hand op te houden maargoed,

Van mij mag je, maar persoonlijk vind ik dat onze maatschappij beschaafd genoeg kan zijn om mensen niet tot prostitutie te dwingen. Iedereen die het wil die mag van mij beslist betaalde seks hebben, maar niemand mag er ooit toe gedwongen worden - dat vind ik nou een van die normen en waarden voor een beschaafde maatschappij. Azijnpissen - ongetwijfeld.

Citaat:
Dat er ook mensen zijn die wel willen maar waar het niet lukt, ongetwijfeld, maar die groep is ver,vér in de minderheid imo.

Dat soort meningen zijn vast gebaseerd op werkelijk onderzoek? Heb je cijfers?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:07

Wildgirl schreef:
omdat je nu het feit naar je toe geslingerd krijgt dat je daarmee bewust risico loopt!

Hihi, ik werk hard en vooral veel dus kan m'n eigen kosten wel betalen ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:07

Rowdine schreef:
Wildgirl schreef:

Tot je gehandicapt pleurt en niet meer kan werken...

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:10

Ohjajoh, ik denk dat je, je daar in kunt vergissen....als ik ergens echt een bloedhekel aan heb dan is het aan afhankelijk zijn, waarvan dan ook ;-)
Maargoed, daar ging het niet over.
Ik weet niet waar je woont maar hier, in Noord-Nederland zijn echt genoeg banen te vinden.
Gewoon full time, minimum loon, schoonmaak,productie of groenvoorziening.

@Shadow, cijfers...ja die zijn er, wil je ze zwart op wit want dat kost me een paar uur zoeken ben ik bang....iedereen die een béétje het nieuws volgt weet hoe we er in NL voorstaan qua uitkeringstrekkers die het niet zo nauw nemen met alle regeltjes...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:11

Wildgirl schreef:

Nou, dat is toch ook zo? Waarom zou je niet mogen roken maar wel paard mogen rijden? Als we dan toch keuzes aan het maken zijn over wat we moeten bekostigen in de gezondheidszorg, dan zijn dit dus onderwerpen waar je het over moet hebben. Wat vind je nog aanvaardbaar? Waarom het een wel en het ander niet, en wie bepaalt dat?
Rowdine: als jij in het ziekenhuis belandt, en ik hoop het niet, betaal je dat dan zelf? Dat je het kunt betalen is heel leuk, maar zou je het ook doen?

Hou me ten goede, IK vind niet dat paardrijden verboden moet worden. Maar als je vindt dat mensen 'misdadigers' zijn omdat ze ongezonde dingen doen, dan ben je echt verregaand hypocriet als je zelf op een paard stapt.

Of is de verdeelsleutel toch stiekem meer: 'ik mag doen en laten wat ik wil, maar anderen zijn fout bezig'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:11

Ojajoh schreef:
Rowdine schreef:

Tot je gehandicapt pleurt en niet meer kan werken...

Tja dat is dan niet anders hè. Ik neem dat risico op de koop toe. Want IK stap op dat paard. Dat is eens iets wat mensen zich moeten realiseren. Ik MOET niet op een paard stappen, ik wil dat graag. Dus het is mijn risico als ik eraf pleur met als gevolg niets meer te kunnen.

Men moet eens bij zichzelf te raden gaan, en niet wijzen naar een ander

Figaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:12

phormicola schreef:
Persoonlijk ken ik niemand die dat doet. Mijn eigen moeder, die een progressieve zeldzame spierziekte heeft, krijgt ook geen traplift. Ze kan nog geen 100 meter lopen, maar elke dag de trap op en af strompelen is natuurlijk volkomen logisch en ethisch :j

Dat jouw moeder geen traplift krijgt heeft waarschijnlijk helemaal niets met bezuinigingen te maken. Bezuinigingen in de wmo (individuele voorzieningen) merk je oa aan het invoeren van de eigen bijdrage en het niet meer vergoeden van kleine woningaanpassingen. Er zal geen gemeente zijn die een traplift niet meer vergoed omdat het geld op is.
Laatst bijgewerkt door Figaro op 04-05-12 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:13

De grens kun je heel makkelijk trekken denk ik, van alcohol,roken en drugs is het bekend dat het ALTIJD slecht is voor de gezondheid, geen uitzondering mogelijk.(en dat zeg ik met een peuk in mijn mond :D )
Paardrijden,auto rijden,vliegen,sex,touwtje springen daarintegen is niet PER DEFINITIE ongezond.

Voila!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:14

Shadow0 schreef:
Wildgirl schreef:

Nou, dat is toch ook zo? Waarom zou je niet mogen roken maar wel paard mogen rijden? Als we dan toch keuzes aan het maken zijn over wat we moeten bekostigen in de gezondheidszorg, dan zijn dit dus onderwerpen waar je het over moet hebben. Wat vind je nog aanvaardbaar? Waarom het een wel en het ander niet, en wie bepaalt dat?
Rowdine: als jij in het ziekenhuis belandt, en ik hoop het niet, betaal je dat dan zelf? Dat je het kunt betalen is heel leuk, maar zou je het ook doen?

Hou me ten goede, IK vind niet dat paardrijden verboden moet worden. Maar als je vindt dat mensen 'misdadigers' zijn omdat ze ongezonde dingen doen, dan ben je echt verregaand hypocriet als je zelf op een paard stapt.

Of is de verdeelsleutel toch stiekem meer: 'ik mag doen en laten wat ik wil, maar anderen zijn fout bezig'?

Als dat net als roken als risico wordt gezien waarbij je dus zelf opdraait voor de kosten, dan breng ik om mijn eigen risico te minderen heel snel m'n paard naar een grote weide. Ik neem namelijk de verantwoordelijkheid wel verantwoorde keuzes naar mezelf te maken :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:14

Rowdine schreef:
Tja dat is dan niet anders hè. Ik neem dat risico op de koop toe. Want IK stap op dat paard. Dat is eens iets wat mensen zich moeten realiseren. Ik MOET niet op een paard stappen, ik wil dat graag. Dus het is mijn risico als ik eraf pleur met als gevolg niets meer te kunnen.

Ok, dus zolang je blijft zitten is er niks aan de hand en is je gedrag prima, en pas zodra je eraf valt ben je een misdadiger? Vat ik dat zo goed samen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:16

Shadow0 schreef:
Wildgirl schreef:

Nee hoor; iedereen is wat dat betreft gelijk. Als er zaken als ongezond zullen worden bestempeld zal ik daar of mee stoppen of inderdaad zelf het risico dragen en dus zelf betalen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:16

Oh ik ben niet negatief hoor..juist ziekelijk positief, dat men weleens tegen me zegt, jij doet echt aan struisvogelpolitiek (om maar even in de vaktermen te blijven haha)..alleen omdat je er geen grip op hebt en ik niet in detail wil treden over ons eigen leven, verlies je soms de moed, wordt je soms wat zwaarmoedig (en gezien de discussie hier, dan discusier je over hetgeen jezelf of dierbaren aangaat en ook anderen uiteraard)..das een kwestie van een nachtje slapen en dan ziet de wereld er stukken prettiger uit :)

Geloof dat de prognose 5 jaar is..mits ze bij deze akkoorden blijven en niet weer tig veranderingen zullen doorvoeren. Zodra alles concreet is, weet men waar die aan toe is..en voor sommige mensen zal dat idd overleven worden..

@Ohjajoh, afschuwelijk hoor van die persoon..van wal naar de sloot..

Wildgirl..soms heb je geen keus, soms wordt je afhankelijk, of je nou wilt of niet..
Mn zusje dr beste vriend heeft een ongeluk gehad..is zn been aan ene zijde kwijt geraalt en zn arm aan de andere zijde. Hetgeen hij voor geleerd heeft kan niet meer, omgeschoold, gelukkig..maar zal nooit zijn dromen meer na kunnen jagen, die moeten compleet veranderd worden..prima, grof gezegd, je gaat in therapie, tigduizenden soorten therapie om dat te kunnen verwerken..maar dan..dan blijf je toch een vorm van afhankelijk..zowel op werk, als geestelijk én lichamelijk..
..soms gebeurd er gewoonweg iets in je leven, wat heel veel tijd nodig heeft om er een draai in te kunnen vinden, te accepteren dat iets anders gaat dan je gewenst hebt, voor gewerkt hebt..dat neemt heel veel tijd in beslag en in die tussentijd ben je enorm afhankelijk, van alles en iedereen..

Wat ik hiermee dus wil zeggen..je kan nog zo hard roepen dat je ten aller tijden de verantwoording voor je eigen leven wilt en zult behouden..maar soms heb je het niet voor het zeggen en dan is het enorm fijn als je zo hard gewerkt hebt, men ook voor jou klaarstaat..
Ter voorbeeld, ik herriner mij een topic, wat als je iemand op straat compleet in elkaar geschopt/geslagen wordt tegenkomt, wat zou je doen..men roept snel, ik zou gelijk ter hulp schieten, maar als puntje bij paaltje komt, doet je instinct toch nog wel eens wat anders..in sommige situaties kun je gewoonweg niet zeggen dat je iets zou doen..zoals jij in jouw geval dat je nooit afhankelijk zult zijn/ worden/ willen.
Laatst bijgewerkt door Amy77 op 04-05-12 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:18

Rowdine schreef:
Als dat net als roken als risico wordt gezien waarbij je dus zelf opdraait voor de kosten, dan breng ik om mijn eigen risico te minderen heel snel m'n paard naar een grote weide.
[...]Als er zaken als ongezond zullen worden bestempeld zal ik daar of mee stoppen of inderdaad zelf het risico dragen en dus zelf betalen.

Dus eigenlijk neem je helemaal geen eigen verantwoordelijkheid, en bedenk je helemaal niet zelf of het paardrijden een aanvaardbaar risico is voor onze gezondheidszorg? Maar doe je het gewoon omdat het kan, zolang het kan, en noem je anderen misdadigers alleen en uitsluitend omdat zij andere risico's nemen dan jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:21

Amy77, ik vind niet jou specifiek negatief hoor!! Haha maar een aantal hier kunnen er wat van.
Het is idd slikken en doorgaan...
Maar dat heb je nu eenmaal in het leven. De een krijgt wat meer te verwerken dan een ander. En dat is niet altijd eerlijk.
Overigens goed dat die vriend is ongeschoold. Tuurlijk vervelend dat je droom niet uitkomt,
Maar hee... Je leeft nog, je hebt een vriendin en het is niet het einde van de wereld!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:23

Zo denkt hij er net zo over, heel positief en bewonderingswaardig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:23

Shadow0 schreef:
Rowdine schreef:
Als dat net als roken als risico wordt gezien waarbij je dus zelf opdraait voor de kosten, dan breng ik om mijn eigen risico te minderen heel snel m'n paard naar een grote weide.
[...]Als er zaken als ongezond zullen worden bestempeld zal ik daar of mee stoppen of inderdaad zelf het risico dragen en dus zelf betalen.

Dus eigenlijk neem je helemaal geen eigen verantwoordelijkheid, en bedenk je helemaal niet zelf of het paardrijden een aanvaardbaar risico is voor onze gezondheidszorg? Maar doe je het gewoon omdat het kan, zolang het kan, en noem je anderen misdadigers alleen en uitsluitend omdat zij andere risico's nemen dan jij?

Nee hoor. Kom maar eens met cijfers dan over de kosten die omgaan in de gezondheidszorg ivm paardrijongevallen en gevallen waarbij zwaarlijvigheid speelt, drugs en roken. Ik bestempel,
Net als jij paardrijden op dit moment niet als risico.. Blijkt dat (later) wel uit de cijfers neem ik mijn verantwoordelijkheid. Iets met azijn....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:44

Ik ben dus alleenstaand, heb eigen woning (met zgn. tophypotheek, huis gekocht op allerduurste moment, zou nu geen huis meer kunnen kopen), maar huren is nog duurder. Ik val overal net buiten, dus ik kreeg geen koopsubsidie, ik krijg geen toeslagen, enz.
Alles wordt duurder. Ik rij oude auto uit 1998, maar geld voor nieuwere is er niet. Ik word gestraft voor het bezitten van deze oude bak, want betaal steeds meer wegenbelasting, omdat oude auto's meer vervuilend zouden zijn. Dit is al een leugen, een goed werkend produkt vervangen voor nieuwe is pas kapitaalvernietiging. Maar goed, ik wil best nieuwere auto, maar het gaat niet.
1 van de 2 paarden heb ik al verkocht, heel veel moeite mee gehad.

Hoewel ik net voor het eerst sinds 3 jaar op vakantie geweest ben, heb ik hiervoor beslist bezuiningen moeten doorvoeren: alle abonnementen opgezegd, niet meer lid van manege, niet meer lid van stamboek, geen paardrijdlessen meer.
Zorgverzekering aanvullend stapje terug.
Geen smartphone aanschaffen (ik heb nog gewoon een mobiel die belt en sms-t en meer niet).
Maar de rek aan bezuinigingen is er nu dus wel uit.

Ik rij op de snelweg vaak maar 100, dat scheelt enorm aan brandstof.

Maar zoals het nu gaat in Nederland, er worden immers ook banen wegbezuinigd, gaat het de verkeerde kant op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:45

Rowdine schreef:
Nee hoor. Kom maar eens met cijfers dan over de kosten die omgaan in de gezondheidszorg ivm paardrijongevallen en gevallen waarbij zwaarlijvigheid speelt, drugs en roken.

Relatief of absoluut? Er zijn bv zo'n 9.000 spoedeisendehulpbehandelingen per jaar - maar op slechts 360.000 sportbeoefenaars.

Bv
    In een jaar worden naar schatting 9.100 ruiters met een blessure behandeld op
    een SEH-afdeling. Dit komt neer op 14 SEH-behandelingen per 100.000 uren
    paardrijden. Dit is hoger dan het gemiddelde voor alle sporten (8,4 SEH-
    behandelingen per 100.000 sporturen). De kans dat een ruiter een blessure
    oploopt waarvoor behandeling op de SEH-afdeling nodig is, is dus groter dan
    gemiddeld tijdens sporten.
    [...]
    Direct volgend op een behandeling op de SEH-afdeling worden per jaar gemiddeld
    1.400 ruiters in het ziekenhuis opgenomen. Dit is vijftien procent van alle ruiters die
    op de SEH-afdeling behandeld worden aan een blessure. Dit percentage is veel
    hoger dan het percentage opnamen voor alle sporten (5%). Het gaat bij
    paardrijblessures dus vaak om ernstige blessures.
    http://www.veiligheid.nl/ongevalcijfers ... ponyrijden

Citaat:
Ik bestempel, Net als jij paardrijden op dit moment niet als risico..

Je hebt het verkeerd geinterpreteerd. Ik bestempel paardrijden wel als risico. Ik vind echter niet dat het daarom verboden moet worden.

Maar ALS je risicogedrag bepalend maakt voor wel of geen medische zorg (of wel of niet meer betalen) dan zie ik niet in waarom paardrijden aanvaardbaar zou zijn. Het geeft vaak zware ongevallen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:57

Citaat:
....Haha maar een aantal hier kunnen er wat van.

Als er iemand negatief is ben jij het wel (Rowdine). Ik vind je een grote schreeuwer en je dramt maar door met je off topic zijn. Je hebt totaal geen inlevingsvermogen. Ik denk dat je je trekken nog wel thuis krijgt.

Het valt mij op dat je vaak dezelfde namen tegenkomt die topics zoals dit verzieken. Het hoort hier ook totaal niet te gaan over uitkeringen, zwartwerken, aangeven van vermeende zwartwerkers e.d. maar over het eigen risico -O-

Ik lees dat bijna niet meer terug in de reacties van een paar stoorzenders. Ik zou zeggen, sluit je aan bij een politieke partij en ga daarvoor actie voeren. Bokt is niet het geschikte medium om je ongefundeerde mening over mensen met een uitkering te spuwen.
Laatst bijgewerkt door flicka op 04-05-12 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:57

Blijkbaar inderdaad. Van mij mogen ze dat dan ook tot de risicogroep bestempelen. Ik heb daar geen moeite mee :)
Wat ik al zei: ik neem m'n verantwoordelijkheid wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:01

flicka schreef:
Citaat:
....Haha maar een aantal hier kunnen er wat van.

Als er iemand negatief is ben jij het wel. Ik vind je een grote schreeuwer en je dramt maar door met je off topic zijn. Je hebt totaal geen inlevingsvermogen. Ik denk dat je je trekken nog wel thuis krijgt.

Het valt mij op dat je vaak dezelfde namen tegenkomt die topics zoals dit verzieken. Het hoort hier ook totaal niet te gaan over uitkeringen, zwartwerken, aangeven van vermeende zwartwerkers e.d. maar over het eigen risico -O-

Ik lees dat bijna niet meer terug in de reacties van een paar stoorzenders. Ik zou zeggen, sluit je aan bij een politieke partij en ga daarvoor actie voeren. Bokt is niet het geschikte medium om je ongefundeerde mening over mensen met een uitkering te spuwen.

Jawel, want bokt is een discussieforum. :Y)

Je quote is vast van mij? Ik ben nog niet zo lang actief op bokt, dus je maakt een verkeerde aanname. Daarbij is je reactie weinig inhoudelijk en voegt het dan ook niets toe, behalve een zure ondertoon.

Overigens zorg ik zelf dat ik aan m'n trekken kom hoor. Werk dan ook 70u per week dus dat heb ik helemaal zelf in de hand :)
En over het risico, dat is wat mij betreft prima. Maar niet dat degenen die meer verdienen meer inleveren. Dan ga ik ook lekker in de buurtsuper werken van 9-17. Dan verdien ik in verhouding bijna meer door alle afdracht.

Nou, mocht je als stoorzender ook nog wat inhoudelijks te vertellen hebben: doe je ding :)