Als je nu moest gaan stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Als je nu moest gaan stemmen...

VVD
170 (17%)
CDA
27 (2%)
PvdA
64 (6%)
Sp
197 (20%)
Pvv
190 (19%)
Groen links
37 (3%)
D66
89 (9%)
PvdD
27 (2%)
Sgp
9 (0%)
Anders
28 (2%)
Blanco
22 (2%)
Weet het écht niet
101 (10%)

Totaal aantal stemmen: 961

Vala

Re: Als je nu moest gaan stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:55

Ik ga me er ook weer eens in verdiepen, heb vorige keer PVV gestemd in de hoop dat er wat zou veranderen maar daar is dus ook niks goeds van terechtgekomen dus....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:02

Dobel schreef:
Doma_clasica schreef:
Men moet ook niet gaan bezuinigen in de onderste of middelste zone maar aan de top valt volgens mij nog volop te bezuinigen.
De hooggeplaatste mensen bezuinigen zichzelf natuurlijk niet weg.

Ik heb het erg goed thuis en ag mijzelf denk ik wel bij de 'rijkere' mensen bedelen. Daar hebben mijn ouders hard voor gewerkt. Bij rijke mensen bezuinigen vind ik dus erg stom, je werkt er zelf voor en hebt zelf de keuze om aan scholing te doen of niet om hoger op te komen. Tegenwoordig kan je beter niet werken of zo min mogelijk dan krijg je veel meer. Ik vind dat ieder hetzelfde moet inleveren.

Ik vind dit nogal kortzichtig. Mijn vriend heeft reuma + dyslexie = kan geen opleiding bij een instelling volgen + kan geen thuisopleiding volgen. Hij kan amper een huurwoning voor zichzelf betalen. Zijn uitkering is lager dan die van mijn broer, die Downsyndroom heeft, omdat hij voor zijn reuma een jaar een fulltime baan had. Daar wordt ie dus nu voor gestraft. Ook wordt hij mogelijk gekort omdat hij niet meer voor 100, maar 80% is afgekeurd. Maar welke idiote werkgever neemt er nu een ongeschoolde werknemer aan die in de winter nauwelijks kan komen werken vanwege pijn? Hij heeft een jobcoach die hem aan het werk moet helpen maar die doet zo goed als niets en is nooit bereikbaar. Hij mag niet zelf een andere zoeken. Daar komt overigens bij dat het als vanzelfsprekend wordt beschouwd dat hij wil werken en dus niet beloond wordt voor eventueel werk. Ofwel iemand die geen actie onderneemt en de hele dag op zijn gat zit krijgt evenveel als mijn vriend die dan nog 10 uur werkt.

Ik ben het met je eens dat rijken er (meestal) hard voor gewerkt hebben. Maar het geld moet ergens vandaan komen. En de put die ik hierboven noemde is al meer dan leeg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:03

D66 is zon plakmiddelwedraaienmetallewinden mee, ze zitten net zo makkelijk in een rechts als in een links kabinet en staan zelden op hun standpunten

Nu komen ze weer aanzeulen met de gekozen burgemeester, echt een hot item in deze economische crisis :n . Ze zijn alweer vergeten dat degene die hier de vorige keer voor streed en dat verloor zich vervolgens liet plaatsen als burgemeester in Nijmegen, waar zijn vader ook burgemeester was, een soort erfopvolging dus en het totale tegendeel van een verkozen burgemeester.

Dan denk ik als je D66 bent, draag die schaamte in stilte, maar nee hoor.....

Totaal ongeloofwaardig dus, zo had Van Mierlo het nooit bedoelt, maar die is niet meer

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:07

sarabande, het zal allicht ergens staan ( :o ), maar waar zou jij op stemmen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:11

sarabande schreef:
D66 is zon plakmiddelwedraaienmetallewinden mee, ze zitten net zo makkelijk in een rechts als in een links kabinet en staan zelden op hun standpunten

Nu komen ze weer aanzeulen met de gekozen burgemeester, echt een hot item in deze economische crisis :n . Ze zijn alweer vergeten dat degene die hier de vorige keer voor streed en dat verloor zich vervolgens liet plaatsen als burgemeester in Nijmegen, waar zijn vader ook burgemeester was, een soort erfopvolging dus en het totale tegendeel van een verkozen burgemeester.

Dan denk ik als je D66 bent, draag die schaamte in stilte, maar nee hoor.....

Totaal ongeloofwaardig dus, zo had Van Mierlo het nooit bedoelt, maar die is niet meer

Daarom zijn zij uitermate geschikt als derde partij tussen VVD en PvdA :D

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:13

Ik denk dat Sarabande op de pvda zou kunnen gaan stemmen :)

Ik zit ergens in het midden. Maar de pvda valt af voor mij als ik het nu zou moeten zeggen. Wat je zegt in je eerste alinea, Sarabande, is ook de pvda niet vreemd in de ogen van velen. Welke partij wel kun je je afvragen. Daarbij zie ik Samson en de partijvoorzitter (hoe heet hij ook al weer) de klus niet klaren. Ze spreken me totaal niet aan die twee. Ik zou liever Lodewijk Ascher aan het roer zien bij de pvda. Die gaat het niet worden. Maar goed, eerst maar eens de diverse verkiezingsprogramma's afwachten. Inhoud is natuurlijk erg belangrijk. Al doet het poppetje er voor mij ook toe.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:14

Ik denk dat ik SP ga stemmen... Kan niet precies uitleggen waarom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:15

Zijn er hier ook mensen die zelf actief zijn in de politiek?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:16

haha vind het wel grappig dat SP en PVV bijna gelijk op gaan met stemmen _/-\o_ :')

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:17

Ik vind dat die pipo's eens echt naar het volk moeten gaan luisteren en dus 'moeilijke combinaties' gewoon geprobeerd moeten worden. Door dat niet te doen zet je de stem/keuze van miljoenen stemmers zomaar aan de kant.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:20

Heino schreef:
Ik vind dat die pipo's eens echt naar het volk moeten gaan luisteren en dus 'moeilijke combinaties' gewoon geprobeerd moeten worden. Door dat niet te doen zet je de stem/keuze van miljoenen stemmers zomaar aan de kant.

Ja, maar als de standpunten zover uit elkaar liggen, is het bij voorbaat al een kansloze zaak. Dat kost alleen maar geld.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:21

Heino schreef:

Ben het helemaal met je eens! +:)+
Alle partijen zeggen nu al zoiezo niet te willen regeren met PVV...
Ik vind idd dat je als democratie moet luisteren naar de stem van het volk! Y;(
blijkt nogal moeilijk te zijn, waarom hebben we anders in hemelsnaam een democratie aks er toch niet geluisterd wordt.

Klein voorbeeld: Griekenland... (need I say more?)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:21

Wat mij dus eigenlijk opvalt is dat de PVV een aantal dingen niet kunnen waarmaken. Hieronder een kleine opsomming van het verkiezingsprogramma:

900 miljoen extra voor politie. Er moest fors bezuinigd worden bij de politie, dus hoe wil je dit dan doen?
Dubbele nationaliteit: Ik meen dat Geert zijn vrouw 2 paspoorten heeft?
Geen EPD: Ik ben voor het EPD aangezien dit alleen maar een goede oplossing is mocht iemand ergens anders in dit land een ongeluk krijgen, dan is het zo moeilijk aan te geven wat je niet mag hebben als je onder de morfine zit :+
Handhaving stufi en OV kaart: Wie was het er mee eens dat het een volledig leenstelsel ging worden? Onze Geertje.
Veilig en goed openbaar vervoer: Bezuinigingen zijn er alom in het OV. Vooral hier in Den haag rijdt er 's avonds na 8 uur alles om de 30 minuten. Goed openbaar vervoer kan je het dus niet meer noemen.

Daarom zou ik zoiezo niet op de PVV stemmen. Ik heb ook al ongeveer bij iedere pagina het woord Islam voorbij zien komen. Ga bijna denken dat het een obsessie is voor ze.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:23

purny schreef:
Wat mij dus eigenlijk opvalt is dat de PVV een aantal dingen niet kunnen waarmaken. Hieronder een kleine opsomming van het verkiezingsprogramma:

900 miljoen extra voor politie. Er moest fors bezuinigd worden bij de politie, dus hoe wil je dit dan doen?
Dubbele nationaliteit: Ik meen dat Geert zijn vrouw 2 paspoorten heeft?
Geen EPD: Ik ben voor het EPD aangezien dit alleen maar een goede oplossing is mocht iemand ergens anders in dit land een ongeluk krijgen, dan is het zo moeilijk aan te geven wat je niet mag hebben als je onder de morfine zit :+
Handhaving stufi en OV kaart: Wie was het er mee eens dat het een volledig leenstelsel ging worden? Onze Geertje.
Veilig en goed openbaar vervoer: Bezuinigingen zijn er alom in het OV. Vooral hier in Den haag rijdt er 's avonds na 8 uur alles om de 30 minuten. Goed openbaar vervoer kan je het dus niet meer noemen.

Daarom zou ik zoiezo niet op de PVV stemmen. Ik heb ook al ongeveer bij iedere pagina het woord Islam voorbij zien komen. Ga bijna denken dat het een obsessie is voor ze.

Maar Purney, een tijdje geleden was jij toch wel voor de Pvv? Of vergis ik mij?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:24

Nee hoor, ik ben altijd SP'er geweest. Alleen neig ik nu zelf richting PVDA of een andere partij.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:25

freakish1977 schreef:
blijkt nogal moeilijk te zijn, waarom hebben we anders in hemelsnaam een democratie aks er toch niet geluisterd wordt.

Heel makkelijk van de PVV om het steeds maar over Griekenland te hebben zonder dat toe te lichten

Maar de stem van het volk, hoe bedoel je dat, wie stemmen er dan op die andere partijen de dieren soms????

Quellian als je even terug leest zie je waar ik op stem

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:26

purny schreef:

jullie hebben tenminste nog ov 's avonds, hier rijd er buiten de interliner tussen breda en utrecht helemaal niks na 7 uur 's avonds , je gaat die 1 tot 20 km die je van die halte af woont maar lekker lopen of fietsen :') _O- |(

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:30

sarabande schreef:
freakish1977 schreef:

Heel makkelijk van de PVV om het steeds maar over Griekenland te hebben zonder dat toe te lichten

Maar de stem van het volk, hoe bedoel je dat, wie stemmen er dan op die andere partijen de dieren soms????

Quellian als je even terug leest zie je waar ik op stem

De PVV heeft het niet over Griekenland, maar Ik!
Als je aan de Nederlander zou vragen of er nog hulp geboden moet worden aan de Grieken...
Wat denk jij dan dat het antwoord zou zijn?
Als er een referendum zou komen gaat het NIET door en daarom wordty er dus maar geen referendum gehouden......

Kijk naar de poll en zie wat de stem van het volk is.......
SP VVD en PVV...... :j
Laatst bijgewerkt door freakish1977 op 24-04-12 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:30

Bij ons in het Westland liggen de haltes ook ver van elkaar af. Maar het gaat erover dat er stadsvervoer word ingekort en dat het stadsvervoer kaalgeplukt wordt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:31

purny schreef:
Nee hoor, ik ben altijd SP'er geweest. Alleen neig ik nu zelf richting PVDA of een andere partij.

O, dan ben ik in de war met iemand anders :D . Ik was namelijk benieuwd waarom je was overgestapt naar de SP :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:31

Dobel schreef:
Doma_clasica schreef:
Men moet ook niet gaan bezuinigen in de onderste of middelste zone maar aan de top valt volgens mij nog volop te bezuinigen.
De hooggeplaatste mensen bezuinigen zichzelf natuurlijk niet weg.

Ik heb het erg goed thuis en ag mijzelf denk ik wel bij de 'rijkere' mensen bedelen. Daar hebben mijn ouders hard voor gewerkt. Bij rijke mensen bezuinigen vind ik dus erg stom, je werkt er zelf voor en hebt zelf de keuze om aan scholing te doen of niet om hoger op te komen. Tegenwoordig kan je beter niet werken of zo min mogelijk dan krijg je veel meer. Ik vind dat ieder hetzelfde moet inleveren.

Dus jij en je ouders stemmen zeer waarschijnlijk VVD. Worden de rijken rijker en de armen armer. Want waar moet dan wel bezuinigd worden? Kijk een keer naar de extremen in dit land. Naar school gaan is straks alleen nog weggelegd voor de rijken. Zorg is straks alleen nog beschikbaar voor mensen die geld hebben om een zorgverzekering te kunnen betalen.
Straks worden kinderen verantwoordelijk gemaakt voor het onderhouden van ouders wanneer zij wel een (bij)baan hebben. Het is echt niet waar dat mensen die niet werken, het beter hebben en krijgen dan de mensen die wel werken. Wat enorm kortzichtig en zwart-wit. Als je maar je eigen hachje redden kan..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:35

Julia schreef:
Als je maar je eigen hachje redden kan..

Dit is voor mij ook nog het enige dat geldt... had het er afgelopen week nog over met vriendlief.
Wij verdienen verre van slecht (wanneer ben je rijk??????) en worden óók hard gepakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:35

freakish1977 schreef:

De PVV is een aflopende zaak en het heeft niet zoveel zin om daarop te gaan stemmen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:37

Quellian, je zegt precies wat ik denk en ik vind dat de quote juist zeer kortzichtig en zwart-wit wordt geinterpreteerd door Julia.
En je eigen hachje redden? Je zal wel moeten in deze tijd!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:37

freakish1977 schreef:

Bedoel je de peiling van Bokt?? Dat is gelukkig niet de peiling in Nederland daar verliest de PVV flink

Mensen die begrijpen wat er aan de hand is en hoe de economische afhankelijkheid van Nederland is, zullen niet blij zijn met geld dat nu naar Griekenland gaat, maar begrijpen dat dat nodig is

Met een krantgrote Drachme naar de Griekse ambassade lopen is een van de vele gemakkelijke toneelstukjes van Wilders.
Beter was geweest als hij in het Catshuis betere omstandigheden voor de zorg uit onderhandeld had ipv weglopen nadat hij alles goedgekerd had.
Maar ja toen moest hij degene die in werkelijkheid alles voor hem verzint nog spreken en daarna ging hij als een AH handpop weer terug om dat te doen.