Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lovely schreef:Voor de ontwikkeling van de Europese economie is het verstandig om vandaag de Franse televisie en de Franse kranten in de gaten te houden.
Hanmar schreef:Inderdaad Lovely, maar dat is nu precies het punt van stemmen; ongeacht je meningen, persoonlijke grieven en bankrekening, je hebt recht om te stemmen in Nederland.
Dat is opzich heel mooi en prijzenswaardig, maar het heeft ook een donkere kant; mensen zijn niet verplicht zich te verdiepen in partijprogramma's, en mensen zijn intrinsiek egoistische wezens die zich vaak niet geneigd voelen te kiezen in 't belang van een samenleving, maar in 't belang van zichzelf. Heeft voor- en nadelen, maar zoals gezegd: democratie is slecht, maar van de geboden opties de beste...
Ik kan alleen maar hopen dat bij de volgende verkiezingen meer mensen eens om zich heen zullen kijken, en zullen nadenken over 't belang van het land als geheel, in plaats van alleen naar hun eigen bankrekening, buren en welvarendheid in de afgelopen decennia te kijken. Die welvarendheid gaan we niet een, twee, drie terugkrijgen maar met de juiste keuzes wel weer in de toekomst.
Lovely schreef:We zijn nog steeds een heel welvarend land gelukkig en ik denk dat dat ook nog wel even zo blijft. Misschien moeten we eens iets verder terug kijken naar soberder tijden en de tussenliggende periode (fat zero's) als een bonus beschouwen. Want wat was het leuk dat iedereen ver kon reizen, vliegen niks meer kostte, tieners op lange vakanties naar Thailand en Australie. De ene na de andere buurman voor zichzelf begon en een bedrijfje kon runnen, dat we allemaal aan de breedbeeldtelevisie konden en per abonnement naar voetbal konden kijken terwijl onze kinderen zich een versuffing gamede op hun playstation. We allemaal een keer per week konden eten in een restaurant waar we nuffig gerechten terug stuurden als er een drupje saus verkeerd terecht gekomen was; met onze superdeluxe keuken konden we ook ineens zelf voor topkok spelen, weg met de karbonade! Voor de deur een fijne gezinsauto met een acceptabele lening, ook handig voor straks naar de eurocamping en het familie ski-weekend in Oostenrijk. Tja, als je dit allemaal op een rijtje zet op je Ipad, dan valt het allemaal nog niet mee.
Edit: ik twitter zelf ook niet, maar ik heb een verzameling economen en columnisten die ik volg.
sarabande schreef:Lovely schreef:We zijn nog steeds een heel welvarend land gelukkig en ik denk dat dat ook nog wel even zo blijft. Misschien moeten we eens iets verder terug kijken naar soberder tijden en de tussenliggende periode (fat zero's) als een bonus beschouwen. Want wat was het leuk dat iedereen ver kon reizen, vliegen niks meer kostte, tieners op lange vakanties naar Thailand en Australie. De ene na de andere buurman voor zichzelf begon en een bedrijfje kon runnen, dat we allemaal aan de breedbeeldtelevisie konden en per abonnement naar voetbal konden kijken terwijl onze kinderen zich een versuffing gamede op hun playstation. We allemaal een keer per week konden eten in een restaurant waar we nuffig gerechten terug stuurden als er een drupje saus verkeerd terecht gekomen was; met onze superdeluxe keuken konden we ook ineens zelf voor topkok spelen, weg met de karbonade! Voor de deur een fijne gezinsauto met een acceptabele lening, ook handig voor straks naar de eurocamping en het familie ski-weekend in Oostenrijk. Tja, als je dit allemaal op een rijtje zet op je Ipad, dan valt het allemaal nog niet mee.
Edit: ik twitter zelf ook niet, maar ik heb een verzameling economen en columnisten die ik volg.
Dat is allemaal mooi tot het noodlot toeslaat, scheiding, verkeersongeluk, sterfgeval, chronische ziekte, ontslag en dan vallen zulke kaartenhuizen opeens om en zijn die mensen binnen no time afhankelijk van al die voorzieningen die deze gedoogconstructie MET de instemming van Geert wilde afschaffen.