Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:05

Pffft... Jullie maken me wel in de war hoor, is Henk nou met Annie of met Ingrid? Veranderingen gaan zó snel deze dagen.
Nederland is z'n triple A status NOG niet kwijt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:06

Enige dat ik weet is dat Sjonnie met Anita is en dat Anita klaagt over het gebrek aan geld maar wel een facelift heeft gehad. I'm just saying...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:07

Anne zie Annie en ik wilde het niet nog ingewikkelder maken door Ingrid er aan haar haren bij te slepen.

Annie moet natuurlijk wel nog terug voor haar matten, anders had die facelift ook geen zin.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:07

Hoor eens, deze vorm van democratie is ontstaan omdat het via referenda gewoonweg niet werkt. We hebben allemaal al kunnen aanschouwen wat er gebeurt tijdens parlementsverkiezingen: de uitslag is onmogelijk om een normale coalitie van te vormen, het gros van de mensen kiest voor de partij met de mooiste praatjes maar kan desgevraagd geen programmapunten op essentiele onderwerpen (financien, zorg, onderwijs) opnoemen, maar kiest op basis van 'one issue' - en ik zal maar even in het midden laten welk issue ik dan op doel.

Een referendum is hartstikke leuk, maar de opties die voorgelegd worden moeten dan wel allemaal hun voor- en nadelen hebben. Nou ben ik geen econoom, verre van zelfs, en dat geldt voor de meeste stemgerechtigden in Nederland. Teruggaan naar de gulden lijkt mij al haast onmogelijk en zeker niet iets om nu te doen, in tijden van crisis; we zouden daarmee ongetwijfeld nog veel verder dalen in aanzien op de beurzen, ruzie hebben met de EU (en ga nu niet zeggen; dat is juist goed! Op dit moment moeten we daarin biljven, als is het maar om de simpele reden dat wij hun hulp misschien nog heel hard nodig gaan hebben) en waarschijnlijk nog dieper wegzakken.

Een referendum is prima, als de opties ergens op slaan. Maar je kunt een lang simpelweg niet regeren gebaseerd op referenda, en in tijden van crisis ben ik er absoluut voor dat een regering de kans krijgt om beleid gewoon door te voeren. Zo zit onze democratie in elkaar, daar zijn al heel wat eeuwen, vette en magere eeuwen, overheen gegaan om te schaven. :)

Anoniem

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:09

Voor de ontwikkeling van de Europese economie is het verstandig om vandaag de Franse televisie en de Franse kranten in de gaten te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:10

Het is een grote familie :D

Maar even zonder gein... Ik ken genoeg mensen die het financieel zwaar hebben en die allemaal niet onder de catagorieën vallen die Wilders er steeds bijpakt. Dat is logisch want hij richt zijn pijlen op een populistische manier op een bepaalde bevolkingsgroep.

Mensen raken hun PGB kwijt met hele heftige gevolgen. Vind ik persoonlijk erger dan AOW'ers die niet vooruit hebben gegeken en daardoor nu uitkomen op een lagere levensstandaard dan ze gewend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:11

Mooi gezegd Hanmar!

Lovely, het is jammer dat mijn Frans zo belabberd is (ooit zelfs in Frankrijk een restaurant uitgezet :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:14

Zolang mensen kwaliteit van leven al willen meten aan de grootte van hun tv en of ze er wel een pay per view abonnement bij hebben, vrees ik dat we voorlopig nog niet van de bevolkingsgroep af zijn die zichzelf zwak maakt en er via schuldhulpverlening er door de overheid weer uitgetakeld moeten worden. Maar ja, die mensen hebben ook stemrecht en voelen zich aangesproken door Wilders. Hopelijk switchen ze naar een andere partij als Wilders straks hoog en droog in de US zit te denktanken over rechts met Ayaan HA.

Lente, misschien is het ook wel te volgen via Nlse sites hoor, het is Dday voor Sarko.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:14

Ben effe buitenhof aan 't kijken, misschien leer ik er nog iets van.......... -:)

Oooh, die arrogante Stef Blok zit er ook. Ik heb helemaal niets met die man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:15

Buitenhof is zeker interessant! Zijn er hier ook mensen die de meningen volgen via twitter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:17

Ik doe niet aan Twitter. :n

Straks maar even de nieuwssites volgen :)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:21

Lovely schreef:
Voor de ontwikkeling van de Europese economie is het verstandig om vandaag de Franse televisie en de Franse kranten in de gaten te houden.

Ik ken Frans niet. :+

Pay per view.... Tja, dat had ik ook kunnen doen gisteren; een abonnement op FEI tv.... Als ze nou iets langer waren blijven zitten in dat Catshuis had ik mooi paardensport kunnen kijken via de NOS. :(

:Y) Conclusie: Wilders is een eikel want hij gunt mij geen NOS beelden van de wereldbekerfinale.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:21

Inderdaad Lovely, maar dat is nu precies het punt van stemmen; ongeacht je meningen, persoonlijke grieven en bankrekening, je hebt recht om te stemmen in Nederland.

Dat is opzich heel mooi en prijzenswaardig, maar het heeft ook een donkere kant; mensen zijn niet verplicht zich te verdiepen in partijprogramma's, en mensen zijn intrinsiek egoistische wezens die zich vaak niet geneigd voelen te kiezen in 't belang van een samenleving, maar in 't belang van zichzelf. Heeft voor- en nadelen, maar zoals gezegd: democratie is slecht, maar van de geboden opties de beste... :)

Ik kan alleen maar hopen dat bij de volgende verkiezingen meer mensen eens om zich heen zullen kijken, en zullen nadenken over 't belang van het land als geheel, in plaats van alleen naar hun eigen bankrekening, buren en welvarendheid in de afgelopen decennia te kijken. Die welvarendheid gaan we niet een, twee, drie terugkrijgen maar met de juiste keuzes wel weer in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:30

Hanmar schreef:
Inderdaad Lovely, maar dat is nu precies het punt van stemmen; ongeacht je meningen, persoonlijke grieven en bankrekening, je hebt recht om te stemmen in Nederland.

Dat is opzich heel mooi en prijzenswaardig, maar het heeft ook een donkere kant; mensen zijn niet verplicht zich te verdiepen in partijprogramma's, en mensen zijn intrinsiek egoistische wezens die zich vaak niet geneigd voelen te kiezen in 't belang van een samenleving, maar in 't belang van zichzelf. Heeft voor- en nadelen, maar zoals gezegd: democratie is slecht, maar van de geboden opties de beste... :)

Ik kan alleen maar hopen dat bij de volgende verkiezingen meer mensen eens om zich heen zullen kijken, en zullen nadenken over 't belang van het land als geheel, in plaats van alleen naar hun eigen bankrekening, buren en welvarendheid in de afgelopen decennia te kijken. Die welvarendheid gaan we niet een, twee, drie terugkrijgen maar met de juiste keuzes wel weer in de toekomst.

We zijn nog steeds een heel welvarend land gelukkig en ik denk dat dat ook nog wel even zo blijft :). Misschien moeten we eens iets verder terug kijken naar soberder tijden en de tussenliggende periode (fat zero's) als een bonus beschouwen. Want wat was het leuk dat iedereen ver kon reizen, vliegen niks meer kostte, tieners op lange vakanties naar Thailand en Australie. De ene na de andere buurman voor zichzelf begon en een bedrijfje kon runnen, dat we allemaal aan de breedbeeldtelevisie konden en per abonnement naar voetbal konden kijken terwijl onze kinderen zich een versuffing gamede op hun playstation. We allemaal een keer per week konden eten in een restaurant waar we nuffig gerechten terug stuurden als er een drupje saus verkeerd terecht gekomen was; met onze superdeluxe keuken konden we ook ineens zelf voor topkok spelen, weg met de karbonade! Voor de deur een fijne gezinsauto met een acceptabele lening, ook handig voor straks naar de eurocamping en het familie ski-weekend in Oostenrijk. Tja, als je dit allemaal op een rijtje zet op je Ipad, dan valt het allemaal nog niet mee.

Edit: ik twitter zelf ook niet, maar ik heb een verzameling economen en columnisten die ik volg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:32

Dat is een utopie Hanmar...

En Lovely... Mooi geschetst :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-04-12 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:35

Mwie, ik heet geen sarabande ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:36

Hola!

Krijg je met een ipad he? :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:40

Haha, geen idee omdat ik geen ipad heb, ik ben een zogeheten padweigeraar :D. Maar je kunt je lijst van overbodige luxe echt eindeloos aanvullen en het akelige van al die luxe is dat mensen zelf geen onderscheid meer kunnen maken tussen hun eigen draagkracht en die van de buren. Je zou het ultraconsumeren kunnen noemen en dat is wat onze economie heel erg heeft uitgehold. Niet zozeer door de uitgaven, want dat is natuurlijk goed, maar door de side effects die het met zich meebrengt zoals de schuldenlast, andere rekeningen die niet betaald worden, schaamte, psychologische problemen, sociale isolatie undsoweiter. En dan heb ik het nog niet eens over de huizen en hypotheken gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:43

Ik heb er een gekregen bij een abonnement op NRC next en vind het heerlijk. Mijn laptop is al een tijdje aan vervanging toe en op deze manier gaat die nog wat langer mee omdat hij minder intensief gebruikt wordt en bovendien scheelt het boeken slepen.

Geld uitgeven wat je niet hebt ben ook ik schuldig aan (geweest). Kwestie van opvoeding denk ik ook.

En ik denk dat het ons in de afgelopen jaren met z'n allen veel te makkelijk is gemaakt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:47

Lovely schreef:
We zijn nog steeds een heel welvarend land gelukkig en ik denk dat dat ook nog wel even zo blijft :). Misschien moeten we eens iets verder terug kijken naar soberder tijden en de tussenliggende periode (fat zero's) als een bonus beschouwen. Want wat was het leuk dat iedereen ver kon reizen, vliegen niks meer kostte, tieners op lange vakanties naar Thailand en Australie. De ene na de andere buurman voor zichzelf begon en een bedrijfje kon runnen, dat we allemaal aan de breedbeeldtelevisie konden en per abonnement naar voetbal konden kijken terwijl onze kinderen zich een versuffing gamede op hun playstation. We allemaal een keer per week konden eten in een restaurant waar we nuffig gerechten terug stuurden als er een drupje saus verkeerd terecht gekomen was; met onze superdeluxe keuken konden we ook ineens zelf voor topkok spelen, weg met de karbonade! Voor de deur een fijne gezinsauto met een acceptabele lening, ook handig voor straks naar de eurocamping en het familie ski-weekend in Oostenrijk. Tja, als je dit allemaal op een rijtje zet op je Ipad, dan valt het allemaal nog niet mee.

Edit: ik twitter zelf ook niet, maar ik heb een verzameling economen en columnisten die ik volg.

Dat is allemaal mooi tot het noodlot toeslaat, scheiding, verkeersongeluk, sterfgeval, chronische ziekte, ontslag en dan vallen zulke kaartenhuizen opeens om en zijn die mensen binnen no time afhankelijk van al die voorzieningen die deze gedoogconstructie MET de instemming van Geert wilde afschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 12:51

sarabande schreef:
Lovely schreef:

Dat is allemaal mooi tot het noodlot toeslaat, scheiding, verkeersongeluk, sterfgeval, chronische ziekte, ontslag en dan vallen zulke kaartenhuizen opeens om en zijn die mensen binnen no time afhankelijk van al die voorzieningen die deze gedoogconstructie MET de instemming van Geert wilde afschaffen.

Denkfout: ook zonder noodlot gaat dit gegarandeerd mis omdat economische groei in een cyclus gaat en na een periode van grote groei altijd een periode volgt van mindere groei of zelfs krimp. De groei was de afgelopen 2 decennia te groot (vooral het laatste) en de dips te mild.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 13:53

Denkfout????

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:29

Zou het helpen om alle bezuinigingspunten als referendum te behandelen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:29

Ik denk het niet, want niemand wil inleveren...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 14:35

Mosterd na de maaltijd, maar Anne: NOS had gisteren gratis livestream :(:)
Referenda ben ik ook geen fan van. De opkomst is meestal te laag om het te laten gelden en wat Lente ook al zegt, iedereen stemt dan naar zijn eigen straatje...