Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:00

Om op Firebirds vraag te komen; dat klinkt als een utopie. En dat komt van 't Griekse ou-topos - niet-plaats; het bestaat niet.

Het is simpelweg onmogelijk om een wereld te hebben waarin alles openbaar is en alles in overleg gaat. Net als dat velen een wereld voor zich zien waarin geld niet bestaat maar alles via ruilhandel gaat; het zal niet werken, je komt uit op een 'prisoner's dilemma'; als iemand ondermijnt, gaat het hele systeem onderuit. Er zijn simpelweg teveel mensen, teveel meningen en gedachten om zoiets ten uitvoer te brengen.
Om die reden is er een overheid, een 'samenlevings-regulerend instituut'; natuurlijk functioneert dat ook niet altijd even goed, en democratie is ook niet alles (ik weet niet meer wie 't zei, maar; democratie is slecht, maar van de opties die er zijn, de beste) en het zou natuurlijk prettiger zijn als er minder spionage/gekonkel en andere zaken waar wij geen weet van hebben, zouden gebeuren. Maar reeel om dat ook daadwerkelijk te willen, is dat niet.

Dat betekent overigens niet dat ik vind dat het een goede zaak is dat er geheime genootschappen zouden bestaan, of dat ik het altijd eens ben met regering en de zaken die zij ontransparant tegenover de 'gewone burger' uitspoken. Maar ik realiseer me wel terdege dat het altijd zo zal zijn omdat er simpelweg niet zo'n wereld zou bestaan. Kleine aanpassingen hier en daar, meer transparentie etc., zijn absoluut niet uitgesloten wat mij betreft; maar het idee dat jij aandraagt, is in mijn ogen an sich niet haalbaar of realistisch. :)
Ik ben wel benieuwd wat anderen daarover denken!

HolyPope

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:14

In Amerika is er een multi-miljonair die pleitte voor een hogere belasting voor de gefortuneerden, dat heeft het niet gehaald, maar was dat een afvallig illumineesje?

En Nurten Albayrak van het COA zal dan wel een turks illuminaatje zijn?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:18

Zipsy schreef:
Vind dit een zeer interessant topic. En wat ik me nog herinner van een hele tijd terug wat ik had gevonden aan info, is dat illuminati idd de bevolking wil verkleinen.

Dat vind ik dan een positief punt! Ik ben vóór de illuminati!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:21

storrum schreef:
Zipsy schreef:
Vind dit een zeer interessant topic. En wat ik me nog herinner van een hele tijd terug wat ik had gevonden aan info, is dat illuminati idd de bevolking wil verkleinen.

Ja maar weet je - ik denk dat iedereen het daarmee eens is, en toch wil niemand dood, of geliefden verliezen, omdat de bevolking kleiner moet; of wil onvruchtbaar zijn zodat de bevolking kleiner wordt. Wat dat betreft zou het inderdaad een goede manier zijn om non-selectief en in 't geheim de wereldbevolking uit te dunnen. :+

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:27

Hanmar schreef:
Om op Firebirds vraag te komen; dat klinkt als een utopie. En dat komt van 't Griekse ou-topos - niet-plaats; het bestaat niet.

Ben het roerend met je eens (enkele nuances daargelaten)!

Toch worden veel van deze dingen als 'slecht' naar voren gebracht, en wordt die lijn zo ver doorgetrokken dat het zelfs te slecht is om gewoon inherent menselijk te zijn. Dan komen de complotten om de hoek kijken. Juist daarom ben ik zo benieuwd wat Illuminati-gezinden voor ogen hebben. :)

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 00:36

gummie schreef:
Als de illuminatie verantwoordelijk zijn voor het vergiftigen van mensen, dmv medicatie, hormonen en antibiotica in dieren, etc. dan moeten we nu stoppen met eten en sterven we een gewisse hongersdood. Dan gaan we dood als gevolg van paranoia. Je kunt ook beginnen met controleren en strengere regelgeving maken (gebeurt al) als het gaat om de vleesindustrie bijvoorbeeld.

Of De Illuminatie overal verantwoordelijk voor zijn, geen idee. Maar dat er veel meer aan de hand is, is een ding wat voor mij zeker is.
Want blijkbaar is het toch een probleem om de regelgeving en controlering van een groot aantal zaken goed te regelen.
Hierbij inderdaad dan denken aan de bovengenoemde feiten.
Wat stuurt de overheden dan om deze beslissingen maar deels of helemaal niet te nemen?

Citaat:
En dan bedenken dat het de consument zelf is die daar om heeft gevraagd. Want wij willen allemaal meer vlees voor minder geld. Beter vlees voor minder geld. Etc. Waarom wordt er water in kip gespoten? Waarom zijn de aardbeien en tomaten uit de winkel drie maal zo groot als uit je eigen tuin, en smaken ze nergens naar? Omdat mensen meer willen voor hetzelfde geld. Het zijn de mensen zelf die het doen. Het zijn de producenten die er op inspringen.

Het is nog maar echt de vraag of consumenten bewust zelf kiezen.
Wel eens van "verborgen verleiders" gehoord?
Hoe media de burger manipuleert in zijn doen en laten.
Dit even terzijde, maar zet wel aan het denken.

Dan nog de oude betekenis van De Illuminati (de Verlichten), die niet voor niets vervolgd werden door de Rooms-Katholieke Kerk, tw de Alumbrados, de Tempeliers en de Katharen ea

De "tegenwoordige" betekenis van De Illuminati (als in Nieuwe Wereldorde) is pas van begin 20e eeuw en was bedoeld in eerste instantie om grensoverschrijdende problemen met grensoverschrijdende oplossingen in te richten en om te vormen.
Bepaalde groeperingen zagen hier een machtsovername in en daar ontstonden de complottheoriën dan weer uit.
Dat er wellicht "waarheid" in die complottheoriën verscholen zou zitten, sluit ik niet uit en bestrijd dit ook niet.
Dat er langzamerhand een "totale afhankelijkheid" van de burger naar de overheid etc gaande is, valt niet te ontkennen.
Voorbeelden hiervan; de kredietcrisis, het pensioen etc

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 01:05

In China zijn ze ergens in de jaren '80 goed bezig geweest in de ogen van De Illuminati. Chinese echtparen werden bevolen om maar 1 kind te krijgen.

Meisjes waren minder waard en werden vaak na geboorte verdronken. Net zo vaak tot er een jongetje kwam...!

God zij dank is die regel allang weer afgeschaft maar als het aan de ideën van De Illuminati zou liggen was afschaffen nooit gebeurd.

Ik zelf denk eerder dat het een politieke beslissing is geweest.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 01:11

Ho wacht eens even, hoe weten wij dat de (veronderstelde) Illuminati voor het 1-kind-beleid zijn? En vooral het verdrinken van meisjes, in het algemeen het principe dat die 'minder waard' zijn? Ik heb nog nooit een manifest gelezen van de Illuminati dat dit veronderstelt (temeer daar niemand ooit nog een manifest van ze heeft gelezen. :+ )

Je kunt een geheim genootschap geen meningen in de mond leggen, die ze nooit naar buiten gebracht hebben. Het reduceren van de wereldbevolking is een verondersteld doel, dat hier in het topic ter sprake gebracht werd; maar betekent dat, dat de Illuminati voor het Chinese een-kind-beleid waren? Volgens mij niet. ;)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 01:12

Ik denk dat je daar een goed punt aansnijd Hanmar :j

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 02:03

Inderdaad, ik zou bijna zeggen dat dit voor De Illuminati er veels te dik bovenop ligt, die zouden het liever 'sneaky' doen, toch?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 04:23

Interessant onderwerp, ga het morgen eens op m'n gemakje lezen, en mijn mening geven (ben nu eigenlijk aan het werk, maar moest even pauze nemen)... (Tipje van de sluier: Ja, ik geloof wel tot op zekere hoogte dat het een kern van waarheid heeft.)

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 07:34

Zipsy schreef:

Dat vind ik dan een positief punt! Ik ben vóór de illuminati![/quote]

ALS ze zouden bestaan en ALS ze voor de beperking gaan, kan dit even goed door een wet wereldwijd te verspreiden. Bijvoorbeeld: iedereen max twee kinderen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:30

Firebird, eens. Het is in principe niet slecht om inherent menselijk te zijn. Maar je hoeft gevoelens van woede, haat en jaloezie niet je acties te laten bepalen. Het is heel goed mogelijk iets te voelen en er niet op te reageren.

Maar het recht op voortplanting etc. hebben we (in sommige gevallen helaas!) allemaal.

Zipsy: In China geldt dat. Eén kind per gezin. Meisjes worden dus geaborteerd of op straat gedumpt zodat ze in de prostitutie eindigen, want ze willen allemaal een zoon. Dit is dus ook geen oplossing.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:02

"Inherent menselijk zijn"? kan iemand mij dit uitleggen? Want ik snap em niet.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:04

Ik heb het misschien ook verkeerd begrepen bedenk ik mij net. :+

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:11

cherie78 schreef:
Of De Illuminatie overal verantwoordelijk voor zijn, geen idee. Maar dat er veel meer aan de hand is, is een ding wat voor mij zeker is.
Want blijkbaar is het toch een probleem om de regelgeving en controlering van een groot aantal zaken goed te regelen.
Hierbij inderdaad dan denken aan de bovengenoemde feiten.
Wat stuurt de overheden dan om deze beslissingen maar deels of helemaal niet te nemen?

Die laatste vraag impliceert dat je ervan uit gaat dat de overheid gestuurd wordt. Ik zou die aanname niet willen doen.

Citaat:
Het is nog maar echt de vraag of consumenten bewust zelf kiezen.
Wel eens van "verborgen verleiders" gehoord?
Hoe media de burger manipuleert in zijn doen en laten.
Dit even terzijde, maar zet wel aan het denken.

De "tegenwoordige" betekenis van De Illuminati (als in Nieuwe Wereldorde) is pas van begin 20e eeuw en was bedoeld in eerste instantie om grensoverschrijdende problemen met grensoverschrijdende oplossingen in te richten en om te vormen.
Bepaalde groeperingen zagen hier een machtsovername in en daar ontstonden de complottheoriën dan weer uit.
Dat er wellicht "waarheid" in die complottheoriën verscholen zou zitten, sluit ik niet uit en bestrijd dit ook niet.
Dat er langzamerhand een "totale afhankelijkheid" van de burger naar de overheid etc gaande is, valt niet te ontkennen.Voorbeelden hiervan; de kredietcrisis, het pensioen etc

Is dat zo? En als het niet te ontkennen valt, volgens jou, betekent het dan meteen dat het te bevestigen is?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:36

Hanmar schreef:
storrum schreef:

Ja maar weet je - ik denk dat iedereen het daarmee eens is, en toch wil niemand dood, of geliefden verliezen, omdat de bevolking kleiner moet; of wil onvruchtbaar zijn zodat de bevolking kleiner wordt. Wat dat betreft zou het inderdaad een goede manier zijn om non-selectief en in 't geheim de wereldbevolking uit te dunnen. :+

Dat niet alleen, maar als je de boeken over de illuminati leest, is het niet zomaar een handje mensen wegwerken... nee, het zou gaan om meer dan 60% van de bevolking, om zelf nog meer van de wereld goederen in handen te krijgen, en het deel van de bevolking dat dan overblijft, als slaaf voor zich te laten werken.

Als het allemaal inderdaad zo schrijnend is, dan ben ik toch ECHT niet voor, hoor. ;-)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:52

Als ze dat hadden willen doen dan was het allang gebeurd. Als ze zoveel geld en macht hebben is het echt niet zo ingewikkeld om iemand om te kopen/te laten infiltreren bij grote laboratoria, waar allerlei zéér besmettelijke en dodelijke ziektes opgeslagen liggen. En dat is nog maar één manier, er zijn er ongetwijfeld nog veel meer.

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:12

DaniBanani schreef:
Als ze dat hadden willen doen dan was het allang gebeurd. Als ze zoveel geld en macht hebben is het echt niet zo ingewikkeld om iemand om te kopen/te laten infiltreren bij grote laboratoria, waar allerlei zéér besmettelijke en dodelijke ziektes opgeslagen liggen. En dat is nog maar één manier, er zijn er ongetwijfeld nog veel meer.

Aids? Griep? Zijn ook laboratoria ziektes hè...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:14

Kan je dat misschien bewijzen? :)
(los van dat er inmiddels goede medicatie is voor HIV, waardoor de kans op AIDS steeds kleiner wordt. Lijkt me niet zo logisch dat daar zoveel geld in gestoken wordt als de 'hoge bazen' AIDS zelf de wereld in hebben geslingerd.)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:19

Precies! Ik wil graag de voorstanders van De Illuminati hier niet wegjagen maar juist hun duidelijke standpunten horen.
Tot nu toe is het redelijk interessant.
Maar of Aids en Griep lab ziektes zijn? Aan griep willen soms nogal 's wat bejaarden aan sterven maar of DAT nou zoden aan de dijk zet?

StefenYnia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:25

DaniBanani schreef:

Ik zeg -als-. Ik ben geen blinde gelover, maar ik laat me graag informeren. :-)

Daarbij, als we die boeken moeten geloven, moet die klap nog komen. *Haalt schouders op*

Zipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:28

Die twee ziektes zijn geweten dat ze uit een labo komen. Of ze al dan niet expres los gelaten zijn, weet ik natuurlijk ook niet. Ik was er niet bij hè ;)

MAAR... De varianten, vogelgriep, Mexicaanse griep,... Hebben al wel veel slachtoffers geëist hè...

En toch effe verder redenerend, moest Illuminati bestaan en hun doel zou idd de wereldbevolking fors terug schroeven, waarom gooien ze dan niet ineens een paar atoombommen. Dan hebben ze hun doel toch gelijk behaald??? :?

Dus onderhand ben ik ook niet meer zoooo overtuigd dat ze bestaan :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:31

Ja, met zo'n bommetje sla je wel spijkers met koppen....

Is ook wel weer lastig om het 'sneaky' te doen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:34

Heino schreef:
@ YSB: ik weet het niet. Het is voor mij net als god, ik zal niet ontkennen dat hij bestaat, maar op dit moment werkt het voor mij niet.

De bijbel is ook manipulatie, en niet te zuinig ook.