Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:01

Waar gaat het heen met deze wereld? Lijsten maken van meisjes die volgens anderen 'makkelijk het bed in te krijgen zijn', terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. Iemand die ik ken heeft zelf ook eens op die lijst gestaan, maar die trok zich er niets van aan. En die lijsten worden gewoon naar iedereen toe verzonden... Logisch dat iemand van 13 (onzekere leeftijdsperiode) hier aan onderdoor gaat, en dit heel extreem oppakt. Iemand pleegt niet zomaar zelfmoord, dit meisje zal wel heel erg gepest en/of getreiterd zijn. Ik heb de officiele bangalijst zelf gezien, en staan gewoon een top 10 lijst met namen van meiden en daar achteraan ook hun twitternaam (En ja, die heb ik ook even opgespeurd op twitter }> ) En over het algemeen zijn dit 'normale' meisjes, als ik het zo even moet uitleggen. Geen aandachttrekkers of wat dan ook.

Heb natuurlijk ook de twitter van dat meisje (Livia) opgezocht, maar schrok hier best wel van. Lag gister in mijn bed en drukte op haar twitter, en dan dat laatste afscheidsbericht. Stond nog bij ook: 5 uur geleden geplaats.. Dacht nog echt, dat staat hier nog wel... Maar jij bent er niet meer. En ook nog al die andere berichten van der, dat ze die zelfde dag nog lekker tegen der mama aan lag op de bank. En de laatste tweets zijn het ergst... ''Naar beneden, schoenen aandoen, en naar buiten...''

Ja vind het heel erg wat zo'n lijst kan doen op iemand. Heel erg voor die ouders ook, die maker van die lijst moet maar lekker opgepakt worden en levenslang krijgen! :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:02

Niemand maakt het er zelf naar, als je als jong meisje met een kort rokje loopt vraag je er ook niet om, om verkracht te worden en als je op je 14de een keer seks hebt gehad ben je niet meteen een slet.
Daarbij doen sommige meisjes op die leeftijd gewoon domme dingen omdat ze denken dat ze er dan wel bij zullen horen.

Verder begrijp ik dat ze niet al te lang geleden verhuisd was en graag weer naar haar oude school wilde alles bij elkaar is op die leeftijd al snel te veel als je onzeker bent.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:02

heel vaag nu kan je opeens wel weer op die twitter waar ze zogenaamt nog leeft

edit; je ziet wel dat het fake is

en die laatste tweets van d'r brrr kippevel bah!

Elleen

Re: Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:18

Geen woorden voor:(
Vooral haar laatste twitter bericht"ik hield van jullie maar het is te laat.Doeegxx"

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:20

sterkte voor de na bestaande....

Omg dat had ik kunnen zijn ze is even oud gadverderrie.
Ik weet alleen niets over een zo genaamde banga lijst raar dat mensen dat maken en waar is het voor nodig?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:28

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:31

Kentaro schreef:
Ik ben bang dat dat ook het grootste nadeel is en het pesten in stand houd, dat héél veel mensen géén benul hebben wat het met iemand kan doen!!!

hier ben ik het helemaal mee eens, de pesters doen het alleen om 'te lachen' en wanneer ze zelf problemen
dat gaan ze dan afreageren op de 'zwakkere' dus eigenlijk krijg je een groep van veel zwakke, die dan dus een ander uitzoeken.
ik ben zelf sinds eind vorig jaar, tot halverwege dit jaar gepest (schooljaar) en dit was door een groep van +/- 20 man (begon met cyberpesten, maar werd later schelden, achtervolgen & opwachten, tot zover dat ik bijna niet meer naar buiten durfde)
allemaal gescheiden ouders, of andere problemen. ze hebben gewoon geen flauw benul waar ze je doorheen halen, wat het met iemand kan doen, en túúrlijk heeft het impact voor je, of dit nu in 2012 is, of 30 jaar geleden... en ik kan me voorstellen, dat als wanneer dit erg lang doorgaat, tenminste ik heb het idee dat het bij dit meisje het geval was, je het niet meer ziet zitten...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:36

Pesters hebben totaal niet in de gaten wat zij aanrichten, hier zou veel meer over verteld moeten worden, desnoods mer intervieuws met zwaargetroffenen.

Zelf ben ik van kinds af aan extreem gepest,zowel fysiek als geestelijk. Zelfs onze tuin werd in de brand gestoken enz. Maar dit heeft er toe geleid dat ik op mijn 16de voor een kleine 3 maanden met een complete burnout opgenomen ben geweest in het ziekenhuis.
Ik wilde niet meer, ik was op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:39

Ik denk ook dat dit mede komt door de toegankelijkheid van internet: hoeveel 13jarigen er al wel niet van ping etc gebruik maken.

Ik vind het verschrikkelijk dat het zo ver kan komen.. Al denk ik dat het vaker gebeurd, alleen door de toevoeging van social media komt het nu in het nieuws.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:40

jans dus ik zou geen twitter mogen gebruiken omdat het wel eens zou kunnen zijn dat er iets over gebeurt nu heb ik geen ping maar ik vind dat vergaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:42

Leg mij uit waarom de dertienjarigen nu het zo hard nodig hebben dan? Wat is er mis met bellen met de huistelefoon of een simpele sms?

Wat ik zo op de twitter van het meisje las en wat ik veel vaker merk is dat er met volslagen onbekenden telefoonnummers uitgewisseld worden. Mensen vertrouwd worden die dat niet zijn, ik heb die fout zelf een keer gemaakt en heb daardoor ruim twee jaar als een onzeker kasplantje geleefd. Daarom.

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:43

Jans wat dat betreft snap ik mijn leeftijds genoten niet dus ik denk dat je daar voor bij een ander moet zijn ik heb wet twitter maar niet actief

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:56

Ik heb vandaag tientallen pubers gesproken die haar (goed) ken(d)en en er is GEEN sprake van een zogenoemde 'bangalijst'.

Het is echt intens verdrietig dat iemand van 13 al zo vreselijk ongelukkig is dat ze hiertoe besluit.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:00

Het doet er ook niet toe hoor, maar hoe kan het dan dat er allerlei belachelijke twiets geplaatst worden over de lijst weer aanvullen e.d.??

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:02

Kentaro schreef:
Het doet er ook niet toe hoor, maar hoe kan het dan dat er allerlei belachelijke twiets geplaatst worden over de lijst weer aanvullen e.d.??

OMdat de medie wel berichten over de bangalijst waardoor er juist de aandacht op gevestigd wordt. Daarom zullen er nu weer andere op reageren.

Het doet er inderdaad niet toe. Het had nooit mogen gebeuren.

En inderdaad, die bangalijsten bestaan wel degelijk en die zijn te absurd voor woorden.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:08

Misschien dat het hier al ergens staat, maar serieus die media pfff.
Screw up met die "bangalijst" dat was heus niet de reden dat ze zelfmoord heeft gepleegd.
Het is mn buurmeisje, niet recht naast m'n huis, maar ken haar dus wel.
En er was meer dan alleen die lijst.
Het is dat het de afgelopen dagen/weken veel in de media komt, dus is het voor de AD, Telegraaf, Pauw etc. heeeeel makkelijk om juist dàt als oorzaak van haar zelfmoord te gebruiken.
Wordt er een beetje moe van...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:18

Als iemand zelfmoord pleegt, om welke reden dan ook, is het eerste wat ik denk "wat vreselijk dat een mens zich zo naar gevoeld moet hebben". Ik kan mij niet goed voorstellen dat een ander dat niet denkt, de aanleiding gaat bagatelliseren, of zelfs de schuld gaat verschuiven van de dader naar een slachtoffer. Maar zo te lezen bestaan die mensen. Het gaat mijn inlevingsvermogen teboven in ieder geval...

Ik meen ook dat de mensen die durven te beweren dat ze zulke dingen makkelijk naast zich neer zouden kunnen leggen en dat het allemaal niks voorstelt om gepest te worden of op zo'n lijst te komen, kennelijk niet in staat zijn te begrijpen dat je daarover pas een uitspraak kan doen als je het aan den lijve hebt ondervonden vanuit exact dezelfde beleving als die ander.

De menselijke geest zit complex in elkaar. Sommige dingen zijn nu eenmaal niet te rationaliseren. Gevoelens van een mens moet je niet onderschatten. En moet je zeker niet met jezelf gaan vergelijken om vervolgens een oordeel over dat van een ander te hebben.

Vaak is iets een optelsom. En die optelsom kan ook al bestaan uit meerdere pesterijen of roddels. Het doet er niet toe of iets een emmer vol water, of slechts de druppel is. Het gevolg is hetzelfde. Het had ook andersom kunnen zijn. Maar hoe je het wendt of keert, als je op zo'n lijst staat, kan die lijst de druppel zijn. En als dat zo is, had die druppel achterwege moeten en kunnen blijven.

:r ;(

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:25

Wat een tragische gebeurtenis...
Het afschaffen van sociale media als twitter en facebook zou een Godsgeschenk zijn.... helaas zal dit niet zo snel gebeuren. Vergif is het!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:26

Nies_ schreef:
Niemand hoort aan zelfmoord te denken, Crypto. Ten minste, lijkt me zo. Verder lijkt 13 me daar een hele 'normale' leeftijd voor, maargoed.

.

Nou iets met puberteit ja. Iets met emotionele ontwikkeling, onzekerheden, mwah, ik weet niet waarom dat een normale leeftijd zou zijn? :+ Iemand van 13 wilt niet graag kind zijn, die wil volwassen gevonden worden, dat is niets van tegenwoordig, maar is iets van alle tijden.

met bovenastaande ben ik t deels eens, Alleen zit er nog wel bij dat aan de ene kant volwassen willen zijn maar aan de andere kant ook weer niet en dat maakt pubers onzeker en denken ze onterecht dat vriendinetje A al zoveel verder/beter is ,,,

Dat gemauw dat de maatschappij achteruit gaat word ik dus echt doodmoe van, dat wordt ook al geroepen zo lang de mensheid bestaat.

en hiermee ben ik t niet eens, want ondanks dat veel oudere idd zeggen dat hun generatie niet zo was als de onze is dat wel een verschil in met hoe tolerant de mens naar elkaar is en hoe veel verder men tegenwoordig gaat in t pesten dit hangt ook samen met de socialmedia en tv programma's door socialmedia is t nou eenmaal "makkelijker" iem te treiteren... waardoor t wel degelijk meer is dan 'vroeger' En ja mensen zijn imo veel minder tolerant naar elkaar dat zal mede met de 'druk'en haast die we altijd lijken te hebben te maken hebben..

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:41

jeetje mina wat ernstig... 13 jaar zeg en dan al zo diep in een put en zelfmoord gepleegd.
Mensen die haar kennen en familie heel veel sterkte en ik hoop voor het meisje dat ze rust heeft.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:13

Lente schreef:
Bizzybijtje schreef:
Nou, de pesters die niet op hun flikker krijgen gaan ook gewoon door hoor :)

Ik neem aan dat je dus niet bekend bent met No Blame?

http://www.kidsmatter.edu.au/primary/pr ... revention/

Uiteraard moet er íéts gebeuren, maar als je pesters 'keihard aanpakt' heb je grotere kans op wraak en dát is precies wat je voorkomen wilt.

Dit klinkt alsof het goed zou kunnen werken, want dát is idd wat je wilt: dat de pester empathie krijgt naar het slachtoffer, en zich in gaat leven, en daardoor verandert van gedrag, zo een gedragsverandering lijkt me dan ook vrij permanent.

Punt is natuurlijk met straffen dat je daarmee geen empathie ontwikkeld of besef wat er is aangericht, en dat is wel wat je graag wilt. Plus dat het bewezen is dat oplossingsgericht werken, en toekomstgericht veel beter werkt dan het verleden induiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:16

Precies Yamcha!

Ik ben zelf ook echt heel erg enthousiast over No Blame :j documentaires gezien die echt heel interessant zijn!

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:19

Ik vind het echt zielig, ik zag op twitter ook haar laatste tweets van die dag, zo naar vind ik dat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:23

Jans schreef:
Leg mij uit waarom de dertienjarigen nu het zo hard nodig hebben dan? Wat is er mis met bellen met de huistelefoon of een simpele sms?

Wat ik zo op de twitter van het meisje las en wat ik veel vaker merk is dat er met volslagen onbekenden telefoonnummers uitgewisseld worden. Mensen vertrouwd worden die dat niet zijn, ik heb die fout zelf een keer gemaakt en heb daardoor ruim twee jaar als een onzeker kasplantje geleefd. Daarom.

Het is de discussie helemaal niet of een persoon van 13 social media nodig heeft of niet. Dat is geen excuus voor mensen om te gaan pesten. Beetje omgekeerde wereld vind je niet? Als je niet gepest wilt worden moet je maar geen twitter hebben :').

Als je de mogelijkheid om gepest te worden uit wilt sluiten moet je je opsluiten en nooit meer buiten komen.