Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dakotah schreef:Voor eeuwig opsluiten in ieder geval.
Hij heeft geen spijt, het interesseert hem niks hoe die kinderen er aan toe zijn.
Dus zodra dit monster vrijkomt, begint ie vrolijk weer overnieuw.
Kanelly schreef:Nee, zeker niet.
(er zijn trouwens goede onderzoeken te vinden over dit onderwerp)
Wat je wel vaak ziet is dat zwakbegaafdheid een grote rol speelt. En dan ook zeker een grote disharmonie tussen de cognitieve intelligente en de sociaal-emotionele. En de daders zijn in veel gevallen ook zelf slachtoffer geweest. (niet alleen bij zedendelicten, ook bijv. bij geweldsdelicten).
Soms worden er signalen afgegeven, maar deze worden lang niet altijd adequaat opgepakt door bijv. artsen of andere betrokkenen.
Dat disharmonische profiel kan daar een rol bij spelen (overschatting, patiënt die zichzelf 'overschreeuwt' door sociaal wenselijk gedrag/ vlotte babbel).
En er is zeker een grote groep die buiten schot blijft, tot ze gepakt worden.
En dit laatste geldt niet alleen voor de pedoseksuelen, maar voor eigenlijk alle daders met psychiatrische problematiek/persoonlijkheidsstoornissen.
We zeggen ook niet voor niets vaak 'zitten meer gekken buiten dan binnen'
NatasjavE schreef:Heb die vriendin maar even gebeld hoe het ook al weer zal.
Doordat het misbruik maar over een kortere periode buiten de huiselijke kring(dus niet de eigen ouders) heeft plaatsgevonden is de kans op blijvende psychische schade maar zeer gering.
Was het nu over langere tijd geweest en/of waren de eigen ouders de daders dan is de kans op blijvende psychische schade juist erg groot.
En dan hebben het alleen over zeer jonge kinderen.
Nogmaals. Ik ben niet voor pedoseksualiteit en ben er zeer voor dat deze man middels TBS behandeld wordt en uit de samenleving gehaald wordt.
Ik wil zijn dade niet vergoeilijke of wat dan ook.
Citaat:Blijkbaar is het veiliger en gemakkelijker voor daders met psychiatrische problemen om zich aan te sluiten bij een geheim en superbeveiligd crimineel netwerk dan om de hulp te zoeken waar ze wat mij betreft recht op hebben.
DaniBanani schreef:Sarabande, wil jij mij één quote laten zien waarin ik of iemand anders zegt dat Robert M. een aardig mens is?
Kan je dat niet?
Prima, hou dan op met doen of dat is wat er gezegd wordt.
randalinpony schreef:het gaat mij erom wat de schade is die het aanricht.
sarabande schreef:DaniBanani schreef:Sarabande, wil jij mij één quote laten zien waarin ik of iemand anders zegt dat Robert M. een aardig mens is?
Kan je dat niet?
Prima, hou dan op met doen of dat is wat er gezegd wordt.
Bij wijze van spreke, hij wordt door een aantal mensen hier beschreven alsof hij nu nog aardig is en dat klopt in zoverre, hij was aardig in de dagelijkse omgang, dat maakt het ook zo weerzinwekkend
maura schreef:randalinpony schreef:het gaat mij erom wat de schade is die het aanricht.
Dakotah schreef:Dus geen schade, ik geloof er niet in, zelfs niet bij die hele kleintjes.
Dakotah schreef:Van die hele jonge kinderen weet ik het niet, maar in mijn geval ben ik opgegroeid bij ouders met het motto, niet zeuren dan gaat het wel over, er werd niet over gepraat, heb geen hulp gehad van psychiater of wat ook.
Overigens was ik destijds 11 jaar, en mijn schade was als volgt,
Niet meer alleen durven zijn met mannen in een kamer (vaders van vriendinnen,leraren, noem maar op)
In elke man een potentiële verkrachter zien.
Seksuele voorlichting op school wou ik niet horen, liefst ging ik de klas uit.
Vriendjes die te hard aandrongen op seks, dumpen.
Heb me wel eens verstopt op mijn kamer toen er onverwacht een vriendje langs kwam terwijl mijn ouders er niet waren (was inmiddels 15/16 jaar)
Kan er niet tegen in een hoekje gedrukt te worden, waar ik geen uitweg heb behalve langs die persoon.
Het grootste deel is nu verdwenen uiteraard, maar ben dan ook inmiddels 41.
Sommige dingen zitten er nog wel in mindere mate.
Dus geen schade, ik geloof er niet in, zelfs niet bij die hele kleintjes.
Citaat:Alleen denk ik dat die schade zelf door een heel groot deel wordt bepaald door de omgeving. Groeit een kind op met het stempel 'misbruikslachtoffer' dan zal het - volgens mij - gegarandeerd levenslang beschadigd blijven. Omdat het kind weet/voelt/hoort/ervaart dat het anders is dan andere kinderen en anders wordt behandeld dan andere kinderen. Zoals de eerste kinderen van gescheiden ouders en homoseksuele stellen daar naar mijn idee veel meer last van hebben gehad dan kinderen later, toen het normaal was geworden om in twee huizen te wonen of twee vaders of moeders te hebben. Groeit een kind op zonder dat stempel, dan heeft het in elk geval een kans om te herstellen.
sarabande schreef:NatasjavE schreef:Heb die vriendin maar even gebeld hoe het ook al weer zal.
Doordat het misbruik maar over een kortere periode buiten de huiselijke kring(dus niet de eigen ouders) heeft plaatsgevonden is de kans op blijvende psychische schade maar zeer gering.
Was het nu over langere tijd geweest en/of waren de eigen ouders de daders dan is de kans op blijvende psychische schade juist erg groot.
En dan hebben het alleen over zeer jonge kinderen.
Nogmaals. Ik ben niet voor pedoseksualiteit en ben er zeer voor dat deze man middels TBS behandeld wordt en uit de samenleving gehaald wordt.
Ik wil zijn dade niet vergoeilijke of wat dan ook.
Dat is een wijze van helpen de boel te verwerken. Eigenlijk wordt dat meestal tegen ouders gezegd, bij mijn neefje ook en die was er wel degelijk van overstuur ging weer bedplassen en gilde in zijn slaap. Toch hield de psych vol dat er geen blijvende schade zou zijn, terwijl hij dat helemaal niet kan weten
Maar zo normaal mogelijk doen is meestal wel het advies om er mee om te gaan.
Ook hier is door sommige ouders verteld dat de kinderen zich anders gingen gedragen en omdat ze niet wisten hoe dat kwam, want die aardige mens die Robert volgens sommigen hier is,(baby's vanaf een paar weken!!!) had hele slimme maniertjes bedacht om niet gepakt te worden.
Hoe het later voor die 60 tot 80 kinderen gaat uitwerken kan geen mens voorspellen.
DaniBanani schreef:Maar op je 11e ben je je volledig bewust van wat er gebeurt. Dat vind ik op geen enkele manier te vergelijken met een baby die dat bewustzijn niet heeft.