Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gummie schreef:Hoe komt het eigenlijk dat als er gesproken wordt over "de harde werker", er altijd maar de mensen "op de werkvloer" bedoeld worden? Ik vind dat een ontzettende misvatting. Ik ken evenveel hooveniers, bouwvakkers en lopende bandwerkers die de halve dag koffie drinken, herrie maken, naar vrouwen fluiten,10x pauze houden, en hun werk niet goed uitvoeren, etc. Toch schijn je pas een harde werker te zijn als je "Ja Modaal" bent, of met je handen werkt.
Alsof alle mensen in hogere functies, of in een managerfunctie, geen flikker uitvoeren. Alsof "nadenken" ondergeschikt is aan "met je handen werken".
Het is gewoon ANDER werk.
Shenavallie schreef:Laat die mensen uit hogere functies dan betaald worden naar wat ze werkelijk goed doen, want er blijft op dat gebied heel wat te wensen over. Ik zag het bij het kantoor waar ik zelf werkte, ik zie het bij het bedrijf waar mijn man werkt... Hoe hoger de functie, hoe minder ze doen en hoe meer er fout gaat. De mensen op de werkvloer doen wat er van ze verwacht wordt, maar hoger hand gooit er met de pet naar. En als de werkvloer iets voor elkaar krijgt, dan krijgt hoger hand daar de beloning voor. Beetje scheef lijkt mij. Is natuurlijk niet in elk bedrijf zo, maar ik zie het wel bij veel bedrijven. Niet alleen uit eigen ervaring, maar ook door gesprekken met andere mensen.
Electra63 schreef:Wat een onzin, de werkvloer kan soms helemaal niet beoordelen wat door de directie/management wordt gedaan.
Electra63 schreef:Overal, in iedere functie in ieder bedrijf/organisatie zijn er mensen die de kantjes er af lopen of fouten maken. Ik vind het een beetje jammer, dat door sommigen hier, alleen de fouten bij het management wordt gelegd.
Citaat:randalinpony schreef:-hoezo gaat de dienstplicht geld opleveren?
-en wie gaat bepalen wat een domme kamervraag is, en wat niet? Denk je niet dat dat toch wel een gevaar voor de democratie kan worden?
-waarom zou een lagere inkomstenbelasting tot een bezuiniging leiden, of afschaffen vermogensbelasting?
-En hoe gaat hogere rente op leningen tot bezuinigingen leiden?
-Wat bedoel je met 'terug richting overheid net zoals scholen?'
Stoerdere mannen, minder gemiep of hun haar wel goed zit, iedereen gelijk. Ze hoeven niet opgevangen worden in gesubsidieerde "dagverblijven" of hoeven vermaakt te worden. Geen/minder gedoe op straat (minder politie nodig, minder criminaliteit dus kostenbesparing)
Wat er nu bezuinigd wordt snap ik nog niet want dienstplicht kost belastingcentjes, wat heeft minder miepen of haar ermee te maken? Lijkt me een dure manier om een paar klapzaaiers een paar jaar van de straat te houden eigenlijk, in het bedrijfsleven kun je ook volwassen worden trouwens, lijkt me veel zinvoller ook.
Probeer eerst eens wat vragen op te lossen in de lagere functies. Ik vind niet dat de politiek zich bezig hoort te houden met 1 persoon. Door een betere selectie te maken van vragen denk ik dat de democratie niet in gevaar komt maar er wel veel op bespaart kan worden.
Lagere inkomstenbelasting = beloning om te werken, men houdt ook meer geld over om uit te geven. Mensen gaan meer geld uitgeven dus schept banen, uiteindelijk krijgt de overheid dus meer geld binnen op de btw. Afschaffen van vermogensbelasting hangt een beetje samen met hogere rente op leningen. Door hogere rente op de leningen te gooien is het minder aantrekkelijk om te gaan lenen maar wel om te sparen. Doordat men eerst spaart en daarna pas koopt is de kans ook minder groot dat mensen niet meer kunnen betalen. Idem met bedrijven. Dus banken lopen minder snel kans om hun geld van de burger niet terug te krijgen. Overheid hoeft banken niet meer te helpen ivm af te boeken leningen dus scheelt geld.
Volgens mij hebben mensen met een hoog inkomen al redenen genoeg om te willen werken, als ze het niet doen verdienen ze minder. IN de lage belastingschalen is het onmogelijk om de inkomstenbelasting nog verder te verlagen zonder dat ie op ongeveer niks komt. Kijk die schalen eens na, zou ik zeggen.
Verder is minder inkomensbelasting nog minder geld dat overblijft voor de publieke taken.
Men vergeet geloof ik wel eens dat een groot deel van belastinggeld, gebruikt wordt om gewoon het leven van alledag te laten functioneren, wegen, ziekenhuizen, scholen, sportverenigingen, politie, brandweer, maatschappelijk werk, consultatiebureaus.
De bomen groeien niet meer tot in de hemel, maar dat wordt wel gewoon uit belastinggeld betaald.
Als je graag wilt weten wat verlagingen van belastingen voor effect kunnen hebben, raad ik je een toertje door de VS aan....
Verder denk ik dat je een vrij simplistisch beeld hebt van de financiele markten.
Minder privatisering, geen commerciele scholen, geen commercieel gebeuren met de zorgverzekeraars en ziekenhuizen. Of het direct wat oplevert, ik denk het niet maar uiteindelijk wel een kostenbesparing danwel voor de overheid danwel voor de burger.
russel schreef:Laat de regering, en ook die er hiervoor zitten, eerst maar eens een Masterclass krijgen, "hoe geef ik andermans geld uit" en dan niet zoals ze het nu al jarenlang interpreteren, maar met het doel er zinvolle dingen mee te doen ipv zich zelf te versieren.......zowel direkt als indirekt.