Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NatasjavE schreef:Okey.... gezonde kinderen doden na de geboorte vind ik niet kunnen. Dan had je je veel en veel eerder kunnen bedenken. Ik heb niets tegen een abortus als noodmaatregel. Maar dit gaat mij ook te ver.
Sorry niet helemaal begrepen.
BraveSpots schreef:Ik zeg niet dat er moet geselecteerd worden. Ik zeg dat de mensen die zichzelf niet geschikt vinden de mogenlijkheid zouden moeten hebben om een zwangerschap af te breken. That's all.
anneliesdj schreef:BraveSpots schreef:Ik zeg niet dat er moet geselecteerd worden. Ik zeg dat de mensen die zichzelf niet geschikt vinden de mogenlijkheid zouden moeten hebben om een zwangerschap af te breken. That's all.
Die mogelijkheid is er, tot 24 weken zelfs. (voor de duidelijkheid, dat zijn dus 5 van de 9 maanden)
Daarnaast heb je ook de mogelijkheid voorbehoedsmiddelen te gebruiken of jezelf te steriliseren.
Als je al die mogelijkheden niet hebt gebruikt moet je niet 9 maanden later nogeens gaan piepen dat je niet wilt.
Asyaa schreef:En wat doe je met mensen die driedubbele anticonceptie hebben gebruikt en er pas bij de 7de maand achter komen?
Yamcha schreef:Ragdollcat: Ik vind je erg respectloos. Dat jij niet gelooft in God, is heel iets anders dan stellen dat hij er niet is, en dan is er nog verschil tussen: ik geloof/denk niet dat er een god is, of: het is er gewoon niet.
Lente schreef:Het gebeurt. Ik ken iemand die er pas een week voor ze beviel achter kwam. Was ook echt niks aan te zien
zij was er gelukkig wel blij mee... Maar dat zal niet altijd zijn.
Lente schreef:Het gebeurt. Ik ken iemand die er pas een week voor ze beviel achter kwam. Was ook echt niks aan te zien
zij was er gelukkig wel blij mee... Maar dat zal niet altijd zijn.
Asyaa schreef:Ik ontken niet dat ze zeldzaam zijn, maar hoeveel kinderen worden er per dag geboren met een uitzicht van max 6 maanden leven maar wel de hele weg ongelovelijke pijn? We hebben het hier over uitzonderingen.
Asyaa schreef:Ik doelde bijvoorbeeld op verhalen zoals jij aanhaalde. In dat geval was het 6 dagen, maar stel de prognose is dat het nog wel enkele maanden kan 'overleven'. Zeggen we dan 'jammer maar helaas'? Of hebben we het juist in dit topic over zulke gevallen (en andere gevallen).
Quellian schreef:Asyaa schreef:Ik doelde bijvoorbeeld op verhalen zoals jij aanhaalde. In dat geval was het 6 dagen, maar stel de prognose is dat het nog wel enkele maanden kan 'overleven'. Zeggen we dan 'jammer maar helaas'? Of hebben we het juist in dit topic over zulke gevallen (en andere gevallen).
Oké, daar kan ik kort en krachtig in zijn; behandeling stoppen. Niet koste wat het kost doorgaan met behandelen. Vind ik egoïstisch.
6 maanden leven vol pijn door mishandeling en verwaarlozing door ongewenste ouders vind ik ook maar zo-zo.
Maar goed, dat heb ik pagina's geleden al aangehaald.
Mindim schreef:Magrathea schreef:Ik denk dat we abortus en euthanasieëren (dat schrijf ik verkeerd geloof ik?) hier door elkaar hebben gehaald.. Mijn post ging in de eerste alinea over abortus en de tweede over euthanasie.
Nee als een kind je 'niet uitkomt' om het maar even zo te noemen, dan bedenk je je dat niet pas op het moment dat het geboren isdaar zijn we het over eens hopelijk.
Dan heb ik dat inderdaad door elkaar gehaald, mijn excuses