Dokters moeten recht krijgen pasgeboren baby te doden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Re: Dokters moeten recht krijgen pasgeboren baby te doden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:47

Okey.... gezonde kinderen doden na de geboorte vind ik niet kunnen. Dan had je je veel en veel eerder kunnen bedenken. Ik heb niets tegen een abortus als noodmaatregel. Maar dit gaat mij ook te ver.
Sorry niet helemaal begrepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:13

NatasjavE schreef:
Okey.... gezonde kinderen doden na de geboorte vind ik niet kunnen. Dan had je je veel en veel eerder kunnen bedenken. Ik heb niets tegen een abortus als noodmaatregel. Maar dit gaat mij ook te ver.
Sorry niet helemaal begrepen.

Ergens heel logisch....... je bedenkt gewoon niet dat iemand serieus zoiets kan bedenken, omdat het zó veel te ver gaat......

Ik realiseerde mij het pas toen ik de OP nog eens doorlas, daarvoor dacht ik ook dat het ging om ondraaglijk lijden, en dan had ik er wel begrip voor gehad, maar dit, nee.......

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:16

Dacht echt dat we het alleen over zeer zwaar gehandicapte kinderen hadden. Ook dan vindt ik dat je eerder moet ingrijpen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:49

BraveSpots schreef:
Ik zeg niet dat er moet geselecteerd worden. Ik zeg dat de mensen die zichzelf niet geschikt vinden de mogenlijkheid zouden moeten hebben om een zwangerschap af te breken. That's all.

Die mogelijkheid is er, tot 24 weken zelfs. (voor de duidelijkheid, dat zijn dus 5 van de 9 maanden)
Daarnaast heb je ook de mogelijkheid voorbehoedsmiddelen te gebruiken of jezelf te steriliseren.
Als je al die mogelijkheden niet hebt gebruikt moet je niet 9 maanden later nogeens gaan piepen dat je niet wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:54

anneliesdj schreef:
BraveSpots schreef:
Ik zeg niet dat er moet geselecteerd worden. Ik zeg dat de mensen die zichzelf niet geschikt vinden de mogenlijkheid zouden moeten hebben om een zwangerschap af te breken. That's all.

Die mogelijkheid is er, tot 24 weken zelfs. (voor de duidelijkheid, dat zijn dus 5 van de 9 maanden)
Daarnaast heb je ook de mogelijkheid voorbehoedsmiddelen te gebruiken of jezelf te steriliseren.
Als je al die mogelijkheden niet hebt gebruikt moet je niet 9 maanden later nogeens gaan piepen dat je niet wilt.

En wat doe je met mensen die driedubbele anticonceptie hebben gebruikt en er pas bij de 7de maand achter komen?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:57

Asyaa schreef:
En wat doe je met mensen die driedubbele anticonceptie hebben gebruikt en er pas bij de 7de maand achter komen?

De meeste dames zullen weekhart zijn.
Voor de overigen geldt dat er een manier moet zijn dat ze van het kind af komen, maakt voor hun dan niet uit of het wordt ingeslapen, weggegeven of opgegeten denk ik.
Ik persoonlijk vind het niet kunnen om een gezonde baby in te laten slapen, ik denk dat je dan zou moeten denken aan adoptie? Of gewoon te vondeling leggen langs het spoor, kan natuurlijk ook.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:57

Pffff dan ben je wel rijkelijk veel te laat hoor, hoe kun je zo lang zitten slapen?
Maar goed, dan kun je het kind laten adopteren, dat jij er geen zin in hebt wil niet zeggen dat iemand anders niet héél graag een kindje zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:59

Ik geloof er echt geen jota van, dat je daar bij de 7e maand pas achter komt...... echt niet......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:00

Het gebeurt. Ik ken iemand die er pas een week voor ze beviel achter kwam. Was ook echt niks aan te zien :=

zij was er gelukkig wel blij mee... Maar dat zal niet altijd zijn.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:01

Was toch ook een keer bij een bekende springruiter gebeurd? Die had nog een grote wedstrijd gehad en de volgende dag moest ze ineens bevallen terwijl ze niet eens wist dat ze zwanger was.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:01

Yamcha schreef:
Ragdollcat: Ik vind je erg respectloos. Dat jij niet gelooft in God, is heel iets anders dan stellen dat hij er niet is, en dan is er nog verschil tussen: ik geloof/denk niet dat er een god is, of: het is er gewoon niet.

Ik bedoel dan ook dat ik niet in God geloof. Maar ik geloof dan weer wel dat er iets is, er is wel iets tussen hemel en aarde.

Sorry als dat jou stoorde, maar ik ben daar eerlijk in. Er is echt ongelooflijk veel ellende en leed in de wereld en dat is echt wel door een mens zelf veroorzaakt. Ik geloof erin als er echt God is dat hij dat heus wel zoveel mogelijk had voorkomen.

Ik vind dat als er iemand vind dat ie ondraaglijk pijn lijdt dat ie dat mag en kan bepalen dat ie niet zo verder wil leven. En dus ook bij babys dat ernstig gehandicapt dat er van een leuk leven geen sprake kan zijn dat de ouders kunnen en mogen zeggen tegen de artsen om te helpen het leven te beeindigen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 05-03-12 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:05

Lente schreef:
Het gebeurt. Ik ken iemand die er pas een week voor ze beviel achter kwam. Was ook echt niks aan te zien :=

OMG dan ga je wel heel erg op in je eigen wereldje hoor.
Er zijn bepaalde signalen die je bewust MOET negeren om ze niet op te merken. (tjah, negeren)
Ik was zelf ook onverwacht, ongepland zwanger ondanks gebruik van voorbehoedsmiddelen en toch wist ik het ook voor de 4e week. (wat heel vroeg is maar evengoed, 7 maanden....?)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:06

Lente schreef:

Uitzonderlijke dingen gebeuren slechts zelden.... voor die paar die er echt op het allerlaatste moment achterkomen is het toch echt een gevalletje jammer dan.
Ik ben erg tegen adoptie maar als ze er echt vanaf wil dan maar adoptie.

En hoe je er pas met 7 maanden achterkomt, ja het bestaat ik weet het, maar ik werd vanaf 6 maanden lens geschopt...en met 20 weken kon ik het echt zeerrrr duidelijk voelen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:07

7 mnd, pffff... toen was ik al een tuimelpop met het gewicht aan de voorkant. Dat was niet te missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:12

@anneliesdj en Yamcha
Er zijn er zoveel die er pas achter komen als het eruit kruipt. Tijd geleden was er volgens mij een amazone die van de barrage naar het ziekenhuis kon want ze kreeg weeen, en dan nog natuurlijk het voorbeeld van dat 12 jarige meisje op schoolreis...

@NatasjavE
Beetje banketstaaf als we later tegen het kind moeten zeggen 'tja sorry dat je pa is weggerend, je ma moest stoppen met school en dus geen opleiding heeft, je je gehele jeugd moest rond komen van de bijstand en elke zoveel jaar verhuisde naar een andere stad, maar je was toch echt een gevalletje jammer'. Als we gaan spreken over 'toch echt een gevalletje jammer' dan is deze hele discussie hopeloos. Deze discussie gaat juist over die 'gevalletjes jammer'.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:14

Ach schiet op, waarom denk je dat je die verhalen hoort? Omdat ze zeldzaam zijn.

En niks jammer, als je 't niet wilt en bang bent dat je teveel moet opofferen dan maak je er een ander stel blij mee. Er zijn immers ook mensen die héél graag willen maar niet kunnen.
Scheelt dan ook wel handenvol belastiggeld naar de zoveelste IVF poging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:17

Ik ontken niet dat ze zeldzaam zijn, maar hoeveel kinderen worden er per dag geboren met een uitzicht van max 6 maanden leven maar wel de hele weg ongelovelijke pijn? We hebben het hier over uitzonderingen.

Want in principe zeg je nu dat die kinderen met dat uitzicht ook een gevalletje jammermaarhelaas. De wetgeving werkt voor het gros, jammer dat jij er net binnen valt, geniet van je 6 maanden. Cru gezegd, maar wel de realiteit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:20

Asyaa schreef:
Ik ontken niet dat ze zeldzaam zijn, maar hoeveel kinderen worden er per dag geboren met een uitzicht van max 6 maanden leven maar wel de hele weg ongelovelijke pijn? We hebben het hier over uitzonderingen.

Doel je dan op 6 maanden in pijn door mishandeling/verwaarlozing omdat het kind ongewenst is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:32

Ik doelde bijvoorbeeld op verhalen zoals jij aanhaalde. In dat geval was het 6 dagen, maar stel de prognose is dat het nog wel enkele maanden kan 'overleven'. Zeggen we dan 'jammer maar helaas'? Of hebben we het juist in dit topic over zulke gevallen (en andere gevallen).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:33

Mijn schoonmoeder ontdekte ook pas dat ze zwanger was na 7 maanden :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:34

Als een kind ernstig ziek is en uitzichtloos lijd hebben de ouders daar de verantwoordelijkheid over, dat hoeft een arts niet te beslissen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:38

Asyaa schreef:
Ik doelde bijvoorbeeld op verhalen zoals jij aanhaalde. In dat geval was het 6 dagen, maar stel de prognose is dat het nog wel enkele maanden kan 'overleven'. Zeggen we dan 'jammer maar helaas'? Of hebben we het juist in dit topic over zulke gevallen (en andere gevallen).

Oké, daar kan ik kort en krachtig in zijn; behandeling stoppen. Niet koste wat het kost doorgaan met behandelen. Vind ik egoïstisch.

6 maanden leven vol pijn door mishandeling en verwaarlozing door ongewenste ouders vind ik ook maar zo-zo.
Maar goed, dat heb ik pagina's geleden al aangehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:48

Uiteindelijk is het altijd de arts die beslist. Niet de ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 23:48

Quellian schreef:
Asyaa schreef:

Oké, daar kan ik kort en krachtig in zijn; behandeling stoppen. Niet koste wat het kost doorgaan met behandelen. Vind ik egoïstisch.

6 maanden leven vol pijn door mishandeling en verwaarlozing door ongewenste ouders vind ik ook maar zo-zo.
Maar goed, dat heb ik pagina's geleden al aangehaald.

Mee eens. En proberen het zo comfortabel mogelijk te maken, en als morfine het overlijden dan versnelt, het zij zo, maar niet pijnmedicatie niet geven omdat het het overlijden kan bespoedigen.

Ik denk niet dat je alles maar in leven moet houden, denk niet dat daar het welzijn altijd mee gediend is. Er bewust een einde aan maken vind ik een ander uiterste, ik heb daar wat moeite mee (al begrijp ik dat in sommige gevallen wel heel goed). Ik vind passieve euthanasie, ofwel behandeling staken en het de patient (ook een baby) het zo comfortabel mogelijk maken een humaan alternatief.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 00:31

Mindim schreef:
Magrathea schreef:
Ik denk dat we abortus en euthanasieëren (dat schrijf ik verkeerd geloof ik?) hier door elkaar hebben gehaald.. Mijn post ging in de eerste alinea over abortus en de tweede over euthanasie.
Nee als een kind je 'niet uitkomt' om het maar even zo te noemen, dan bedenk je je dat niet pas op het moment dat het geboren is :n daar zijn we het over eens hopelijk.

Dan heb ik dat inderdaad door elkaar gehaald, mijn excuses Y;(

Voor deze ene keer vergeef ik je :+

@annelies, *zucht* je snapt hopelijk toch wel dat ik liefde niet afmeet aan diploma's, maar zoals ik al zei: van liefde koop je geen eten en betaal je de huur niet..