Opvattingen over uitkeringsgerechtigden: stof tot nadenken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:41

Dat van vrijwilligerswerk word ook erg gauw geroepen hier, ik probeer al 3 jaar ergens 1 of 2 middagen vrijwilligerswerk te doen. Er is zat vraag naar vrijwilligers en iedereen wil me wel hebben, MAAR zodra ik vertel wat mijn beperking is krijg ik stee vast te horen "we bellen u wel". Dit geld ook voor baliemedewerker bij Staatsbosbeheer, natuurmonumenten en werk bij asielen, scholen, bejaardentehuizen en ga zo maar door. Ik wil wel, daar wil ik mijn weekplanning ook voor aanpassen, maar niemand wil mij.

vuurneon

Re: Opvattingen over uitkeringsgerechtigden: stof tot nadenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:45

Maar je toont inzet en je doet je best, mijn kennis weigert om er ook maar naar te kijken want ze zou er eens moe van kunnen worden :')
(maar ondertussen wel dingen voor eigen plezier doen....)
Voor de meeste mensen met uitkering is er wel passend vrijwilligerswerk te vinden, maar het valt mij juist op dat in mijn buurt het juist de werkende of mensen met pensioen zijn die vrijwilligerswerk doen.
Jammer, want is voor mensen in de bijstand bijvoorbeeld wel een opstap om weer deel te nemen aan het arbeidsproces.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:47

Dan vertel je niet over je beperking...het is nog steeds vrijwillerswerk en als het niet bevalt, dan stop je er mee...

Ik denk dat mensen ook af moeten van het beeld, ik heb ditte dus ik ben ditte...nee je bent Piet, Jan of Klaas en je komt fijn vrijwillerswerk doen....als blijkt dat het niet gaat, dan meldt je dit....dan zoeken ze aanpassing of juist niet en ga je ergens anders vrijwillerswerk doen....

Maar ik doe nu een opleiding en daar zitten een paar types, dat is kommer en kwel, lijkst soms wel of in in een instelling zit....die komen met heel hun hebben en houwen van problemen....ik zit daar om te leren en niet om hun ellende mee te hoeven maken van wat ze allemaal mankeren...die mensen ZIJN hun probleem, hun afwijking, hun geestelijke misere......lijkt wel een functie in het leven, zonder dat zijn ze niet meer bijzonder of zo???

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 19:48

Mickyl schreef:
Hoe kun je nou zeggen dat we het eens zijn als je daarvoor iets heel anders zei?

Wij zijn het er over eens dat je geen conclusies kunt trekken uit het feit dat de een parttime werkt en de ander helemaal niet werkt en een volledige uitkering krijgt!
Maar je doelt op het stukje "parttime werkt en geen enkele uitkering krijgt"? Da's wel mooi dat je dat zegt :) Want als zij daadwerkelijk niet meer dan parttime kan werken, en daarvan niet rond kan komen, heeft zij dan volgens jullie recht op die aanvulling door uitkering? Of zou ze dan een profiteur zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:49

Jij trekt steeds conclusies, ben je zelf dan niet aan het oordelen en het vooroordelen??

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:50

Russel ik kan mijn rechterhand niet gebruiken, die staat in dwangstand, zien ze zo. Tevens loop ik kreupel, kan dat ook niet verbergen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:51

Aikon, maar begin jij erover of zij? Want ik zou er zelf niet over beginnen.
Dat is dan nog wel een tip als jij er zelf over begint, geen aandacht aanschenken maar positief benaderen dat je heel goed bent in dit of dat. Hebben zij zelf vragen, dan kun je het beantwoorden natuurlijk.

Op mijn cv staat ook dat ik 'ziek' ben, omdat ik anders zonder reden veel te lang over de studie doe. Ik wil niet het idee geven dat ik het niet goed kon of veel had gefeest :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-02-12 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:53

Maar je zou wel aan een bali kunnen zitten, toch? Telefoon aan nemen? Zo een baantje had een vroeger vriendinnetje van mij...zij had geen baan, had kinderen en wilde graag een dag indeling, zij deed dit in een verzorginrichting...wat voor weet ik niet, maar geloof een gehandicapten instelling...zo iets zou voor jouw helemaal super zijn...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:03

Kun je even aanwijzen wat de vooroordelen zijn hierin? (de laatste zin hoe je niet te beoordelen, dat zijn vooroordelen van anderen ;))

Met sommige wordt vanaf het begin al gedoeld op de personen in onze samenleving die uitspraken doen zoals die ik heb geciteerd. Dat betekent per definitie dat de mensen die zulke uitspraken niet doen zich niet aangesproken hoeven te voelen.

De uitspraken, zoals al meerdere malen aangehaald, hebben o.a. betrekking op mentaliteit (lui zijn) en arbeidsethos (lekker veel vrije tijd, niet hoeven werken).

De uitspraken zijn gericht op een of meer personen waarvan de achtergrond niet bekend is.

De vraag is dus, uitgaande van bovenstaande twee feiten (de gedane uitspraken zoals geciteerd/ het ontbreken van informatie over de persoon op wie de uitspraken zich richten):
wat is er de verklaring voor dat mensen zich met die uitspraken richten tot mensen waarvan zij over geen enkele informatie beschikken.
Mijn stelling was vervolgens: kan het wellicht iets zeggen over hun eigen mentaliteit of arbeidsethos.

Het gaat dus niet over het doen van deze uitspraken richting een persoon waarvan bekend is dat die misbruik maakt van he tsysteem. Dan zou ik dit topic namelijk niet gestart zijn.

Welk deel hiervan is autistisch, borderline, of behoeft nog verdere uitleg?
Laatst bijgewerkt door gummie op 26-02-12 20:16, in het totaal 2 keer bewerkt

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:05

vuurneon schreef:
Maar je toont inzet en je doet je best, mijn kennis weigert om er ook maar naar te kijken want ze zou er eens moe van kunnen worden :')
(maar ondertussen wel dingen voor eigen plezier doen....)
Voor de meeste mensen met uitkering is er wel passend vrijwilligerswerk te vinden, maar het valt mij juist op dat in mijn buurt het juist de werkende of mensen met pensioen zijn die vrijwilligerswerk doen.
Jammer, want is voor mensen in de bijstand bijvoorbeeld wel een opstap om weer deel te nemen aan het arbeidsproces.

Mee eens :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:14

russel schreef:
Jessix schreef:
@ Russel, even uit nieuwgierigheid, ben jij alleenstaand? Moet jij echt alles zelf betalen van die 800 euro en kun je dan nog 2 paarden houden? Of heb je een partner?

Ik ben niet alleenstaand, maar je mag best weten dat het wegvallen van een inkomen van mij behoorlijk zwaar drukt en ik dus nu probeer om nog een inkomen te gaan vergaren door voor mij zelf wat op te gaan starten, dan kan ik ook mijn uren plannen. Mijn paarden heb ik aan huis staan, maar dat betekend wel dat op dit moment de paarden op de 1e plaats staan en wij zelf op de onderste..er moet nu ook geen wasmachine stuk gaan of de cv ketel...

ik weet dat dat trickie is...want op dit moment heb ik geen werk en dan heb ik wel eens een zucht....als ik die 800 verdien, dan is het de opengevallen gaten vullen.

Daarom snap ik wel als je 900 uitkering hebt, en er dan nog wat uurtjes bij kleunt dat dat best lekker is, want je bent nl wel heel de week in staat meer energie over te houden...overigens als ik werk, dan rij ik geen paard,.....kwestie van keuzes....

Dat snap ik helemaal hoor! Als je met z'n tweeën bent dan is je leven ook op twee inkomens berekend. Uiteraard mis je dan het tweede inkomen wanneer die minder wordt of wegvalt. :)

Goed van je dat je het zo weet vol te houden. Ik weet dat het zwaar is, maar ook dat het je heel veel waard is om weg te blijven van de uitkeringsinstanties. +:)+

Toch vind ik dat je niet in iemand anders leven kan kijken. Tussen jou en de mensen die misbruik maken van een uitkering is natuurlijk nog een heel grijs gebied. Pijn en ziekte is iets zo persoonlijks en eigenlijk niet te meten. Waar de een mee doorloopt, blijft de ander mee thuis. Kan aanstellerij zijn, maar het kan ook zo zijn dat diegene een andere pijngrens/beleving heeft. Ik vind het zelf ook wel eens moeilijk hoor.. :o Als iemand met dezelfde aandoeningen wel alles voor elkaar krijgt omdat hij/zij niets meer kan. En ik sta dan nog met mijn goeie gedrag me eigen in de ronde te werken. ;) Maar ja, wie ben ik om over een ander te oordelen. Misschien heeft hij/zij het wel een gradatie erger? Of heeft hij/zij gewoon niet die wilskracht om maar door te blijven lopen? Of is hij/zij gewoon slim om het op te geven en kom ik mezelf nog wel tegen? Geen idee. Ik doe het gewoon op mijn manier, daar voel ik me goed bij.

Ik hoop dat je echt nooit je hand hoeft op te houden, maar helaas zijn er mensen in situaties die dat wel moeten doen. (nog steeds even de misbruiker daargelaten) Ik vind het een goede zaak dat men wel wil dat iedereen uiteindelijk een passende baan vind, maar ik kan me zo voorstellen, helemaal gezien de economie van nu dat ook die banen niet voor het oprapen liggen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:19

Mickyl schreef:
Wat is nou precies de reden dat je Wajong krijgt? Ben ik nu toch wel benieuwd naar.. :+ (heb trouwens wel een vermoeden)

Wil je dat even met me delen? Heb al meerdere dingen voorbij zien komen... ben wel benieuwd :) Of had je dat al gedaan met de opmerking borderline? of misschien dat die ander het jist had, autistisch? :) En dan meteen de vraag of je het terecht vindt dat ik Wajong ontvang :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:25

Ik vind het altijd zo jammer dat dit soort topics verzanden in een welles-nietesspelletje en getouwtrek over wie wat verdient.... Volgens mij is het UWV prima in staat om die inschattingen te maken, daar zijn geen bokkers of fokkers voor nodig.

En ik vind het ook een beetje dom om dat soort topics te openen, je weet van te voren dat je jezelf moet gaan verdedigen (ook al gaat het topic daar in eerste instantie helemaal niet om). Maar ik vind persoonlijk dat je er met dat soort topics wel van uit moet gaan dat je zulke reacties krijgt, sommige mensen kijken nu eenmaal niet verder dan hun neus lang is. Ik denk ook dat je je energie waardevoller kan besteden, dat soort zienswijzen laten zich niet makkelijk wijzigen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:28

Ik vind het best een verhelderend topic hoor :) Enkele van mijn "vooroordelen" worden bevestigd. Krijg er nog wat gratis stempels bij van een paar bokkers zodat ik in de toekomst hoe dan ook verzekerd kan zijn van een heerlijke uitkering, veel vrije tijd, gratis loon en dat alles op kosten van de samenleving :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:29

Maar ben je door de manier van vraagstelling daar niet gewoon op uit? Bevestigen van jou vooroordelen?
Of ben je juist op zoek naar het bewijzen van een tegendeel, dat je het wel om een goede reden hebt gekregen?

(en ik hoop dat je wel doorhad dat ik geen stempel op je drukte, maar dat het een oprechte vraag was)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:35

gummie schreef:
Ik vind het best een verhelderend topic hoor :) Enkele van mijn "vooroordelen" worden bevestigd. Krijg er nog wat gratis stempels bij van een paar bokkers zodat ik in de toekomst hoe dan ook verzekerd kan zijn van een heerlijke uitkering, veel vrije tijd, gratis loon en dat alles op kosten van de samenleving :)

Ik hoop dat je krijgt wat je verdient :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:38

Hele topic doorgeworsteld (en geloof me, dat valt niet mee) en ik vraag me af wat je nou precies wil horen gummie. Als mensen je (ietwat vreemd opgestelde stellingen) ontkrachten dan is het weer 'ja maar sommige...' en als mensen ze bevestigen of het er mee eens is dan heb je ook weer wat.

Zoals met alles lijden de 'goeien' onder de 'kwaaien'. Dat we in NL een zorgstaat hebben sta ik helemaal achter, ondanks dat die zorgstaat door een (heel) aantal mensen (stevig) misbruikt wordt. En ik betaal met liefde belasting zodat de mensen die niet kúnnen ook gewoon een boterham kunnen eten. Dat er dan een aantal mensen zijn die een wel heel dik belegde boterham eten omdat ze stiekem meer kunnen maar vooral niet wíllen.. Tja. Dat is met alles zo. Het jammere is dat bijna iedereen wel iemand kent die vooral niet wil en best wel kan. Dát blijft bij. Maar dat ene meisje wat niet kán maar wel wil en daarom alles aanpakt wat er binnen haar mogelijkheden valt, dat vinden we normaal. Want zo hoort het toch ook?

Nou ja, ik blijf er bij dat het me niet duidelijk is wat je precies met dit topic wilt. Je geeft niet echt antwoord op vragen, blijft in herhaling vallen en op direct vragen lijk je niet te reageren. Waarom dan een topic op Bokt openen op iets wat je elders gelezen hebt? Niet dat het niet toegestaan is, maar ik vraag me echt af waar je naar toe wilt.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:43

Ik was inderdaad erg benieuwd of ik door expres prikkelende stellingen te poneren, de antwoorden zou krijgen die ik vermoedde of verwachtte van sommigen. Gelukkig is de conclusie dat de stellingen zowel bevestigd als ontkend worden. Da's mooi! Dat bewijst dat ook deze stellingen niet algemeen toepasbaar zijn! Het bewijst slechts dat er altijd personen zijn met vooroordelen, maar gelukkig ook zonder :)

Inmiddels enkele diagnoses rijker en illusies armer, maar toch tevreden over het resultaat :P

Is het vragen naar de persoonlijke situatie, het kopieren en plakken van iemands profiel en het doen van uitspraken over iemans persoonlijkheid(stoornissen) vanuit een niet-deskundige achtergrond ook niet gewoon om vooroordelen te bevestigen trouwens?

Als iemand hier zijn of haar reden voor Wajong plaatst, is dat dan niet gewoon voer voor mensen die graag willen bewijzen dat de verkeerde mentaliteit ten grondslag ligt aan het ontvangen van die uitkering? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:45

Het zou mij nooit wat uitmaken waarvoor iemand wajang krijgt, heb er ook nooit naar gevraagd. Bij niemand.
Dan richt je de aandacht op de ziekte en ik richt liever aandacht op de persoon.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:47

Als je zo in het leven staat, met een 'alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden'-mentaliteit dan denk ik dat het aangeven dat en waarom je een Wajong krijgt altijd gezien zal worden als iets negatiefs ja. Ondanks hoe de ander erin staat, het is maar net hoe je dingen wil lezen dan wel horen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:55

Berdien schreef:
Als je zo in het leven staat, met een 'alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden'-mentaliteit dan denk ik dat het aangeven dat en waarom je een Wajong krijgt altijd gezien zal worden als iets negatiefs ja. Ondanks hoe de ander erin staat, het is maar net hoe je dingen wil lezen dan wel horen.

Heb je echt het hele topic doorgespit dan? Begrijp dat het lang is, maar toch..........
Je doet nu een aanname over hoe ik zelf in het leven sta. Je doet de aanname dat wat ik zeg tegen me gebruikt kan worden, en dat ik het DAAROM niet zeg.
Het is inderdaad maar net hoe we allemaal iets willen lezen dan wel horen :) ik vind het een goed topic geworden, met deze aannames als mooi slotstuk :) Het hele topic ging namelijk over aannames!

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:57

russel schreef:
Het is nl heel erg fijn om een vast inkomen te hebben en je hoeft er niets voor te doen...een paar uur zwart er bij werken en je hebt een riant inkomen...veel mensen met een uitkering hebben ook nog tal van subsidies en kwijtscheldingen bij de gemeente, waardoor besteedbaar inkomen vaak hoger ligt dan de werkenden die met een laag inkomen moeten zien rond te komen.

Ik denk dat diegenen die kritisch reageren, mensen in hun omgeving hebben waar ze hun wenkbrauwen bij optrekken...vaak ontbreekt het ook aan de mentaliteit en helaas kan ik een handje vol mensen opnoemen waar de wens tot werken er wel is, als het maar niet dit en dit en dit en dat is en als het maar wel minstens ditte verdient, niet verder dan een kwartier reizen....daar zitten ook HBOers tussen, die gaan niet onder hun niveau aan de slag...die blijven liever in de bijstand en kleunen wat bij..

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:00

gummie schreef:
Bedankt voor deze mooie laatste posts!!! Ik zie dat er toch wel heel veel mensen reageren :) En dat er ook op een normale, prettige manier gediscussieerd kan worden hier :) Doet me goed! Zouden er niks aan hebben als het verzandt in verwijten en kortzichtigheid :)

Ik heb overigens zelf tijdelijk een Wajong-uitkering. Ik zeg tijdelijk, omdat ik weiger de rest van mijn leven niet te werken. Het heeft me een jaar gekost voordat ik me uberhaupt kon neerleggen bij het feit dat ik niet kon studeren, niet kon sporten, niet kon werken en zelf niet langer dan een uurtje op visite kon gaan. Ik heb ook pas na 1,5 jaar een Wajong aangevraagd. Ik zit inmiddels met een onafgemaakte studie (die ik uiteraard wel wil afmaken zodra dat weer kan, maar van welk geld dan??), kan niet meer paardrijden, kan zelfs niet langer dan 20 minuten wandelen zonder ziek te worden, ben gestopt met jureren en bestuurstaken. Ik werd tijdens de studie ziek, en heb toen 5x over het laatste tentamen gedaan (door o.a. concentratie- en geheugenproblemen als gevolg van de ziekte) omdat ik hoe dan ook het derde jaar af wilde hebben (bachelor heb ik dus wel nu, master heb ik moeten afbreken)
Te vroeg weer aan de gang gaan zou mijn gezondheidssituatie verslechteren. En je eigen ziekte in stand houden of erger maken is ook voor de samenleving niet nuttig.

Telkens als ik iets leuks doe, of mezelf iets gun, heb ik me schuldig gevoeld. Dat wordt versterkt door opmerkingen die sommigen maken. Het UWV stelt voorwaarden/ eisen als je een uitkering krijgt. Meestal is dat dat je moet werken aan een terugkeer in het arbeidstraject, dmv solliciteren bijvoorbeeld. In mijn geval stelde ze de voorwaarde dat ik NIET ging solliciteren, studeren, werken, etc. Ze hebben dus de rem erop gezet.

Enkele opvattingen zijn sowieso feitelijk onjuist, een voorbeeld is: "mensen die door een burn out niet werken zijn lui en kunnen best wat doen". Maar luie mensen krijgen uberhaupt geen burn out, dat is de hele clou!
Ook mensen die menen dat CVS (wat niet betekent dat je gewoon moe bent) geen ziekte is, maar onzin, leven nog in de prehistorie. CVS is inmiddels een erkend ziektebeeld. Men is het nog niet eens over de exacte oorzaak: de een meent dat het een virus betreft, gerelateerd aan het HIV-virus. De ander meent dat het een immuunziekte is. Weer een ander heeft ontdekt dat het een ontstekingsziekte is. Wat de oorzaak ook is, de gevolgen zijn groot. Er zijn mensen die alleen nog hun hand kunnen bewegen. Er is zelfs iemand aan overleden. Maar er zijn maar weinig mensen die de moeite nemen zelf op te zoeken wat allerlei ziektebeelden inhouden. Er zijn weinig mensen die de moeite nemen zelf op te zoeken wat zo'n uitkering nou precies inhoudt.

Ik ben van mening dat misbruik moet worden opgespoord en flink moet worden aangepakt. Tegelijkertijd zijn een hoop mensen niet in staat vast te stellen wat misbruik is en wat niet.

Ik ben inmiddels 4 uurtjes in de week als vrijwilliger aan de slag, en zelfs dan moet ik me af en toe ziekmelden. Maar ik doe het toch, want in tegenstelling tot wat sommigen zeggen over al die heerlijke vrije tijd, vind ik het een drama om meerdere jaren niet eens de deur uit te komen behalve om boodschappen te doen of een vriendin te zien. Ik ga niet uit, omdat ik dat niet kan. Mijn paard is verkocht, terwijl ik vanaf mijn 6e al zeer fanatiek rij en nooit gedacht had dat ik OOIT zou stoppen. Mijn oude opaard kan ik zo af en toe nog knuffelen, die staat bij mijn ouders van zijn pensioen te genieten.

Mijn ouders hebben hun leven lang in de bovenste belastingschaal gezeten. Dan roepen mensen al gauw, daar heb je weer van die rijke lui, kunnen die niet voor hun eigen kinderen betalen dan? Maar dat hebben ze dus ook gedaan! Zij hebben mij 1,5 jaar lang onderhouden, totdat ik vond dat ze daarmee dubbel aan het betalen waren en ik bovendien recht had op een Wajong-uiterking. Ik zie het niet perse als een "recht", maar als een gunst. Maar als mijn ouders hun hele leven 52% hebben afgestaan om anderen in een uitkering te voorzien, waarom dan niet ook mij van DAT geld voorzien nu het nodig is.

Men moet niet denken dat het makkelijk of leuk is naar een uitkeringsinstantie te gaan en je handje te moeten ophouden, ofwel: afhankelijk te moeten zijn en te moeten leunen op de samenleving. Ik heb heel eerlijk aangegeven dat ik me ervoor schaam. Dat ik het vreselijk vind. Als het aan mij ligt, was ik gisteren weer aan het werken en studeren. Vandaar dat ook ik mij persoonlijk aangesproken voel door de vele ongenuanceerde uitspraken op verschillende forums, en tussen mensen onderling, in gesprekken. De reden dat ik, en sommige anderen, zo de neiging hebben ons te verdedigen of steeds uit te leggen wat wel en wat niet het geval is, dat is dat er dus wel degelijk mensen zijn die alles op 1 hoop gooien, alles over 1 kam scheren en tegen alle uitkeringstrekkers zeggen: je bent lui, je kunt best werken, profiteurl, etc. Die zijn er! Het raakt de mensen die geen profiteur zijn, die niet lui zijn en die niet kunnen werken. Omdat ze het zelf wel willen. Dat is heel frustrerend.

Ik heb AL LANG mijn persoonlijke situatie aangegeven.
Dat had ik niet HOEVEN doen, omdat het topic daar niet over gaat. maar aangezien zelfs de moderator de essentie van het topic niet begrijpt, of dat nu komt door de autistische stoornis die ik niet heb, of de borderlinepersoonlijkheid die ik niet heb, is het wellicht inderdaad verstand het topic te sluietn!

Met dank aan de vele reacties waaruit blijkt dat er mensen zijn die WEL begrepen hebben wat het doel in dit topic was. Ik zal in de toekomst proberen mezelf anders, beter, begrijpelijker uit te drukken.
Laatst bijgewerkt door gummie op 26-02-12 21:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:05

Hoho, je doet nou zelf een aanname. Ik had het namelijk niet over jóu maar over een algemene 'je'. Ik vind 'men' namelijk zo formeel klinken ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:05

Waarom quote je de post van Russel nogmaals?
De eerste alinea is waar: dat heet armoedeval.
En de tweede alinea dikgedrukte, dat gaat over deel 1 van de zin: waar mensen al vraagtekens over hebben in hun omgeving, zien ze vaak ook de mentaliteit ontbreken.
Tja, wat is daar mis mee om te zeggen.
Er zitten fouten in ons systeem en dat trekt een hoop foute types aan en daar sta jij (en anderen) nu tussen.
En ik vind het ook zorgelijk hoe makkelijk mensen tegenwoordig, sommigen al vanaf hun kindertijd, in een vrijwel uitzichtloze situatie terecht komen.