Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pascal schreef:Als ik wat laat vallen is het bij mij ook k*t..
En als ik me goed zeer doe vloek ik ook wel eens...
Mijn vriend werkt bij een zwaar christelijk bedrijf... Die eigenaar krijg een stalen buis op zijn kop, en het enige wat hij zegt is potverdikkie dat doet zeer....
Nou hulde voor die kerel, ik was al vloekend het terrein over gegaan...
LA_Woman schreef:Om eerlijk te zijn, krijg ik ook spontaan jeuk als mensen denken dat als je vloekt dat het persoonlijk bedoelt is. En dat je een preek krijgt van iemand die gelovig is dat je Gods naam lastert. Pffff... jaaaa hooor!
Met ziektes schelden en aan één stuk door vloeken is wel asociaal en ongepast, maar het kan inderdaad soms even opluchten en ik denk dat ieder voor zich best wel even mag vloeken als hij/zij daar behoefte aan heeft. Als je me boos wil hebben moet je vooral een gelovige scheidsrechter in mijn buurt laten die zich dan geroepen voelt om mij een preek te geven.
Want; er is geen bewijs dat je God lastert, dat hebben mensen die zich bezig hebben gehouden met het geloof (mannen met macht) in de Middeleeuwen als 'regel' opgeschreven. Er is zelfs geen bewijs dat God bestaat, zoiets heet geloof en je mág geloven maar je mág ook NIET geloven.
Ik wil met iedereen rekening houden, maar dan wil ik ook graag dat dat met mij gedaan word.
Kan iemand mij uitleggen waarom ik iemand persoonlijk zou aanvallen of kwetsen als ik GVD zeg?
Vooral hypocriete gelovigen -en daar zijn er veel van- die zachtjes praten en doodsbang zijn dat ze een verkeerd woord zeggen dat God wel eens zou kunnen verstaan en ze 7 jaar onheil over zich kunnen verwachten maar ondertussen vreemdgaan, drugs gebruiken, kinderen misbruiken en noem het maar op.
'Hey, maar ik vloek niet!'
em_papillon schreef:Wat ik dan weer frapant vind is dat 'pokke' 'tyfus' 'pest' en dergelijke wel redelijk geaccepteerd word.. maar kanker ho maar..
Beetje dubbel..
Tessa_1 schreef:em_papillon schreef:Wat ik dan weer frapant vind is dat 'pokke' 'tyfus' 'pest' en dergelijke wel redelijk geaccepteerd word.. maar kanker ho maar..
Beetje dubbel..
Pokken, tyfus en pest komen niet zoveel meer voor.. kanker daarentegen is nog steeds een veel voorkomende ziekte en dus zijn er meer mensen die daar nare ervaringen mee hebben.
Pascal schreef:Is in NL wel plaats gebonden hoor, hier in de kleine dorpjes is het veel minder als in de steden..
Buiten dat vind ik vloeken met ziektes echt not done..
Een vriendin van mijn wil het ook wel eens onbewust doen als ze heel erg gefrustreerd is.. maar dan krijgt ze meteen een tik...
Kijk als bij mij iets niet wil lukken is het k*t k*t en nog eens poedersuiker....
En daar kan ik me niet zo druk om maken, maar schelden met kanker vind ik echt heel erg not done...
loveidefix schreef:Het kan mijn persoonlijk geen barst schelen als iemand scheld. Ook niet als het om woorden als appelflap en jezus gaat. Iedereen zijn vrijheid hierin. Ik vind het persoonlijk wel erg als je tegen iemand zegt: krijg de kanker. Dit meer omdat ik niet vind dat je dit iemand toe moet wensen aangezien het niet zon prettige ziekte is.