‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bello2005

Re: ‘Moeders moeten thuis blijven en niet werken’

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:17

pauline,

de opvang kost ook geld, ga dan thuis werken ??
je krijgt kindergeld, en nee dat is niet veel, maar als je alleen staand bent, krijg je ook geld van de vader.
dat is die verplicht.

ik vind dat altijd zo leuk gezegd, ja maar er moet toch geld binnen komen.
maar de opvang kost ook geld, dus als je nu gewoon thuis gaat werken ofzo kun je en je kind opvoeden
en je verdient meer .

Paintlinger:

perfect gezegd

Mijn mening: Als je geen tijd hebt, dan is het niet het moment voor kinderen.....

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:18

dat is jouw mening bello, prima.
maar ik vind dat het krijgen van kinderen een zaak van beide ouders is, en dat beide ouders daarin evenveel verantwoordelijkheid hebben. dus beide ouders zouden minder moeten gaan werken om voor de kinderen te zorgen.
ik geef toe, ik werk omdat ik het financieel nodig heb. omdat ik het leuk vind om te werken. Om contact en feeling te blijven houden met de buitenwereld. dat kan je egoïstisch vinden, ik denk dat mijn kinderen daardoor juist een leukere moeder hebben.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:20

juval:

ik weet jou situatie niet, en tuurlijk waar een kind is zijn 2 ouders.
ik zie het gewoon als vroeger, man werkt en moeder is thuis.

jij hebt jou mening en ik heb de mijne. prima

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:22

bello2005 schreef:
je krijgt kindergeld, en nee dat is niet veel, maar als je alleen staand bent, krijg je ook geld van de vader.
dat is die verplicht.

En als die vader geen of onvoldoende geld heeft voor alimentatie, dan bijstand?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:23

dan heeft die vader het erg slecht geregeld !

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:25

bello2005 schreef:
juval:

ik weet jou situatie niet, en tuurlijk waar een kind is zijn 2 ouders.
ik zie het gewoon als vroeger, man werkt en moeder is thuis.

jij hebt jou mening en ik heb de mijne. prima

ik ben geen feministe, maar een beetje emancipatie kan geen kwaad. Ik wil gewoon onafhankelijk zijn. zo ben ik opgevoed. Mijn moeder werkte vroeger ook.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:26

Wahaha ja dat pa verplicht moet betalen maakt niet dat hij het doet. Of dat je daar rond van kunt komen. Zelden een mening gelezen die zo ongefundeerd is als dit.
Kinderen kosten geld, je kunt in een dag weduwe zijn, of gescheiden, of of of...dat weet je las als het je gebeurd. Toch?

Oh en dat kindergeld is 200 euro voor drie maanden, ongeveer. Daar houd jij je kind niet voor gekleed of gevoed.
En slecht geregeld, kijk eens om je heen! Het is crisis, veel ontslagen. Ook dat voorzie je niet altijd.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:28

bello2005 schreef:
dan heeft die vader het erg slecht geregeld !

En daar ben jij dan de 'dupe' van (want je hebt het zelf ook slecht geregeld). Wat denk je hoeveel moeders een bijstandsuitkering krijgen? Dit is niet bepaald een hypothetisch voorbeeld.

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:31

* heeft alles eerst gelezen*

Hier nog een moeder die parttime werkt met een vriend die ook parttime werkt. Zoonlief gaat twee dagen naar het kinderdagverblijf en zegt nog net gedag als ik vertrek.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken om de hele dag thuis te zitten. Ik vind mijn werk en collega's erg leuk, los van het geld dat ik ermee verdien.
Maakt me dat een slechte moeder? Ik vind van niet, ik word er gelukkiger van en geniet daardoor ook meer van mijn zoontje.
Daarnaast besteed ik ook nog regelmatig tijd aan mijn paard, hetgeen voor mij " mijn tijd" is.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:33

Goed geregeld chocogirl +:)+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:34

juval,

mijn moeder is ook een hele tijd alleen staand geweest, heeft toen ook 2 kinderen zelf opgevoed.
ook toen mijn moeder iemand leerde kennen heeft ze nooit gewerkt tot dat ik ( ben de jongste ) na de 1e klas ging.

pauline:

crisis bestaat niet, want we kunnen wel allemaal geld geven aan 3fm op het laatst van het jaar en aan griekenland en aan afrika en aan wat nog allemaal ??
ontslagen ja tuurlijk, maar wie pikt onze banen af ?? de buitenlanders..
als nederland nou eens deed opruimen zou hier geen sprake van zijn.
bedrijven die failiet gaan ja oke, dat kan.
maar meestal merk je het al enkele maanden aan het bedrijf. zoek dan wat anders.

en qua kleding voor je kind, wibra ?? of via internet ?? je maakt het je zo duur als je zelf wilt.
ja, je zegt het goed, kinderen kosten geld.
zorg dan ook dat je genoeg geld hebt om je kind te kunnen onderhouden.
als je weduwe word, krijg je normaal een erfenis. gescheiden en de rest.. jeh .. dat is niet mijn pakkie an, dan moet je niet gaan trouwen en als je niet zeker weet of hij de ware is moet je niet aan kinderen beginne.

maar nja boeiend.. jij hebt jou mening en ik heb de mijne.
ik weet zeker dat als je wilt werken vanuit huis, dat het gaat;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:35

Sammyoo:

ik zeg altijd: niets is voor altijd, dus zorg dat je genoeg achter de hand hebt!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:36

Wahaha sorry hoor, maar jij bent echt wereldvreemd, meer zeg ik er niet over. :')

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:40

Pauline schreef:
Wahaha sorry hoor, maar jij bent echt wereldvreemd, meer zeg ik er niet over. :')

nou ja, wereldvreemd? dat weet ik niet.. een product van de opvoeding. iedereen heeft een andere achtergrond toch. ik ben opgegroeid met werkende ouders, dus ik vind het vrij normaal om zelf ook een werkende ouder te zijn.
bello is dat niet.. dus die heeft daar andere ideeën over.
er is denk ik geen goed of slecht.
wel iets ouderwets misschien

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:41

bello2005 schreef:
juval,
crisis bestaat niet, want we kunnen wel allemaal geld geven aan 3fm op het laatst van het jaar en aan griekenland en aan afrika en aan wat nog allemaal ??
ontslagen ja tuurlijk, maar wie pikt onze banen af ?? de buitenlanders..
als nederland nou eens deed opruimen zou hier geen sprake van zijn.

-O- Nu ben ik echt sprakeloos........................

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:41

Dat bedoel ik met wereldvreemd. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:42

bello2005 schreef:
juval:

je zet toch geen kinderen op de wereld om ze vervolgens op te laten voeden door iemand anders ??

Twiggy2008:

je kind gaat vanaf 4 na school, ik doel op de eerste 4 jaar.
dat een kind een paar halve dagen of volle dagen na de opvang gaan oke, het kind moet
ook met andere kindjes kunnen spelen.
maar je kunt mij toch niet wijs maken dat als je je kind op de wereld hebt gezet
het dan in de opvang duwt?? daar zet je toch geen kind voor op de wereld ?

jou kind is 6 , dat is anders, je kind gaat fulltime na school.
dat je dan als ouder gaat werken, logisch. wat moet je anders thuis ??

ik heb het vooral over de jaren wanneer je kind thuis is.

Maar ook nu mijn kind meer buitenshuis is, wordt ze voornamelijk door mij en haar vader opgevoed, hoor. ;)
Enne.... nee, ik voelde er ook niets voor om mijn baby aan anderen over te dragen. Daarom ben ik ook thuis gebleven die eerste jaren. En gelukkig kon dat financieel ook. Niet iedereen heeft die luxe. Overigens ging ze vanaf haar tweede twee a drie ochtenden naar de peuterspeelzaal en zag ze altijd al andere kindjes, die thuis over de vloer kwamen. Zelfs als thuisblijfmoeder kun je je jonge kind al vroeg heel sociaal laten worden. ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:42

omdat het de waarheid is!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:43

bello2005 schreef:
omdat het de waarheid is!

amen _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:44

Ik vind vooral dat mensen die kinderen willen moeten zorgen dat ze het werk zo op elkaar afstemmen dat ze zélf voornamelijk voor hun kinderen zorgen. Een keertje oppas is niet erg, maar kinderen nemen en ze vervolgens altijd bij de oppas dumpen vind ik niet normaal.
De meeste mensen zijn bij hun volle verstand als ze ervoor kiezen om kinderen te nemen, dan moet je ook weten dat je er zelf voor moet zorgen, en dus ook wat moet inleveren op je eigen leven (niet dé perfecte baan omdat dat niet uitkomt bijv.)
Er zijn mijns insziens echt teveel mensen die alles willen, én een ''happy family'' én een topfunctie en veel geld...

Ik ben ook opgegroeid in een gezin met werkende ouders, en er was wel 1 avond per week dat mijn ouders allebei moesten werken, en dan kwam de oppas. Maar verder was één van mijn ouders thuis, en we waren sowieso nooit alleen thuis.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:44

Sammyoo, ik ben ook sprakeloos, haha
Opruimen die zooi
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 07-02-12 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:45

Twiggy2008:

mij hoor je ook niet zeggen dat het slecht is je kind al op vroege leeftijd met andere kindjes te laten spelen.
en zoals jij het doet 2 a 3 dagen, dat vind ik wel kunnen.
maar nogmaals ik ken genoeg mensen die hun kind gewoon dumpen in een opvang en savonds laat of alleen in het weekend komen oppikken, en dan zelf in het weekend nog oppas gaan zoeken voor hun kind, want dan moeten ze rust voor zichzelf hebben..

en over luxe, ik heb genoeg moeders gesproken en die zeiden allemaal.
je moet op je geld letten, maar je kunt zeker fulltime moeder zijn

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:46

Mijn moeder was wel thuis vroeger en daar ben ik ook niet slechter van geworden, hoor. Laten we er geen drama van maken als een ouder wel thuis blijft.
Niets mis mee. Ik ken toch ook wel veel moeders met banen, waar ze het in hun eentje ook echt financieel niet mee redden. ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:46

alles kan bello.. maar het moet geen MOETEN zijn.. de moeder mag zelf bepalen hoe zij haar leven en dat van haar kinderen indeelt

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:47

Ik ben een boek van Philip Kerr aan het lezen, de Berlijnse trilogie. Speelt zich af in Duitsland 1936. Vrouwen mogen in Duitsland ook niet meer werken zodra ze getrouwd zijn...........
Waarom weet ik niet, maar ik moest er ineens aan denken.................