Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dejavu schreef:Ik ben met bijna al mijn collega's naar Utrecht gegaan. De staking zelf vond ik met Harm Edens echt te lacherig gedaan. Mooie praatjes en goede grapjes, maar ik had het liever wat serieuzer. Desondanks ben ik wel blij dat ik gegaan ben, want ik wilde graag mijn standpunt maken.
pinuts schreef:maar dat heb je bij zoveel banen.. ik snap niet waarom dat een probleem is.. Alsnog heeft een docent erg veel vakantie. Ik zal wss later een baan hebben waarin ik altijd aan het werk ben.. dat is ook geen probleem. Ik snap wel dat het niet klopt dat je meer uren moet werken en niet meer krijgt betaald.. maar dat je het als docent zoveel meer drukker hebt dan andere banen.. met zoveel vakantie.. nee dat geloof ik niet. Of je moet als je het echt vervelend vind een baan zoeken waarin je denkt meer vrij te zijn.
Blue_Eyes schreef:Een fulltime onderwijswerkweek is 25 lesuren, dus 25x50 minuten. Reken voor ieder lesuur dan een lesuur aan voorbereiding en nakijken (is wat krap gerekend, maar even voor het beeld). Dat zijn al 41 klokuren. Tel daarbij op de vergaderingen, ouderavonden, studiedagen, klaslokaal-onderhoud, materiaal bijhouden, ontwikkelen en verzamelen, en tel uit je winst.
Liek_ schreef:Maartje1990 schreef:Helemaal niet, baas kan er ook niks aan doen. Ze krijgt gewoon het werk niet af in de tijd dat de overheid heeft bepaalt dat het kan. Is gewoon niet mogelijk.
@ fiffill: Op veel scholen is dit toch niet te realiseren, te weinig leraren en ze hebben maar een beperkt budget uitaard.
Begrijp ik dus goed dat jij het normaal vindt dat de problemen die de werkgever met de overheid heeft, op de schouders van de werknemer terecht komt?
Citaat:• Straks weet niemand nog hoe je dat spelt: ‘Van Bijsterveldt’…
• Leraren zijn verBijster(vel)d(t)!
• Zegt Zijlstra straks: “Ich Ha(l)be das nicht gewusst???”
• Ons mooie vak gaat naar de knoppen, Ma(a)r ja…!
• Onderwijs geveld door Van Bijsterveldt
• Marja, heb een (Vliegent)hart!
• Ophokuren: leerlingen bekneld dankzij Van Bijsterveldt
• Bezuinigen op Passend Onderwijs: dat geeft geen pas!
• Door zulke on(der)wijze wetsvoorstellen gaan zelfs wij een potje rellen!
• Zomervakantie een week versneld door Van Bijsterveldt
pinuts schreef:blue_eyes.. jij leest mijn posts wel erg zwart wit, en je haalt meteen het negatieve eruit.
Zonnetje81 schreef:Laten we het dan zo zeggen, jullie hebben 5 weken vakantie, daar nemen we er eentje vanaf, die krijg je ook niet extra betaalt, pik je dat?
Wij werken gemiddeld genomen zoals spekkie al uitgerekend heeft 41,5 uur per week om die extra weken te compenseren. We staan nl max 36 uur op contract.
Lente schreef:Nou inderdaad exact doen wat we kunnen doen binnen de gestelde uren. Pauze is pauze, etc etc.
Wat alleen altijd een probleem is met acties in het onderwijs is dat je de leerling het hardste treft met dat soort dingen en dat is nu net wat we niet willen.
wouterpaard schreef:Zit me nog even zwaar te buigen op de vergelijking met zorg en onderwijs. Mijn conclusie in de zorg krijg je niet meer zulke grote contracten en mag je echt blij zijn met 36 uur (veelal is het 20/ 24) en dan nog onregelmatig dus hoefsmid plannen, paarden overdag los vond ik die tijd veel makkelijker te plannen!
Als ze belgische docenten hierheen gaan halen mogen dan aub de leerlingen ook mee?![]()
Mensen hebben het nu over het kwaliteit van onderwijs wat natuurlijk verschilt per school, per klas, per docent, maar met het invoeren van cluster 3/4 leerlingen gaat het onderwijs nog meer achteruit en dan nog meer werken.... We houden straks geen docenten meer over!
Pauline schreef:Vlgs mij is hetvan primair belang dat meer bezuiniging ten koste gaat van de leerlingen. En de kinderen van nu zijn wel de mensen van de toekomst. Die hebben ook behoefte en recht op gedegen onderwijs en aanpassingen aan wat zij nodig hebben. Uiteindelijk kunnen zij er niks aan doen dat de volwassenen van vandaag er zo'n bende van maken.