Vjestagirl schreef:Polivy schreef:Omdat dit bij hun middeleeuwse cultuur hoort en niet bij die van de westerse (even generaliserend).
Een middeleeuwse cultuur? Serieus?
Qua normen en waarden? Ja, dat vind ik wel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mixje90 schreef:anneliesdj schreef:Denk je dat het ingrijpen in Irak en Afghanistan nergens op gebaseerd was?
FEIT: Er waren geen massavernietigings wapens in Irak, het waren leugens... Wil je dat ontkennen?
gummie schreef:Ik citeer:
"Terwijl het schaap zware slagen op de kop krijgt, springen de kinderen op en neer van opwinding terwijl de volwassen mannen lachen en in de handen klappen. Niet veel later wordt het levenloze schaap weggesleurd."
Waarom hebben we het alleen over de militair die de knuppel hanteert, en niet de kinderen die op en neer springen van opwinding en de volwassen mannen die lachen en in hun handen klappen?
anneliesdj schreef:FEIT was dat er sterke aanwijzingen waren dat Saddam ergens op zat te broeien,
Citaat:Saddam was niet goed voor het land en er zit nogal wat terrorisme daarzo.
Citaat:Afghanistan (want daar gaat het hier eigenlijk over) of beter; De Taliban, is aangevallen omdat zij Osama Bin Laden niet wilden uitleveren na de aanslagen op 11 september.
Citaat:De Taliban is overigens aan de macht gekomen na jaren van bloederige burgeroorlogen.
gummie schreef:Nee hoor, het is een uitstekend voorbeeld, temeer er ook 6-jarige Palestijnse kindjes zijn die met Joodse kindjes (willen) spelen ondanks dat dat onmogelijk wordt gemaakt. Het verschil zit em in wat die kinderen van huis en land uit hebben meegekregen, kennelijk hebben de ouders het verschil gemaakt, want het land doet het niet. Dat het gevoel en de mening van de Palestijnen en Joden die WEL met elkaar willen leven onderbelicht wordt, is weer een knap staaltje vakwerk van landen en media.
linnieke schreef:Dit is voor mij niet normaal. En er zullen factoren meespelen die psychisch consequenties hebben voor soldaten die langer tijd bivakkeren in zo'n oorlogsgebied. Maar dan voor de lol een schaap kapot slaan.. gaat er bij mij niet in. Ik heb daarom ook de petitie getekend, dat er een onderzoek plaatst vind. En hopelijk komt er iets uit waarom soldaten zo door het lint gaan. Ik ben dus wel in 2 strijd. wat ik er precies van vind. Genadeloos straffen die mensen of begrip.. Ik bedoel ze veranderen emotioneel gezien worden zo getraind/gedrild en dan wat ze daar mee maken... Heeft ingrijpende consequenties, je hoort ook dat ze veranderen als ze terug komen. Maar daarbij keur ik het nog steeds niet goed, dat dit toegestaan word.
randalinpony schreef:Ik vind grote verontwaardiging over dit schaap (het filmpje ga ik maar niet bekijken) nogal hypocriet als je het afzet tegen wat de Amerikanen daar voor de rest aan het uitspoken zijn: halve land vergiftigd met Verarmd Uranium, infrastructuur vernietigd, meer dan 100.000 burgerslachtoffers gemaakt, bewust neerschieten van journalisten.
.....
Mensen die een petitie tekenen tegen het doodslaan van dit schaap, tekenen die dan ook even een petitie tegen het maken van burgerslachtoffers - waar dan ook?
randalinpony schreef:Ik vind grote verontwaardiging over dit schaap (het filmpje ga ik maar niet bekijken) nogal hypocriet als je het afzet tegen wat de Amerikanen daar voor de rest aan het uitspoken zijn: halve land vergiftigd met Verarmd Uranium, infrastructuur vernietigd, meer dan 100.000 burgerslachtoffers gemaakt, bewust neerschieten van journalisten.
Mensen die een petitie tekenen tegen het doodslaan van dit schaap, tekenen die dan ook even een petitie tegen het maken van burgerslachtoffers - waar dan ook?
Gini schreef:randalinpony schreef:Ik vind grote verontwaardiging over dit schaap (het filmpje ga ik maar niet bekijken) nogal hypocriet als je het afzet tegen wat de Amerikanen daar voor de rest aan het uitspoken zijn: halve land vergiftigd met Verarmd Uranium, infrastructuur vernietigd, meer dan 100.000 burgerslachtoffers gemaakt, bewust neerschieten van journalisten.
Dat punt had ik idd ook al aangehaald, maar schijnbaar lezen alle gebroken zieltjes daaroverheen.
marleen_usar schreef:Ik vind dit zo,n flauwekul, overal in de wereld is er dierenleed en dit wordt dan zo hoog opgeblazen.
Gini schreef:maar mijn geschreven stukje klopt.
Huertecilla schreef:Gini schreef:maar mijn geschreven stukje klopt.
Dat waarin je tapijtbombarderen van duitse steden, de atoombomen, de grotere bijdrage van de SU en het de SU in de rug aanvallen weglaat?
Waarin je overslaat dat de duiste economie euopa redt en dat net zo niet-goed ´bewijs´ is dat we wellicht níet beter af waren?
anneliesdj schreef:Als het goed is komen die Amerikaanse soldaten heel binnenkort naar huis.
Obama heeft beloofd dat alle militairen thuis zouden zijn vóór de kerst.