Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:00

Vjestagirl schreef:
Polivy schreef:
Omdat dit bij hun middeleeuwse cultuur hoort en niet bij die van de westerse (even generaliserend).

Een middeleeuwse cultuur? Serieus?

Qua normen en waarden? Ja, dat vind ik wel.

Marjo

Re: Amerikaanse soldaten slaan schaap dood in Afghanistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:22

Gatverdarrie! Waar zitten die gasten met hun hoofd?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 19:44

hier heb ik echt gewoon géén woorden voor
gatverdamme, die gasten zijn echt echt ziek in hun hoofd :r

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:30

Polivy schreef:
Qua normen en waarden? Ja, dat vind ik wel.

Het is een cultuur die daar NU heerst, en derhalve een hedendaagse cultuur die niet vergeleken hoeft te worden met de middeleeuwen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 20:53

Ja natuurlijk is dat nu. Nogal wiedes :D Maar ik zie heel veel overeenkomsten uit de Middeleeuwen. Zullen we het zo dan zeggen? Komt op hetzelfde neer maar wat anders geformuleerd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:31

Mixje90 schreef:
anneliesdj schreef:
Denk je dat het ingrijpen in Irak en Afghanistan nergens op gebaseerd was?

FEIT: Er waren geen massavernietigings wapens in Irak, het waren leugens... Wil je dat ontkennen?

Die zijn tot op heden niet gevonden bedoel je.
FEIT was dat er sterke aanwijzingen waren dat Saddam ergens op zat te broeien, Saddam was niet goed voor het land en er zit nogal wat terrorisme daarzo. Of die wapens er waren is nog de vraag, maar dat ze niet zijn gevonden wil niet zeggen dat ze er ook echt niet waren.

Afghanistan (want daar gaat het hier eigenlijk over) of beter; De Taliban, is aangevallen omdat zij Osama Bin Laden niet wilden uitleveren na de aanslagen op 11 september. De Taliban is overigens aan de macht gekomen na jaren van bloederige burgeroorlogen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:55

gummie schreef:
Ik citeer:

"Terwijl het schaap zware slagen op de kop krijgt, springen de kinderen op en neer van opwinding terwijl de volwassen mannen lachen en in de handen klappen. Niet veel later wordt het levenloze schaap weggesleurd."

Waarom hebben we het alleen over de militair die de knuppel hanteert, en niet de kinderen die op en neer springen van opwinding en de volwassen mannen die lachen en in hun handen klappen?

Daar heb ik het zeker wel over gehad hoor!
Over de kinderen niet, maar wel over de lachende volwassenen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:56

anneliesdj schreef:
FEIT was dat er sterke aanwijzingen waren dat Saddam ergens op zat te broeien,

Aanwijzingen zijn geen feiten.
Verder is het geen reden om een land zomaar aan te vallen.

Citaat:
Saddam was niet goed voor het land en er zit nogal wat terrorisme daarzo.

Saddam was HEEL wat beter dan de overvallers. Het land is een puin en dat was het niet.

Het ´terrorisme´ wat er zit is verzet tegen een bezetter.

Vrijwel alle wapens die Saddam en ´het terrorisme´ daar hadden zijn door de VS aan hen verkocht. Verder heben ze hem gestimuleered/gesteund in het conflict met Iran.

Iran heeft gelijk.

Citaat:
Afghanistan (want daar gaat het hier eigenlijk over) of beter; De Taliban, is aangevallen omdat zij Osama Bin Laden niet wilden uitleveren na de aanslagen op 11 september.

Dat is tegen alle internationale recht en een misdaad tegen de mensheid.
Dat amerika vindt dat ze het recht hebben alles en iedereen overal op de wereld aan te vallen/vernietigen wanneer dat hun belang verdedigt is juist vreselijk erg :)*

Citaat:
De Taliban is overigens aan de macht gekomen na jaren van bloederige burgeroorlogen.

Ah, ik begrijp dat je geen benul hebt van de geschiedenis van Afghanistan. Dat verklaart veel.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:03

gummie schreef:
Nee hoor, het is een uitstekend voorbeeld, temeer er ook 6-jarige Palestijnse kindjes zijn die met Joodse kindjes (willen) spelen ondanks dat dat onmogelijk wordt gemaakt. Het verschil zit em in wat die kinderen van huis en land uit hebben meegekregen, kennelijk hebben de ouders het verschil gemaakt, want het land doet het niet. Dat het gevoel en de mening van de Palestijnen en Joden die WEL met elkaar willen leven onderbelicht wordt, is weer een knap staaltje vakwerk van landen en media.

Je vergeet gemakshalve de westelijke jordaanoever, de gazastrook, alle door kibboetsen gejatte land en de in vluchtelingenkampen gejaagden.
Die vluchtelingenkampen bestaan nog steeds.
Enig idee hoe kinderen daar leven in door de Israëli gecreëerde ghettos?!

Ook daar heeft men gewoon gelijk. Het westen heeft hun land weggegeven en helpt nog steeds de onderdrukker. De kleinste kinderen ervaren het dagelijks.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:12

linnieke schreef:
Dit is voor mij niet normaal. En er zullen factoren meespelen die psychisch consequenties hebben voor soldaten die langer tijd bivakkeren in zo'n oorlogsgebied. Maar dan voor de lol een schaap kapot slaan.. gaat er bij mij niet in. Ik heb daarom ook de petitie getekend, dat er een onderzoek plaatst vind. En hopelijk komt er iets uit waarom soldaten zo door het lint gaan. Ik ben dus wel in 2 strijd. wat ik er precies van vind. Genadeloos straffen die mensen of begrip.. Ik bedoel ze veranderen emotioneel gezien worden zo getraind/gedrild en dan wat ze daar mee maken... Heeft ingrijpende consequenties, je hoort ook dat ze veranderen als ze terug komen. Maar daarbij keur ik het nog steeds niet goed, dat dit toegestaan word.

Je kunt niet doden op commando als je niet je gevoel voor mededogen onderdrukt. Vanuit die 'set of mind' wordt het doodknuppelen van een schaap toch al weer iets anders, afgezet tegen het met een mitrailleur neerhalen van burgers, bermbommen leggen, vanuit een straaljager bommen neerleggen enz.

Ik vind grote verontwaardiging over dit schaap (het filmpje ga ik maar niet bekijken) nogal hypocriet als je het afzet tegen wat de Amerikanen daar voor de rest aan het uitspoken zijn: halve land vergiftigd met Verarmd Uranium, infrastructuur vernietigd, meer dan 100.000 burgerslachtoffers gemaakt, bewust neerschieten van journalisten.

En voor wat? Er zijn tientallen dikke goed gedocumenteerde boeken geschreven over de aanloop naar deze oorlogen. Zelfs die vanuit een pro-Amerikaans oogpunt zijn geschreven, geven een akelig goed beeld.

Over het gedrag van de toeschouwers: leven in een oorlogsituatie is nogal absurd, en vereist ook van mensen dat ze heel absurde situaties als 'normaal' gaan ervaren. Overleven is een kunst, die op sommige plaatsen op de wereld op een heel wat hoger niveau wordt beoefend dan in Nederland.

Mensen die een petitie tekenen tegen het doodslaan van dit schaap, tekenen die dan ook even een petitie tegen het maken van burgerslachtoffers - waar dan ook?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:17

randalinpony schreef:
Ik vind grote verontwaardiging over dit schaap (het filmpje ga ik maar niet bekijken) nogal hypocriet als je het afzet tegen wat de Amerikanen daar voor de rest aan het uitspoken zijn: halve land vergiftigd met Verarmd Uranium, infrastructuur vernietigd, meer dan 100.000 burgerslachtoffers gemaakt, bewust neerschieten van journalisten.
.....
Mensen die een petitie tekenen tegen het doodslaan van dit schaap, tekenen die dan ook even een petitie tegen het maken van burgerslachtoffers - waar dan ook?

+:)+

Het is alleen maar symptomatisch, net als het Hummer-filmpje.
Je moet niet dáár tegen protesteren, maar tegen de oorzaak.

Hulde aan Eisenhower.
Korte versie: http://www.youtube.com/watch?v=8y06NSBBRtY

Anno nu, Luister en huiver:
http://www.youtube.com/watch?v=RDTJ_0Sv ... re=related

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:34

randalinpony schreef:

Dat punt had ik idd ook al aangehaald, maar schijnbaar lezen alle gebroken zieltjes daaroverheen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:42

Gini schreef:
randalinpony schreef:

Dat punt had ik idd ook al aangehaald, maar schijnbaar lezen alle gebroken zieltjes daaroverheen.

Nee, we vallen over jouw geschiedvervalsing.

Steun Ron Paul!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:42

Ik vind dit zo,n flauwekul, overal in de wereld is er dierenleed en dit wordt dan zo hoog opgeblazen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:58

Huertecilla schreef:
Nee, we vallen over jouw geschiedvervalsing.

Gelukkig dat ik dat nooit gedaan heb. De conclusies die eruit getrokken werden door ANDERE bokkers en de woorden die mij in de mond gelegd werden door ANDERE bokkers wel, maar mijn geschreven stukje klopt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:00

Er werd jou helemaal niets in de mond gelegd en de reactie tegen jouw bericht was direct na je geposte bericht, dus er werd niet gespeculeerd.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:02

marleen_usar schreef:
Ik vind dit zo,n flauwekul, overal in de wereld is er dierenleed en dit wordt dan zo hoog opgeblazen.

Ja en nee.

Het zou niet over dat schaap moeten gaan maar over waar het een symptoom van is.
Kijk ook het Hummer filmpje en luister naar de stemmen aan het begin en - einde.

Plaats dát in de context van wat Eisenhower zei en wat nu de politieke en economische wereldorde is.

Dat schaap zou geen punt moeten zijn nee. In Afghanistan is nog veel erger ménsenleed. Het geeft wel iets fundamenteels aan.

Heb jij wel eens van Ron Paul gehoord?
Vraag je eens af waarom niet :)*
Om dezelfde reden dat geflipte, maar gewapende amerikanen voor de goede zaak (geld; direct of indirect) vechten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:02

Tendance, kan je dan precies aanhalen wat er foutief is en eventueel verbeteren?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:05

Gini schreef:
maar mijn geschreven stukje klopt.

Dat waarin je tapijtbombarderen van duitse steden, de atoombomen, de grotere bijdrage van de SU en het de SU in de rug aanvallen weglaat?
Waarin je overslaat dat de duiste economie euopa redt en dat net zo niet-goed ´bewijs´ is dat we wellicht níet beter af waren?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:05

Het schaap is wel een teken van het feit, dat er mensen en dieren onrecht wordt aangedaan om het plezier van een ander, die het aanricht.
Wie of wat het ook is, waarbij het gebeurd en wie of wat het ook om welke reden dan ook doet, het zou niet ongestraft voorbij mogen gaan! En al helemaal niet met de mantel der liefde bedekt worden, omdat wie het dan ook is zo'n zwaar leven heeft gehad.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:06

Gini schreef:
Tendance, kan je dan precies aanhalen wat er foutief is en eventueel verbeteren?

Dat is door anderen al op een hele nette manier gedaan en hoef ik volgens mij niet te herhalen, want dat is een aantal pagina's terug wel terug te vinden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:11

Huertecilla schreef:
Gini schreef:
maar mijn geschreven stukje klopt.

Dat waarin je tapijtbombarderen van duitse steden, de atoombomen, de grotere bijdrage van de SU en het de SU in de rug aanvallen weglaat?
Waarin je overslaat dat de duiste economie euopa redt en dat net zo niet-goed ´bewijs´ is dat we wellicht níet beter af waren?

Waarom zou ik die dingen vermelden wanneer ze overbodig zijn voor mijn punt?

Tendance, dát zijn de woorden die mij onrechtstreeks in de mond gelegd zijn. Dat ik onvoorwaardelijk pro-Amerikaans ben.

De aannames verbazen mij zo erg dat er conclusies getrokken worden waar ik zelfs nog niet aan dacht uit die -pak em beet- vijf regels die ik geschreven heb. Je hebt tussen de lijnen lezen en tussen de lijnen lezen, in dit geval moet je letterlijk lezen. Ik bedoel niets meer en niets minder dan wat ik daar geschreven heb.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:13

Hier kan ik me echt zo kwaad om maken!! Stelletje achterlijke randdebielen! :( :( :(
Dit soort gedrag snap ik dus ook echt niet. Het is een feit dat mensen altijd dierenleed in stand zullen houden. Maar ik zie het al voor me dat ze al lachen dieren monsterlijke dingen aandoen en hinnikend lachen want oh oh wat weer grappig om vervolgens bij thuiskomst te lopen jammeren dat ze het zo zwaar hebben gehad in het Midden-Oosten.. En vast, het zal inderdaad zwaar geweest zijn. Het is echter niet een motief om als je als beesten te gaan gedragen. Bah! :r

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:17

In jouw eerste uitgebreide stukje werd er jou niets in de mond gelegd. Overigens is iedereen zelf verantwoordelijk voor wat hij of zij post en dus ook voor de feiten/meningen.
Maar goed, verder geen zin in een welles nietes discussie of je iets wel gezegd hebt of dat het je is opgedrongen, dus laten we ons bij de te voeren discussie houden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 13:18