gummie schreef:Lees anders de links die ik geplaatst heb even.... Waar als reden voor niet verhoging van de snelheid op bepaalde wegen de veiligheid en milieu worden gegeven.
En laten we vooral alle koeien weer binnen houdendan poepen ze de ozonlaag niet kapot
Toch zal het de luchtkwaliteit niet ten goede komen. Dan is 120 nog altijd beter. Ik vraag me werkelijk af wat de winst is hier. (het verhogen van 120 -> 130 24/h, ik heb het niet over de plekken waar je 100 moet op een 5 baansweg bijv.)
Zal de economie ervan profiteren nu we maximaal 20 minuten eerder ergens zijn (Met 120km/h over 300 km is 2,5 uur, met 130 km/h is 2 uur en een kwartier)?
Het donorentekort wordt kleiner? (

gummie schreef:http://www.milieucentraal.nl/themas/sch ... -onderhoud
http://www.duurzameenergiethuis.nl/mobi ... -5045.html
http://www.nd.nl/artikelen/2009/decembe ... uitstoten-
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/ver ... 888-wm.htm
http://www.hier.nu/klimaatnieuws/1347/T ... uinig.html
Speciaal voor de mensen die zich zorgen maken over het milieu/ klimaat.....
Dat snap ik ook wel en ik heb helemaal niets gezegd over het klimaat btw.

Op de plekken waar het wel gewoon verhoogd wordt heeft het nog steeds invloed op de luchtkwaliteit. Die gaat achteruit, want er is meer uitstoot. Punt.