Write a soldier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:29

hoe weet je dan of het wel gelezen wordt?

Wat doe je als je soldaat niet bij je past zoals bij jamiroquai?
Verwachten dat ze van alles kunnen krijgen is natuurlijk vervelend, daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Ze kunnen niet in je portemonnee kijken, heb je al aangegeven dat je niet van plan bent het te gaan opsturen en gewoon alleen contact wilt bieden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:34

opisop_shop schreef:
hoe weet je dan of het wel gelezen wordt?

Wat doe je als je soldaat niet bij je past zoals bij jamiroquai?
Verwachten dat ze van alles kunnen krijgen is natuurlijk vervelend, daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Ze kunnen niet in je portemonnee kijken, heb je al aangegeven dat je niet van plan bent het te gaan opsturen en gewoon alleen contact wilt bieden?

Zo'n soldaat geeft zijn naam niet voor niks op :). Hij/zij wil dus graag brieven, kaarten e.d. ontvangen.

Je moet er rekening mee houden dat deze mensen, wanneer ze op missie zijn, in oorlogsgebied zitten, dus niet zoals wij in een huis met straatnaam en huisnummer, maar vaak onder barre omstandigheden, met weinig tot geen mogelijkheid om op internet te komen (en als ze dat wel kunnen, gaan familie en vrienden uiteraard voor), ze werken hele dagen/nachten, het is geen 9 to 5 job en ze moeten altijd paraat kunnen zijn, dus wanneer ze kunnen slapen, zullen ze slapen, wanneer ze tijd hebben om te schrijven, zullen ze eerst hun familie en vrienden schrijven. Misschien hoor je nooit iets van ze, misschien iedere week of een keer per maand/half jaar/jaar.

Zoals ik al zei, dit is geen pen-pal site, maar je moet het zien als vrijwilligerswerk. Je steekt een soldaat een hart onder de riem, geeft ze een kans te ontsnappen aan de realiteit waar ze in zitten, te lachen en te horen dat je erg blij bent met wat ze doen. Bijvoorbeeld.

Mensen die denken een leuke vriend over te houden aan dit soort dingen, moeten zich misschien even achter de oren krabben en bedenken of ze zich dan niet beter kunnen inschrijven bij een pen-pal website.

Ik weet niet wat je moet doen als een soldaat niet bij je past. Hij geeft aan dat hij aan producten behoefte heeft en als je die niet kan geven, moet je dat ook gewoon zeggen. Eventueel neem je contact op met de organisatie om te zien wat zij kunnen doen, het moet wel leuk blijven en je geen handen vol geld kosten.

Over het algemeen zijn de soldaten heel erg blij met een brief of een kaart.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 11-12-11 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:35

jamiroquai schreef:
Ik overweeg een tweede bij te vragen, nr 1 past absoluut niet bij me en wil aleen maar dingen krijgen, dat vind ik wel jammer. Ik heb hem- haar echt niets te zeggen.....

Hier dus ook... Daarom mijn vraag. Ik ben niet vanplan om pakketjes op te sturen. Wil best een brief schrijven of een kaartje sturen, maar een pakket met hygiene spulletjes, eten/snoep. Dit is het enige waar hij over praat in de brief...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:37

Vliendertje schreef:
jamiroquai schreef:
Ik overweeg een tweede bij te vragen, nr 1 past absoluut niet bij me en wil aleen maar dingen krijgen, dat vind ik wel jammer. Ik heb hem- haar echt niets te zeggen.....

Hier dus ook... Daarom mijn vraag. Ik ben niet vanplan om pakketjes op te sturen. Wil best een brief schrijven of een kaartje sturen, maar een pakket met hygiene spulletjes, eten/snoep. Dit is het enige waar hij over praat in de brief...

Stuur hem een mooie brief terug waarin je zegt dat je heel goed snapt dat hij die dingen allemaal wil ontvangen en dat het zijn leven wat makkelijker en leuker zou maken, maar dat jij niet de mogelijkheid hebt om hem daarin te voorzien. Ik heb die mogelijkheid ook niet, maar ik zou bijvoorbeeld een of twee keer in het jaar best een pakketje willen sturen met toiletartikelen, snoepgoed en dergelijke :).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:38

Helemaal eens met _San87_ :j

Op het forum vond ik ook een voorbeeld van iemand die zijn soldaat had opgezocht op FB en zich niet kon vinden in bepaalde dingen. Het klikte dus niet en ze wilde een andere soldaat. Hier werd wel echt schande van gesproken, want het is helemaal niet zo interessant of het klikt of niet. Je hoeft geen vrienden te worden, dat is ook helemaal niet de bedoeling van dit project. Het is idd meer vrijwilligerswerk.

Pakketjes opsturen is iets wat vrijwel iedereen weleens doet heb ik begrepen. Lijkt mij helemaal geen punt om zo nu en dan een Care Package op te sturen en daarbij nog wat dingen voor de lokale bevolking als daar behoefte aan is. Voor veel soldaten is dat denk ik ook een grote reden om mee te doen want mijn soldaat begon er ook al meteen over in zijn introductie. Dat is geen hebberigheid, dat is de opzet van dit hele gebeuren dus niet vreemd dat ze erover beginnen. Zolang hij niet opeens vraagt om een iPad ofzo lijkt het me vrij onschuldig ;)

liesjecryos

Re: Write a soldier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:40

Jeetje ben eeven weg en moet 2 paginas bij lezen,Hahahah.
Ik heb ook nog steeds geen soldaat,maar ik maak me daar niet zo druk om.
Als het langer dan een week duurt stuur ik de beheerders gewoon een mail om een nieuwe.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:51

ook al is het vrijwilligerswerk, je wilt toch wel dat de communicatie een beetje leuk verloopt, dus als die man alleen maar over zijn auto's kletst en jij over je paard (om even een dom voorbeeld te noemen), wat heeft hij dan aan de contacten en dan is het voor jou toch ook niet leuk?
Benoemen dat er tekort is aan het een of ander lijkt me geen probleem, maar (herhaaldelijk) ergens om vragen gaat mij -zeker bij contact met een niet amerikaanse - wel wat ver.
Het is niet onze oorlog, wij hoeven deze niet te sponsoren, dat moeten amerikanen maar zelf doen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:53

*zucht* dan geef je toch gewoon duidelijk aan dat je dat niet gaat doen.
Je word zover ik begreep aan mekaar gelinkt op basis van intresse en van daaruit moet je het met je soldaat zelf doen.
Ik heb ook begrepen dat als je soldaat toch doorzeurt en niet ophoudt je het gewoon bij de orginasatie moet melden en dan krijg je een nieuwe.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:02

Als ze ook nog veel contact hebben met vrienden en familie kunnen ze die toch ook vragen? Of iemand met hun loon wekelijks wat opsturen? Een soldaat krijgt een redelijk loon toch? Wil best af en toe een chocolaatje opsturen maar hoef toch niet iemand te voorzien in zn dagelijkse hygiene ofzo?
Dan stuur ik liever naar een vrijwilliger in afrika ofzo.
Nee bij deze berichten haak ik af.

Wbt gevangenen eerder hieboven, mn broer heeft 3maand gezeten (wegens inbraak). Hij snakte naar alle contact met buiten en ik probeerde m dagelijks wat te sturen en vertelde dan zelfs over mn lopende experimenten. Alles wat zich buiten zijn 4muren afspeelde wilde hij weten. Zijn mede gevangenen waren razend jaloers op zijn dagelijkse post.
Ik zou alleen nooit willen schrijven met iemand die echt wat ergs heeft gedaan, ik wil inbraak niet goedspreken maar aan verkrachting en moord zou ik anders tillen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:06

opisop_shop schreef:
ook al is het vrijwilligerswerk, je wilt toch wel dat de communicatie een beetje leuk verloopt, dus als die man alleen maar over zijn auto's kletst en jij over je paard (om even een dom voorbeeld te noemen), wat heeft hij dan aan de contacten en dan is het voor jou toch ook niet leuk?
Benoemen dat er tekort is aan het een of ander lijkt me geen probleem, maar (herhaaldelijk) ergens om vragen gaat mij -zeker bij contact met een niet amerikaanse - wel wat ver.
Het is niet onze oorlog, wij hoeven deze niet te sponsoren, dat moeten amerikanen maar zelf doen.
Je hoeft je niet op te geven.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:10

ik weet ook nog helemaal niet of ik dat wil, maar daarom mag ik toch juist hier wel wat dingen vragen en aan de hand daarvan bepalen of ik dat wel wil?
Zomaar ergens onbezonnen aan beginnen houd ik niet van, en voor verrassingen komen te staan net zo min.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:11

Ik zou nooit met gevangenen willen spreken, zelfs niet met een inbreker..
Ik heb nl zelf een inbraak meegemaakt en loop nu nog met de gevolgen ervan, dus laat staan als je met een zedendelinquent moet gaan schrijven, nee niet mijn bier :n

En tja, ik wil wel (af en toe) een pakketje sturen, vooral nu met het oog op de komende feestdagen, zodat ze ook iets extra's kunnen geven aan de kindertjes daar en nog wat voor zichzelf hebben..

Wat betreft het niet klikken met je soldaat.. Tja, dat lijkt me idd wel flink balen, maar daar kan ik nog neit over meepraten.. Gisteren pas de eerste mail de deur uit gedaan..

Maar ben wel stervensbenieuwd :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:12

is er niet een algemeen adres naar waar je een pakket of kerstkaart kunt sturen, voor de mensen aan wie nog geen soldaat is gekoppeld?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:14

opisop_shop schreef:
ik weet ook nog helemaal niet of ik dat wil, maar daarom mag ik toch juist hier wel wat dingen vragen en aan de hand daarvan bepalen of ik dat wel wil?
Zomaar ergens onbezonnen aan beginnen houd ik niet van, en voor verrassingen komen te staan net zo min.

Jij zegt 'het is niet onze oorlog'. Ik zeg ' je hoeft het niet te doen'. That's all.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:17

opisop_shop schreef:

Jou laaste zin is zeer rescpectloos,die in je vorige post.
Asl je het niet wilt,doe je het niet.
Niemand die je dwingt en er staat nergens dat je verplicht bent iets te sturen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:19

Als je het niet onze oorlog vindt en ook vindt dat de Amerikanen het zelf allemaal wel kunnen regelen en familie voor steun kan zorgen dan vraag ik me af wat je hiermee nog moet. Het is duidelijk dat je er dan op geen enkele wijze achterstaat dus ik zie niet in wat je er dan mee moet eigenlijk.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:19

nine1987 schreef:
Ik heb nl zelf een inbraak meegemaakt en loop nu nog met de gevolgen ervan, dus laat staan als je met een zedendelinquent moet gaan schrijven, nee niet mijn bier :n

Ik wilde niet doen alsof het niks is, sorry.

Voor de goede orde ,mijn broer brak in in een voetbalkantine en heeft bolletjes gepikt, een tweede inbraak was om zijn fiets terug te stelen van een van zn 'vrienden'. Gezien het 5jr geleden had afgespeeld en mijn adhd-broer zijn leven hard aan het beteren is vond ik het noodzaak hem te steunen. Er kan dus een verhaal achter een gevangene zitten wat verzachtend is, maar zou een onbekende nooit durven vertrouwen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:22

Dat is mijn mening, ik ga geen oorlog sponsoren zeker niet een die niet van ons is.
Niet iedere soldaat zal familie hebben of een familie met de mogelijkheid om iets te sturen, dus daar kun je het niet op afschuiven, ik vind echter dat het land daar zelf voor moet zorgen.
Dat kan voor mij echter losstaan van het feit dat ik iemand wel een geestelijke hart onder de riem zou willen steken.
Het communicatie-idee lijkt me wel fijn voor die mensen, dat ik geen pakketjes wil sturen hoef ik toch niet om veroordeeld te worden?!
Er staat nergens dat je verplicht bent iets te sturen maar ik lees hier dat daar wel regelmatig om gevraagd wordt, ik vraag me alleen af hoe te handelen in zo'n situatie.

In eerste instantie leek het me een leuk plan, door hier meer te lezen kom ik ook haken en ogen tegen.
Alleen maar goed toch?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:23

Ik voel hetzelfde eigenlijk als opisop.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:30

Door mij word je niet veroordeeld omdat je geen pakketjes wil sturen hoor. Maar als jij het niet onze oorlog vindt en ook vindt dat Amerika zelf maar overal voor moet zorgen dan is het gewoon niks voor jou. Het gaat niet om de pakketjes maar om een imo fundamenteel gevoel van niet verbondenheid met Amerikaanse soldaten. Ik denk wel dat je er toch iets meer verbondenheid mee moet hebben om dit te kunnen doen, want je schrijft wel met de meest grote patriotten van Amerika en in hun ogen vechten ze ook voor onze vrijheid :j

Het is geen kritiek, je mag vinden wat je wilt. Maar dan is schrijven met een Amerikaanse soldaat denk not the way to go :n

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:54

F_Orumster schreef:
nine1987 schreef:

Ik wilde niet doen alsof het niks is, sorry.

Voor de goede orde ,mijn broer brak in in een voetbalkantine en heeft bolletjes gepikt, een tweede inbraak was om zijn fiets terug te stelen van een van zn 'vrienden'. Gezien het 5jr geleden had afgespeeld en mijn adhd-broer zijn leven hard aan het beteren is vond ik het noodzaak hem te steunen. Er kan dus een verhaal achter een gevangene zitten wat verzachtend is, maar zou een onbekende nooit durven vertrouwen.

Pardon 't was ook niet aanvallend bedoeld :D Maar gewoon om ff uiteen te zetten waarom ik t niet zou doen..

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:02

Zooo even alles bijgelezen. Ik heb nog geen mail terug, zal ook wel even duren. Mijn soldaat zit in een gebied waar weinig tot geen internetverbinding is

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:09

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:45

Mijn 2e mail is onderweg!

Ik heb het over haar, kerst, werkzaamheden en over mezelf en nederland.

Ik had aangegeven dat ik best een foto wilde sturen van mezelf voor het beeld. Ze wou ze graag zien! Zelf heeft mijn soldaat ook een foto gestuurd van alle mensen waarmee ze nu weg is. 4000 man op 1 foto!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:53

na aanleiding van dit topic mij gisternacht ook aangemeld en heb al een soldaat toegewezen gekregen en ga der zo even goed voor zitten om een mailtje te typen :D