Schurende tieners in dicoteek geweerd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Schurende tieners in dicoteek geweerd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:26

Tsja DaisNBenj, aangezien ze ook flink onder de drank zitten hebben ze het niet eens door. En doordat het "normaal" is en "iedereen" het doet wordt het gezien als normaal.

Ik zal niet zeggen dat iemand die op z'n 14e ontmaagd is een slet is. Misschien wordt het dan tijd om het woordenboek er bij te pakken. Ik vnd het sletterig als je op een avond met meerdere jongens loopt te tongen 'omdat het leuk is' of er mee verder gaat. Als het een keer gebeurt zal ik er ook niet eens wat over zeggen... maar het stelselmatige er van....

je kan denk ik wel een heleboel regels gaan stellen wat wel en niet mag. Eerder moet gewoon de mentaliteit veranderd worden. Ik dacht er niet eens over na om stiekem drank te gaan drinken....

Juist door kinderen minder hun grenzen te laten opzoeken kan dit denk ik voorkomen worden. Door iedereen maar z'n gang te laten gaan en zelf te laten beslissen met de woorden 'het is jouw lichaam' denk ik dat kinderen (en ook pubers) totaal geen idee hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Misschien dat scholen meer aandacht moeten besteden aan het hele drankgebeuren? laat maar eens zien door de ogen van iemand die zich in coma gezopen heeft hoe dat is, wat de gevaren er van zijn, wat voor gevoel het geeft. Misschien dat men dan doorheeft hoe ernstig het eigenlijk is.

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:09

vibabu schreef:
Tsja DaisNBenj, aangezien ze ook flink onder de drank zitten hebben ze het niet eens door. En doordat het "normaal" is en "iedereen" het doet wordt het gezien als normaal.

Ik zal niet zeggen dat iemand die op z'n 14e ontmaagd is een slet is. Misschien wordt het dan tijd om het woordenboek er bij te pakken. Ik vnd het sletterig als je op een avond met meerdere jongens loopt te tongen 'omdat het leuk is' of er mee verder gaat. Als het een keer gebeurt zal ik er ook niet eens wat over zeggen... maar het stelselmatige er van....

je kan denk ik wel een heleboel regels gaan stellen wat wel en niet mag. Eerder moet gewoon de mentaliteit veranderd worden. Ik dacht er niet eens over na om stiekem drank te gaan drinken....

Juist door kinderen minder hun grenzen te laten opzoeken kan dit denk ik voorkomen worden. Door iedereen maar z'n gang te laten gaan en zelf te laten beslissen met de woorden 'het is jouw lichaam' denk ik dat kinderen (en ook pubers) totaal geen idee hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Misschien dat scholen meer aandacht moeten besteden aan het hele drankgebeuren? laat maar eens zien door de ogen van iemand die zich in coma gezopen heeft hoe dat is, wat de gevaren er van zijn, wat voor gevoel het geeft. Misschien dat men dan doorheeft hoe ernstig het eigenlijk is.

In mijn tijd deed mijn school er al heeel veel aan. En toch hadden er een hoop schijt

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:15

De puberteit is per definitie een fase in het leven van de mens waarop ze juist hun grenzen opzoeken en hun eigen identiteit willen bepalen. Dat is gewoon een vaststaand feit.

Als de grenzen almaar verlegd worden, betekent het inderdaad dat iedere volgende generatie weer een graadje verder gaan, want de oude grenzen zijn niet meer spannend genoeg.

Dat betekent dus dat de grenzen duidelijker gemaakt moeten worden en dat je als ouders moet gaan nadenken welke mogelijkheden tot experimenteren er aangeboden worden.

Leuk voorbeeld: als je te laat remt, zit je zomaar bovenop die auto voor je die netjes voor het stoplicht stopt. Leer dus de rem wijs en vooral op tijd te gebruiken. Maar je moet wel wat marge toelaten om af en toe eens een krasje op te lopen. Want op een dag zullen ze echt niet meer het toezicht van de ouders hebben en als ze dan geen verantwoordelijkheidsgevoel hebben is er iets serieus foutgegaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:22

blowdiene schreef:
Fiffill schreef:
Wat jij als normaal ziet hoeft een ander niet normaal te vinden...

Ik heb niet veel jongens gehad (al helemaal niet wat seks betreft), al meer dan 2 jaar een relatie maar ik dacht op mijn 14e wél aan jongens, zoenen en ook aan seks (al was ik met dat laatste een jaar later) :) iedereen is anders, en ik was er gewoon al vroeg klaar voor. Dat kan toch gewoon, en wat is daar mis mee? Dat snap ik niet ;) prima als mensen op hun 19e ontmaagd worden, maar ga dan niet mensen die daar eerder mee zijn bestempelen als sletten oid :n

Echt, al dat 'ik vind dit normaal/ik zie dit als normaal' etc etc en veroordeel niet meteen zodra iets of iemand anders is dan jij. Er is meer in de wereld dan je eigen straatje :+

Ik weet niet zeker of deze post voor mij bedoeld is, maar ik geloof van wel..

Waar lees jij in mijn post dat ik mensen die 14 zijn en ontmaagd zijn tot sletten bestempel? Ik zeg toch daadwerkelijk in mijn post dat ik zelf als slet bestempeld werd, omdat ik met 4 jongens in 6 maanden! gezoend had, en dan was het ook echt alleen zoenen..
Als je er klaar voor bent moet je het zeker doen.. Alleen een beetje jammer dat jongeren zich gewoon zo ontzettend goedkoop gedragen.. Ik deed vroeger het schuren echt niet om het lekker, maar juist om jongens een beetje te teasen en te plagen en toen was ik 16/17!
En ik zeg IK VIND! dat toch echt veeeeel te vroeg, en naar mijn mening zouden veel meer jongeren en moeders dat moeten vinden..

Was niet (alleen) aan jou hoor, maar in het algemeen :) en ik vraag me af, waarom zou bijv. 14 te vroeg zijn om seks te hebben? Als iemand er verstandelijk én lichamelijk aan toe is, en het ook zelf wil en er goed genoeg over na kan denken wat het allemaal inhoudt en welke betekenis het heeft voor jou, is dat dan te vroeg? Ik vind van niet. Als je 14 bent en je doet 't omdat iedereen het doet en eigenlijk wil je het nog niet, dat vind ik een heel ander verhaal. Maar ik denk dat er ook meiden zijn die het prima kunnen beoordelen, ook op jongere leeftijd. Niet elke 14 jarige die geïnteresseerd is in jongens staat al comazuipend tegen kerels aan te rijden. Vind sommige reacties hier een beetje kort door de bocht (niet allemaal hoor!)
Voor mij is toch echt wel het verschil tussen die groepsdruk en iemand die zelfstandig kan denken en beslissen. In een groep gebeuren toch vaker dingen die mensen eigenlijk helemaal niet willen, zeker in de puberteit durven veel jongeren geen nee te zeggen en ik denk dat ook daar een groot deel van het probleem ligt... dat er steeds meer normaal wordt gevonden om die reden. Iemand anders doet het, dus dan zal 't wel normaal zijn/leuk/stoer/etc.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:47

Ik dacht, ik zoek het even op op YouTube...

Vond ik dit:

:')

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:00

:')

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:11

Ik ben het helemaal eens met Fiffill. Blowdiene, in jou post leek ik ook te lezen dat je 14-jarige ontmaagde meisjes sletten vindt en dat het pas normaal is als je op je 19de ontmaagd wordt. Zelf was ik 15 jaar toen ik ontmaagd werd, we hebben expres tot mijn 15de gewacht omdat 14 toch wel erg jong leek. Maar daarvoor had ik al handwerkjes met mijn vriendje gedaan ( :+ ) die nu overigens nog steeds mijn vriend én enige bedpartner is. :)

Hahaha dat filmpje. :P

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:14

pniekepnak: heel duidelijk. Van de gerelateerde filmpjes is het heel duidelijk dat schuren datgene is wat ik gezien heb in Kenya. En volgens mij waren dat eerder echte prutsmutsen (die dus geld willen.. :x .).

Ik vind dat dit filmpje wel een black en decker prijs verdient :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:16

Ik ken schuren juist meer zoals jij het eerder beschreef, niet de erg foute versie :+ maar ik heb geen flauw idee hoe het er tegenwoordig aan toe gaat. Ging sowieso nooit naar feesten waar geschuurd wordt, dus heb dat alleen met schoolfeesten meegemaakt, dat vond ik wel genoeg :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:18

joostvangestel schreef:
pniekepnak: heel duidelijk. Van de gerelateerde filmpjes is het heel duidelijk dat schuren datgene is wat ik gezien heb in Kenya. En volgens mij waren dat eerder echte prutsmutsen (die dus geld willen.. :x .).

Nou veel latijnse dansen zijn dan wel behoorlijk erotisch maar als dat filmpje inderdaad schuren betekend heeft dat volgens mij totaal niets meer met dansen te maken. :x

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:52

Okee, over de alcohol:
Er komen elkjaar 3 of 4 lessen van stichting voorkom over roken drugs alcohol, met ervarings deskundige. Dus er word genoeg aan gedaan.

:') dat filmpje

En over het dansen :') het gaat niet zoals jullie denken volgens mij. Het is niet zo enorm ruig enzo als op die filmpjes. Teminste zoals ik het tegen kom is het meer een rustigere versie :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:02

VD_NH schreef:
Okee, over de alcohol:
Er komen elkjaar 3 of 4 lessen van stichting voorkom over roken drugs alcohol, met ervarings deskundige. Dus er word genoeg aan gedaan.

j

Ik ben stille meelezer en kan enorm lachen om sommige mensen van o.a 16 jaar die het hebben over ''hun tijd'' terwijl ze net 2 jaar ''puber '' af zijn :=

maar even over die stichting en voorlichtingen.
Dat helpt echt niét :j. Wij hebben zowat 4 x per jaar wel een project over drugs,alcohol en roken.
En elke keer gaat het zo: Leraar: Morgen hebben we weer een project over veilig uitgaan! :D
Klas: ''zucht''

Je kan iedere puber wel 100000x waarschuwen,maar de volwassene die juist waarschuwen hebben in hun jeugd het zelf gedaan (roken,drinken , met vuurwerk spelen etc) tsja..

Vooor de rest ben ik het wel met de meeste mensen eens. Zoals in de openingspost staat.. 12 jarige ? Nee :n
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 24-11-11 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:02

Dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 24-11-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:03

Ik kan de hele tijd maar aan 1 ding denken als ik dit topic lees en dat is dit filmpje
Ik weet het geen nuttige bijdrage maar kan me niet meer inhouden

They call me ''pipelayer'' _O- _O-
Laatst bijgewerkt door Zappa op 24-11-11 17:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:04

Omg dat filmpje _/-\o_

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:13

eenitraM schreef:
Meid, wat ik zei; je bent 14 := Jij moet nog met je barbies spelen ipv bepalen wanneer de jeugd geschikt is voor sexuele voorlichting. Het is trouwens geen sexuele voorluchting wat je krijgt, maar het gaat over voortplanting hoe en wat.

Ze is 14!! geen 4 in welke tijd leef jij haha.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:17

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:25

Zinn schreef:
sommige meisjes reageerden hier dat ze dat schuren normaal vinden en het zelf ook doen, is dit wat jullie doen dan?

http://www.youtube.com/watch?v=_o7RHrBo ... re=related

Juist.. wel iets minder soepel _O-

Edit; en geen vriend die z 'n shirt constant om hoog moet trekken _O-

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:29

Ja hoor, is dat serieus waar wat die jongens doen ? :=

Vind het trouwens niet zo raar, ben zelf geen uitgaanstype maar zou later echt niet willen dat ik een 12 jarige dochter (voorbeeld) heb die lekker loopt te vertellen dat een jongen lekker met zijn pikkie tussen haar billen heeft gewreven en hoe ze dat heeft ervaren..

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:46

He mensjes! Hier ben ik weer om al jullie vragen te beantwoorden als 'jong bokkertje(15)' :')

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:51

Hahah nou 'jong, lief, onschuldig bokkertje' :P ... die youtube video van Nagini hierboven, dat is het schuren zoals het tegenwoordig wordt gedaan he ;)
(tenminste, zoals ik het ken haha)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:53

Ligt er dan ook maar aan waar hoor, ik heb 't zo nog nooit gezien iig :n (in het echt bedoel ik dan ;) )

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:56

Naja zo extreem ken ik het ook niet hoor haha (stel je voor, die zeeuwse mannen :') ) maar dat is het wel zo'n beetje ja.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:57

Ik ken wel dat tegen elkaar dansen hoor, maar dat is meer echt 'schuren' en niet bepaalde andere bewegingen :+ en ook niet zo voorover gebukt of met 'n been omhoog :P

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:00

Neee hahah helemaal voorover gebukt of met 1 been omhoog haha... ik zie mezelf al staan zeg, midden in de kroeg/discotheek _O-
Dan zie je er meer uit als een hengstige merrie haha ipv het flirten/teasen