Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vibabu schreef:Tsja DaisNBenj, aangezien ze ook flink onder de drank zitten hebben ze het niet eens door. En doordat het "normaal" is en "iedereen" het doet wordt het gezien als normaal.
Ik zal niet zeggen dat iemand die op z'n 14e ontmaagd is een slet is. Misschien wordt het dan tijd om het woordenboek er bij te pakken. Ik vnd het sletterig als je op een avond met meerdere jongens loopt te tongen 'omdat het leuk is' of er mee verder gaat. Als het een keer gebeurt zal ik er ook niet eens wat over zeggen... maar het stelselmatige er van....
je kan denk ik wel een heleboel regels gaan stellen wat wel en niet mag. Eerder moet gewoon de mentaliteit veranderd worden. Ik dacht er niet eens over na om stiekem drank te gaan drinken....
Juist door kinderen minder hun grenzen te laten opzoeken kan dit denk ik voorkomen worden. Door iedereen maar z'n gang te laten gaan en zelf te laten beslissen met de woorden 'het is jouw lichaam' denk ik dat kinderen (en ook pubers) totaal geen idee hebben waar ze eigenlijk mee bezig zijn. Misschien dat scholen meer aandacht moeten besteden aan het hele drankgebeuren? laat maar eens zien door de ogen van iemand die zich in coma gezopen heeft hoe dat is, wat de gevaren er van zijn, wat voor gevoel het geeft. Misschien dat men dan doorheeft hoe ernstig het eigenlijk is.
blowdiene schreef:Fiffill schreef:Wat jij als normaal ziet hoeft een ander niet normaal te vinden...
Ik heb niet veel jongens gehad (al helemaal niet wat seks betreft), al meer dan 2 jaar een relatie maar ik dacht op mijn 14e wél aan jongens, zoenen en ook aan seks (al was ik met dat laatste een jaar later)iedereen is anders, en ik was er gewoon al vroeg klaar voor. Dat kan toch gewoon, en wat is daar mis mee? Dat snap ik niet
prima als mensen op hun 19e ontmaagd worden, maar ga dan niet mensen die daar eerder mee zijn bestempelen als sletten oid
Echt, al dat 'ik vind dit normaal/ik zie dit als normaal' etc etc en veroordeel niet meteen zodra iets of iemand anders is dan jij. Er is meer in de wereld dan je eigen straatje
Ik weet niet zeker of deze post voor mij bedoeld is, maar ik geloof van wel..
Waar lees jij in mijn post dat ik mensen die 14 zijn en ontmaagd zijn tot sletten bestempel? Ik zeg toch daadwerkelijk in mijn post dat ik zelf als slet bestempeld werd, omdat ik met 4 jongens in 6 maanden! gezoend had, en dan was het ook echt alleen zoenen..
Als je er klaar voor bent moet je het zeker doen.. Alleen een beetje jammer dat jongeren zich gewoon zo ontzettend goedkoop gedragen.. Ik deed vroeger het schuren echt niet om het lekker, maar juist om jongens een beetje te teasen en te plagen en toen was ik 16/17!
En ik zeg IK VIND! dat toch echt veeeeel te vroeg, en naar mijn mening zouden veel meer jongeren en moeders dat moeten vinden..
joostvangestel schreef:pniekepnak: heel duidelijk. Van de gerelateerde filmpjes is het heel duidelijk dat schuren datgene is wat ik gezien heb in Kenya. En volgens mij waren dat eerder echte prutsmutsen (die dus geld willen...).
VD_NH schreef:Okee, over de alcohol:
Er komen elkjaar 3 of 4 lessen van stichting voorkom over roken drugs alcohol, met ervarings deskundige. Dus er word genoeg aan gedaan.
j
Zinn schreef:sommige meisjes reageerden hier dat ze dat schuren normaal vinden en het zelf ook doen, is dit wat jullie doen dan?
http://www.youtube.com/watch?v=_o7RHrBo ... re=related