occupy Wallstreet, protesten tegen kapitalistisch systeem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:42

Omdat het verstand in deze niet uit de sector zelf kan komen, is enige regelgeving dus gewenst.

Verder wil ik er nog maar even op wijzen dat 'bonussen' op geen enkele wijze hét probleem vormen in de hele toestand rond de geldcrisis. Excessieve bonusuitkeringen bij bedrijven die van staatsgeld overeind blijven, is eerder symptomatisch, dan oorzakelijk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:05

randalinpony schreef:
Omdat het verstand in deze niet uit de sector zelf kan komen, is enige regelgeving dus gewenst.

Helaas is ook de indivuduele landspolitiek in hoge mate gegijzelde van de volledig geglobaliseerde financiële wereld. Zelfs een vereningd Europa kan maar heel beperkt een vuist maken zonder steun van het NoordAmerikaanse of een ander groot economisch blok.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 09:59

Wélke crisis???

Citaat:
Tiffany & Co. posted third quarter sales increase by 20.5 percent VS the same period in 2010 to $821.8 million for the three months that ended on October 31. The Net earnings jumped 62.8 percent to $89.7 million. Tiffany’s results show the luxury shopper is continuing to spend freely. That segment has rebounded more quickly from the recession than others. Sales rose in all regions, including a 17 percent increase in the Americas and a 44 percent rise in Asia-Pacific.

Citaat:
Movado Group’s third quarter sales rose 16 percent year on year to $142.6 million and cost of sales rose 14 percent to $61.6 million. Gross profit as a percentage of sales rose to 56.8 percent from 56 percent one year ago. The company attributed the gross profit improvement to a favorable shift in channel and product mix, as well as leverage gained on certain fixed costs. Movado paid out higher compensation and benefits expense this quarter compared with one year ago. Operating income, however increased 3.5 percent to $19.1 million.

Zoals ikal schreef; slechts een herdistributie van geld.
Minder bij degenen die met loon een hypotheek afbetalen, meer bij de kleptocratie.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:59

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:27

Huertecilla schreef:
Wélke crisis???

Dat commentaar stond vandaag ook bij een plaatje van een erg luxueus banket in Italië.

Alle zwartgeldrekeningen van Italianen in Zwitserland zijn genoeg om in één klap de hele Italiaanse staatsschuld af te betalen..

sarabande

Re: occupy Wallstreet, protesten tegen kapitalistisch systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:02

Nou dan kunnen ze net zo doen als de Belgen, die kochten voor 2 miljard staatsbons binnen een week

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:40

sarabande schreef:
Nou dan kunnen ze net zo doen als de Belgen, die kochten voor 2 miljard staatsbons binnen een week

De Belgische economie is 2/3de zwart.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:41

Ulissa schreef:
Omdat Main Stream Media compleet gegijzeld is

*\o/* de Land of the Free....

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:00

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:58

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:09

Huertecilla schreef:
Wát een unieke en capabele man zeg +:)+

Dat vind ik persoonlijk ook, en nog wel meer Vlamingen want hij is aan deze zijde van de taalgrens momenteel ook de derde populairste politicus (48%)(al kan dus niemand hier ooit op hem stemmen 8)7 )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:39

Bandida schreef:
Huertecilla schreef:
Wát een unieke en capabele man zeg +:)+

Dat vind ik persoonlijk ook, en nog wel meer Vlamingen want hij is aan deze zijde van de taalgrens momenteel ook de derde populairste politicus (48%)(al kan dus niemand hier ooit op hem stemmen 8)7 )

Goed argument om dát ook eens tegen het licht te houden.
Dat is namelijk een beperking van het stemrecht.
Ik weet het, dat ligt niet zo eenvoudig maar België is mbt de meertaligheid niet meer zó extreem als toen die wetten opgesteld zijn. Aanpassing van de wet bij de huidige opvattingen van de samenleving is gewenst.
Deze echte Wallloon is een schoolvoorbeeld van Bélg zijn met behoud van eigen identiteit.
Hoop doet leven *\o/*

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:07

Huertecilla schreef:
Deze echte Wallloon is een schoolvoorbeeld van Bélg zijn met behoud van eigen identiteit.
Hoop doet leven *\o/*

Ja zeg wel :D
Het is inderdaad een echte Belg, een Waal uit een immigrantenfamilie die minstens drietalig is en in alle regio's vrij populair omwille van zijn politieke stijl en capaciteiten, en niet zo zeer omwille van zijn persoon (hij houdt zijn privéleven ook mooi uit de media). Hopelijk overleefd hij nu enige tijd in de leeuwenkuil :Y)

Ik zou inderdaad vanuit Vlaanderen graag op Waalse politici kunnen stemmen wat betreft federale zaken. Totaal ondemocratisch is dat nu. Waarom kan ik niet stemmen op een Waal? Daar is ook al redelijk wat debat over geweest, maar ik denk niet dat er de eerste jaren wat aan gaat veranderen. De politieke elite moet het hier nog steeds erg hebben van hun lokaal draagvlak, en de kiezers zo maar los laten om op mensen buiten de huidige kieskringen te laten stemmen, daar zijn ze erg bang van.
http://www.depers.nl/buitenland/545107/ ... u-van.html
Het gaat er in de praktijk op neerkomen dat ik toevallig in het buitenland zal zijn op de verkiezingsdag, gezien de enige politici die ik genoeg ken om er in vertrouwen mijn stem aan te geven Waals zijn, uit de regio waar ik de vorige jaren gewoond heb, en ik nu totaal niet op de hoogte ben van de betere politiek aan Vlaamse kant. Voor ik ergens wat nieuw bloed zie opduiken doe ik niet mee :Y) O ja, wij belgen moeten dan vluchten met een smoes, er is hier stemPLICHT, je mag dus niet afwezig zijn zonder goede reden. Nog iets wat op zich misschien niet zo democratisch is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:36

Mogen die waalse partijen zich niet in vlaamse kiesdistricten registreren of doen ze dat niet? In dat laatste geval (en volgens mij is dat de werkelijke situatie in België) zijn ze blijkbaar niet geïnteresseerd in jouw stem uit het vlaamse kiesdistrict.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 21:05

Karl66 schreef:
Mogen die waalse partijen zich niet in vlaamse kiesdistricten registreren of doen ze dat niet? In dat laatste geval (en volgens mij is dat de werkelijke situatie in België) zijn ze blijkbaar niet geïnteresseerd in jouw stem uit het vlaamse kiesdistrict.

Mja zo gemakkelijk is het niet, ik zou bijvoorbeeld best een vlaams-waalse partij kunnen beginnen in een kieskring in Namur als ik daar zou gaan wonen en me daar laat domiciliëren.. dat is zeker niet verboden, maar ik moet dan wel eerst gaan verhuizen. Je kan als politicus alleen maar opkomen op de lijst van het kiesdistrict waarin je je feitelijke domicilie hebt.
Ik zou graag een federale kieskring zien waar alle inwoners van het land voor de federale regering kunnen stemmen op een selectie van leden van alle partijen die willen deelnemen, ongeacht waar je woont, of waar die politicus woont.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:34

In de VS is er een ´soortgelijke´ kandidaat. Niet perssonlijk vergleijkbaar, doch als zijnde een echter amerikaan níet in één van de beide gevstigde, ingegraven kampen:
Ron Paul.

Zijn 5-11 Guy Faulkes was helemaal ´Occupy Wallstreet´.

Nu de hoop-stem Obama hopeloos is gebleken, ben ik heel benieuwd hoe de internet gemeenschap in staat is hem dít keer te steunen.
De occupy beweging heeft héél veel grass roots steun.
Vreemde koppeling wellicht doch:
http://www.youtube.com/watch?v=Dn5A3VhQ ... re=related

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:44

Volgt er iemand de rechtzaak van Neil Keenan voor de Dragon Family ?
Het gaat om het terughalen van het verdwenen goud van de wereld.
Er is geld genoeg alleen het is nu nog verborgen.

Met het verdwenen goud wat eigenlijk geleased was aan Amerika en na 60 jaar
in 1998 teruggegeven had moeten worden, willen de Aziaten
een ander wereld banksysteem opzetten.
Zonder de Rotschilds en de Bilderbergers.

Als je alles leest dan ga je een heleboel begrijpen.
De moord op Kennedy, De Titanic, 911, HAARP, de aardbevingen en nog veel meer.

Volg ook het Youtube kanaal van Benjamin Fulford.
http://www.unitynet.nl/index.htm

Veel hierover is te lezen op het weblog van David Wilcock en Benjamin Fulford.

De dagvaarding
http://www.unitynet.nl/achter%20de%20sc ... plaint.pdf

David's Blog
http://divinecosmos.com/start-here/davids-blog

Het interview van David Wilcock met Benjamin Fulford
http://divinecosmos.com/start-here/davi ... nd-tyranny

Deel 1 in het Nederlands

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:58

Bedankt voor het onder de aandacht brengen Ulissa.
Misschien zijn een een paar Bokt(st)ers die de informatie tot zich nemen. Ik verwácht dat 99.999% dat niet doen en wel gewoon assertief diens mening blijft ventileren en stem blijft geven over bv oorlog ;)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 13:05

Ulissa schreef:

Ik val van de ene in de andere verbazing als ik op die website kijk...
Hoe weet ik nu of dàt allemaal waar is ? Ufo's ??
Ik woon dan al wel bijna 15 jaar in Belgie maar ik volg/lees dagelijks het nieuws, maar wat ik hier allemaal lees daar hoor ik nooit iets over...
Heb ik te lang onder een steen geleefd? En ben ik misschien de enige die nog geen Ufo's gezien heeft?

En Beatrix zit in een "kliek" samen met de paus en nog een aantal anderen??

Sjee, ik weet niet hoor, ik zou graag wat meer hier over horen want het lijkt nu wel of er een aantal mensen iets weet waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik voel me eigenlijk een beetje dom nu. Is dat terecht? :o?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 14:13

Ik weet niet wat jij aan het lezen bent

Er is idd en heleboel informatie.
Als je er nog nooit iets over gehoord hebt dan heb je idd onder
een steen geleefd.
Geeft niks hoor, dat wil de regering graag zo houden;

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:04

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:18

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 20:18

Ulissa

Re: occupy Wallstreet, protesten tegen kapitalistisch systeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:11

Dit gaat wel heel ver.
Ik geloof het pas als er iets gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:27

Hmmmm... het leek hier interessant maar hoe meer ik lees hoe meer het hier op een soort schizofrenisch topic begint te lijken. En als ik dan deze site zie...
:')
Nog even en alle ziekenhuizen hebben hun MRI- scanners alleen nog maar staan om het geheime "global mind control" programma mee uit te voeren :')