Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Nou, dat zeg je nu - maar dat is toch ook niet helemaal waar. Ik ken wel PVV-stemmers die dat toch een minpuntje van de 'partij' vinden.
sarabande schreef:Het is consequent om zaken te benoemen die zijn zoals ze zijn. Dus dat er in de 2e kamer fractie van de PVV verkrachters, oplichters en mannen die zwangere vrouwen slaan en schoppen en de keel dichtknijpen, en mannen die anderen met een hamer te lijf gaan, zitten is vastgesteld.
Maar het is vervolgens over 1 kam scheren als je ale PVV''ers gespuis noemt
Dat andere partijen er niet voor kiezen om mensen van dat allooi aan te wijzen als volksvertegenwoordiger is ook een feit
Dan ben je wellicht niet op de hoogte van de politici binnen PvdA, Groen-Links, SP, etc. die voor nogal wat ophef hebben gezorgd door hun uitspraken, gedragingen en misdrijven. Waarbij Groen Links de koploper is.
Dus ik begrijp jouw verontwaardiging niet als dat geconstateerd wordt. En ook niet dat je alsmaar roept: hunnie doen dat ook, want dat is niet zo.
En dat bovenstaande is dus waar mijn verontwaardiging vandaan komt. Want we kunnen wel citeren wat Wilders zegt over moslims, maar niet wat bijvoorbeeld een Samson en een Oudkerk hebben gezegd over Marokkanen. en we weten wel precies wat sommige PVV-Kamerleden op hun kerfstok hebben, maar niet wat de Kamerleden van anderen partijen hebben geflikt. Of we weten het wel, maar noemen het niet.
Maar ik begrijp ook niet dat iemand kan kiezen voor een partij die zo ondemocratisch is, zelfs de gemeenteraadsleden van de PVV van Den Haag mogen pas een actie ondernemen als Wilders dat goedkeurt, Poetin is er niets bij
Blue_Eyes schreef:Okee, wat jij wilHet is wat moeilijk te peilen hoe jij over dingen denkt, dus mensen pakken zaken wellicht vrij makkelijk anders op dan jij ze bedoeld had.
Overigens beetje offtopic: als mijn post direct boven de jouwe staat, is men er hier niet zo blij mee als je die post ook weer quote. Het wordt er wat onoverzichtelijk van.
gummie schreef:[iDan ben je wellicht niet op de hoogte van de politici binnen PvdA, Groen-Links, SP, etc. die voor nogal wat ophef hebben gezorgd door hun uitspraken, gedragingen en misdrijven. Waarbij Groen Links de koploper is.
sarabande schreef:Niet op die schaal en die politici trekken zich terug
sarabande schreef:Shellyke schreef:Hoe Geert Wilders door een aantal leden van de tweede kamer al jaren word aangevallen , uitgescholden en vergeleken word vergeet je voor het gemak. Dan is de zin, doe eens normaal man, toch niks! Naar mijn mening verlaag jij jezelf ook erg door te zeggen PVV gespuis.
Tegen Geert Wilders wordt weinig gescholden, zeker niet in verhouding tot de bakken met troep die hij over anderen uitstort. Hij vindt dat vrije meningsuiting, de meeste mensen vinden dat het in het parlement niet thuishoort, het is platvloers en erger het weerhoudt de kamer ervan om aandacht bij de echt belangrijke zaken te houden.
Het zegt wel wat over het niveau van Wilders en de mensen die dat leuk vinden
Spiritdancer schreef:Ach Wim Kok bediende zich destijds ook van een aardige populistische vocabulair toen hij in zijn megafoon stond te tetteren op een stapel pallets in de haven van Rotterdam namens het FNV.........nu is hij nadat hij Min.Pres. is geweest en al jaren bezig zijn zakken te vullen in allerlei commissariaten van bedrijven die hun toendertijd tuig noemde. Dat is pas een voorbeeld van een uitstekend moraal!
En laten we al helemaal niet gaan praten over de heer Wijnand Duyvendak van GL....zomaar wat tags: brandstichting, Rara, inbraak, gevangenisstraf.
Geloof me......er zijn geen andere mensen die zo snel van hun principes afstappen als ze zelf geld ruiken als linkse mensen!!!!
sarabande schreef:Wim Kok had toen een andeer baan waar andere taal gebezigd wordt en Duivendak heeft zich teruggetrokken uit de kamer
sarabande schreef:Waarom doen ze dat niet, omdat, bijvoorbeeld Lucassen zijn riante salaris niet wilde opgeven en dreigde als eenmanspartij (net zoals Geert zelf indertijd) te blijven zitten
Ennnn dat had de regering de meerderheid gekost, dus laten we zo iemand maar gewoon in de kamer zitten waar hij niets anders meer mag en hoeft te doen voor die ruim een ton per jaar, dan op commando komen stemmen.
Spiritdancer schreef:Denk je nu echt dat er bij andere fracties niemand zit die een discutabele achtergrond heeft en die vervolgens niets meer zelf in te brengen heeft? Links heeft dat zo'n beetje uitgevonden. Denk je nu echt dat GL al die jaren niets wist over de achtergrond van Duyvendak? Politiek draait om macht...en iets weten over iemand geeft macht en dat middel wordt uiterst lucratief aangepakt om politieke posities te versterken.
sarabande schreef:Niet op die schaal en die politici trekken zich terug
Ik had het duidelijk over in de 2e kamer zitten.
Je kan moeilijk iemand die over zijn cv jokt vergelijken met een buurtterroriseerder die in oudere dames hun brievenbus piest. Dus dat steeds maar roepen hunnie doen het ook, zou je eens in het juiste perspectief moeten zetten.
sarabande schreef:Dat is nu juist het merkwaardige van de zaak. Vage verhalen verzinnen, "links" overal de schuld van geven, ook van beslissingen die genomen zijn door ultra rechtse kabinetten, en de werkelijkheid van wie er in die bankjes zit op dit moment niet willen zien.
Kijk als dat je keuze is, prima. Maar geef daar niet anderen op zon ongefundeerde manier de schuld van
Maar ik heb weinig meer toe te voegen, val in herhalingen, zonde van mijn tijd en energie
gummie schreef:sarabande schreef:Dat is nu juist het merkwaardige van de zaak. Vage verhalen verzinnen, "links" overal de schuld van geven, ook van beslissingen die genomen zijn door ultra rechtse kabinetten, en de werkelijkheid van wie er in die bankjes zit op dit moment niet willen zien.
Kijk als dat je keuze is, prima. Maar geef daar niet anderen op zon ongefundeerde manier de schuld van
Maar ik heb weinig meer toe te voegen, val in herhalingen, zonde van mijn tijd en energie
Wij hebben nooit een ultra-rechts kabinet gehad! En jij ziet de werkelijkheid van wat er in de andere bankjes zit niet.... Bagatelliseren aan een kant, demoniseren aan de andere kant.
sarabande schreef:Dat is nu juist het merkwaardige van de zaak. Vage verhalen verzinnen, "links" overal de schuld van geven, ook van beslissingen die genomen zijn door ultra rechtse kabinetten, en de werkelijkheid van wie er in die bankjes zit op dit moment niet willen zien.
sarabande schreef:Kijk als dat je keuze is, prima. Maar geef daar niet anderen op zon ongefundeerde manier de schuld van
Electra63 schreef:Alles zou anders worden met Wilders/PVV. En dat blijkt IMO niet zo te zijn. De partij is niet transparant, "foute" kamerleden blijven zitten (= kost geld) en er wordt handjeklap gedaan, gedraaid, gekonkeld en gelogen.
Wat is nu anders nu de PVV met een grote club in de Kamer zit en dit kabinet gedoogt? Wat merken PVV-stemmers nu aan veranderingen in Nederland/dagelijkse leven/politiek?
Electra63 schreef:Daarom zijn al die verwijten aan de PvdA altijd een beetje dom, er is nooit een partij geweest met een absolute meerderheid in de Tweede Kamer. Daarom is de politiek altijd zo leuk in Nederland: handjeklap.
Ik ga nu weer aan het werk.