Ersina schreef:Ik heb het ale eens eerder genoemd. Nu zie ik het weer staan, de welvaartziektes en de vergrijzing krijgen de schuld. Ik ben ook zo'n groot kostenpost (chronische ziekte). Dat ik op de lagere school zat (geloof me dat is lang geleden!) werd er al over de vergrijzing gesproken in de toekomst. Waarom heeft men er toen geen tegoeden voor opgebouwd (of hebben ze dat wél gedaan en is dit geld verdwenen?)De apothekers doen genoeg aan het preferentie beleid, zodat niemand de medicijnen krijgt die voorgeschreven zijn. Maar er wordt veel geld verspild aan rondhangend kader personeel. Directeuren verdienen meer dan de Balkenende norm (ook iets waar wel over gesproken wordt maar never is ingevoerd!)En mensen die een riant salaris hebben betalen vrijwel hetzelfde als minimumloners. Mensen met het minimum moeten er belangrijke zaken voor laten om die premie op te hoesten. Mensen die het goed hebben besluiten maar dat de premie best omhoog kan. Laten we niet vergeten dat de vergrijsde mensen van nu en mede voor gezorgd hebben dat wij hebben kunnen studeren, vakantiedagen hebben, een veilige werkplaats krijgen.Dus niet wijzen naar de vergrijzing en chronisch zieken (zij zorgen er weer voor de doktoren nodig blijven).Omlaag die premie! Omlaag de salarissen van directeuren en kader personeel! Afschaffen van bonussen!
Dit is economisch en politiek grote onzin.
En tegoeden opbouwen voor de vergrijzing is niet gebeurd door ons democratisch systeem, dat maakt dat de politiek wordt afgerekend op de beslissingen van nu en de (financiële) pijn van nu. Niemand die populair wordt door te roepen dat men meer moet betalen, dat lees je hier ook in het topic. Dus niemand die daar zoveel jaar geleden z'n hachje aan wilde wagen.