Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:25

sarabande schreef:
ponylies schreef:
maar misshien komt het er ook wel door doordat mijn moeder dit jaar berooft is van haar tas door zo'n groep in wijchen centrum toen we aan het shoppen waren .....

Door dames in Burka??? Want dat hadden we zeker in DE landelijke ochtendkrant kunnen lezen

ja maar hebben we geen aangifte van gedaan ,
zijn er via via achter gekomen wie uit wijchen het was en zijn zelf langsgegaan #)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:26

MarcoBorsato schreef:
Alle islamitische mensen bij mij op school, en dat zijn er echt een heleboel, doen minimaal HBO. Hoe bedoel je kortzichtig en veroordelend...

Nou bravo *\o/* . Is dan net dan ene procent in Nederland wat er wel wat probeert van te maken..
Laatst bijgewerkt door Winddancer op 17-09-11 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:26

Winddancer schreef:
Wat is nou nuttig aan een burka???????
Het enige nuttige dat ik kan bedenken is dat je zo anoniem over straat kunt.....en eventueel misdrijven plegen, want ja is wel makkelijk zo.

Vertel mij eens waarom wij het moeten accepteren met alle gevaren en ook nog betalen en werken voor hun? Zou je daar nooit hoeven te proberen....wordt niet geaccepteerd en je krijgt het niet....

Misschien is het fijn voor jezelf als je eens googled waarom vrouwen een burka of hoofddoek dragen. En werken en betalen voor hun? Come oooon, again, ze studeren ook. Wat heb jij een vertekent beeld van de wereld om je heen. Triest voor je zeg

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:27

ponylies schreef:
zijn er via via achter gekomen wie uit wijchen het was en zijn zelf langsgegaan #)

Afbeelding

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:31

MarcoBorsato schreef:
Winddancer schreef:
Wat is nou nuttig aan een burka???????
Het enige nuttige dat ik kan bedenken is dat je zo anoniem over straat kunt.....en eventueel misdrijven plegen, want ja is wel makkelijk zo.

Vertel mij eens waarom wij het moeten accepteren met alle gevaren en ook nog betalen en werken voor hun? Zou je daar nooit hoeven te proberen....wordt niet geaccepteerd en je krijgt het niet....

Misschien is het fijn voor jezelf als je eens googled waarom vrouwen een burka of hoofddoek dragen. En werken en betalen voor hun? Come oooon, again, ze studeren ook. Wat heb jij een vertekent beeld van de wereld om je heen. Triest voor je zeg

Niks triest aan hoor! Jij hebt net een paar vrouwtjes in een burka die een HBO opleiding proberen te doen...met of zonder succes, zal me eerlijk gezegd worst zijn, maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen! Ik heb het ook van kortbij meegemaakt, ze krijgen alles betaald, zelfs taxi nog om boodschappen te doen en komen ze aan wordt het huis helemaal schoongemaakt en de koelkast gevuld. Hier werken ze in ieder geval niet, dat betalen wij allemaal voor hun. Maar dat gaat niet over de burka ;)

Oh ja en ik weet wel waarom ze een burka of hoofddoek dragen.....doe dat in je eigen land maar niet hier :n
Hoofddoek tot daar aan toe, kun je wel nog een mens herkennen, maar een burka vind ik echt not done
Laatst bijgewerkt door Winddancer op 17-09-11 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:31

MarcoBorsato schreef:
ponylies schreef:

Afbeelding

Ja dat idee had ik ook :D :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:33

Winddancer schreef:
maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen! Ik heb het ook van kortbij meegemaakt, ze krijgen alles betaald, zelfs taxi nog om boodschappen te doen en komen ze aan wordt het huis helemaal schoongemaakt en de koelkast gevuld. Hier werken ze in ieder geval niet, dat betalen wij allemaal voor hun. Maar dat gaat niet over de burka ;)

OMG wat een fantasie weer en wat haal je toch allemaal door elkaar :(:)

little_birdy

MarcoBorsato schreef:
ponylies schreef:

Afbeelding

uhh nee,
het komt er op neer dat ik met een blauw oog thuiskwam ;)

en erg vervelend dat je zo respectloos reageerd sjonge zeg

Urbanus

Een paar vrouwtjes... De neerbuigendheid alleen al. Ik denk, nee ik weet, dat je discrimineert, heb je misschien een bevestiging van die 99%? Kan ik dat ergens opzoeken?

En je voorbeeld, wil je daar meer over vertellen want ook dat lijkt me een geval van

Afbeelding

little_birdy

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:34

wat ben jij onrespectvol zeg :oo
niet normaal,
zo kun je nooit een inhoudelijke discussie voeren he

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:36

ponylies schreef:
uhh nee,
het komt er op neer dat ik met een blauw oog thuiskwam ;)

en erg vervelend dat je zo respectloos reageerd sjonge zeg

Oke, wacht even, ik vat het even samen:

- Je moeder werd beroofd door een groep vrouwen in Burka
- Ze wilde geen aangifte doen, maar uitzoeken wie het waren
- Na het uitzoeken ben jij langsgegaan om verhaal te halen
- Ze sloegen je een blauw oog
- Je hebt nog steeds geen aangifte gedaan

Am I right?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:36

ponylies schreef:
wat ben jij onrespectvol zeg :oo
niet normaal,
zo kun je nooit een inhoudelijke discussie voeren he

Door argumenten te verzinnen ook niet :)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:37

sarabande schreef:
Winddancer schreef:
maar 99% profiteert van Nederland, ga je daar maar eens in verdiepen! Ik heb het ook van kortbij meegemaakt, ze krijgen alles betaald, zelfs taxi nog om boodschappen te doen en komen ze aan wordt het huis helemaal schoongemaakt en de koelkast gevuld. Hier werken ze in ieder geval niet, dat betalen wij allemaal voor hun. Maar dat gaat niet over de burka ;)

OMG wat een fantasie weer en wat haal je toch allemaal door elkaar :(:)

Nou nee, sorry voor jou, maar heb het zelf meegemaakt! Mijn moeder heeft toen de woning moeten schoonmaken (een van de velen) toen boodschappen moeten doen (en rekening houden met hun wensen en geloof) en werden met de taxi luxe voor de deur afgezet.

Is gewoon realiteit.......misschien dat de mensen die echt moeten vluchten, het veel slechter treffen, maar deze mensen worden echt op handen gedragen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:37

Ik vind ook dat het hier in Nederland belachelijk is als ze met een burka lopen!
Een paar jar terug stond ik met mijn jongste dochter voor de lift te wachten en toen die openging stond er iemand in met een zwarte burka, mkijn dochtertje schrok zich hélemaal wezenloos en was er best overstuur van.
Als je in een westers land wil wonen heb je je aan te passen en ik vind het helemaal niet kunnen i.v.m. de identificatieplicht.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:38

Wat voor werk doet je moeder dan als ik vragen mag? Thuiszorg? En wat mankeerden die mensen?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:38

chanicha schreef:
Ik vind ook dat het hier in Nederland belachelijk is als ze met een burka lopen!
Een paar jar terug stond ik met mijn jongste dochter voor de lift te wachten en toen die openging stond er iemand in met een zwarte burka, mkijn dochtertje schrok zich hélemaal wezenloos en was er best overstuur van.
Als je in een westers land wil wonen heb je je aan te passen en ik vind het helemaal niet kunnen i.v.m. de identificatieplicht.

Helemaal mee eens _/-\o_

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:41

ja natuurlijk wel toen wel aangifte gedaan,
ze hebben die mensen helaas niks kunnen maken ivm geen bewijs,
dus de politie kan ook niet altijd wat doen,
zoals ik al eerder zij het enige waar ik me aan stoor is dat het lijkt dat ik geen persoon voor me heb
omdat ik geen gezichten af kan lezen,
als mensen dat nou alleen zouden willen veranderen (vrijwillig)
zou het een stuk makkelijker maken snap je,
en ja ik stoor me soms aan zonnebrillen ;)
maar dan heb je altijd nog een mond die je ziet (klink heel stom ik weet het)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:41

MarcoBorsato schreef:
Wat voor werk doet je moeder dan als ik vragen mag? Thuiszorg? En wat mankeerden die mensen?

Toen werkte ze in de huishouding, dus poetsen en zo (nu al lang niet meer), werkt nu in de aula en de winkel in een verzorgingstehuis. Die mensen mankeerden niks, waren "vluchtelingen".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:42

ponylies schreef:
ja natuurlijk wel toen wel aangifte gedaan,
ze hebben die mensen helaas niks kunnen maken ivm geen bewijs,
dus de politie kan ook niet altijd wat doen,
zoals ik al eerder zij het enige waar ik me aan stoor is dat het lijkt dat ik geen persoon voor me heb
omdat ik geen gezichten af kan lezen,
als mensen dat nou alleen zouden willen veranderen (vrijwillig)
zou het een stuk makkelijker maken snap je,
en ja ik stoor me soms aan zonnebrillen ;)
maar dan heb je altijd nog een mond die je ziet (klink heel stom ik weet het)

Dus toen je verhaal kwam halen, en geslagen werd deed je wel aangifte. Ook van die tas? Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:43

Winddancer schreef:
MarcoBorsato schreef:

Toen werkte ze in de huishouding, dus poetsen en zo (nu al lang niet meer), werkt nu in de aula en de winkel in een verzorgingstehuis. Die mensen mankeerden niks, waren "vluchtelingen".

Apart want tussen het studeren door werk ik voor de thuiszorg, en die oudjes moeten flink dokken én een zorgindicatie hebben...

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:43

ja toen heb ik aangifte gedaan ja lijkt me logisch he ,
het is ook stom de volgende keer ga ik meteen naar de politie ja

jij leest ook alleen wat je wilt lezen niet?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:44

Electra63 schreef:
Mika,
Je kan praten wat je wilt over Nederlandse normen en waarden,dat zijn smoesjes, het is gewoon rascistisch gelul. Ik vraag me trouwens af hoe je aan zo'n mening komt, als je woont op de Veluwe? Daar struikel je toch niet over de burka's, lijkt me zo.
Ik heb nog steeds geen berichten gezien over misdaden veroorzaakt door vrouwen in burka's?

Nee, waar ik woon zie je dat inderdaad niet.
Zelfs op mijn werk is geen enkele 'niet Nederlander'.
Er was laatst wel iemand uit Afganistan die vakantiewerk kwam doen, maar na 2 weken moest ze al stoppen.
Het ging totaal niet, de bewoners (verpleeghuis) verstonden haar niet, en zij verstond de bewoners niet.
Daarbij kende ze het werk ook niet, dus toen is haar vakantiewerk gestopt.

Er bestaat ook nog een oud spreekwoord:
"Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen."

Dat ging vroeger meestal over Katholiek of Protestant, maar daar kwam al veel ellende van.
Niet voor niets zijn de meeste oorlogen ontstaan vanwege geloofszaken.

Sinds de jaren 50 is Nederland begonnen met buitenlanders in te halen, om het vuile werk te doen wat de Nederlanders zelf niet wilden doen.
Die meestal Turkse mensen hebben het hier echt niet leuk gehad, dat was dan de 1e generatie die hier kwam.
Nu 60 jaar later speelt het nog altijd, dat er moeilijkheden zijn tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland.

Volgens mij blijkt daar alleen maar uit, dat het een illussie is om te denken, dat het ooit goed zal worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:45

ponylies schreef:

Ik geloof je gewoon niet :) Jij wordt geslagen door een groep vrouwen in burka's, er is niks over bekend en de politie doet niks? Je hebt geen aangifte gedaan van die tas?

Zie je, ik heb er een hekel aan als mensen liegen om hun verhaal kracht bij te zetten.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:46

MarcoBorsato schreef:
Winddancer schreef:

Apart want tussen het studeren door werk ik voor de thuiszorg, en die oudjes moeten flink dokken én een zorgindicatie hebben...

Euhmmmmm.....ik heb het niet over oudjes.....wel goed lezen voordat je reageert....gaat over "vluchtelingen". Ooit een bejaarde Nederlander met een burka gezien :roll: ?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:47

MarcoBorsato schreef:
ponylies schreef:

Ik geloof je gewoon niet :) Jij wordt geslagen door een groep vrouwen in burka's, er is niks over bekend en de politie doet niks? Je hebt geen aangifte gedaan van die tas?

Zie je, ik heb er een hekel aan als mensen liegen om hun verhaal kracht bij te zetten.

dan geloof je het toch lekker niet he ,
ik en mijn moeder weten de waarheid de politie weet de waarheid ,
ben zo vaak in elkaar gemept op school dat er niks aan gedaan werd dus ;)