Electra63 schreef:Mika,
Je kan praten wat je wilt over Nederlandse normen en waarden,dat zijn smoesjes, het is gewoon rascistisch gelul. Ik vraag me trouwens af hoe je aan zo'n mening komt, als je woont op de Veluwe? Daar struikel je toch niet over de burka's, lijkt me zo.
Ik heb nog steeds geen berichten gezien over misdaden veroorzaakt door vrouwen in burka's?
Nee, waar ik woon zie je dat inderdaad niet.
Zelfs op mijn werk is geen enkele 'niet Nederlander'.
Er was laatst wel iemand uit Afganistan die vakantiewerk kwam doen, maar na 2 weken moest ze al stoppen.
Het ging totaal niet, de bewoners (verpleeghuis) verstonden haar niet, en zij verstond de bewoners niet.
Daarbij kende ze het werk ook niet, dus toen is haar vakantiewerk gestopt.
Er bestaat ook nog een oud spreekwoord:
"Twee geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen."
Dat ging vroeger meestal over Katholiek of Protestant, maar daar kwam al veel ellende van.
Niet voor niets zijn de meeste oorlogen ontstaan vanwege geloofszaken.
Sinds de jaren 50 is Nederland begonnen met buitenlanders in te halen, om het vuile werk te doen wat de Nederlanders zelf niet wilden doen.
Die meestal Turkse mensen hebben het hier echt niet leuk gehad, dat was dan de 1e generatie die hier kwam.
Nu 60 jaar later speelt het nog altijd, dat er moeilijkheden zijn tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland.
Volgens mij blijkt daar alleen maar uit, dat het een illussie is om te denken, dat het ooit goed zal worden.