Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winddancer schreef:Blue_Eyes schreef:Vind jij het normaal om voor nazi te worden uitgemaakt dan?
Nee, ik vind het niet normaal, zou het zelf ook niet doen, maar om dan meteen te gaan TeM-men komt op mij dan echt over alsof een klein kind gaat klikken. Dat regel ik zelf verder wel met degene
Boras schreef:Als het morele besef ontbreek, dan kan men met niets anders komen dan moraalridders en schijnheiligheid.
En zich niet voorstellen dat anderen het voor zichzelf niet zouden kunnen verantwoorden om zich iets van een ander toe te eigenen. Dat inlevingsvermogen ontbreekt dan. Zoals het de niet-graaiers aan inlevingsvermogen ontbreekt naar mensen die het geld zonder enig probleem zouden meenemen. Het een ontbreek bij de ander en het ander ontbreekt bij de een.
Blue_Eyes schreef:Nee, maar de verleiding is wel groter. Ik zeg al - zelf zou ik er niet mee kunnen leven. Maar als je moeite hebt om rond te komen kan ik me wel voorstellen dat je er anders tegenaan kijktQuote mijn vorige post dan in zijn geheel, dan zie je dat ik dan nog steeds zeg dat ik mag hopen dat je geweten harder spreekt
Siets schreef:Nouja zeg... Om ook al te gaan smijten met termen als 'NSB', gaat mijn veel te ver. Nu is het dus al verkeerd om
eerlijk te zijn? Niet te geloven... Nu is dit 'maar' internet, en 'maar' een topic, maar al deze kleine dingetjes samen
maken het in mijn ogen een groot probleem. Waar gaat het heen met de normen en waarden, en waar gaat het
heen met de wereld?
Gulpje schreef:Siets schreef:Nouja zeg... Om ook al te gaan smijten met termen als 'NSB', gaat mijn veel te ver. Nu is het dus al verkeerd om
eerlijk te zijn? Niet te geloven... Nu is dit 'maar' internet, en 'maar' een topic, maar al deze kleine dingetjes samen
maken het in mijn ogen een groot probleem. Waar gaat het heen met de normen en waarden, en waar gaat het
heen met de wereld?
Het is maar een forum joh, maak je niet zo druk
Gulpje schreef:Ik heb je hele bericht gelezen hoor, maar die zin sprong er even uit. Want: of je nu amr bent of rijk; het blijft verkeerd. En met een 'Ja maar ik ben zo arm' verdediging kom je ook niet ver in de rechtszaal.
Verder denk ik dat zoveel geld op de snelweg iedereen potentiele graaiers maakt, arm of rijk, dun of dik.
En misschien is het ook anders als je daadwerkelijk daar rijdt, dat er een soort van hebzucht omhoog komt die normaal gesproken weggestopt is.
Blue_Eyes schreef:Gulpje schreef:Ik heb je hele bericht gelezen hoor, maar die zin sprong er even uit. Want: of je nu amr bent of rijk; het blijft verkeerd. En met een 'Ja maar ik ben zo arm' verdediging kom je ook niet ver in de rechtszaal.
Verder denk ik dat zoveel geld op de snelweg iedereen potentiele graaiers maakt, arm of rijk, dun of dik.
En misschien is het ook anders als je daadwerkelijk daar rijdt, dat er een soort van hebzucht omhoog komt die normaal gesproken weggestopt is.
Het blijft ook verkeerd, dat ben ik met je eens, zoals je kunt lezen!En dat ook rijke mensen gaan graaien, dat zag je duidelijk in dat filmpje