Officieel 5 doden en 35 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Officieel 3 doden en 11 zwaargewonden -> onweer op Pukkelpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:42

Hier was het ook niet zulk best weer dus misschien dat dat er mee te maken heeft.
Is VTM online te volgen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:42

VTM ga je vermoedelijk niet hebben, Roosch, dat is een commerciële omroep. Online zou ik niet weten.

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:43

Ze zeggen nu 4 in het nieuws :(

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:43

Zus van vriend is half vertrappeld, gelukkig slechts breuken, ligt in het ziekenhuis maar het is meer shock omdat ze alles voor haar ogen zag gebeuren..
Kan er echt niet bij dat dit allemaal op zo'n korte tijd heeft kunnen gebeuren..
Sterkte aan alle betrokkenen.

Inderdaad 4 slachtoffers nu..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:44

Het dodental kan nog oplopen met nog 10 zwaargewonden of lichtgewonden die misschien toch zwaarder gewond blijken te zijn. Ik zou er toch niet vanuit gaan dat het hiermee stopt.

Roosch

Tieneke schreef:
VTM ga je vermoedelijk niet hebben, Roosch, dat is een commerciële omroep. Online zou ik niet weten.

We hebben een behoorlijk uitgebreid pakket en zitten vlakbij de grens, kan me vaag herinneren dat ik het wel eens gezien heb.
Voorlopig niet dus want hij geeft zwart beeld. :+

Jeetje Trees, zus van je vriend, dat komt erg dichtbij. Hoop dat ze in orde is en gauw herstelt!

Veertje96

Ja, de vierde is nog niet bekend.

Nathaliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:45

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:47

Poeh, 35 kritieken ... misschien blijft het wel niet bij 4 doden :\

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:47

Zeer grote kans op. Als festivalganger ben ik er helemaal stil van..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:49

VTM bevestigde inderdaad net 4 doden, 35 zwaargewonden en 60 lichtgewonden. Echt surreëel die taferelen daar. Velen die gewoon met wat ze nog hebben richting autosnelweg lopen in de hoop op telefoonbereik.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:49

Mensen die kunnen helpen:
Citaat:
Tienduizenden doorweekte en vermoeide festivalgangers staan donderdagavond verdwaasd op de weg voor het festivalterrein van Pukkelpop, wanhopig pogend per telefoon het thuisfront te bereiken.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/2593087/puk ... laten.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:50

Ja ik ben er ook echt helemaal van aangedaan... echt ik voel me er niet goed van!

Zouden jullie nog naar Pukkelpop gaan dit weekend als je een dagticket zou hebben? Want ik vraag mij nu wel af hoe het festival verder zal verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:50

Ben geen festivalganger, ben 1x een dag op Werchter geweest en 2 jaar geleden 1 dag op Pukkelpop.
Maar toch, het is hier vlakbij (naja, een half uurtje) en ook het feit dat ik daar op die terreinen ooit heb rondgelopen, waar nu zo'n chaos is ... Het doet toch raar ... Het ziekenhuis waar ik werk zal het ook wel geweten hebben :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:51

Yasmine schreef:
VTM bevestigde inderdaad net 4 doden, 35 zwaargewonden en 60 lichtgewonden. Echt surreëel die taferelen daar. Velen die gewoon met wat ze nog hebben richting autosnelweg lopen in de hoop op telefoonbereik.

Dan is het een utopie om te denken dat het bij 4 doden gaat blijven...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:52

Robin_S schreef:
Ja ik ben er ook echt helemaal van aangedaan... echt ik voel me er niet goed van!

Zouden jullie nog naar Pukkelpop gaan dit weekend als je een dagticket zou hebben? Want ik vraag mij nu wel af hoe het festival verder zal verlopen.

Er zou een aangepast programma zijn, omdat er veel podia gesloopt zijn door het weer.

Ik denk dat ik wel zou gaan. Morgen zou het weer beter worden en dan is er amper een reden om niet te gaan. Uit respect voor de slachtoffers misschien? Tja.. ik weet het niet.
Dit is een regelrechte ramp voor de organisatie. Er zijn zoveel dure bands aanwezig.. Wat denk je dat de Foo's hebben gekost? Ik zou ze niet op mijn verjaardagsfeessie kunnen betalen hoor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:53

Een vriend van m'n zus is nog steeds vermist... Maar niet te bereiken.

saskiakefie

Roosch schreef:
Robin_S schreef:

Er zou een aangepast programma zijn, omdat er veel podia gesloopt zijn door het weer.

Ik denk dat ik wel zou gaan. Morgen zou het weer beter worden en dan is er amper een reden om niet te gaan. Uit respect voor de slachtoffers misschien? Tja.. ik weet het niet.
Dit is een regelrechte ramp voor de organisatie. Er zijn zoveel dure bands aanwezig.. Wat denk je dat de Foo's hebben gekost? Ik zou ze niet op mijn verjaardagsfeessie kunnen betalen hoor.

Uit respect voor de nabestaanden..

Heftig zeg..

Nathaliefje

Ik zou niet meer gaan. Op een plaats waar mensen zo kort geleden gestorven zijn, waar nog maar net een tragedie afgespeeld heeft, is het (imo) niet gepast om te feesten..

Veertje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:54

Ik vind het niet grappig hoor :\

Anoniem

Nee dat van de Foo Fighters zei ik daarstraks ook al in een van de topics hierover... toch ben ik benieuwd hoe andere jongeren zullen reageren. Ik kan me wel voorstellen dat de feeststemming misschien wat minder zal zijn. Echt zo jammer, en dat enkel door het weer!

saskiakefie

Tieneke schreef:

jeetje wat vervelend! :(:)
Ik hoop echt dat je wat hoort zsm en positief

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:55

Ik zou persoonlijk ook niet meer gaan, maar begrijp ook mensen die het wel doen. Ik zou te aangeslagen zijn zelf...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:55

Tieneke schreef:

Hij zal wel terecht komen, daar gaan we vanuit :j het netwerk ligt daar vast helemaal plat.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:56

Nathaliefje schreef:
Ik zou niet meer gaan. Op een plaats waar mensen zo kort geleden gestorven zijn, waar nog maar net een tragedie afgespeeld heeft, is het (imo) niet gepast om te feesten..

Niet om iemand voor het hoofd te stoten hoor, maar afgelopen jaren zijn er ook doden gevallen..
Op andere festivals ook.. hartaanval, kan me nog een geval herinneren van zelfmoord en eentje van uitdrogingsverschijnselen.