Documentaire 'Lost Mother': wie heeft hem gezien?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:05

sarabande schreef:
Maar dat is toch ernstig falen van de hulpverleners, je hebt dat kind 13 jaar onder je hoede gehad, dan probeer je toch een vervolg voor haar te vinden, dan stuur je haar toch niet naar zon omgeving, die situatie is toch bekend

Sorry maar daar begrijp ik dus niets van

Eens hoor, dat vangnet zou er moeten zijn. :j Lijkt me dat ze na 13 jaar wel een redelijk beeld van het kind hebben en daardoor zou er wel een inschatting moeten zijn dat zij het niet zou redden. En niet te vergeten; zij kwam in gevaarlijke situaties terecht. Die kerel (loverboy?) sloeg haar.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:17

Je kunt mensen niet zomaar de gedwongen hulpverlening injagen. En bij vrijwillige hulpverlening zal de persoon zelf inderdaad mee moeten werken...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:20

Chubby schreef:
Je kunt mensen niet zomaar de gedwongen hulpverlening injagen. En bij vrijwillige hulpverlening zal de persoon zelf inderdaad mee moeten werken...

Als ze toerekeningsvatbaar zijn wel ja, maar dit meisje was wel minder dan zwakbegaafd, en dat wisten degenen die haar de straat op stuurden toen ze 18 was.

Je ziet het ook bij de bevraging over een plaats bij begeleid wonen, het gaat volledig langs haar heen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:48

Ik heb de docu ook net gezien. Ik vraag me af waarom het kindje alsnog uit huis is geplaatst als alles eerst zo goed ging en ze het mocht houden.

En ik vond het zó onprofessioneel dat er zo'n hulpverleenster daar op kantoor zat met een zonnebril a la Henk Jan Smits op haar hoofd :o

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:11

Nicolletje schreef:
Ik heb de docu ook net gezien. Ik vraag me af waarom het kindje alsnog uit huis is geplaatst als alles eerst zo goed ging en ze het mocht houden.

En ik vond het zó onprofessioneel dat er zo'n hulpverleenster daar op kantoor zat met een zonnebril a la Henk Jan Smits op haar hoofd :o

Omdat ze blijkbaar wel een kans verdiende om het te laten zien? Die hulpverleenster hanteerde een taalgebruik waar ik niet goed van werd. 'Je heb ...'

Chubby schreef:
De hulpverlening injagen klinkt wel wat te negatief. Alles liet nu eenmaal wel zien dat ze het alleen niet redde en je kunt bij iemand als Rebecca een ons wegen totdat ze wil meewerken, maar dan is ondertussen wel haar leven vergald.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:17

Ja, maar dan vraag ik me dus af wat er precies (weer) mis is gegaan.

Ik vond haar trouwens niet heel erg zwakbegaafd.
Als ze iets wilde kon ze het wel, ze was intelligent genoeg om de liedjes in het Engels te zingen en te zoeken naar babyspullen, maar ze leek alle motivatie verloren om iets van zichzelf te maken.
Iets met zelfvertrouwen kwijt en in een droomwereld leven en de realiteit niet onder ogen kunnen zien. Die werd namelijk ook wel telkens behoorlijk hard ingewreven bij haar (moet ook wel) en hoe harder de realiteit binnenkwam hoe slechter het met haar leek te gaan; weglopen, enz.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:53

Nicolletje schreef:
Ja, maar dan vraag ik me dus af wat er precies (weer) mis is gegaan.

Ik vond haar trouwens niet heel erg zwakbegaafd.
Als ze iets wilde kon ze het wel, ze was intelligent genoeg om de liedjes in het Engels te zingen en te zoeken naar babyspullen, maar ze leek alle motivatie verloren om iets van zichzelf te maken.
Iets met zelfvertrouwen kwijt en in een droomwereld leven en de realiteit niet onder ogen kunnen zien. Die werd namelijk ook wel telkens behoorlijk hard ingewreven bij haar (moet ook wel) en hoe harder de realiteit binnenkwam hoe slechter het met haar leek te gaan; weglopen, enz.

Over de realiteit niet onder ogen zien gesproken... Haar ouders begonnen over het feit dat zij 's ochtends pas rond 7 uur naar bed gaat. Haar reactie daarop was: 'Maar dat doet een artiest! Dat moet!'

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:04

Ja het is ook eigenlijk niet zo vreemd, ze heeft totaal geen sturing of goed voorbeeld van thuis meegekregen dus maakt ze haar eigen realiteit maar...

Wat ik nog niet helemaal snap is, als ze 12 jaar onder toezicht heeft gestaan, hoe ze dan toch zo ontspoord is en geen opleiding heeft gevolgd, helemaal niets...

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:46

Nicolletje schreef:
Ja het is ook eigenlijk niet zo vreemd, ze heeft totaal geen sturing of goed voorbeeld van thuis meegekregen dus maakt ze haar eigen realiteit maar...

Wat ik nog niet helemaal snap is, als ze 12 jaar onder toezicht heeft gestaan, hoe ze dan toch zo ontspoord is en geen opleiding heeft gevolgd, helemaal niets...

Uiteindelijk zit je na zo'n aflevering altijd met meer vragen dan je lief is. :)
Naast het feit dat ze geen sturing of geen goed voorbeeld heeft gehad van huis uit, zit je nog altijd met haar beperkte vermogen. Ik begrijp wel dat haar hele leven niet de basis heeft gelegd om van haar een weerbare volwassen vrouw te maken.

tjoppie

Re: Documentaire 'Lost Mother': wie heeft hem gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:46

de oudere zus welke niet uit huis is geplaatst, doet het volgens mij wel redelijk leuk in haar leven. Wellicht was de uit huis plaatsing niet zo een goede zet geweest. De moeder had zeker een steekje los, maar als ze verder gewoon alleen vreemd is maar de rest gewoon op orde is, is het gewoon een goede moeder. Ook al moet ik er niet aan denken zo iets als moeder te hebben.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:57

tjoppie schreef:
de oudere zus welke niet uit huis is geplaatst, doet het volgens mij wel redelijk leuk in haar leven. Wellicht was de uit huis plaatsing niet zo een goede zet geweest. De moeder had zeker een steekje los, maar als ze verder gewoon alleen vreemd is maar de rest gewoon op orde is, is het gewoon een goede moeder. Ook al moet ik er niet aan denken zo iets als moeder te hebben.
Geen idee of je die documentaire die in mijn eerdere berichten staat gezien hebt? Je krijgt daar een breder beeld van hoe dat gezin functioneerde. Hoe die zus het nu echt doet, weet ik niet, maar die eerdere docu sprak boekdelen. :(:)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:58

Jeetje.. Ben die docu aan het kijken van de zus, en mijn mond valt werkelijk open van verbazing...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:59

Ik heb ook niet mee gekregen dat de oudere zus in de docu van gisteren niet of wel uit huis geplaatst is, iig de nog oudere zus wel gezien de docu van dejavu

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:10

dejavu schreef:
tjoppie schreef:
Geen idee of je die documentaire die in mijn eerdere berichten staat gezien hebt? Je krijgt daar een breder beeld van hoe dat gezin functioneerde. Hoe die zus het nu echt doet, weet ik niet, maar die eerdere docu sprak boekdelen. :(:)

jazeker. Echter de zus is blijkbaar wel gegroeid, want zo voorzover ik uit de laatste docu zie, kan ze goed voor haar jongere zusje opkomen en dingen regelen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:11

tjoppie schreef:
jazeker. Echter de zus is blijkbaar wel gegroeid, want zo voorzover ik uit de laatste docu zie, kan ze goed voor haar jongere zusje opkomen en dingen regelen.

Dat is een andere zus er waren 6 kinderen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:14

Ik kreeg het idee dat dit wel hetzelfde meisje is? Dit is alleen wel 7 jaar geleden, dus ze zal nu best een stuk volwassener zijn geworden :j.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:21

volgens mij was het ook hetzelfde zusje

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:34

Klopt dat is inderdaad Miranda, die heeft de boel dus wel weer op de rails gekregen, maar is dan ook niet zwakbegaafd
Maar ook zij was uit huis geplaatst dat zie je in de docu van 6 jaar geleden.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:37

tjoppie schreef:
Dat ben ik met je eens, al hebben wij natuurlijk geen kijkje kunnen nemen in haar dagelijkse leven. Het leek er in ieder geval op dat ze iets verstandiger is geworden.

sarabande schreef:
Klopt dat is inderdaad Miranda, die heeft de boel dus wel weer op de rails gekregen, maar is dan ook niet zwakbegaafd
Maar ook zij was uit huis geplaatst dat zie je in de docu van 6 jaar geleden.
Is er een nog oudere docu dan die ik plaatste over haar?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:40

dejavu schreef:
Is er een nog oudere docu dan die ik plaatste over haar?

Nee die bedoel ik, dacht dat het uit 2006 was, o is 5 jaar :o

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:46

2006 klinkt mij nog altijd in de oren als vorig jaar. ;) De tijd gaat hard, en ik blijf achter. Dat idee.

Ik had eigenlijk graag een uitzending willen zien over Miranda en hoe het nu met haar gaat. Haar documentaire eindigt niet zo tof en je blijft met veel vragen zitten. Ik ben wel benieuwd naar hoe het nu met haar gaat en of ze haar zoontje weer bij zich heeft. Die heb ik gisteren niet gezien.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:04

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 07-03-24 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:02

Zo de tijd gevonden om Lost Girl en de oudere docu over Miranda te kijken. Vindt ze beiden heftig. Goed voorbeeld hoe het van generatie op generatie misgaat in dit soort gezinnen. Als je als overheid zegt dat deze mensen kinderen mogen, dan moeten ze ook de zorg en begeleiding goed regelen vind ik...anders worden er nieuwe kinderen ook weer de dupe van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 22:23

Eydis schreef:
Zo de tijd gevonden om Lost Girl en de oudere docu over Miranda te kijken. Vindt ze beiden heftig. Goed voorbeeld hoe het van generatie op generatie misgaat in dit soort gezinnen. Als je als overheid zegt dat deze mensen kinderen mogen, dan moeten ze ook de zorg en begeleiding goed regelen vind ik...anders worden er nieuwe kinderen ook weer de dupe van.

Helemaal mee eens, hier zomaar even 3 generaties die de mist in dreigen te gaan of al gegaan zijn.