_San87_ schreef:Respect voor wie? Ordinaire inbrekers, haatzaaiers en leugenaars?
Die er wel voor zorgen dat de waarheid naar buiten komt! Anders wordt er nooit iets aan gedaan!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anais96 schreef:Brainless schreef:Welke waarheid?
Dit is allang bekend.. elke boer houdt bij hoeveel dieren er ziek zijn, hoeveel medicijnen hij gebruikt, hoeveel uitval er is enz.
Ik hoop dat er nu eindelijk wat aan gedaan wordt! Al die keur-dingen van die bedrijven horen ze helemaal niet gekregen te hebben.
Brainless schreef:Maar dat ligt dan bij de regering/EU.
Deze heeft regels opgesteld waar boeren/veehouders zich aan moeten houden.
En dat gebeurd (in 99,9%) van de gevallen ook.
@Anais96
Ze voldoen aan bepaalde regels en krijgen daarvoor een keurmerk.
Hoezo horen ze deze dan niet te krijgen?
Citaat:'Tijdens het filmen van de dieren moesten we heel geconcentreerd werken om alles goed op beeld te krijgen. Soms viel die concentratie weg en keek ik recht in de ogen van een dier achter tralies. Die blikken breken mijn hart'.
tinkergirl89 schreef:dan zal ik mij ook maar in deze discussie gaan mengen....
De beelden zijn niet fraai, dat is een ding dat zeker is! Maar geloof mij...
Dit zijn alleen beelden van negatieve gevallen in de varkensstal!
Wie ik dan wel niet meen te zijn?
Wij hebben thuis een varkenshouderij!
Een gesloten bedrijf, wat inhoud dat de biggen bij ons geboren worden, en pas het bedrijf verlaten als ze slachtklaar zijn, dus al deze beelden zie je ook in de stal wel eens voorbij komen...
Dat ze voor het filmpje de zwakke varkens filmen.... das logisch, want dat is het gene wat heel nederland zieluhg vind....
MENSEN WORDT AUB WAKKER!!
het is niet alleen maar ellende in de varkensstal!
LiNdA1986 schreef:tinkergirl89 schreef:dan zal ik mij ook maar in deze discussie gaan mengen....
De beelden zijn niet fraai, dat is een ding dat zeker is! Maar geloof mij...
Dit zijn alleen beelden van negatieve gevallen in de varkensstal!
Wie ik dan wel niet meen te zijn?
Wij hebben thuis een varkenshouderij!
Een gesloten bedrijf, wat inhoud dat de biggen bij ons geboren worden, en pas het bedrijf verlaten als ze slachtklaar zijn, dus al deze beelden zie je ook in de stal wel eens voorbij komen...
Dat ze voor het filmpje de zwakke varkens filmen.... das logisch, want dat is het gene wat heel nederland zieluhg vind....
MENSEN WORDT AUB WAKKER!!
het is niet alleen maar ellende in de varkensstal!
Is het niet zieluhg dan dat die dieren nooit daglicht zien? Dat ze geen vrijheid hebben?
_San87_ schreef:Miracle_ schreef:Alsof je die schuld/lening niet met een andere baan af kan betalen? Er wordt immers overal geroepen dat het zo slecht betaald.
Ik heb best respect voor boeren, maar niet voor boeren die als varkens met hun varkens (of andere beesten) omgaan.
Hoe dan? Het gaat alleen al voor wat betreft de hypotheek om miljoenen. Hoe ga je je bedrijf verkopen als niemand dit wil overnemen?
Zo makkelijk ligt het echt niet.
tinkergirl89 schreef:LiNdA1986 schreef:
Is het niet zieluhg dan dat die dieren nooit daglicht zien? Dat ze geen vrijheid hebben?
Varkens zijn er niet voor gefokt om buiten te komen, althans.... Het gemiddelde vleesvarken niet...
Doordat ze geen vacht en geen pigment hebben zullen ze hartstikke verbranden als ze in de zon komen, en als het koud is raken ze onderkoeld...
Maar ach... dat doet er niet toe schijnbaar...
dan kunnen ze iig buiten!![]()
dus... nee ik vind het niet zieluhg
LiNdA1986 schreef:Citaat:'Tijdens het filmen van de dieren moesten we heel geconcentreerd werken om alles goed op beeld te krijgen. Soms viel die concentratie weg en keek ik recht in de ogen van een dier achter tralies. Die blikken breken mijn hart'.
Ja, dat is echt triest. Arme dieren.
Natuurlijk kan het zijn dat een dier weleens ziek is of iets, maar als ze nooit daglicht zien (helaas ook door domme regels!) en heel hun leven op dezelfde plek staan, tja, dat is geen leven.
Maar veel mensen ontkennen dit of willen dit niet inzien (okee, in een paar gevallen zou het heus wel goed gaan) en ik ben heel benieuwd hoe de Bokkers hadden gereageerd als dit om paarden zou gaan.
Citaat:Varkens zijn er niet voor gefokt om buiten te komen, althans.... Het gemiddelde vleesvarken niet...
Doordat ze geen vacht en geen pigment hebben zullen ze hartstikke verbranden als ze in de zon komen, en als het koud is raken ze onderkoeld...
Elamor schreef:Citaat:Varkens zijn er niet voor gefokt om buiten te komen, althans.... Het gemiddelde vleesvarken niet...
Dat is triest, niet?
anais96 schreef:_San87_ schreef:Respect voor wie? Ordinaire inbrekers, haatzaaiers en leugenaars?
Die er wel voor zorgen dat de waarheid naar buiten komt! Anders wordt er nooit iets aan gedaan!
AnnemiekvM schreef:Iemand die ik ken is ook bij een varkenstal gaan werken en vond ineens onverdoofd castreren niet zielig. En waarom ineens niet?