Vlees noch vis.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:53

Moderatoropmerking:
Graag vriendelijk en met respect naar elkaar (blijven) reageren. Probeer het positieve in elkaars reacties te zien en niet te snel conclusies te trekken over de ander. :)

shadowflower

ik maak zelf ook altijd die fout van vegitarisch /vegitarier maar gelukkig weet men altijd waar ik het over heb.

_Tara_

Chaos schreef:
Tara: en dat kan ik me dus niet voorstellen. Het zijn zulke gezondheids-freaks! Ja echt, zo noem ik ze ook in hun bijzijn. :+ Ik denk dat het vegetarisch zijn voor lang niet iedereen maar goed is.

Dat het gezondheidsfreaks zijn, betekent niet dat ze er ook verstand van hebben. Nu zeg ik niet dat ik er verder verstand van heb. Ik weet alleen dat je als vegetarier gewoon goed op moet letten dat je alles binnen krijgt inderdaad.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:54

Ayasha schreef:
Chaos schreef:

Je bedoelt ik denk dat je beter geen vegetarier kunt zijn als mens?
Ik snap je zin echt niet. :o?

vegetarier kan best :j Als je op let op je vit enz maar dat moet iedereen tegenwoordig, vegetarisch zijn kan niet gezond zijn... :+
(vegetarisch zijn de planten... ;) )

Ooh, instinker.
Ik lees over sarcasme heen vandaag. :oo

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:55

_Tara_ schreef:
Allemaal vrouwen die geremd worden door hun man in het niet-vlees-eten :P

Tja, je hebt toch naar beide meningen te kijken als je samen de boodschappen betaald.

R0oszs

Ik eet iedere dag vlees en soms vis erbij. Vlees eet ik ook op brood en bij het avond eten. Ik kan echt niet tegen als er geen stuk vlees of vis is. Dan is mijn avond eten gewoon niet compleet..

F_Orumster

_Tara_ schreef:
Chaos schreef:
Tara: en dat kan ik me dus niet voorstellen. Het zijn zulke gezondheids-freaks! Ja echt, zo noem ik ze ook in hun bijzijn. :+ Ik denk dat het vegetarisch zijn voor lang niet iedereen maar goed is.

Dat het gezondheidsfreaks zijn, betekent niet dat ze er ook verstand van hebben. Nu zeg ik niet dat ik er verder verstand van heb. Ik weet alleen dat je als vegetarier gewoon goed op moet letten dat je alles binnen krijgt inderdaad.

Idd, maar met peulvruchten, noten enz kom je al een eind in de goede richting. En dat is niet zo moeilijk.

Pempy

Ben niet vegetarisch, maar eet gewoon heel weinig vlees.
Heel af en toe een boterham met ham, kroket of een hamburger bij de mac ofzo.
Verder eten we thuis 's avonds altijd vleesvervangers, dus verder alleen als ik ergens anders eet (restaurant oid) en er is niet iets lekkers is wat vegetarisch is.
Daarbij komt nog wel dat ik allergisch ben voor noten en pinda's, wat vaak zit in vegetarische gerechten, dus dat is wel onhandig.
Laatst bijgewerkt door Pempy op 31-05-11 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:56

Ik lust geen brood zonder enige vorm van vlees. Dat is pas erg. :P
En met het avondeten, sorry, geen vlees is voor mij geen avondeten. :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:56

dat is ook zo een kromme beredenering, dat je als vegitarier niet zou mogen roken etc ..... ik vind het belangrijk om gezond te eten enz. maar dat wil nisk zeggen over de rest van je leefstijl

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:57

Chaos schreef:
Ooh, instinker.
Ik lees over sarcasme heen vandaag. :oo

ik kon het echt niet laten , sorry _O- Ik ben in een pesterige bui vandaag _O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:58

Forumster, dat probeer ik te zeggen, dat lang neit alle vegetariers het daar uit kunnen halen en dus moeten bijslikken. Zou ik zelf absoluut niet willen, maar ik ben dan ook anti-pillen slikken. Alleen als het echt, echt, echt moet.

En dat speelt niet alleen hier, ik hoor van overal vegetariers die niet voldoende binnenkrijgen.

En als dat ligt aan de afwisseling van je voeding ed, waar de emeste vegetariers enorm bewust mee bezig zijn, zou daar dan niet iets voor in de plaats moeten komen om het de vegetariers gemakkelijker te maken gezond te blijven? Ik vindt het best kwalijk dat ze dieren onzien en er zelf lang niet altijd beter van worden. :+

Ayasha: Dergelijk sarcasme vind ik heerlijk, maar ik zag het gewoon niet. :+

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 15:59

Vegetarisch eten of toch alleszins minder vlees eten is ontzettend goed voor het milieu.
Wel oppassen met dat compleet vegetarisch eten, omdat je vitaminentekort krijgt. Eigenlijk is ook hier de gulden middenweg het beste: niet te veel vlees (niet elke dag) en niet te weinig vlees. Zelf eet ik 1keer pw een heel klein stuk kip/kalkoen.
Van de kalkoen weet ik dat ze een goed leven hebben gehad dus daar heb ik geen problemen mee. Maar eerlijk gezegd lig ik ook niet wakker van de kip.
Veel mensen vervangen al hun vlees door vis. Dat net, wanneer er zo'n overbevissing is dat het jaren gaat duren eer het visbestand weer een evenwicht bereikt heeft, maar dat evenwicht gaat een pak lager liggen dan het ooit was.. In dat opzicht is vlees eten beter dan vis. Dieren worden er immers voor gefokt, wat niet het geval is bij vissen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:00

Volgens mij zijn er trouwens geen vegetarische mensen die in de topsport zitten (bedoel geen paardrijden maar intensievere sporten zoals voetbal, atletiek en schaatsen etc), zonder vlees zouden ze het waarschijnlijk niet kunnen presteren wat ze nu kunnen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:00

Trouwens, jammer voor alle vegetariërs die wel melk en eieren eten: Dan ben je geen vegetariër maar een ovo-lacto vegetariër.

Echte vegetariërs eten geen enkel dierlijk product.
Veganisten dragen daarbij ook geen wol, leer, etc.

En je kunt nooit vegetarisch zijn, alleen vegetariër :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:01

Waar staat Ovo-Lacto voor? :o?

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:02

Ik snap het verschil tussen veganisme en vegetarisme. Maar snap het stukje streng er niet voor.

Excuses voor mijn aanvallend posts. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar iedereen schijnt te weten hoe het moet en wat het beste is voor de dieren.
1. We kunnen het niet aan ze vragen, we kunnen hier dus ook nooit 100% met zekerheid over zeggen wat het dier nu het prettigst vind.
2. Ik vind dat niemand kan bepalen wat een ander MOET doen. (zeker niet over wat ze wel of niet moeten eten)
3. Ik denk dat ik weet meer van de veehouderij dan de meeste hier.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:03

phormicola schreef:
Trouwens, jammer voor alle vegetariërs die wel melk en eieren eten: Dan ben je geen vegetariër maar een ovo-lacto vegetariër.

Echte vegetariërs eten geen enkel dierlijk product.
Veganisten dragen daarbij ook geen wol, leer, etc.

En je kunt nooit vegetarisch zijn, alleen vegetariër :+

:n dat zijn veganisten

shadowflower

Re: Vlees noch vis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:05

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:07

shadowflower schreef:
rechtstreeks van de website afgeplukt die ik altijd voor mijn opleiding moest gebruiken bij kook lessen
http://passie.horeca.nl/pdf/5785/Vegetarisme

Daar staat in dat ze geen producten eten van het gedode dier, zoals eieren. Ik heb echter nog nooit een dode kip een ei zien leggen - en voor zover ik weet eten wij ook alleen onbevruchte eieren, dus die waar nooit een kuikentje uit zou zijn gekomen, al had je ze nog zo lang laten liggen...

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:08

Ik ben vegetariër, sterker nog; ik gebruik eigenlijk alleen eieren qua dierlijke producten (ik gebruik eigenlijk geen zuivel, alleen in verwerkte vorm, als er geen alternatief voor is). Ik heb wel hard moeten lachen over de vooroordelen en onjuistheden in dit topic. Als je zo'n sterke mening hebt over vegetariërs, get your facts right.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:09

Chaos schreef:
Waar staat Ovo-Lacto voor? :o?

ovo voor ei en lacto voor melk. ;)
Maar alsnog zijn het veganisten die geen dierlijke producten eten. Ovo-lacto vegetariers eten nl wel nog gelatine enz.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:09

waars. bedoelen ze gewoon eieren, soms staat t op die site krom maar dan nog t is wel een website die word gebruikt voor diverse opleidingen (van koks tot gastheer/gastvrouw tot horeca ondernemenr /manager )

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:14

AppelQueen schreef:
Yviertje schreef:
@AppelQueen
Dus jij vind het diervriendelijk om de snavels heel te laten en de 'kneusjes' dood te laten pikken?

ik vind dat dieren genoeg ruimte moeten hebben dat ze niet gaan vechten.

om hier even op terug te komen. Onze kippen hebben ruimte genoeg krijgen meer dan voldoende voer op verschillende plekken (er zitten meer vogels in de ren dan iets anders) en toch zijn ze naar elkaar toe met momenten "agressief". Gelukkig hier nog nooit gewonde kippen gehad, maar hun bekken zijn allemaal gebrand/geknipt... (dit was al voor we hen kochten/kregen)

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:14

shadowflower schreef:
rechtstreeks van de website afgeplukt die ik altijd voor mijn opleiding moest gebruiken bij kook lessen
http://passie.horeca.nl/pdf/5785/Vegetarisme

goede link!
wel boeiend dat er dus geen "gewone" vegetariër bestaat.
wat wij in de volksmond vegetariër noemen is dus een ovo-lacto vegetariër.
* leermomentje*
wel inderdaad een leuke vraag wat betreft gelatine, dat is natuurlijk uit botten gewonnen :)