manishdra schreef:Wat een reacties ...![]()
En dat terwijl me maar een paar feiten hebben
- er was een puppy van 6 maanden oud
- een gezin aan het picknicken
- een trimmer (die blijkbaar in flink tempo lopen)
- puppy rende mee met trimmer
- vrouw roept wat naar trimmer
- na "gepiep" was hij dood (nee, de waarneming van een 11/12 jarig meisje in stressituatie geldt niet als feit. Zelfs volwassenen verdraaien de waarheid (onbedoelt) door stress en dan heeft zo'n meisje net die ene sec goed gezien wat gebeurde?)
- trimmer reageerde onverschillig en rende door.
Wat weten we niet?
- We weten niet van welke kant de pup kwam (van achter, zijkant, voor?) dus had de trimmer hem gezien?
- We weten niet of de trimmer de vrouw gehoord heeft (wat was de afstand, was de trimmer in gedachten verzonken, had hij een mp3 of ander muziekapparaat op, of hoorde hij wel wat, maar dacht hij dat het niet voor hem bedoelt was (gezin met spelende kinderen?), ect)
- We weten niet of de trimmer per ongeluk erop is gaan staan (niet gezien, sprong voor de voeten) de pup uit de weg wilde duwen (wellicht wat harder dan bedoelt) of daadwerkelijk een gerichte trap heeft uitgedeeld
- Hoever was de trimmer toen de dood geconcludeerd was, kon hij het door hebben?
- Reageerde hij door de stress zo bot? wellicht slechte ervaringen met honden/ angst voor honden? Wie zegt dat hij niet al eerder spijt kreeg maar de mensen niet kende? niet wist waar ze woonde?
Of te wel, de telegraaf vult graag het één en ander voor ons in, samen met de emoties die spelen bij de eigenaren. Het is verschikkelijk dat een jonge hond zo ten einde is gekomen. Maar we zullen de echte waarheid wellicht nooit te weten komen en ik vind dan ook niet dat de trimmer zwart gemaakt mag worden als grote boe-man.

Al vind ik het ook erg nasty dat het hondje dood is, en het neemt niet weg dat hij inderdaad voor mij ook even had kunnen wachten en vragen hoe het was. Maar ik mis te veel verhaal om hier mijn conclusies uit te willen trekken.
Vind de telegraaf sowieso al een nare krant met zulke verhalen.