Trimmer trapt puppy dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 09:55

manishdra schreef:
Wat een reacties ... :roll:

En dat terwijl me maar een paar feiten hebben
- er was een puppy van 6 maanden oud
- een gezin aan het picknicken
- een trimmer (die blijkbaar in flink tempo lopen)
- puppy rende mee met trimmer
- vrouw roept wat naar trimmer
- na "gepiep" was hij dood (nee, de waarneming van een 11/12 jarig meisje in stressituatie geldt niet als feit. Zelfs volwassenen verdraaien de waarheid (onbedoelt) door stress en dan heeft zo'n meisje net die ene sec goed gezien wat gebeurde?)
- trimmer reageerde onverschillig en rende door.

Wat weten we niet?
- We weten niet van welke kant de pup kwam (van achter, zijkant, voor?) dus had de trimmer hem gezien?
- We weten niet of de trimmer de vrouw gehoord heeft (wat was de afstand, was de trimmer in gedachten verzonken, had hij een mp3 of ander muziekapparaat op, of hoorde hij wel wat, maar dacht hij dat het niet voor hem bedoelt was (gezin met spelende kinderen?), ect)
- We weten niet of de trimmer per ongeluk erop is gaan staan (niet gezien, sprong voor de voeten) de pup uit de weg wilde duwen (wellicht wat harder dan bedoelt) of daadwerkelijk een gerichte trap heeft uitgedeeld
- Hoever was de trimmer toen de dood geconcludeerd was, kon hij het door hebben?
- Reageerde hij door de stress zo bot? wellicht slechte ervaringen met honden/ angst voor honden? Wie zegt dat hij niet al eerder spijt kreeg maar de mensen niet kende? niet wist waar ze woonde?

Of te wel, de telegraaf vult graag het één en ander voor ons in, samen met de emoties die spelen bij de eigenaren. Het is verschikkelijk dat een jonge hond zo ten einde is gekomen. Maar we zullen de echte waarheid wellicht nooit te weten komen en ik vind dan ook niet dat de trimmer zwart gemaakt mag worden als grote boe-man.

_/-\o_

Al vind ik het ook erg nasty dat het hondje dood is, en het neemt niet weg dat hij inderdaad voor mij ook even had kunnen wachten en vragen hoe het was. Maar ik mis te veel verhaal om hier mijn conclusies uit te willen trekken.
Vind de telegraaf sowieso al een nare krant met zulke verhalen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:25

Nou ongeacht wat de aanleiding is, dat doe je niet en al gebeurt het 'per ongeluk' dan ren je niet weg na je daad.

Wat een schoft, als ik dat had gezien of bij mij was gebeurd had ik die vent eens even flink te pakken genomen. Niemand komt aan onschuldige dieren! Debiel, die moeten ze ophangen. Zieke geest.
Hij komt er wel weer mooi mee weg op deze manier.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:37

LiNdA1986 schreef:
Nou ongeacht wat de aanleiding is, dat doe je niet en al gebeurt het 'per ongeluk' dan ren je niet weg na je daad.

Wat een schoft, als ik dat had gezien of bij mij was gebeurd had ik die vent eens even flink te pakken genomen. Niemand komt aan onschuldige dieren! Debiel, die moeten ze ophangen. Zieke geest.
Hij komt er wel weer mooi mee weg op deze manier.

en wat als het nou perongeluk was? zoals in de andere kranten stukken staat?

dus iedereen die aan onschuldige dieren komt is een zieke geest en moet worden opgehangen?
En als jij nou een dier doodrijdt? moet je dan ook opgehangen worden? ben je dan ook een zieke geest?

ik heb welis een eend doodgereden en/of haar jongen (geen idee, ik was de 2e auto) maar ik zou het zo weer doen. Ookal zijn het onschuldige dieren. Ga je mij nu ook ophangen?
En dan niet omdat ik het leuk vind, maar omdat ik het leven van mijn medemensen die in de auto's achter me rijden ook belangrijk vind.
Dus de opmerking van jou vind ik totaal ongepast.

Gelukkig ben jij niet aan de macht en worden er in NL fatsoenlijke straffen uitgedeeld ;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:38

Wat triest! Lijkt met vreselijk om het met je eigen hondje te zien gebeuren..

Mri

Re: Trimmer trapt expres puppy dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 15:40

@tinekeHorses,
daar heb je helemaal gelijk in! het is zeker vreselijk om zoiets te zien, en zeker bij je eigen huisdier.
Maar daarom moet een eigenaar er ook alles aan doen om te voorkomen dat zulke dingen gebeuren :)

Leliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:03

Dat dit gewoon kan gebeuren arm beestje ;(

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:09

@ma_rie_tje; Dat snap ik, maar zoiets voorkomen? Zou je je hond dan nooit meer los kunnen laten lopen?
Ik weet natuurlijk niet in welke situatie is, of het langs een weg is, enz. Maar als het in een park is neem ik aan dat je zoiets eigenlijk niet kan voorkomen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:18

Ik vraag me af hoe de reakties geweest zouden zijn als hier geen trimmer gestaan had maar een ruiter. Hondje loopt mee met paard, dat op dat moment in draf is en raakt per ongeluk onder de hoeven.

Hoe dan ook een heel trieste zaak. Ik ben het wel eens met manishdra, de trimmer wordt hier voornamelijk als vervelende man afgeschilderd. De journalistieke kwaliteiten van het artikel zijn denk ik redelijk beperkt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:49

TinekeHorses schreef:
@ma_rie_tje; Dat snap ik, maar zoiets voorkomen? Zou je je hond dan nooit meer los kunnen laten lopen?
Ik weet natuurlijk niet in welke situatie is, of het langs een weg is, enz. Maar als het in een park is neem ik aan dat je zoiets eigenlijk niet kan voorkomen.

Jawel, je hond leren luisteren... lijkt mij niet meer dan logisch als je een hond hebt. En volgens mij gebeurde dit ook niet in een losloopgebied, dus dan had de hond sowieso niet eens los gemogen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:56

Heeft de eigenaresse dan het hondje geroepen? Uit het artikel kan ik alleen opmaken dat ze vroeg of de man wou stoppen.
Maar je hebt wel gelijk, dan neem ik aan dat het hondje niet luistert. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 16:58

Je hond hoort sowieso niet mee te rennen met vreemden ;) dan kunnen er dit soort dingen gebeuren... of hij rent mee met een paard, ben je ook niet blij mee. Of een fietser. Kunnen flinke ongelukken van komen.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:00

Ik snap best dat een hondje achter iemand aan rent, maar dat ligt er wel aan in welke situatie.
In een park zie ik het probleem niet, als je hond daar los rent en speelt kan dat gebeuren. :)

Maar het is nu eenmaal gebeurt, en we kunnen het niet meer terug draaien..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:04

Natuurlijk is dat een probleem, je hond hoort niet achter andere mensen aan te rennen. Ook niet in een park. Een losloopgebied, daar mogen ze los ;) maar achter vreemden aanzitten? Nee. :n En dan niet luisteren al helemaal niet... Er zijn mensen die bang zijn voor honden, meisje dat ik ken schiet altijd weer in de stress als er zo'n onafgericht beest aan komt zetten. :+ Plus dat er genoeg ongelukken kunnen gebeuren en dan heb ik het niet alleen over de hond, maar als een renner struikelt over zo'n beest kan hij flink hard vallen. ;)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:12

Ik zie het probleem niet als in het park een hond voor je voeten kan lopen.
Okee, sommige zijn er bang voor. Maar in het park waar honden los mogen lopen kan het gebeuren. (ligt er wel aan welk park)
Trouwens, mocht dat hondje daar wel loslopen in dat park? :+

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 17:15

Daarom zeg ik, losloopgebied is anders, want daar wéét je dat honden loslopen. Neemt niet weg dat je hond dan ook moet luisteren imo :+ het is natuurlijk nog geen excuus om met een losgeslagen hond daar rond te lopen 'ja, maar het is een losloopgebied'. En nee, volgens mij was dit dus geen losloopgebied. ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:17

joostvangestel schreef:
Ik vraag me af hoe de reakties geweest zouden zijn als hier geen trimmer gestaan had maar een ruiter. Hondje loopt mee met paard, dat op dat moment in draf is en raakt per ongeluk onder de hoeven.

Er zit wel wat verschil tussen een paardenhoef een een mannenvoet, vind je ook niet?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:19

Fiffill schreef:
Daarom zeg ik, losloopgebied is anders, want daar wéét je dat honden loslopen. Neemt niet weg dat je hond dan ook moet luisteren imo :+ het is natuurlijk nog geen excuus om met een losgeslagen hond daar rond te lopen 'ja, maar het is een losloopgebied'. En nee, volgens mij was dit dus geen losloopgebied. ;)

als wandelaars door rood lopen of fietsers zal ik voortaan gas geven, dat mag immers niet :7

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:21

Miepie77 schreef:
Fiffill schreef:

als wandelaars door rood lopen of fietsers zal ik voortaan gas geven, dat mag immers niet :7

Waar slaat die reactie nou op. :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:23

joostvangestel schreef:

Hoe dan ook een heel trieste zaak. Ik ben het wel eens met manishdra, de trimmer wordt hier voornamelijk als vervelende man afgeschilderd. De journalistieke kwaliteiten van het artikel zijn denk ik redelijk beperkt.

Dat hebben wij eens meegemaakt op stal met het paard van een pensionklant die net als ik op stal stond met haar paard.
Paard stond vast aan de box om te worden gepoetst, hondje loopt er achterlangs en paard haalt uit. *PATS*
Hondje op slag dood, nek gebroken.
Ontzettend triest voor de eigenaren, maar je neemt nou eenmaal wel het risico door hem los te laten lopen.

Ik praat het verhaal van de trimmer absoluut niet goed, maar ik ben wel van mening dat we beide kanten niet kennen,
en daarnaast vind ik het ontzettend irritant om last te hebben van loslopende dieren van een ander (tenzij het in een losloopgebied is waar het is toegestaan).

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:27

Miepie77 schreef:
Fiffill schreef:

Jee zeg, meten met 2 maten...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:31

dit was een stuk park waar de honden aangelijnd moesten lopen :) dus buiten het losloop gebied.

En in ben het er mee eens, want alshet een hondje was die door een paard was dood getrapt (en dan in de zin van: er op stappen en niet naar trappen) dan was het wel de schuld van de eigenaar etc. Terwijl het idee verder het zelfde is.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:31

Nee hoor, dat mag gewoon niet dus als ik dan over ze heen rijd, kan ik er niets aan doen. Ging helemaal per ongeluk ineens onder de auto. Dit is net zo bezopen als zeggen dat dat hondje er haast om vroeg om doodgetrapt te worden omdat hij daar wel of niet los mocht lopen. Het was in een park, niet op de snelweg.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:37

ma_rie_tje schreef:
En in ben het er mee eens, want alshet een hondje was die door een paard was dood getrapt (en dan in de zin van: er op stappen en niet naar trappen) dan was het wel de schuld van de eigenaar etc. Terwijl het idee verder het zelfde is.

Als een paard van een paar honderd kilo een hondje onder zijn hoeven krijgt (hoewel ik niet denk dat een paard in het park mag komen), kan ik begrijpen dat het dier het net overleefd. Zelfs al zou het paard gericht trappen, een dier reageert niet zoals wij mensen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:44

maar als een man van 100-120 kilo met een snelheid van 8-10 km per uur (is dat het tempo wat je loopt als hardloper?? ik schat het nu gewoon even) aan komt rennen en de hond loopt onder zn voeten en hij stapt erop, dan is een hondje van het formaat rat (want zeg nou zelf, zo'n oliebol hondje is gewoon geen "hond-hond" van formaat) een stk fragieler dan je denk.
Als jij of ik er ongelukkig op stapt dan zijn er ook botten gebroken. Dus met een hogere snelheid en een wat hoger gewicht (mannen zijn over het algemeen gewoon wat groter en zwaarder dan vrouwen) vindi k het opzich niet heel vreemd dat zo'n klein beest ernstige schade oploopt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 18:53

Miepie77 schreef:
Nee hoor, dat mag gewoon niet dus als ik dan over ze heen rijd, kan ik er niets aan doen. Ging helemaal per ongeluk ineens onder de auto. Dit is net zo bezopen als zeggen dat dat hondje er haast om vroeg om doodgetrapt te worden omdat hij daar wel of niet los mocht lopen. Het was in een park, niet op de snelweg.

Dus jij vindt het prima als je hond niet luistert? Want DAT Is wat ik zeg. Ik zeg nergens dat je zomaar een hond mag schoppen :? viel me al vaker op in het topic, maar veel mensen hebben hier moeite met lezen...