Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

Re: Man steekt zichzelf in brand op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:03

Dat weten we nou ook wel, de omstanders zijn heeeeeeeel zielig.
En die vent is een egoist die had het beter in het uitzetcentrum kunnen doen.
Klaar is kees!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:03

Arianna1983 schreef:
Daar ben ik het mee eens, Mika. Als je wekelijks de pijn voelt van getraumatiseerde asielzoekers en hun angsten en depressie moet aanhoren, doet het je pijn als je hier leest hoe er op zo'n tragisch voorval als dit gereageerd wordt.

Ja precies, maar zelfs al heb je te maken met asielzoekers zoals jij, dan nog kun je je alleen maar voorstellen hoe het is. Echt weten doe je het niet, omdat je het zelf niet meegemaakt hebt. Maar het is vast erger dan je je kan voorstellen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:04

Hij had ook voor een andere manier kunnen kiezen om zichzelf de pijp uit te laten gaan.
Dit heeft hij zelf gecreeerd.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:07

Precies Mika, dat zeg ik ook altijd als ik schrijnende verhalen hoor van die mensen. Ik weet niet waar je naartoe wil, maar ik zeg ook niet dat ik weet hoe wanhopig die man geweest is. Alleen dat het niet onderschat moet worden, zoals sommigen hier dat doen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:08

desty schreef:
Hij had ook voor een andere manier kunnen kiezen om zichzelf de pijp uit te laten gaan.

Ja misschien wel, op een plek waar hij niemand lastig viel.
Maar hij heeft nu wel bereikt dat heel veel mensen er over na gaan denken, ook al is dat tegen wil en dank.
Net zoals jij, want je leest het topic ook.
Dus het was toch niet voor niks.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:09

desty schreef:

Alleen al de term "de pijp uit te laten gaan" getuigt van weinig respect en medeleven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:09

mika11 schreef:
Ik val maar even binnen in het topic, na een tijdje meegelezen te hebben :o
Deze man moet al zo ver heen zijn geweest in zijn emotie en onmacht, dat hij waarschijnlijk daarom tot deze daad is gekomen. Dat het in het publiek is geweest, is misschien wel voor een deel onbewust bij hem, maar ook een roep om aandacht. Niet speciaal voor hem, maar voor het hele systeem.
Niemand weet wat deze man meegemaakt heeft maar dat het erg geweest is, spreekt wel voor zich.
Ik denk dat niemand zich in zo'n persoon kan plaatsen omdat wij in een vrij land leven en niet zijn opgegroeid in een land als Iran.
Daarom vind ik dat je niet kan oordelen over deze man.

Mooi verwoord Mika.

Ipv gaan klagen over de traumatische ervaring zou enige inleving in de situatie waarom deze man tot zijn daad gekomen is de gemiddelde bokker niet ontsieren.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:11

Arianna1983 schreef:
Precies Mika, dat zeg ik ook altijd als ik schrijnende verhalen hoor van die mensen. Ik weet niet waar je naartoe wil, maar ik zeg ook niet dat ik weet hoe wanhopig die man geweest is. Alleen dat het niet onderschat moet worden, zoals sommigen hier dat doen.

Nee dat was geen hint voor jou :) Ik bedoelde meer in het algemeen. Als je erover nadenkt wat die mensen meegemaakt hebben, kun je gewoon niet bevatten hoe ze zich moeten voelen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:11

Nee inprincipe niet, klinkt misschien grof, maar ik denk niet meteen van 'o wat heeft ie bedoelt met waarom hij zichzelf in brand zet' nee..

Dat heeft overigens niks te maken met dat ik hem niet zielig vind of dergelijk?
Dat heb ik ook nooit gezegd. In tegendeel zelfs, hartstikke medelijden met die man dat het zo ver kan gaan om dit te bereiken!
Máár ik vind het zieliger voor de mensen nou met trauma's.
Misschien bot gezegd, maar 'hij is toch dood'.
Ik weet dat ik hier reacties mee op roep, maar dit is mijn mening.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:18

Dit komt al iets beter over dan je vorige uitspraken Desty.
Eens met Mika en Anne.
Die man is dood, maar hij heeft sowieso kinderen en vast wel een vrouw. Ook familie. Die kunnen allemaal op youtube zien hoe hij doodging. Bizar dat hij nog urenlang heeft geleefd daarna.
Op nu.nl kon je zo de foto's zien. Daar verbaasde ik me nogal over, van zo'n officiele nieuwssite.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:19

Desty: ik kan me voorstellen dat je het zielig vindt voor de mensen die nu met een trauma rondlopen.
Maar gelukkig leven wij in een rijk land met allerlei slachtofferhulp organisaties.
Daar worden deze mensen verzorgd en getroost en gaan daarna weer verder met hun leven.
Het klinkt eigenlijk wel sarcastisch, wat ik nu schrijf, alsof deze mensen zich aanstellen.
Dat is natuurlijk niet zo, als je erbij bent geweest zal heel heftig zijn geweest.
Maar waarschijnlijk is het niks in vergelijking wat die man heeft meegemaakt, anders steek je jezelf niet in brand. Maar deze man had geen slachtofferhulp, alleen maar een afwijzing.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:20

desty schreef:
Nee inprincipe niet, klinkt misschien grof, maar ik denk niet meteen van 'o wat heeft ie bedoelt met waarom hij zichzelf in brand zet' nee..

Dat heeft overigens niks te maken met dat ik hem niet zielig vind of dergelijk?
Dat heb ik ook nooit gezegd. In tegendeel zelfs, hartstikke medelijden met die man dat het zo ver kan gaan om dit te bereiken!
Máár ik vind het zieliger voor de mensen nou met trauma's.
Misschien bot gezegd, maar 'hij is toch dood'.
Ik weet dat ik hier reacties mee op roep, maar dit is mijn mening.

Jouw post roept bij mij een paar reacties op:
1. schaamte
2. ongeloof
Schaamte omdat ik met mijn deelname aan bokt niet vereenzelvingd wil worden met mensen die jouw mening zijn toegedaan
Ongeloof omdat ik het ontzettend kortzichtig vind wat je hier neerschrijft

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:21

mika11 schreef:
Maar deze man had geen slachtofferhulp, alleen maar een afwijzing.

Precies en hij maakte op een hartverscheurende manier duidelijk wat dat betekent

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 00:30

Hij zou naar een land teruggestuurd worden waar hij binnen no time aan de galg zou hangen. Want als je gevlucht bent, ben je een dissident en een vijand van Ahmadinejad en consorte. En daar zitten ze daar niet op te wachten. Laten we vooral de ramen van ons veilige wereldje openhouden en onze ogen hier niet voor sluiten, voor dit soort vreselijke dingen.

teugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 01:32

't lijkt wel een film %) 8)7

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 02:41

dynamiek schreef:
Wat een gekken lopen er tegenwoordig op de wereld, arme kinderen en mensen die dit hebben zien gebeuren, die zitten nu thuis met een trauma.

Nou denk dat, bijvoorbeeld die man die zat te chillen met zn bakkie koffie, echt niet een trauma oid heeft, maar het meer ziet als live leedvermaak of zo.
En als je er niet tegen kunt , moet je weglopen en dan blijf je niet zo stom zitten.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 04:03

Of iets doen wilde ik er nog aan toevoegen maar wilde eerst het topic uitlezen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 06:53

Het was dus een politieke daad. Een 36-jarige man uit Iran die uitgeprocedeerd was voor zijn asielaanvraag. Hij koos er dus voor om liever zo dood te gaan in Nederland dan om anoniem opgehangen te worden in Iran. Een wanhoopsdaad, niet noodzakelijkerwijs van een gestoorde man. Condoleances aan de nabestaanden.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:25

Die man was al vanaf 2001 in Nederland. Kijk allemaal even op de site van www.welingelichtekringen.nl
geen wonder dat die man wanhopig was. Hij was journalist in Iran en ze wilden hem vermoorden omdat hij publicaties deed anti de regering daar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:07

Boras schreef:
desty schreef:

Alleen al de term "de pijp uit te laten gaan" getuigt van weinig respect en medeleven.

Dat bedoel ik. Dat er mensen zijn die het niet begrijpen, OK, maar de manier waarop sommigen hier spreken getuigt van zo'n weinig respect en medeleven, dat ik me afvraag soms, waar ik hier op Bokt in beland ben?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:08

mika11 schreef:
desty schreef:

Ja misschien wel, op een plek waar hij niemand lastig viel.
Maar hij heeft nu wel bereikt dat heel veel mensen er over na gaan denken, ook al is dat tegen wil en dank.
Net zoals jij, want je leest het topic ook.
Dus het was toch niet voor niks.

Ik moet zeggen dat ik er alleen niet positiever over na ga denken.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:09

Electra63 schreef:
Boras schreef:

Dat bedoel ik. Dat er mensen zijn die het niet begrijpen, OK, maar de manier waarop sommigen hier spreken getuigt van zo'n weinig respect en medeleven, dat ik me afvraag soms, waar ik hier op Bokt in beland ben?

En wie zegt er dan dat deze term wordt gebruikt omdat het een asielzoeker was? Kan bij iedereen gebruikt worden die een dergelijke actie heeft.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:19

_O- Jullie zijn echt leuk

ik hoef niet eens meer bij te lezen, want over 20 paginas kan men elkaars mening nog niet respecteren.. En maar roepen dat de ander niks meegemaakt heeft :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:25

blauw00gje schreef:
En wie zegt er dan dat deze term wordt gebruikt omdat het een asielzoeker was? Kan bij iedereen gebruikt worden die een dergelijke actie heeft.

Waar zeg ik dat dit wordt gedaan omdat het een asielzoeker is?

Op de 1e pagina hier werd al geroepen: mafketel.
Ik vind dit soort uitspraken over iemand die wanhopig is of ziek is (geestelijk in de war) onrespektvol.
Het valt mij op, dat sommige bokkers zich totaal niet kunnen inleven in een andere.

Ik zal Elma_ dan ook gelijk geven: ik ook niet. Ik kan me niet voorstellen dat mensen zo hard en koud zijn, of stoer.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:25

sarabande schreef:
Nee begrijp je dat niet :?
Wellicht is het dan eens tijd om de actualiteit te volgen, bijvoorbeeld wat er met mensen gebeurt die terug gestuurd worden naar Iran. En de man is een held dat hij op deze manier aandacht vraagt voor anderen die hetzelfde lot te wachten staat

_/-\o_