Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arianna1983 schreef:Daar ben ik het mee eens, Mika. Als je wekelijks de pijn voelt van getraumatiseerde asielzoekers en hun angsten en depressie moet aanhoren, doet het je pijn als je hier leest hoe er op zo'n tragisch voorval als dit gereageerd wordt.
desty schreef:Hij had ook voor een andere manier kunnen kiezen om zichzelf de pijp uit te laten gaan.
Dit heeft hij zelf gecreeerd.
mika11 schreef:Ik val maar even binnen in het topic, na een tijdje meegelezen te hebben![]()
Deze man moet al zo ver heen zijn geweest in zijn emotie en onmacht, dat hij waarschijnlijk daarom tot deze daad is gekomen. Dat het in het publiek is geweest, is misschien wel voor een deel onbewust bij hem, maar ook een roep om aandacht. Niet speciaal voor hem, maar voor het hele systeem.
Niemand weet wat deze man meegemaakt heeft maar dat het erg geweest is, spreekt wel voor zich.
Ik denk dat niemand zich in zo'n persoon kan plaatsen omdat wij in een vrij land leven en niet zijn opgegroeid in een land als Iran.
Daarom vind ik dat je niet kan oordelen over deze man.
Arianna1983 schreef:Precies Mika, dat zeg ik ook altijd als ik schrijnende verhalen hoor van die mensen. Ik weet niet waar je naartoe wil, maar ik zeg ook niet dat ik weet hoe wanhopig die man geweest is. Alleen dat het niet onderschat moet worden, zoals sommigen hier dat doen.
desty schreef:Nee inprincipe niet, klinkt misschien grof, maar ik denk niet meteen van 'o wat heeft ie bedoelt met waarom hij zichzelf in brand zet' nee..
Dat heeft overigens niks te maken met dat ik hem niet zielig vind of dergelijk?
Dat heb ik ook nooit gezegd. In tegendeel zelfs, hartstikke medelijden met die man dat het zo ver kan gaan om dit te bereiken!
Máár ik vind het zieliger voor de mensen nou met trauma's.
Misschien bot gezegd, maar 'hij is toch dood'.
Ik weet dat ik hier reacties mee op roep, maar dit is mijn mening.
dynamiek schreef:Wat een gekken lopen er tegenwoordig op de wereld, arme kinderen en mensen die dit hebben zien gebeuren, die zitten nu thuis met een trauma.
Boras schreef:desty schreef:Hij had ook voor een andere manier kunnen kiezen om zichzelf de pijp uit te laten gaan.
Alleen al de term "de pijp uit te laten gaan" getuigt van weinig respect en medeleven.
mika11 schreef:desty schreef:Hij had ook voor een andere manier kunnen kiezen om zichzelf de pijp uit te laten gaan.
Ja misschien wel, op een plek waar hij niemand lastig viel.
Maar hij heeft nu wel bereikt dat heel veel mensen er over na gaan denken, ook al is dat tegen wil en dank.
Net zoals jij, want je leest het topic ook.
Dus het was toch niet voor niks.
Electra63 schreef:Boras schreef:Alleen al de term "de pijp uit te laten gaan" getuigt van weinig respect en medeleven.
Dat bedoel ik. Dat er mensen zijn die het niet begrijpen, OK, maar de manier waarop sommigen hier spreken getuigt van zo'n weinig respect en medeleven, dat ik me afvraag soms, waar ik hier op Bokt in beland ben?
blauw00gje schreef:En wie zegt er dan dat deze term wordt gebruikt omdat het een asielzoeker was? Kan bij iedereen gebruikt worden die een dergelijke actie heeft.