Wat gaan jullie morgen stemmen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:06

van oorsprong niet, maar ik denk een heel groot deel nog wel.
Ik bedoel het is een dure hobby, dus het zijn over het algemeen geen mensen die onder het bestaandsminium leven, maar toch ruim boven modaal.

Alet74

Re: Wat gaan jullie morgen stemmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:16

Het is GroenLinks geworden. Dan heb ik toch ietsje meer gekeken naar de Eerste Kamer dan naar de provincie, maar dat lijkt het me wel waard.
Met PVV-stemmers heb ik geen moeite, mits ze niet aankomen met verhalen in de trant van 'er zijn te veel buitenlanders' en 'er moet strenger gestraft worden' en dat verder niet kunnen toelichten. Wilders vind ik nogal hypocriet, het voorbeeld van de cartoons is al eerder genoemd en dat is natuurlijk maar een van de voorbeelden die je in dit kader kunt noemen. Maar goed, voordat we weer verzanden in een pro- en anti-PVV-discussie, kunnen we daar beter over ophouden ;)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:20

Ik heb PvdA gestemd. Daarbij heb ik ook vooral naar de eerste kamer gekeken. Beetje tegengewicht geven.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:27

duodenum schreef:
Heino schreef:
Maar duodenum, merendeel (als niet alles) wat je in je lijstje hebt staan zijn punten voor de tweede kamerverkiezingen. Waarom ook PVV bij deze verkiezingen?

Omdat ik vind dat dat zoveel mogelijk gelijk moet blijven, om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. :)

Wat bedoel je precies? Deze verkiezingen gaan over heel andere issues dan de landelijke. Krijg de indruk dat veel mensen dat nogal over het hoofd zien..

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:40

Knakker schreef:
Ik bedoel het is een dure hobby, dus het zijn over het algemeen geen mensen die onder het bestaandsminium leven, maar toch ruim boven modaal.

Alsof links en rechts te verdelen is in weinigverdieners/veelverdieners? :+

Ik kan bijvoorbeeld weer niet begrijpen dat paardenliefhebbers op een partij kunnen stemmen die dierenwelzijn niet belangrijk vindt. Maakt mij daarbij niet uit wat je inkomen is. ;)
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 02-03-11 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:40

Apart, ik trek heel erg naar de PVV toe, maar volgens de stemwijzer staan VVD & CDA gelijk. PVV staat er gelijk onder. Ik vind het nog knap lastig, misschien moet ik mijn gevoel maar gewoon volgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 14:41

Knakker schreef:

Want? Kwestie van keuzes maken denk ik zo Ik heb 3 paarden (en 1 op komst) en mijn inkomen is echt niet ruim boven modaal, en ik denk dat dat voor het gros van de bokkers geld

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:28

Lotus83 schreef:
dan maar een mens met een beperking of laagopgeleid......
het is zo makkelijk om mensen die PVV stemmen in een hokje te plaatsen.....

Even hier op inhakend: het is geen kwestie van vooroordelen, het is een feit dat er zich percentueel gezien veel laagopgeleiden onder PVV-ers bevinden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:29

Een hoog IQ betekent niet meteen dat je hoogopgeleid bent en de IQ bepaalt ook niet uit welke milieu je komt. ;)

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:30

PVV!

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:31

D66 !

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:33

Als manlief niet per ongeluk mijn stemkaart had weg gegooid, dan had ik PVV gestemd!
Maarja....Dat gaat dus nu mooi niet door en wordt mijn stem helaas verdeeld.... :\

Dus nu gaat manlief alleen stemmen, ook op PVV.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:40

Ik heb sp gestemd
pvv zou ik ook niet snel stemmen gewoon omdat wat ik van wilders heb gezien op tv, bij debatten etc. hij mij niet aanstaat
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 02-03-11 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:41

SP of Groenlinks....nog steeds te dubben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 15:43

Maar ook ik ken in mijn omgeving niemand die PVV stemt, nu woon ik niet in de stad, weet niet of dat scheelt?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:43

Eefske schreef:
Ik verbaas me er echt over hoeveel mensen PVV stemmen.
Om mij heen hoor ik niemand die PVV stemt? Studiegenoten, vrienden, familie, allemaal niet.
Waar ligt dit aan? Sociaal milieu? Opleiding? Ik weet het niet :=

Of al die mensen durven het niet te zeggen. Maar dat kan ik me niet voorstellen.

Het ligt juist wél voornamelijk aan het laatste. Want als je zegt dat je PVV stemt dan krijg je meteen een stempel van hier tot daar en mag je gaan verantwoorden waarom. En dat laatste is prima, áls de ondertoon niet zo extreem zou zijn. Mensen gaan onmiddelijk de discussie met je aan, proberen je onderuit te halen. Kan je je voorstellen dat iemand daar op een gegeven moment geen zin meer in heeft? :)
Als je PvdA stemt vragen mensen je ook waarom, maar dat is 99% uit interesse. Als het om de PVV gaat dan is de insteek vaak heel anders. Dat is gewoon niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:43

Ik heb links gestemd. Partij hou ik liever voor mij. En nee, niet om roet in het eten te gooien voor de regering, Maar omdat die partij voor mijn provincie de beste punten heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 15:45

Ik begrijp wat je bedoelt julia, maar ik zou me dan afvragen waarom er zo'n ondertoon aan hangt en daaruit mijn conclusies trekken.

Jans: Partij voor je willen houden is je goed recht, ik vraag me alleen af waarom? Jij hebt op die partij gestemd, dus jou mening, jou recht. Ik neem aan dat je daar achter staat?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:47

zelfde als jans.
deze partij heeft voor mij het meeste voordeel voor zowel mij als student als voor mijn pony en mijn idealen.
persoonlijk ben ik meer voor een techocratie, maar dat is offtopic.

dat ik de partij voor mij houdt heeft niets te maken met dat ik er niet achter sta, maar stukje privacy.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:48

stef schreef:
Maar ook ik ken in mijn omgeving niemand die PVV stemt, nu woon ik niet in de stad, weet niet of dat scheelt?

Nee, ik woon pal tegen Amsterdam aan en ik ken ook geen PVV stemmers.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:48

JuliaMaria schreef:
Het ligt juist wél voornamelijk aan het laatste. Want als je zegt dat je PVV stemt dan krijg je meteen een stempel van hier tot daar en mag je gaan verantwoorden waarom. En dat laatste is prima, áls de ondertoon niet zo extreem zou zijn. Mensen gaan onmiddelijk de discussie met je aan, proberen je onderuit te halen. Kan je je voorstellen dat iemand daar op een gegeven moment geen zin meer in heeft? :)
Als je PvdA stemt vragen mensen je ook waarom, maar dat is 99% uit interesse. Als het om de PVV gaat dan is de insteek vaak heel anders. Dat is gewoon niet leuk.

Ga ik geheel in mee.
Ik schaam mij er zeker niet voor dat ik op PVV stem, iedereen mag het weten.

Ik ben het niet met alles eens.
Ben bij bijeenkomsten geweest (ook eerlijk gezegd omdat een nichtje van ons in de PVV zit, dus kan je wat makkelijker mee)
Daar krijg je ook antwoorden op vragen, tevens dat ze niet alleen bezig zijn met de islam, maar dat wordt natuurlijk graag in beeld gebracht door de media.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:49

Wat ik me trouwens nog afvraag he? Kiest de PVV bij de Eerste Kamer voor VVD'ers? want in de Eerste Kamer heb je meestal oude politici met veel ervaring in de politiek enzo. Dat soort mensen heeft de PVV zelf natuurlijk nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:50

Ik sta er ook compleet achter, anders had ik er niet op gestemd. :j Ik hou het alleen deze verkiezingen liever voor me, omdat ook door de partijen zelf gewoon "oorlog" gevoerd wordt, stem op links om het kabinet tegen te gaan. Dat gaat zo tegen mijn natuur eigenlijk in.. dat ik het dit keer gewoon voor me wil houden. De huidige regering zit er ook niet voor niks, dat is de wil van het volk geweest. Dan moet er niet over onze rug een politiek oorlogje gevoerd worden :) met andere verkiezingen ben ik er doorgaands wel heel open over. Is denk ik ook nog wel terug te vinden op Bokt

Ik weet niet of ik PVV stemmers ken, mijn omgeving (collega's, vrienden) stemmen eigenlijk hetzelfde als ik, ik gok dat het met de werkcultuur te maken heeft. Mijn familie stemt ook anders, maar ook links.. heeft denk ik ook met je opvoeding te maken. Imo moet iemand zelf weten waarom en waarop hij stemt. Iemand is voor mij niet minder als hij of zij op de PVV (of aanverwanten) stemt. Want ook zij hebben goede standpunten :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:51

Ik heb met de landelijke verkiezingen het partijprogramma gelezen, nou bij de inleiding lag ik al haast dubbel van het lachen, gewoon om de manier van schrijven... een hoop over "ons Nederland" en buitenlanders, dit was de inleiding dus ik neem aan dat het toch echt wel ook voor henzelf een belangrijk punt is en niet alleen voor de media.
Heb de rest van het programma ook gelezen, staan een aantal punten in waar ik het verder wel mee eens ben trouwens. Er waren ook opvallend veel punten gelijk met die van de SP. Natuurlijk staat de PVV niet alleen voor (eigenlijk tegen) de Islam, maar het is toch wel 'n groot punt op hun lijst... provinciaal gezien zal dat misschien wel anders liggen.

Jans schreef:
Ik weet niet of ik PVV stemmers ken, mijn omgeving (collega's, vrienden) stemmen eigenlijk hetzelfde als ik, ik gok dat het met de werkcultuur te maken heeft. Mijn familie stemt ook anders, maar ook links.. heeft denk ik ook met je opvoeding te maken. Imo moet iemand zelf weten waarom en waarop hij stemt. Iemand is voor mij niet minder als hij of zij op de PVV (of aanverwanten) stemt. Want ook zij hebben goede standpunten :j

Ben ik het mee eens, ik kan me ook echt niet in alle standpunten van bijv. GroenLinks of de SP vinden. :n Ik zoek dan iets waar ik me het meest bij kan aansluiten en dat kan best lastig zijn...

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 15:55

Fiffill, Is ook zo. Islam neemt een groot gedeelte in, maar zeker niet alles.
Maar net zoals iedere andere partij heeft deze partij ook zijn pluspunten en ook zijn minpunten.

Tja....de toekomst zal uitwijzen hoe het loopt.
Klinkt misschien heel raar, maar soms heb ik echt een hard hoofd in al die politiek.
Soms hebben ze ellendig lange debatten over onzinnige dingen, dat ik denk, van kom op zeg....Maar je druk over belang van burgers of in belang van het land en dat mis ik. (persoonlijke mening natuurlijk)