Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lesilla schreef:Moeilijke zaak, vind wel oneerlijk dat hij als rustig wordt geprojecteerd door de media. Geeft immo een enorm verkeerd beeld.
Dat filmpje waar hij heel rustig zijn uitleg doet, vind spijtig dat er precies om gevraagd wordt dat mensen het zielig gaan vinden om het zo neer te zetten.
En het is ook zielig, en niet menswaardig. Maar immo kan geen bokker zeggen dat iemand zijn leven of gezondheid op spel moet zetten. Ik zou het niet doen, en denk niemand hier. Al gun ik die jongen heel wat anders...
Maar helaas is het gewoon realiteit dat sommige mensen te gevaarlijk zijn voor de maatschapij, en wat doe je dan...
mick75 schreef:Dat is toch een organisatorisch probleem. Mensen aannemen die niet voldoende gekwalificeerd zijn om met deze problematiek om te gaan maar een paar cent minder kosten.
Apple schreef:Heldere stukken heb je geschreven Mick![]()
Vaste begeleiders inderdaad, maar waar vind je die? Ik begrijp dat Brandon deze ook had, maar dat ze allemaal stuk voor stuk bang zijn geworden of in de ziektewet gekomen.
Zo'n prikkelarme omgeving ziet er voor de buitenstaander barbaars uit, maar is helaas wel noodzakelijk
nine1987 schreef:juist als het mijn kind zou zijn.. Wat heeft die jongen voor leven? Hij zit vast tussen 2 persoonlijkheden.. 1 zachte en 1 ZEER gewelddadige.. Lijkt me al niet prettig voor hem.. (laat staan familie vrienden en de mensen die dagelijks grote risico's moeten lopen om hem te verzorgen) hij mag zo min mogelijk prikkels hebben.. Hij heeft gewoon totaal geen leven.. En ja dan zeg ik idd laat hem gaan.. En dit zeg ik niet uit woede of wat dan ook.. Nee integendeel.. Ik zou zelf zo niet kunnen leven en dit gun ik ook een ander niet.. En ben eerlijk.. Een paard met zulk gedrag was allang ingeslapen.. Een mens niet.. Omdat dat tegen de ethiek ingaat?? Trek zelf je conclusie..
liberty22 schreef:je kind kun je niet laten gaan , maar laten we eerlijk zijn met de huidige pgb's en die van hem zal enrom zijn laat ze hem maar meenemen naar huis als ze denkt dat het beter kan ipv vinger te wijzen en het allemaal zo erg te vinden
Isabonny schreef:laetitia schreef:@ alani: dacht het stiekem ook, maar uitspreken vond ik tot nu toe moeilijk.
In de 'dierenwereld' is het nog steeds 'surviving of the fittest' en zijn zwakke dieren vaak het eerste slachtoffer van het roofdier, de elementen of andere natuurlijke verschijnselen.
Hard maar misschien wordt hen zo wel een levenslange lijdensweg bespaart.
Maar mensen hebben bepaald dat mensen ten koste van alles in leven gehouden moeten worden, met alle gevolgen van dien...
En misschien krijg ik nu half bokt over mij heen maar het zet je toch aan het denken...
Het zal je eigen kind maar zijn....dan spreek je niet meer zo gemakkelijk