Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
maXcomX schreef:Zolang ritueel slachten het dier geen extra leed toebrengt, heb ik er geen moeite mee. Dat geldt ook voor industrieel slachten.
Nicolletje schreef:Het was ooit de bedoeling 1400 jaar geleden (toen er nog niet zoveel techniek was) dat de voorschriften waren om juist zo pijnloos mogelijk te zijn, maar ik vind het inmiddels wel achterhaald, het lijkt me niet de bedoeling van een God dat dat zo moet.
Angeliekje schreef:Ik heb het programma niet gezien (gelukkig). Ik hoef dat ook allemaal niet te zien....
Zo heb ik ooit een site over bloed aftappen bij levende paarden in Turkije onder ogen gekregen, en het was vreselijk! Het is me altijd bij gebleven. Voor degene die het willen zien (helemaal naar beneden scrollen):
http://www.dierenproject.nl/54.html
LET OP SCHOKKENDE FOTO'S!
moi22 schreef:maXcomX schreef:Zolang ritueel slachten het dier geen extra leed toebrengt, heb ik er geen moeite mee. Dat geldt ook voor industrieel slachten.
Waar haal je het idee vandaan dat die dieren niet extra lijden? Bij regulier slachten krijgen ze een pin door hun hoofd en zijn ze bewusteloos, bij ritueel slachten worden ze vaak op een heel onnatuurlijke manier gefixeerd wat al een berg stress meebrengt om vervolgens hun keel door te laten snijden. Dier is dan nog wakker en kan er niets tegen doen. Heeft pijn en voelt zich slap worden waar hij zich niet tegen kan verzetten of misschien wel tegen kan verzetten maar iig niet effectief. Met wat mazzel wordt er meteen goed gesneden en is het lijden snel over maar helaass duurt het soms langer dan wettelijk is toegestaan.
Ik weet niet wat jouw definitie van leed is maar in mijn ogen voldoet dit toch echt wel aan de definitie van extra leed hoor
Adil18 schreef:Angeliekje schreef:Ik heb het programma niet gezien (gelukkig). Ik hoef dat ook allemaal niet te zien....
Zo heb ik ooit een site over bloed aftappen bij levende paarden in Turkije onder ogen gekregen, en het was vreselijk! Het is me altijd bij gebleven. Voor degene die het willen zien (helemaal naar beneden scrollen):
http://www.dierenproject.nl/54.html
LET OP SCHOKKENDE FOTO'S!
Sodeju
Adil18 schreef:Het doden van dieren moet imo zo humaan mogelijk gebeuren. Daarom vind ik ook dat het "ritueel slachten" verboden moet worden, en snel ook. Maar er zijn ook andere praktijken in Nederland aan de orde (ook in slachterijen) waar organisaties iets meer de vingers op de pols mogen houden...
Horsefreak schreef:Famke160301 schreef:Een krik of andere mechanische hulpmiddelen om de kracht te vergroten bij de geboorte zijn zelfs al bij wet verboden.
Ik heb zelfs bevalling bij vleesvee meegemaakt (niet de dikbil), wat soepeltjes op normale wije verliep. En meeste melkvee kalft op de normale manier af.