Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Er staat niet dat het persee zo is, zelfs niet dat het aannemelijk is, maar dat het "redelijk aannemelijk" is. Geeft dus marge voor het tegendeel.![]()
Ik ken zat mannen waarbij je echt wel totaal veilig bent, zelfs in 1 bed met ze, maar ik ken er ook zat die dan echt wel wat gaan proberen.
Het is toch ergens de kat op het spek binden.
Ik zou zeggen, vraag 100 willekeurige mannen wat ze zouden doen als er een vrouw bleef logeren... (zeg erbij "aantrekkelijke")
Dat geeft wellicht het beste beeld. Ik ga ook maar af op mijn ervaringen en kennis.
Kanelly schreef:Er zijn ouders in de media geweest Lusitana, die Keith toestemming gegeven hebben om hun dochter mee naar huis te nemen
Lovely schreef:Superwoman, ik denk dat er veel en veel meer van dit soort dingen gebeuren dan aannemelijk lijkt. Kijk maar naar de kat op het katholieke spek van de RK kerk; wie had dat ooit gedacht? En zo zijn er nog wel meer voorbeelden waar het vlees helaas zwakker blijkt te zijn dan wij verstandelijk kunnen doorgronden.
Kanelly schreef:Ik denk dat dat per geval verschillend is Lovely.
I.m.o. zijn er een aantal aspecten die meetellen, leeftijd van de patiënt, toestand van de patiënt, mate van 'machtsverhouding' (zoals dit geval, waarin het zéker niet kan, of de verpleegkundige met een patiënt die langdurig op haar afdeling ligt met een rugfractuur).
Relaties tussen behandelaar (therapeut, groepsleider, verpleegkundige etc.) en patiënt komen vrij vaak voor.
In de ene situatie is het inderdaad ziek en bizar te noemen (ook al is er wederzijdse instemming) en in een andere situatie is het prima te accepteren.
Anoeska schreef:Volgens mij vinden veel mensen het moeilijk om twee 'beelden' over één man te verenigen. Al zou het waar zijn dat Keith misbruik heeft gemaakt van een aantal meisjes bij hem thuis. Dan kan het toch nog steeds waar zijn dat hij op andere momenten een correcte hulpverlener was, en bv de vriendin van Charmaiineee goed heeft geholpen. Mensen zijn nooit geheel wit of zwart.
Of zo iemand die zich bij een deel van z'n patienten niet op een correcte manier zich weet te gedragen, wel anderen zou moeten kunnen behandelen is natuurlijk zeer de vraag!
Lusitana schreef:Zou je je eigen partner toestaan om bij zijn/haar therapeut te blijven slapen als die van het geslacht is waar hij/zij op valt?