Huertecilla schreef:jameyskatje schreef:Ik zou er echt respect voor hebben als iemand gewoon zo fair was om met moslima's te komen spreken, ipv over ze. "If you wanne be faire, ask a muslimwoman' en vrouw met kennis van haarzelf, haar omgeving en haar geloof.
Ik zie dat niet zo. Je kan ook gewoon respecteren wat een ander kiest zonder het te begrijpen![]()
Uit interesse lees ik veel, ook over de islam en heb de koran doorgeworsteld. Dat geeft kennis, percpectief. Ook een boek als http://www.amazon.com/Crusades-Through- ... 0805208984
Het geeft een basis voor begrip maar nodig voor respect is dat echt niet.
Respect is simpelweg de perceptie van een ander accepteren.
Nee, dat geldt NIET voor de perceptie dat een burka eng is en de mening dat die burka verboden moet worden want dat zijn een vooroordeel met afgeleide mening die de rechten van anderen treden.
Ik denk ook niet dat de mensen hier in het topic geen respect hebben voor moslimvrouwen. Mij is geleerd respect te hebben voor elk levend wezen, dus ik heb respect voor alles en iedereen...Echter kun je dit ook verliezen! En dat kan bij mij best snel.
Het enige wat ik (dat geef ik eerlijk toe) daarbij nog leren moet, hier ben ik mee bezig maar dat ik best moeilijk, is dat het verlies van respect door een actie van een persoon niet op een gehele groep overdragen mag worden.