Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pedofiel als buurman??

Poll eindigt op

Nee dat vind ik echt not done ik zou een handtekeningen actie starten en de duren langs gaan!
16 (8%)
Geen kids maar die mensen verdienen ook een plek!
61 (32%)
Nee want de veiligheid vd kids betekent alles voor mij als ouder!
43 (22%)
Nee dat soort mensen wil ik niet naast me en sta niet in voor mezelf.
53 (28%)
Ik heb kids maar vind dat ze ook een plek verdienen
15 (7%)

Totaal aantal stemmen: 188

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:39

dwaallicht schreef:
Ik geloof niet in genezing van pedofielen.

Dat is ook nergens voor nodig. De PEDERASTEN zijn het probleem :)*

Het verschil tussen geaardheid en gedrag is een bewuste beslissing. Dat kun je wel degelijk sturen.
Daar zit ook de kern van het verschil tussen de mens in al diens veelvormigheid en normen en waarden van 1 cultuur.

Pederasten handelen naar hun geaardheid. Die geaardheid is zoals die is, maar het handelen, het gedrag kan je sturen.

Het grote probleem ligt in hoe dat VOORAF te sturen, dus voordat de persoon geidentificeerd is......

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:55

toen ik 6 was waren ik en mijn buurmeisje aan het spelen... er was een man die heeft zich lopen aftrekken voor ons :r ,
wij snapten er niks van voor ons plaste hij wit.. dat zeiden we ook tegen ons mam,
mama die man plaste wit, mijn moeder als een gek naar de speelplaats natuurlijk samen met de buurvrouw
maar hij was weg natuurlijk. Bah ik zou nooit willen dat zo'n persoon dichtbij woont, mss woont diezelfde man er nog steeds
ik weet niet :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:56

kirri schreef:
toen ik 6 was waren ik en mijn buurmeisje aan het spelen... er was een man die heeft zich lopen aftrekken voor ons :r ,
wij snapten er niks van voor ons plaste hij wit.. dat zeiden we ook tegen ons mam,
mama die man plaste wit, mijn moeder als een gek naar de speelplaats natuurlijk samen met de buurvrouw
maar hij was weg natuurlijk. Bah ik zou nooit willen dat zo'n persoon dichtbij woont, mss woont diezelfde man er nog steeds
ik weet niet :(

Wie weet woont er nu wel zo'n persoon naast je.

KarmaChansy

Re: Pedofielen die na straf terug komen in maatschappij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:58

inderdaad en dat steekt, gewoon het niet weten, maar ik ken mijn directe buren en weet dat ze zo niet zijn

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:14

kirri schreef:
inderdaad en dat steekt, gewoon het niet weten, maar ik ken mijn directe buren en weet dat ze zo niet zijn

Veruit het meeste misbruik van kinderen wordt gedaan door directe familieleden of vrienden van het gezin. Je dénkt dat ze niet zo zijn, alleen van jezelf kun je het wéten

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:14

Ik heb niet alles gelezen.. Maar therapie helpt wel degelijk bij deze mensen..
En deze mensen hebben ook gewoon reclassering als ze uit de bajes komen.

Ja, ze zullen nooit volledig genezen. MAARR ze krijgen wel therapie om ermee om te leren gaan.
Het werkt namelijk zo: deze man heeft een liefde voor kinderen en op het moment dat hij zich aan een kind vergrijpt, ziet hij dit als liefde uiten naar dit kind. Dus niet als iets slechts, maar enkel het tonen van zijn liefde voor dit kind. Zoals jij en ik aan een eventuele partner die liefde tonen.
Door middel van therapie wordt het voor deze mensen duidelijk gemaakt dat op hun manier van denken niet klopt. Dat ze dit zo niet kunnen doen en er wordt hun duidelijk gemaakt wat ze het kind in de werkelijkheid aandoen. Daarna worden ze begeleidt in hoe ze met hun gevoelens en behoeften om moeten gaan. Het lijkt me echt verschrikkelijk moeilijk om pedofiel te zijn..
De kans op recidive is niet speciaal groter hoor. Ik heb liever een pedofiel in de buurt die al veroordeeld is, dan eentje die nooit 'ontdekt' is..

Ik snap dat mensen met kinderen niet vrolijk worden van worden, maar deze mensen hebben een soort stoornis, zijn geestelijk toch niet 100%. Moeten ze daarom maar in een kamp gepropt worden of weggepest worden? Dat vind ik ook erg onder de maat. Ik zou mijn kinderen er gewoon bewuster van maken dat zij uit de buurt van die man moeten blijven als hij naar ze toe komt, zoals ze overigens naar elk vreemd persoon moeten reageren die hun kant op komt.. En vragen het meteen tegen mij te zeggen.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:17

Ik ga mijn hele mening hier niet uitschrijven, dan krijg ik toch meer dan de helft van dit topic over me heen.

Ik kan alleen zeggen dat als ik sommige van jullie reacties lees ik alleen kan denken "jullie zijn zelf net zo onmenselijk als je die pedofielen vindt".

EDIT: Ben het ook helemaal eens met spoekie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:24

Shahazai, waarom niet?
Iedereen verkondigd hier zijn mening toch?
En tot nu toe is er nog niemand die 'iedereen in dit topic over zich heen gekregen' heeft...

En Mindim, eerder in dit topic staat al dat chemisch castreren al gebeurd, ook in NL. (anders mogen ze niet op verlof)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:33

Citaat:
Ik snap dat mensen met kinderen niet vrolijk worden van worden, maar deze mensen hebben een soort stoornis, zijn geestelijk toch niet 100%. Moeten ze daarom maar in een kamp gepropt worden of weggepest worden? Dat vind ik ook erg onder de maat. Ik zou mijn kinderen er gewoon bewuster van maken dat zij uit de buurt van die man moeten blijven als hij naar ze toe komt, zoals ze overigens naar elk vreemd persoon moeten reageren die hun kant op komt.. En vragen het meteen tegen mij te zeggen.

Dus mensen die naar kinderen verlangen, zoals bijvoorbeeld een man naar een vrouw verlangt, hebben een stoornis en zijn niet 100% in orde? Waarom niet, het gaat toch om iets wat als maatschappij niet wordt geaccepteerd. Als je het op die manier gaat bekijken, kunnen mensen homofielen ook als geestelijk ongezond bestempelen.

@Shahazai, jullie zijn zelf net zo onmenselijk als je die pedofielen vind?
Dat soort uitspraken kun je beter niet te snel roepen, je weet niet waarom sommige mensen op een bepaalde manier hun mening hebben gevormd.
Misschien jezelf nuanceren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:34

Vjestagirl schreef:
kirri schreef:

Veruit het meeste misbruik van kinderen wordt gedaan door directe familieleden of vrienden van het gezin. Je dénkt dat ze niet zo zijn, alleen van jezelf kun je het wéten

Volgens mij is dat niet alleen familie, maar mensen die zich in de omgeving van je kind begeven. Bijvoorbeeld, de pastoor, de gymleraar, de manegeinstructeur en noem het maar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:51

Wat ik denk: van de meeste pedosexuelen komen we er nooit achter dat ze actief zijn. Door de aard van de meeste van deze gevallen, het gebeurt in de besloten kring van familie en gezin, of binnen andere verbanden. De kinderen begrijpen niet veel maar wel dat het zich in een sfeer van schaamte en taboe's afspeelt... Voelen zich vaak deelgenoot aan iets 'slechts' en durven er niet voor uit te komen...

Dat er weinig recidieve is zegt me dus ook niets, want iemand is pas recidivist als hij opnieuw met justitie in aanraking komt wegens een eerder gepleegd misdrijf. Pedosexuelen worden niet eens altijd vervolgd, soms wijzen alle signalen op misbruik maar wegens gebrek aan bewijs, kan zo iemand niet eens vervolgd worden.
En soms worden slachtoffers of ouders van slachtoffers niet eens geloofd. Of spelen er andere belangen waardoor de dader wordt vrijgesproken, zoals in het geval van katholieke priesters die werden vrijgesproken om de kerk niet te beschadigen. Dat de priester vervolgens ongehinderd kon doorgaan met het beschadigen van kinderen was van minder belang.
Soms durven mensen pas ver in hun volwassenheid de dader aan te geven.
Soms hangen er allerlei vermoedens rond een persoon, omdat er tekenen zijn die op misbruik wijzen, maar wie durft zijn mond open te doen als het alleen maar om vage aanwijzingen gaat? En als de persoon in kwestie een bekende is, iemand die je aardig vind en vertrouwt?

Misschien beteren pedos echt hun leven, misschien hebben ze geleerd hun daden nog beter te verhullen.

En dan nog dit: stoornis of niet, er zijn mensen die anderen voor het leven beschadigen met hun gedrag. Hoe zielig het ook allemaal is voor deze mensen, je kan de belangen van de daders nooit boven die van de slachtoffers stellen.
En er zijn types pedo die zich tot één slachtoffer beperken, zoals vaak inderdaad het type dat zich inbeeld een liefdesrelatie te hebben met zijn slachtoffer.
Maar dat gaat beslist niet voor alle pedos op en zeker niet voor de 'veelverbruikers', zoals die badmeester die zich aan verschillende zwakbegaafde leerlingen vergreep. Liefde heeft hier niets mee van doen. Macht en het misbruiken van die machtspositie des te meer.

En dan vraag ik me af: wat kan je die mensen nog leren over wat de slachtoffers voelen? Dat soort mensen mist een stukje empathie dat omgang met kinderen en zwakkeren op een normale manier mogelijk maakt.

Sayangki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:28

Slachtoffers is in het geval van poedofielen/pedoseksuelen een dubbel begrip. Vrijwel alle pedofielen/pedoseksuelen zijn in het verleden zelf slachtoffer geweest van seksueel misbruik. Zij zijn naast dader dus ook slachtoffer... Dit weten veel mensen niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:55

Klopt Saya :j (en velen IQ rond de 80/85) Of sterke disharmonie tussen cognitief en sociaal emotioneel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 01:04

Citaat:
Vrijwilliger houdt pedofiel in gareel
Van onze verslaggever Peter de Graaf − 01/09/08, 02:45
Veroordeelde verkrachters blijven na hun terugkeer in de maatschappij veel meer op het rechte pad als ze worden opgevangen in een sociaal netwerk van vrijwilligers.

(ANP) Bij de nieuwe methode, COSA genaamd, wordt een groep van vier tot zes vrijwilligers gevormd die de ex-zedendelinquent heel frequent zien en spreken. Elke week komen ze één keer in groepsverband bijeen. Daarnaast ontmoeten individuele vrijwilligers de man nog meerdere keren per week.

De kring van vrijwilligers voorkomt niet alleen dat de ex-zedendelinquent in een sociaal isolement terecht komt. Want uit onderzoek is gebleken dat gevoelens van eenzaamheid en buitensluiting in hoge mate bijdragen tot de recidive van verkrachters en kindermisbruikers. Ook oefenen de vrijwilligers, die vooraf zijn getraind en op afstand worden bijgestaan door professionele hulpverleners, een controlerende taak uit. Ze kunnen de politie en hulpverleners bijtijds inseinen als de ex-zedendelinquent verdacht gedrag gaat vertonen.

Uit praktijkvoorbeelden in Canada is gebleken dat de recidive 75 procent verminderde bij deze aanpak. Volgens de Britse reclasseringsdeskundige Chris Wilson worden in Engeland al 98 ex-zedendelinquenten via de COSA-aanpak begeleid: ‘Tot dusver heeft niemand opnieuw een zedendelict gepleegd. Wel zijn enige mensen, na waarschuwingen van vrijwilligers teruggeroepen naar de gevangenis.’ Dat gebeurde als zij ’s nachts altijd wakker waren, of niet kwamen opdagen voor ontmoetingen binnen de cirkel.

Sjef van Gennip, algemeen directeur van Reclassering Nederland, is positief over de aanpak. ‘Zedendelinquenten worden uitgespuugd door de maatschappij. Geregeld komen hele buurten in opstand als zo iemand er komt wonen. Het sociaal isolement is een extra risicofactor. Zo’n cirkel van vrijwilligers maakt de noodzakelijk verbinding met de samenleving.’

Volgens Wilson is gebleken dat ook buurtbewoners zich veiliger voelen als ze weten dat de kinderverkrachter bij terugkeer in de buurt is ‘ingebed in een cirkel van vrijwilligers die ondersteuning bieden en controle uitoefenen’

Als deze aanpak zou gebruikt worden in Nederland, zou dat een stuk beter voor mijn gemoedsrust zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:12

Daar zijn ze o.a. in Brabant al mee bezig ;)
Geen idee waar je woont, maar misschien kan je je opgeven? Zwaar tekort aan vrijwilligers :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:28

Mindim schreef:
Als je het op die manier gaat bekijken, kunnen mensen homofielen ook als geestelijk ongezond bestempelen.

Dat ís ook niet voor iedeeen in zelfs de NL cultuur geestelijk gezond en er staat ook de doodstraf op homosexueel gedrag in sommige culturen.

Dat is weer dat punt van mens versus culturele normen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:42

Homoseksuelen hebben seksueel verkeer op vrijwillige basis. Anders is het gewoon verkrachting. Dus nee, dat is niet te vergelijken met pedoseksualiteit waarbij kinderen, al dan niet vrijwillig, seksuele handelingen uitvoeren met een kind.
Een kind kan ook op andere bases akkoord gaan met die handelingen: dwang, angst, om lief gevonden te worden enz.
Kinderen moeten dus beschermt worden tegen pedoseksuele mensen. Heeft echt niks met homoseksualiteit te maken in mijn ogen.

Een groep vrijwilligers klinkt als een goed idee, alleen zou ik persoonlijk dat echt niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:04

randalinpony schreef:
Wat ik denk: van de meeste pedosexuelen komen we er nooit achter dat ze actief zijn. Door de aard van de meeste van deze gevallen, het gebeurt in de besloten kring van familie en gezin, of binnen andere verbanden. De kinderen begrijpen niet veel maar wel dat het zich in een sfeer van schaamte en taboe's afspeelt... Voelen zich vaak deelgenoot aan iets 'slechts' en durven er niet voor uit te komen...

Dat er weinig recidieve is zegt me dus ook niets, want iemand is pas recidivist als hij opnieuw met justitie in aanraking komt wegens een eerder gepleegd misdrijf. Pedosexuelen worden niet eens altijd vervolgd, soms wijzen alle signalen op misbruik maar wegens gebrek aan bewijs, kan zo iemand niet eens vervolgd worden.
En soms worden slachtoffers of ouders van slachtoffers niet eens geloofd. Of spelen er andere belangen waardoor de dader wordt vrijgesproken, zoals in het geval van katholieke priesters die werden vrijgesproken om de kerk niet te beschadigen. Dat de priester vervolgens ongehinderd kon doorgaan met het beschadigen van kinderen was van minder belang.
Soms durven mensen pas ver in hun volwassenheid de dader aan te geven.
Soms hangen er allerlei vermoedens rond een persoon, omdat er tekenen zijn die op misbruik wijzen, maar wie durft zijn mond open te doen als het alleen maar om vage aanwijzingen gaat? En als de persoon in kwestie een bekende is, iemand die je aardig vind en vertrouwt?

Misschien beteren pedos echt hun leven, misschien hebben ze geleerd hun daden nog beter te verhullen.

En dan nog dit: stoornis of niet, er zijn mensen die anderen voor het leven beschadigen met hun gedrag. Hoe zielig het ook allemaal is voor deze mensen, je kan de belangen van de daders nooit boven die van de slachtoffers stellen.
En er zijn types pedo die zich tot één slachtoffer beperken, zoals vaak inderdaad het type dat zich inbeeld een liefdesrelatie te hebben met zijn slachtoffer.
Maar dat gaat beslist niet voor alle pedos op en zeker niet voor de 'veelverbruikers', zoals die badmeester die zich aan verschillende zwakbegaafde leerlingen vergreep. Liefde heeft hier niets mee van doen. Macht en het misbruiken van die machtspositie des te meer.

En dan vraag ik me af: wat kan je die mensen nog leren over wat de slachtoffers voelen? Dat soort mensen mist een stukje empathie dat omgang met kinderen en zwakkeren op een normale manier mogelijk maakt.

Ben het helemaal met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:08

Sayangki schreef:
Slachtoffers is in het geval van poedofielen/pedoseksuelen een dubbel begrip. Vrijwel alle pedofielen/pedoseksuelen zijn in het verleden zelf slachtoffer geweest van seksueel misbruik. Zij zijn naast dader dus ook slachtoffer... Dit weten veel mensen niet...

Dat wist ik inderdaad, kun je nagaan hoe een impact de 'eerste' dader in het rijtje achterlaat.
Maar dan nog, ik vind het geen excuus en het maakt het niet minder erg.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:14

Tja. Weet je wat me wel opvalt in deze draad: mensen die met pedosexuelen in aanraking zijn geweest, veroordelen deze minder scherp. Zelfs iemand die misbruikt is oordeelt in deze draad minder scherp.
Misschien omdat ze de mens achter de dader ook zien. En dat is niet altijd een bruut (hoewel er ook vormen van kindermisbruik zijn waar sadisme en geweld wel degelijk een rol bij spelen.)

Over IQ's: de overmaat aan mensen met een laag IQ tussen (veroordeelde) daders kan net zo goed liggen aan het feit dat deze sociaal minder handig zijn en waarschijnlijk hun daden minder goed kunnen verbergen.
Er is echter geen enkele reden om aan te nemen dat mensen met hogere IQ's minder last hebben van deze afwijking.
Maar iemand die sociaal prima functioneert, die goed in de gemeenschap ligt, die vertrouwenswekkend overkomt... wie zou het kind geloven dat beweert dat zo iemand op een rare plek zat te frunniken? Vooral ook als de persoon in kwestie ontkent, of met geloofwaardige verklaringen komt?

Dat een groot deel van de daders zelf slachtoffer is geweest was bij mij overigens wel bekend. Dat geeft wel aan hoe groot de problematiek is, want de vraag is maar of de verkrachters van deze daders allemaal veroordeeld zijn?
Daarnaast geloof ik zeker dat er daders rondlopen die helemaal niet misbruikt zijn, maar die de wereld domweg zien als hun speeltuin: wil je wat, dan pak je het. En dít soort sociopaten zijn in mijn ogen ook helemaal niet te behandelen.

Misschien dat bij een deel van de daders therapie zal helpen omdat ze een verwaarloosd trauma uit hun jeugd kunnen verwerken waardoor de drang om kinderen te misbruiken verdwijnt, ik weet het niet.

Maar ik denk dat je er wel voor moet waken om de groep kindermisbruikers als geheel als slachtoffer af te schilderen.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:15

ik heb dit dus mee gemaakt.
zonder enige waarschuuwing kreeg ik een buurman die een pedo bleek te zijn vers uit de tbs kliniek.
Ik heb zelf een zoontje van 4 waar hij wel erg veel contact mee wou zoeken.
Mijn zoontje kon niet meer alleen voor de deur spelen en wij zijn uiteindelijk zelf maar verhuist na 6 maanden naast deze meneer te hebben gewoont.
Ik vind dat deze mensen absoluut niet pal naast een kind mogen worden neer gezet dat is de kat op het spek binden.
Ook vind ik het echt belagelijk dat niemand ons op de hoogte heeft gesteld van te voren en dat er ook bar weinig controle op deze meneer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:18

Pauline schreef:
Homoseksuelen hebben seksueel verkeer op vrijwillige basis. Anders is het gewoon verkrachting. Dus nee, dat is niet te vergelijken met pedoseksualiteit waarbij kinderen, al dan niet vrijwillig, seksuele handelingen uitvoeren met een kind.
Een kind kan ook op andere bases akkoord gaan met die handelingen: dwang, angst, om lief gevonden te worden enz.
Kinderen moeten dus beschermt worden tegen pedoseksuele mensen. Heeft echt niks met homoseksualiteit te maken in mijn ogen.

Een groep vrijwilligers klinkt als een goed idee, alleen zou ik persoonlijk dat echt niet kunnen.

Ik denk dat je mijn post anders leest, dan ik het bedoel. :)

Ik bedoel te zeggen dat wanneer je mensen een stoornis toedicht, puur om het feit dat hun doen en denken niet strookt met algemeen nederland, dat homofielen dan ook een stoornis zouden hebben, want ook homosexualiteit is niet algeheel geaccepteerd in Nederland.

Aangezien het kolder is om van homofielen te zeggen dat ze een stoornis hebben, omdat ze op het eigen geslacht vallen, vind ik het ook onzin dat pedofielen een stoornis zouden hebben en niet helemaal 100% in het hoofd zijn, omdat ze op kinderen vallen.
Ze zijn niet gek in het hoofd en dat mag ook niet als 'excuus' voor hun gedrag aangedragen worden imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:02

Citaat:
Er zijn verschillende oorzaken die pedofilie veroorzaken:
  • Een hersentumor in de prefrontale hersenschors, temporale cortex of hypothalamus;
  • Na een hersenoperatie wegens epilepsie, waarbij het voorste deel van de temporaalkwab werd verwijderd;
  • Na infecties van de hersenen, bij de ziekte van Parkison, MS, diverse vormen van dementie en hersentrauma's;
  • Genetische factoren (Bij eerstegraads-familieleden van pedofielen werd een hoog percentage, 18%, deviant seksueel gedrag, zoals pedofilie gevonden, wat op het bestaan van een genetische factor wijst);
  • Zelf als kind misbruikt zijn.

Maar meestal gaat het om iemand die altijd al een fascinatie voor kinderen heeft gehad, en moet de oorzaak in de hersenontwikkeling in de baarmoeder en de vroege ontwikkeling na de geboorte worden onderzocht.

De afgelopen jaren zijn de eerste structuele verschillen in de hersenen in relatie tot pedofilie gerapporteerd. Een studie met behulp van Magnetic Resonance Imaging (MRI) liet zien dat er minder grijze stof (zenuwcellen) is in een aantal hersengebieden, zoals de hypothalamus. Hoe kleiner de amygdala was, hoe groter de kans op pedofiele delicten.

Bron: Wij zijn ons brein, Dick Swaab (pagina 101/103)

Wat ik hier bedoel mee te zegen is dat pedofielen andere hersenen hebben zoals jou en ik. Ze hebben geen stoornis, ze zijn niet 'gek in hun hoofd', maar hun hersensen zijn anders dan die van de gemiddelde mens.

Ik zou zelf ook geen vrijwilliger kunnen worden, dat zou ik geestelijk niet aankunnen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 11:18

latnahc2 schreef:
ik heb dit dus mee gemaakt.
zonder enige waarschuuwing kreeg ik een buurman die een pedo bleek te zijn vers uit de tbs kliniek.
Ik heb zelf een zoontje van 4 waar hij wel erg veel contact mee wou zoeken.
Mijn zoontje kon niet meer alleen voor de deur spelen en wij zijn uiteindelijk zelf maar verhuist na 6 maanden naast deze meneer te hebben gewoont.
Ik vind dat deze mensen absoluut niet pal naast een kind mogen worden neer gezet dat is de kat op het spek binden.
Ook vind ik het echt belagelijk dat niemand ons op de hoogte heeft gesteld van te voren en dat er ook bar weinig controle op deze meneer is.

Jee wat een nare situatie maar ik vind het heel goed van je dat je bent verhuist :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 13:02

Mindim schreef:
Sayangki schreef:

Dat wist ik inderdaad, kun je nagaan hoe een impact de 'eerste' dader in het rijtje achterlaat.
Maar dan nog, ik vind het geen excuus en het maakt het niet minder erg.

Volgens mij is dat best wel bekend, ik wist het idd ook.
Maar er zijn ook nog een hoop slachtoffers die niet in hetzelfde gedrag vervallen.
Een excuus vind ik het dus ook zeker niet.

latnahc2: goed dat je bent verhuist, maar ik vind het ook belachelijk dat jij (jullie) er het slachtoffer van wordt. Zo'n verhuizing is behoorlijk heftig en kost een hoop geld. Voor mij zou het helemaal lastig zijn ivm mijn paarden aan huis - dit is niet zo makkelijk betaalbaar te vinden in de omgeving.