randalinpony schreef:Wat ik denk: van de meeste pedosexuelen komen we er nooit achter dat ze actief zijn. Door de aard van de meeste van deze gevallen, het gebeurt in de besloten kring van familie en gezin, of binnen andere verbanden. De kinderen begrijpen niet veel maar wel dat het zich in een sfeer van schaamte en taboe's afspeelt... Voelen zich vaak deelgenoot aan iets 'slechts' en durven er niet voor uit te komen...
Dat er weinig recidieve is zegt me dus ook niets, want iemand is pas recidivist als hij opnieuw met justitie in aanraking komt wegens een eerder gepleegd misdrijf. Pedosexuelen worden niet eens altijd vervolgd, soms wijzen alle signalen op misbruik maar wegens gebrek aan bewijs, kan zo iemand niet eens vervolgd worden.
En soms worden slachtoffers of ouders van slachtoffers niet eens geloofd. Of spelen er andere belangen waardoor de dader wordt vrijgesproken, zoals in het geval van katholieke priesters die werden vrijgesproken om de kerk niet te beschadigen. Dat de priester vervolgens ongehinderd kon doorgaan met het beschadigen van kinderen was van minder belang.
Soms durven mensen pas ver in hun volwassenheid de dader aan te geven.
Soms hangen er allerlei vermoedens rond een persoon, omdat er tekenen zijn die op misbruik wijzen, maar wie durft zijn mond open te doen als het alleen maar om vage aanwijzingen gaat? En als de persoon in kwestie een bekende is, iemand die je aardig vind en vertrouwt?
Misschien beteren pedos echt hun leven, misschien hebben ze geleerd hun daden nog beter te verhullen.
En dan nog dit: stoornis of niet, er zijn mensen die anderen voor het leven beschadigen met hun gedrag. Hoe zielig het ook allemaal is voor deze mensen, je kan de belangen van de daders nooit boven die van de slachtoffers stellen.
En er zijn types pedo die zich tot één slachtoffer beperken, zoals vaak inderdaad het type dat zich inbeeld een liefdesrelatie te hebben met zijn slachtoffer.
Maar dat gaat beslist niet voor alle pedos op en zeker niet voor de 'veelverbruikers', zoals die badmeester die zich aan verschillende zwakbegaafde leerlingen vergreep. Liefde heeft hier niets mee van doen. Macht en het misbruiken van die machtspositie des te meer.
En dan vraag ik me af: wat kan je die mensen nog leren over wat de slachtoffers voelen? Dat soort mensen mist een stukje empathie dat omgang met kinderen en zwakkeren op een normale manier mogelijk maakt.
Ben het helemaal met je eens.