De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moet Wilders Lucassen uit de PVV fractie zetten?

Ja
179 (84%)
Nee
34 (15%)

Totaal aantal stemmen: 213

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:26

Dit kabinet ten koste van alles aan het regeren houden, lijkt me geen reden om lichtzinnig over dit soort 'akkefietjes' te denken. Een kamerlid heeft imo een voorbeeldfunctie en hoe kun je criminaliteit willen bestrijden als je zelf ook een 'niet correct' verleden hebt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:28

Ann schreef:
Dit kabinet ten koste van alles aan het regeren houden, lijkt me geen reden om lichtzinnig over dit soort 'akkefietjes' te denken. Een kamerlid heeft imo een voorbeeldfunctie en hoe kun je criminaliteit willen bestrijden als je zelf ook een 'niet correct' verleden hebt.

Dat is de goede kant van de zaak, Wilders zal zich heel wat anders moeten gaan uiten als hij het over anderen heeft, zo niet wordt hij direct onderuit gehaald met dank aan Lucassen. :D

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:31

Alle partijen hebben dubieuse mensen aan het regeren. Veelal is het enige verschil dat Wilders het van tevoren niet wist, en andere partijen vaak bewust deze mensen weer op de lijst hebben gezet. Genoeg voorbeelden te vinden.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:34

Natuurlijk moet hij weg. Maar volgens mij wilde hij niet weg. En ik denk niet dat het heel goed is om weeer verkiezingen te hebben en dan weer zo'n lastige formatieperiode te krijgen. Land moet geregereerd worden.
Snap deze 'oplossing' dus wel.
Al vind ik het wel te zot voor woorden dat die kamerleden niet even gescreend zijn, heel onhandig ook van Wilders. Zelfs voor een bijbaantje als telefoniste bij een verzekeringsmaatschappij werden al mijn oude werkgevers gecontacteerd en werd er gecheckt of ik een strafblad had. Had Wilders ook wel even mogen doen, had de helft gescheeld. Ben benieuwd of zijn achterban nu wel een keer kritisch gaat zijn.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:35

sarabande schreef:
Die oudere Volendammer die de Jakhals te lijf wilde gaan vrijdag, toen die netjes vragen stelde spreekt boekdelen over de mores binnen de PVV, zowel in de kamer als de aanhang.

Waar ik heel slecht tegen kan bij deze discussie is dat het weer aangegrepen wordt door anti-pvv'ers om neerbuigend te kunnen doen over pvv-stemmers.
Alsof 1 man de hele pvv aanhang representeert.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:36

@Kanniet.
Hij zal het inderdaad niet geweten hebben, maar de manier waarop hij ermee omgaat, zorgt er imo wel voor dat zijn geloofwaardigheid (en die van de PVV in zijn algemeenheid) aangetast is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:39

Nee, want door dit node te accepteren heeft hij nieuwe verkiezingen voorkomen en houdt hij zijn belofte aan de gedoogpartners.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:42

Inderdaad Kanniet.
Nieuwe verkiezingen had nog meer een drama geweest denk ik.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:45

kanniet schreef:
Alle partijen hebben dubieuse mensen aan het regeren. Veelal is het enige verschil dat Wilders het van tevoren niet wist, en andere partijen vaak bewust deze mensen weer op de lijst hebben gezet. Genoeg voorbeelden te vinden.

Dat is gewoon niet waar, niet vergelijkbaar en in deze vorm. En kom me nu niet aan met allemaal gemeentelijke en andere politici, we hebben het over wat er NU in de kamer zit en vooral blijft zitten. De regering kan ook voortgezet worden als ze net zoals Sharpe opstappen en vervangen worden.
Dat iemand met de wandaden van Lucassen deel blijft uitmaken van de regering is gewoon een hele slechte zaak en ondermijnd het vertrouwen in die regering.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:46

Het 'grote' belang zal dan gered zijn voor sommige mensen, maar zijn standpunten over criminaliteit en dergelijke maken sowieso minder indruk, vind ik.
Waarom zouden nieuwe verkiezingen een drama zijn? De PVV gaat dan toch nog meer stemmen krijgen dan ze nu hebben? Dat is toch juist goed voor een politieke partij?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:48

Nogmaals, die vent blijft zitten en dan kan Wilders hem nergens uit zetten.
Ik heb er niet genoeg verstand van maar Ellian heeft dat goed uitgelegd en wat ik begrijp is dat het kabinet pas valt als Wilders hem uit de kamer zet. Nu niet.

Ann, je gaat toch niet vertellen dat het goed is voor het land, nieuwe verkiezingen.

Ann

Re: De zaak van PVVer Lucassen, moet hij weg of blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:50

Ik denk dat er binnen nu en een jaar sowieso nieuwe verkiezingen gaan komen. Ik blijf erbij dat dit kabinet een te wankele basis heeft in deze vorm met de PVV als gedoogpartij.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:59

Ann schreef:
maar zijn standpunten over criminaliteit en dergelijke maken sowieso minder indruk, vind ik.

Ik denk dat hij daar trouwens zelf ook van baalt - understatement.
Maar als ik eerlijk ben zou ik zoals het er de afgelopen paar jaar aan toe ging met die zwartmakerij ook niet bij de PVV gaan zitten ook al zou ik het nog zo met ze eens zijn, ik kijk wel uit.
Wie weet duikelt er dan ook een mafkees op die beweert mij te kennen en wat over mij weet te vertellen.

En dat niet alleen, vind daarna maar eens een baan. Kom je bij zo'n fervent groen-linkser terecht "Ik werkte voor de PVV..."
Als de sfeer in deze topics representatief zou zijn voor de rest van Nederland dan ben je niet blij als PVV'er denk ik :=

Nee bedankt, ik zou er nu ook niet gaan solliciteren voor een baan :n

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:01

Ann schreef:
Ik denk dat er binnen nu en een jaar sowieso nieuwe verkiezingen gaan komen. Ik blijf erbij dat dit kabinet een te wankele basis heeft in deze vorm met de PVV als gedoogpartij.

Dat denk ik ook, het is een kwestie van tijd. Het brokkelt nu al aan alle kanten af. Ik heb nog liever nieuwe verkiezingen dan een kabinet dat zo'n opeenstapeling van schandelen en hypocrisie is.

Nicolletje, verbaas je je nu werkelijk over de sfeer in dit topic wanneer het over de PVV gaat? Verbaast het je nu echt dat mensen niet zomaar alles slikken en kritische kanttekeningen zetten? En dat niet alleen de actieve "kopvoddenclub" dit doet, maar ook anderen die zich voorheen niet in de politieke topics mengden???

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:03

Kritisch over de PVV maakt me niet uit maar dit gaat verder dan kritiek; dit wordt soms onderhand persoonlijk tegen mensen.
Dát bedoel ik.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:04

@Nicolletje.
Als je een goede politicus bent, maakt het voor je toekomst imo niet zoveel uit voor welke partij je hebt gewerkt. Dat er nu sommige feiten boven water komen, is voor een aantal mensen niet handig nee. Maar als ze er zelf open over waren geweest, was al deze ophef niet nodig geweest.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:07

Als je het persoonlijk vind worden dan tem je toch gewoon? Hoewel ik het niet zo ervaar.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:07

Daar heb je helemaal gelijk in Ann. Het had niet gehoeven, maar we zitten er nu eenmaal mee en hopen dat Wilders er het beste van maakt wat in zijn macht ligt.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:14

Nicolletje schreef:
Kritisch over de PVV maakt me niet uit maar dit gaat verder dan kritiek; dit wordt soms onderhand persoonlijk tegen mensen.
Dát bedoel ik.

Ik ervaar dit topic ook een beetje zo, ik wilde paar dagen geleden reageren, want vond het een interessant onderwerp, maar het eerste wat ik tegenkwam was:

Van de 24 PVV kamerleden is nu bekend dat er 5 zijn die gewelddadig worden als ze hun zin niet krijgen. Wellicht is dat een mooie doorsnee van de PVV kiezer (geschreven door sarabande)

Vond dit niet zo leuk als PVV-stemmer, dus begrijp wel wat je bedoelt. Ik ben een moeder van 2 kids, heb een lieve vriend, huisje, moeten hard werken voor onze centjes, maar doen alles op een nette, eerlijke manier en zijn geen verkrachters of brievenbusbevuilers ;)
Dit weerhield me ervan om me te gaan mengen in het topic, maar wil het nu toch even doen

edit: Ik blijf hoe dan ook stemmen op de PVV,omdat er eindelijk rumoer is bij de overheid en er misschien ogen geopend worden dat er echt dingen moeten veranderen

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:18

Citaat:
Maar als ik eerlijk ben zou ik zoals het er de afgelopen paar jaar aan toe ging met die zwartmakerij ook niet bij de PVV gaan zitten ook al zou ik het nog zo met ze eens zijn, ik kijk wel uit.
Wie weet duikelt er dan ook een mafkees op die beweert mij te kennen en wat over mij weet te vertellen.

Heb jij een strafblad dan, of wel eens met poep naar de buren gegooid?

Ik vind het toch maar raar dat tegenwoordig gedaan wordt of de meeste mensen zulke dingen op hun kerfstok hebben, want dat is helemaal niet zo.
Feiten boven tafel brengen zoals liegen over je CV, strafbare zaken enz, vind jij dat zwartmakerij?

Ik zit er trouwens ook niet mee als eender welke politicus aangepakt wordt op dubieuze kwesties/strafbare feiten. Maar zoals eerder gezegd, de media zit ook niet met een schandaaltje bij andere politieke partijen.

@Samloes: maar wat zijn dan die dingen die echt moeten veranderen?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:18

@Samloes: Dat is idd niet netjes nee, daar heb ik over heengelezen denk ik. Maar dan denk ik, negeer dat soort opmerkingen gewoon en doe je eigen ding :)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:20

samloes schreef:
Ik ervaar dit topic ook een beetje zo, ik wilde paar dagen geleden reageren, want vond het een interessant onderwerp, maar het eerste wat ik tegenkwam was:

Van de 24 PVV kamerleden is nu bekend dat er 5 zijn die gewelddadig worden als ze hun zin niet krijgen. Wellicht is dat een mooie doorsnee van de PVV kiezer (geschreven door sarabande)

Vond dit niet zo leuk als PVV-stemmer, dus begrijp wel wat je bedoelt. Ik ben een moeder van 2 kids, heb een lieve vriend, huisje, moeten hard werken voor onze centjes, maar doen alles op een nette, eerlijke manier en zijn geen verkrachters of brievenbusbevuilers ;)
Dit weerhield me ervan om me te gaan mengen in het topic, maar wil het nu toch even doen

Je hebt er dan toch zelf voor gekozen, voor iemand die zich op die manier over anderen uitlaat, kopvoddentax, de Islam is een geweldadig geloof, de Koran moet verboden worden. Derhalve ga je dan akkoord met en behoorlijke vorm van agressiviteit tegenover anderen.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:25

Wat van mij bijvoorbeeld veranderd mag worden is dat buitenlanders geen voorrang meer hebben op huurwoningen. Dat is bij ons in de Bollenstreek namelijk het geval. Allochtonen en hier vooral Polen krijgen voorrang op huurwoningen.
Het komt nu dichtbij en heb me erin verdiept omdat mijn ouders na 30 jaar gescheiden zijn en mijn pa van 68 jaar, slechte gezondheid wordt niet gehoplen door woningbouw. Ik begrijp dat er te weinig huurwoningen zijn, maar als er dan een week later een Pool in een flat komt wonen, dan sta je wel even met je mond vol tanden.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:29

sarabande schreef:
samloes schreef:

Je hebt er dan toch zelf voor gekozen, voor iemand die zich op die manier over anderen uitlaat, kopvoddentax, de Islam is een geweldadig geloof, de Koran moet verboden worden. Derhalve ga je dan akkoord met en behoorlijke vorm van agressiviteit tegenover anderen.

ja,maar dan nog hoeft iemand van een andere partij je niet te vergelijken met een verkrachter lijkt mij.
Ik vind de de Islam ook geen goed geloof en burka's ben ik het ook niet mee eens, maar dat wil niet zeggen dat ik een crimineel bent.

Tuurlijk heeft Wilders ook verkeerde dingen gezegd, maar tot nu toe is er geen politicus die het goed gedaan heeft, het gaat alleen maar slechter met Nederland.
Met zulk soort uitspraken ben je nog slechter dan aggresieve Wilders-uitspraken.

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:32

maar nu ga ik me ook verlagen tot dat nivo en dat is niet de bedoeling.
Ik wil respect blijven houden voor andere partij stemmers. iedere parijt heeft goede en slechte standpunten en hoop dat ze er uiteindelijks iets van kunnen maken